Jump to content

Fasait Motor+aer Pe Furtunul De Motorina


2BB
 Share

Postare recomandată

Doua probleme am, poate ma poate ajuta si pe mine cineva:

1) de ceva timp se aude un fasait (ca si cum ar aspira aer) in stanga a motorului (pe la alternator). Stie cineva daca acest zgomot este normal?

2) in acest weekend am studiat mai bine furtunul care vine de la filtrul de motorina si am constatat ca are aer. Din cate am inteles nu este normal acest lucru. Ce trebuie facut? Filtrul de motorina a fost schimbat in martie.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am acelasi fasait, parca l-am observat acum pe caldura. Totusi de la ce o fi?

Cat despre bulele de aer de pe furtune, le am de cand am primit masina.Eu zic ca ar fi normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil este una dintre role, fie cea de la

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fasaitul se aude numai in turatie sau si cand stati pe loc?

Eu ma gandesc la intercooler sau la traseul dintre turbina si intercooler.Sunt doua piese din cauciuc si una din plastic.Ar putea fi o fisura pe unde scapa presiunea creata de turbina.

Cred ca ar trebui sa se simta si ceva scadere a puterii.

Daca e fisurat intercoolerul... cred ca e mai grav (scump). Poate va amintiti daca ati atins vreo bordura ceva cu partea dreapta fata.Sub bara.

Nu dati cu pietre! Asta e parerea mea!

Astept noutati!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema sa mai discutat aici http://vwforum.ro/index.php?showto...25476&st=20

Si eu am probleme... Nu va apucati sa schimbati imediat cureaua, intinzatorul, fulie alternator.... pana nu depistati exact cauza. Eu am schimbat cele 3 enumerate mai sus dar nici un efect, bani aruncati... am depistat ca e de la fulia de vilbrochen. Atentie mare... la primul service care mergeti o sa va spuna ca e intinzatorul sau fulia de alternator (de obicei asta e cauza), desi e greu sa iti dai seama...si poate le schimbati fara rost.

Si problema bulelor pe furtunele de la filtru s-a mai discutat, nu aveti de ce sa va faceti probleme. La unele masini (PD), furtunele sunt negre, nu transparente, asa ca nu se mai vad bulele. Verificati pe care furtun sunt bule (daca sunt pe retur e ceva normal - se intoarce surplusul de motorina)

Modificat de Nick.sb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

luci 94 dim se aude pe loc. In mers nu imi dau seama din cauza zgomotului de motor.

Nick.sb nu vorbesc de un scartait ci de un zgomot asemanator aerului sub presiune. Nu este foarte puternic, dar se aude mai ales cand ridic capota.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot la un astfel de sunet ma refer, e un fasait continu, ca si cum ar scapa aerul cu presiune mare, e greu de descris...

Incearca cu un furtun pe la toate fuliile si vezi de unde vine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur nu-i nici un furtun sarit pe traiectul refulare suflanta-intercooler-galerie admisie. S-ar fi auzit un zgomot aparte, de aer sub presiune scapat pe undeva, in mers, la plecari mai in forta de pe loc cand turbo isi face din plin treaba, s-ar fi aprins martorul motor si pe calculatorul de motor s-ar fi inregistrat defect de turbo: ceva de genul boost pressure, value below lower limits, fum negru in urma, mod avarie etc etc. Deci e altceva acolo.... eventual inregistrati si trimiteti si mie un mp3 cu zgomotul.

Numai bine.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca nu e de la furtun spart. Eu am zis sa foloseasca un furtun pe post de stetoscop si sa asculte de unde vine sunetul.

Eu am descris aici http://vwforum.ro/index.php?showto...25476&st=20 tot ce am facut ca sa depistez de unde vine sunetul. E un scartait fin "sssssss"... nu e o problema grava, nu va faceti probleme... dar trebuie depistat exact care e cauza, de la ce fulie vine sunetul : Fulie alternator, Fulie brat intinzator, fulie compresor clima, fulie servo, fulie vilbrochen, Rulmenti alternator.... daca incepi sa schimbi dupa ce zice unu si altul pe la service arunci bani. Eu am patit-o, am platit 600 ron pt curea, intinzator si fulie alternator si nu am scapat de scartait. Fulia de vilbrochen costa 450 ron. Daca depistam de la inceput... :banghead:

Am gasit si celalalt topic, cu bulele de aer pe furtunele de motorina http://vwforum.ro/index.php?showto...t=0&start=0

Modificat de Nick.sb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa, ce pot sa zic eu c-am mai auzit si mi s-a parut interesant sfaraitul: la rola de sus de la distributie. Posibil rulmentul din ea sa ramana fara ungere suficienta si sa sfaraie; am gasit ceva urme de murdarie imbibate in ceva unsuros, de unde am dedus eu ca poate totusi sa fie vaselina iesita din rola. E un zgomot aparte, la o prima ascultare pare c-ar veni de la pompa de injectie dar nu. E de la rola mica de sus.

Oricum, sustin si eu cele spuse mai sus: pana nu se face o constatare live e absolut inutil datul cu parerea.

Cheerz all!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic, fasaitul la mine nici nu se aude foarte puternic, ci chiar am remarcat de abia cand am deschis capota motor intr-o noapte cand era foarte liniste afara.S-ar putea ca la mine sa fi pornit ventilatorul de pe radiator...

Oricum daca retin bine, ender a avut aceeasi problema si a rezolvat-o prin curatarea exterioara a curelei de distributie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa, ce pot sa zic eu c-am mai auzit si mi s-a parut interesant sfaraitul: la rola de sus de la distributie. Posibil rulmentul din ea sa ramana fara ungere suficienta si sa sfaraie...[...] Oricum, sustin si eu cele spuse mai sus: pana nu se face o constatare live e absolut inutil datul cu parerea.

Cheerz all!

Daca pistonasul se blocheaza si nu mai ajuta la ungere, rola (rulmentii din ea) va incepe sa sune a "uscat"... este o posibila cauza.

Oricum daca retin bine, ender a avut aceeasi problema si a rezolvat-o prin curatarea exterioara a curelei de distributie.

Exact, cureaua se curata de praf cu o perie de sarma. Atentie insa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doru, ziceam de rola mica de ghidaj de sus, intre roata axei cu came si roata pompei. Si nu recomand peria de sarma. Eu folosesc un burete abraziv ce folosesc colegii mei in vopsitorie. Ud. Se poate folosi la urma urmei si un burete de bucatarie, pe parte mai aspra. Pentru rola mica un smirghil fin si multa multa grija la degetele.

Cheerz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si eu am retineri in privinta periei de sarma. Dar la buretele de bucatarie nu ma gandisem, recunosc ! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi situatie si la mine,cand am fost la revizia de 25000 (doua luni in urma)mecanicul a spus ca este praf pe cureaua de distributie si a suflat putin cu furtunul de facut presiunea la pneuri.Acelasi fasait atunci si acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca este o problema destul de des intalnita. Sa speram ca o sa gasim si rezolvarea. In weekend o sa incerc sa curat si cureaua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grija mare recomand. Si multa atentie la clemele de prindere ale capacului de la curea. Clema de jos din fata, undeva sub prinderea de la alternator (parca) este greu de repozitionat.

Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salut. am si io o problema ku un passat din 2003. Ieri dupa c am bagat motorina de 50 ron d la omv. la scurt timp a inceput sa se auda un fasait foarte puternic dupa 2000 de turatii ca si cand turbina incerca sa traga foarte mult aer si nu creea presiune....motorul deabia mai tragea si dupa 3000 de turatii se auzea un carait la motor ca si cum as schimba viteza fara sa apas pedala de ambreiaj si scotea foarte mult fum negru....lasa o dara de 50 m in spate. aveti idee c poate fi? turbina crapata? sau radiatoru d turbina? mentionez k masina are cip tuning si 119.500km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Printr-o nefericita intamplare ori ai spart intercoolerul ori ti-a sarit vreun furtun de presiune de pe traiectul turbosuflanta-intercooler-galerie admisie, ori ti-a pleznit chiar furtunul flexibil de la iesirea din turbosuflanta (chiar ieri am gasit eu unul pleznit pe vreo 3-4 centimetri la un Superb AWX 131CP). Urc-o pe o rampa, da scutul motor jos si pune pe cineva sa ii dea rafe in gol si tu asculta cu atentie de unde vine zgomotul de pierdere de presiune.

Iti recomand cu caldura ca pana la remedierea problemei sa nu fortezi motorul pentru ca o sa umpli catalizatorul de funingine (fumul negru pe care l-ai vazut in spate are in compunere si multa funingine, particule de carbon nearse din cauza arderilor cu aer putin din cilindru).

Cheers.

P.S.aaaa, ai si 163CP pe masina, bag mana-n foc ca-i cipuita -_-, sigur ti-a bubuit un furtun de presiune :D

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare baieti!! de curand am resoftat Skoda din semnatura la ciptuning.ro( am voie sa spun asta?) si sunt ff multumit!. Consumul a scazut cam cu un litru in medie de la 7.8 pana acum ( mixt) pana la 6.9( mixt in 2400 si ceva de km). Per total multumit. Dar acum apar prb: un fasait puternic in partea dreapta a motorului( privit din partea soferului), fasait ce apare doar in sarcina. Mentionez ca zgomotul motorului la relanti s-a schimbat semnificativ, in mai rau. Mult mai gros, mai puternic, Huruie mai tare. In rest pe partea de performante numai de bine. Mentionez ca este si intercoolerul ciupit( parchez in fata blocului, nu l-am menajat si am dat in bordura). Credeti ca fasaitul se datoreaza intercoolerului( urmeaza sa fie schhimbat), sau softului prost?? Sanatate multa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare colegi! Astazi am ridicat si eu capota masinii sa ascult motorul. Ce-i drept motorul era incins fiind si un pic de caldura afara! La un moment dat a inceput sa se auda un fasait la motor in partea stanga sus, in zona curelei de distributie, undeva pe acolo. Fasaitul era de parca incepuse sa se raceasca ceva pe acolo. M-am dus in masina, am acelerat-o de cateva ori dupa care a disparut acel fasait! Repet, fasaitul se auzea ca un ventilator, desi acolo nu e nici un ventilator. E pe acel brat de deasupra curelei de distributie. Poate sa-mi spuna si mie daca e normal acest fasait??? Mentionez ca nu e de la curea sau rola(cunosc aceste zgomote) ci mai degraba ca o supapa care a inceput sa sufle aer!! de asemenea de cateva sute de km am schimbat si distributia!! Sa fie oare o problema la modul cum mi-au schimbat distributia??MAsina este cea din semnatura, passat B6, 140 CP. S-auzim de bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Ia verificati voi cu mare atentie racitorul de gaze de la EGR, care are o clapeta de bypass al cari ax se uzeaza si lasa sa iasa gaze arse pe langa el. La mine asta fasaie de mama focului. Rezolvarea ar fi inlocuirea racitorului de gaze, dar e o galagie de bani (1700 lei fara manopera), aiurea, pentru o etnasare prost gandita de VW. Pe forumurile de afara vad ca unii au bucsat acest ax, altii au blocat clapeta pe deschis, si au lipit cu poxypol sau sudura. Fasaitul este intermitent (daca afara e rece face doar dupa incalzirea motorului) si daca va jucati cu VCDS la valvele comandate cu depresiune, o sa dispara / apara fasaitul. Fasaie tare la acceleratie in sarcina (pe langa garduri de beton se aude foarte bine cu geamul deschis) si dispare la frana de motor sau mers constant.Si se simte miros de gaze arse in masina cu ventilatia pornita.

 

Sunt persoane care au schimbat acest racitor la 70..75 mii de km de mai multe ori... deci cam toti suntem vizati.

 

Racitorul este in aceasta POZA, iar pe AICI sufla. Bucsa este AICI. Bucsa o poate face un strungar bun la 20..30 de lei, manopera e partea nasoala.

Modificat de Catalinu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Catalinu esti meserias.

Ce ai zis tu am fix si eu la mine la masina:).Am descoperit taaare greu(sunt cam rare problemele astea)

Ce nu prea stiu eu :sa  iau un racitor nou..sau unul din dezmembrari.

Nou e 1300 de lei(original) dezmembrari 100 de eur.

 

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preturile tale sunt corecte. 1700 de lei e la Porche, la reprezentanta. Daca iei SH, il bucsezi obligatoriu (il gasesti afumat, daca nu cumva a fost spalat inainte), deoarece asta e boala lor, pe forumurile de afara (unde oamenii au autostrazi si fac multi kilometri) se plang multi de asa ceva. Eu am facut bucsa cu 30 de lei la o strungarie profesionista din Baneasa, a iesit foarte bine, acum astept momentul sa dau racitorul jos si sa ii fac felul... 

 

Daca nu vrei sa te complici, iei unul nou cu 1300 lei si vreo 200 de lei manopera la un service...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!