Jump to content

Intrebare buson ulei


diablo2000
 Share

Postare recomandată

Salut.Imi poate explica cineva de ce in momentul in care scos busonul de la ulei,mersul motorului se schimba?ceva ca si cum ar trage mai mult aer....e normal sa faca asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza sistemului de recirculare al gazelor de carter. Nu-i nici o problema, toate 1,2HTP fac asa.

Cheerz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Eu cred ca trebuie sa schimb busonul...Masina este din 2002 si efectiv joaca busonul!Si suna cat e rece motorul...Cand se incalzeste , se dilata garnitura si nu mai joaca, deci nici nu mai suna! :) Oare cat costa Unul? Pentru motor AQW?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca daca intrebi la un service Skoda, poti sa comanzi si garnitura de buson separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) ....'Tule...Si am intrebat in Alba si mi-au zis ca trebuie busonul cu totul!! Si le-am zis:doar garnitura?Nu!Care va sa zica asa...Las'ca maine ma dau la ei! Tare multumesc pentru sfat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat eu garnitura la motor AQW la service Skoda in Galati.

Este pana in 10 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O solutie mai simpla si mai economica(eu asa am procedat,la AQW):dai jos garnitura, pui o alta taiata dintr-o camera de moped,pui garnitura busonului la loc.Sa acopere garnitura originala pe cea pusa surplus ca altfel o ataca uleiul.La mine e asa de 2 ani. La AQW garnitura se intareste si risti sa pierzi busonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat-o!Uite ca se poate!M-am dus la Alba la service la Skoda ( e nou deschis!) si mi-au scimbat garnitura la buson.Totul e perfect. Pret? O sa radeti:1,95 lei (19 500 vechi) cu manopera cu tot!!!Ma rog, manopera nu era multa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

In afara de garnitura capacului/busonului mai este vreuna?

Motivul pentru care intreb: am observat in ultimele cateva saptamani ca se scurge ulei pe langa buson. Ok, am facut revizia si am schimbat busonul.

Si pe langa asta mi s-a parut ca se scurge. Am facut un buson cu 2 garnituri, daca si pe langa asta se scurge....ce as mai putea verifica?

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
In afara de garnitura capacului/busonului mai este vreuna?

Motivul pentru care intreb: am observat in ultimele cateva saptamani ca se scurge ulei pe langa buson. Ok, am facut revizia si am schimbat busonul.

Si pe langa asta mi s-a parut ca se scurge. Am facut un buson cu 2 garnituri, daca si pe langa asta se scurge....ce as mai putea verifica?

Aceeasi problema am avut si eu, intre buson si capacul de la motor este un tub de lagatura(vizibil daca ridicam filtrul de aer) care avea una dintre urechile de prindere rupte si nu mai putea etansa. 80 de lei unul pe codul original si nu mai am pierdere de ulei pe acolo, mentionez ca am cod motor AUB, nu cred ca au toate motoarele acel tub.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor.

Paote ma puteti ajuta si pe mine cu un sfat. Am o mica problema, cam enervanta, am o Fabia cu motor de benzinar de 1.4, AQW, iar busonul de ulei este prins direct in capacul motorului. Din nefericire, de ceva vreme capacul vibreaza (desi am strans cat am putut cele doua suruburi de fixare) lovind gura metalica pe unde se introduce uleiul, producand un zgomot de plastic, la turatii mai joase, destul de enervant. Nu stiti cum as putea rezolva aceasta problema? Mi se pare foarte ciudat ca busonul se infileteaza (doar o jumatate de spira) in capac si nu direct in motor, daca nu aveam capac?

Multumesc anticipat pentru eventuale raspunsuri.

O zi interesanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salutare tuturor.

In caz ca intereseaza pe cineva cu aceeasi problema, prezint aici cum am rezolvat problema.

Cand am desfacut capacul, am pbservat ca are o prelungire de plastic (in continuarea busonului), cu garnitura, care intra intre cei doi pereti ai gatului metalic prin care se toarna uleiul in motor. Rezolvarea vibratiilor de plastic s-a facut prin confectionarea unei mici garnituri, dintr-o izolatie de cablu electric, taiat pe lungime si scoasa sarma, apoi aplicata pe buza gurii de intrare a uleiului. Acum aproape nu se mai aude motorul din habitaclu. Nu stiu de ce am asteptat atat sa rezolv aceasta problema, este incomparabil.

O zi interesanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acolo trebuie sa existe garnituri de cauciuc, si la pe busonul de umplere in contact cu acea prelungire de umplere demontabila, si pe acea prelungire in contact cu capacul chiulasei, asa e la mine (1.4 16v)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am o problema recenta, trage cam mult aer pe busonul de ulei cand il deschid, astfel incat motorul oscileaza puternic peste 1000 rpm si revine dand sa moara, eroari aparute:

17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals
            P1553 - 35-10 - Implausible Correlation - Intermittent
17912 - Intake Air System
            P1504 - 35-10 - Leak Detected - Intermittent

 

O chestie descoperita intamplator daca incerc cu EGR deconectat electric, creste turatia de la ~700 catre ~1300 cand deschid busonul la ulei si merge constant. Nu am verificat separat daca erorile de sus se mai genereaza.

 

Am citit candva ceva asemanator despre motoarele de 1.2 HTP care ar avea epuratorul de ulei in bloc si ar fi normal sa se comporte doar ele asa.

 

Coincidenta  face ca de aproximativ o luna am schimbat garniturile la epurator ocazie cu care l-am curatat cu benzina, motorina si apoi clatit cu apa sub jetul de la chiuveta, am scos ceva mizerie din el, dar probabil ceva nu i-a convenit intre timp aparand acest simptom, am obs. ca epuratorul are in el o supapa dintr-o lamela metalica "A" care se poate sa se fi blocat cu ceva mizerie sau poate am miscat-o din greseala, sau poate sa fie un fel de duza pe circuitul de recuperare a gazelor in admisie care s-a distrus de la solventii mai sus amintiti si acum trage gaze in prostie din motor prin "B" ?

post-75511-0-63807300-1385239570_thumb.j

post-75511-0-79508600-1385239578_thumb.j

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

update:

 

repet: erorile apareau doar in urma deschiderii busonului de ulei, pe cale logica circuitul de legatura fiind prin epuratorul de ulei si prin tubul de legatura a acestuia care duce sub clapeta am ajuns la concluzia ca epuratorul e de vina mai ales ca l-am demontat sa-i schimb garniturile si l-am curat cu periuta, benzina, motorina, jet de apa etc...

 

restul de componente posibile suspecte: clapeta, egr, valva evap, furtune fiind bibilite bine ca de un an de cand am masina motorul mai dadea in nas si numa' nu gaseam problema

 

deci am demontat tubul de legatura a epuratorului cu galeria de admisie si am obturat galeria lasand gazele din epurator in atmosfera deocamdata

 

rezultate: motorul nu mai trepideaza la relanti adica nu se mai simte din masina si nici nu se mai aude, e mai silentios in toate regimurile, trage mai frumos, trecerile dintre regimurile sarcina - frana de motor se fac mult mai lin

 

ideea e ca epuratorul trebuie sa aibe o duza de dozare a gazelor (la masinile vechi era pe furtunul de colectare a gazelor de carter), pt. ca motorul nu poate sa traga haotic gaze in functie de conditia de etansare a motorului, sa nu mai vorbim ca asa se duce si uleiul mai repede pe admisie

 

dar nu cunosc constructia epuratorului sa stiu cum sa remediez problema, din cate stiu si am vazut nu se poate desface

DAR are un capac prins cu clipsuri (marcat cu rosu) unde trebuie sa fie rezistenta de incalzire, a desfacut cineva pe acolo?

Sau capacul marcat cu verde nu s-ar putea demonta? (pare ca s-ar desfileta)

post-75511-0-46798200-1385507451_thumb.j

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!