Jump to content

Skoda Fabia Ca Si Sport


Daniel 57

Postare recomandată

Da, Manu, foarte corect e sa curat si clapeta de admisie, plus senzorul din catalizator. Asa mi-au facut si data trecuta. Merci.

Link către comentariu
  • 2 months later...
  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Daniel 57

    56

  • bebeko

    4

  • Radu C.

    4

  • Bestie

    3

Am implinit 5 ani cu Fabia si i-a venit vremea sa lichidez leasingul si sa o cumpar de tot. Nu-i vorba, ca nici nu vreau sa o dau, pentru ca a pana acum a mers foarte bine. Sper sa fie asa si la revizie, ca m-a anuntat ca trebuie, dar o s-o mai las un pic, pentru ca m-a costat cam mult inchiderea leasingului. I-am schimbat si cauciucurile cu cele de iarna (84 lei), asa ca stau linistit cu Ordonanta.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am incercat la Avia sa rezolv prin ei terminarea contractului de leasing. Directoarea financiara m-a trimis la reprezentanta Porsche de la ei. Aceasta, la randul ei, m-a trimis la un coleg de la Prosche, care intamplator e plecat o saptamana. Am inceput-o bine!... Cred ca nu scap sa nu frec drumul pana in Voluntari, prin Pipera.

Pana la urma am fost la Porshe, in Voluntari, ca sa predau talonul. Mi-au pus o stampila "Conform cu originalul" si una rotunda cu Porsche si au semnat pe o copie.

Anterior am platit toate facturile trimise prin posta: rata reziduala, ultimile doua rate (creditul si RCA), asigurarea CASCO pe urmatoarele 6 luni.

Mi-au spus ca, daca vine repede DVI-ul (Declaratia vamala de import definitiv, ca pana acum era temporar), imi iau talonul saptamana asta. Cei din vama Curtici ar trebui sa aiba grija asta.

In rest, nu am nimic de plata, gen taxe vamale sau taxa de prima inmatriculare, desi eu am avut numere de leasing, cu luna si an, pentru ca se considera ca masina a fost deja inmatriculata in Romania si, oricum, au fost incluse intr-o factura.

Doar la CEC mai platesc 52 lei taxa de inmatriculare si 30 lei taxa de talon.

Nu imi mai trebuie nici verificarea la RAR, daca nu se schimba utilizatorul.

Ordinea este Porsche (x 2), Admin. Financiara si Politie.

Actele necesare sunt mentionate in scrisoarea Porsche de inchidere leasing.

Pe 18 noiembrie 2010 am incheiat operatiunea, luand numerele noi.

La Porsche m-am dus (dupa ce am sunat eu luni 15 Nov.) marti 16 Nov si mi-au dat actele cu data de 12 Nov.

Miercuri am stat 3 ore la Administratia Financiara sector 1 ca sa imi puna o stampila ca am platit 62 de lei (impozitul). Era cat pe aci sa nu o prind in aceeasi zi si trebuia sa reiau operatiunea ziua urmatoare, cu un nou bon de ordine s.a.m.d.

Daca tot au sistem integrat de evidenta, de ce dracu nu l-au extins si la Politie, sa se uite ei si sa verifice pe loc ca am platit impozitul si nu sa mai pierd eu timp, bani si nervi pentru o confirmare. Bine ca nu mi-au cerut la Admin Fin sa vin si cu chitanta ca am platit la ei!

Dar tot nu am scapat de ei asa usor: La Politie este CEC si am crezut ca cele doua taxe le pot plati acolo. Eroare! Taxa de 37 de lei merge la CEC, dar cea de 52 de lei trebuie platita la Administratia Financiara. Adica, pentru mine, da fuga, fuga din Pipera in Grivita si inapoi. Dar am rezolvat-o si pe asta.

Pe ansamblu, pot spune ca nu a fost chiar asa de greu. Porsche s-a miscat binisor in 9 zile, iar restul de 2 zile mi le-a mancat birocratia adminstratiei publice romanesti. Deci, din 8 in 18 Noiembrie le-am rezolvat pe toate.

In weekend i-am pus numere noi, i-am schimbat talonul, i-am predat cheile sotiei si e gata de drum.

Link către comentariu

Azi am facut o pana de cauciuc. Inainte toti se repezeau sa bage ca dop un sarpe de cauciuc. Acum, nu: petic, ca mai inainte. E drept ca dopul e mai rapid si un pic mai ieftin (8 lei). Peticul e 9 lei, dar dureaza manopera cu dat jos cauciucul, lipit, pus la loc, plus, eventual, echilibratul (11 lei). Eu am ales peticul, cu 21 lei (1 leu presiunea :) )

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Am facut revizia la Fabia, de 5 ani si 29.000 Km, la Avia Militari si m-a costat 1.261 lei, cu TVA cu tot. Imaginati-va cat m-ar fi costat daca nu-mi faceau reducere 20% la manopera si 10% la piese, pentru ca Fabia este peste 5 ani. (Membru Club Avia 10% manopera si 5% piese, nu se pune.)

Dar am schimbat si mai multe:

4 l ulei Mobil 1 (+ 1l la promotie Avia, daca iei 4)

filtru ulei

filtru aer

filtru praf (carbon)

filtru benzina

set lame stergator si

macara geam dreapta fata.

Daca scot macaraua si stergatoarele, dar las filtrul de benzina, m-ar fi costat revizia doar 775 lei (iar fara filtru, 648 lei). Dar cu reducere 20% la manopera si 10% la piese, tot e mai scumpa revizia la Fabia decat la Octavia (627 lei).

Si m-am uitat de curiozitate la preturi:

filtru aer Fab 104 lei, Oct 75 lei

filtru praf Fab 94 lei, Oct 72 lei

filtru ulei Fab 21 lei, Oct 51 lei

revizia Fab 240 lei (-20% 153 lei), Oct 230 lei (-15% 156 lei),

dar nu am priceput nimic, de unde vine exact diferenta.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
  • 4 months later...

Am implinit cu Fabia, si cu ajutorul sotiei, 29.750 Km. In mare, am facut sub 30.000 Km in peste 5 ani (de cand a detronat-o Octavia de la concedii), dar suntem foarte multumiti de ea.

Mi s-a ars insa un bec. Primul de la Fabia. Era pe farul dreapta, faza scurta si, normal, m-am dus sa-l schimb in service. (Nu va repeziti sa ma criticati ca nu stiu sa schimb un bec, dar 1. nu aveam de rezerva si 2. era frig si nu vroiam sa rup vreo clema de plastic.)

Ajung inauntru cu masina si mecanicul o salta pe rampa. E, chiar e nevoie sa o ridice ca sa schimbe becul, ma intreb eu. I-am facut revizia in decembrie, ii zic eu timid. Dar omul era doar mai meticulos si continua sa o inspecteze cu o lampa si o surubelnita. Nu se poate sa nu gasesc eu ceva, zice el. Si a gasit! O bucsa de pe dreapta, fata era crapata. E adevarat ca nu se vedea decat daca o fortai cu surbelnita.

Asa ca, odata cu becul schimbat, am mai aflat si ce mai am de schimbat, pe langa cureaua de distributie si doua bucse fata.

Iar Oferta de la service autorizat Skoda este: 950lei curele originale + pompa apa originala 247 lei (la schimb cu cea veche) + 450 lei manopera, plus bucse fata 500 lei = aprox 2150 lei.

Link către comentariu

Nu sunt sigur daca sa schimb si pompa de apa, pentru ca uneori nici piesele originale nu sunt ca cele din fabrica. Am sa incerc sa vad la momentul desfacerii daca prezinta scurgeri sau uzura evidenta.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

La 5 ani si jumatate, cand am implinit, in fine, 30.000 Km (mai exact 30.100), i-am schimbat curelele de distributie, plus bucsele pe fata. Am facut-o la un service agreat (Avia din Militari), asa ca m-a costat mai mult decat la "liber", dar am beneficiat de o reducere de 20% la manopera si 10% la piese pentru ca am cumulat vechimea masinii peste 5 ani cu calitatea de membru Club Avia.

Fiind vorba de distributie, am preferat curele originale (950 lei cu TVA) fata de "after market" cu 600 lei. Dar cureaua de alternator am luat-o de la Continental cu 60 lei, pentru ca oricum nu aveam de ales alta. Insa acolo pericolul de rupere nu afecteaza decat bateria si compresorul AC.

Bucsele - 83 lei si cu manopera 276 lei fac si ele 359 lei, fara reduceri.

Cu reduceri totale de 212 lei insa, suma s-a redus la 1645 lei (1327 lei +318 TVA). Iar, daca scad bucsele si manopera reduse (283 lei), revine pentru schimbatul distributiei doar 1362 lei.

Dar, atentie: nu am schimbat pompa de apa, care era 247 lei (la schimb cu cea veche) si 464 lei (fara schimb), sau 200 lei una neoficiala.

Si un ultim comentariu: curelele de distributie erau in buna stare, necrapate. Dar asta nu inseamna ca nu am facut bine ca le-am schimbat. Doar ca au fost bune. Iar bucsele erau doar crapate si nu rupte dupa 5 ani si jumatate. (Si cand ma gandesc ca la Dacie le schimbam o data pe an.) Buna, Skoda, dom'le! :icon_thumright:

Link către comentariu
  • 2 months later...

Cand m-am intors acasa, am umblat la Fabiuta si i-am gasit bateria descarcata. Am fost la service si rezulta ca incarca cam slab alternatorul si mi-au recomandat sa schimb releul. M-am hotarat sa schimb mai intai bateria, pentru ca avea 4 ani (am luat o Caranda de 65 A, cu 600 A la pornire, pret 285 lei), si apoi am verificat iar incarcarea. Acum mergea mai bine, dar nu f. bine, ca atunci cand masura direct la alternator. A rezultat ca firul de negativ, care leaga bateria la masa, nu face bine contact si am hotarat sa il schimb. L-am comandat cu 120 de lei si l-am montat cu 6 lei, dar de diferenta nu am scapat. Deci, cred ca am schimbat degeaba cablul electric de la borna negativa. Era suficient sa schimb doar bateria.

Link către comentariu
  • 3 months later...

Am facut revizia de 6 ani la Fabia la 31.600 Km si ITP-ul. M-a costat la Brady 775 lei, din care ITP - 105 lei. Restul de 670 s-au impartit pe 3,5 l de ulei Mobil 1 la butoi, de 47 lei/l, suflat filtru praf si polen - 13 lei, suflat filtru de aer - 13 lei, lichid de frana 45 lei, plus manopera 68 lei, curatat si reglat clapeta 13 lei, curatat scurgeri 40 lei, filtru ulei 34 lei, manopera 177 lei si alte materiale mici. Am mai schimbat si un bec faza scurta cu 27 lei.

Am profitat de o oferta pentru Fabia (6Y 2007) la schimbul de ulei: 242 lei in loc de 350 lei cu manopera cu tot.

Am luat si pentru Fabia un card de fidelitate (pe masina), pentru ca mai am unul si i-am schimbat cauciucurile de iarna cu 94 de lei, inclusi si sacii de plastic.

Link către comentariu
  • 1 month later...

La Fabia mea, intrerupea cablajul de la capota de la portbagaj (eu am Sedan) si nu mai aveam lumina in portbagaj si la numar si nici nu se mai deschidea nici portbagajul.

Am fost la Avia Militari si electricianul s-a dus direct la bucla facuta de cablu si a gasit firul de masa rupt. Asta e una din bubitele Sedanului. L-am repartat (nu merita un cablu nou), dar a scos si o aripioara care tinea cablul legat de balama si forta o bucla mai stransa decat liber. M-a costat 47 lei si jumatate de ora, dar electricianul merita toate laudele pentru ca a stiut exact unde sa se duca sa taie cablul.

Link către comentariu
  • 2 months later...
  • 5 months later...

Da, dar o iubesc si pe asta mica...

Am gasit-o dupa 6 luni cu franele ruginite si bateria moarta. Am luat una noua si am repornit-o la drum.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!