Jump to content

Skoda Fabia Ca Si Sport


Daniel 57

Postare recomandată

Din curiozitate, sandalele sunt in sensul ca se schimba roata cu totul, sau doar anvelopa ? :blink: Si cat ti-au cerut la vulcanizare ?

Link către comentariu
  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Daniel 57

    56

  • bebeko

    4

  • Radu C.

    4

  • Bestie

    3

Florine, ai dreptate. I-am schimbat doar cauciucurile, deoarece eu nu am obiceiul sa schimb cu roata cu tot, pentru nu am jante de rezerva. Manopera a fost 48 de lei, iar cu 4 saci mari (de la REBU :icon_thumright: ) face 60 de lei.

Link către comentariu
  • 4 months later...

Am fost la Expert Detailing din Piata Chibrit (Grivita/Ion Mihalache, fost 1 Mai), dar, din lipsa de timp, am luat doar curatare AC: 150 lei, 20 min. Astepti doar sa se recircule aburul cu miros de fum. Dar impresia mea e ca nu am scapat inca de miros.

Un curatat de interior costa 377 lei, dar dureaza intre 5 si 7 ore (practic trebuie sa o lasi acolo). Daca iei interior, cu exterior si motor, face 755 lei, iar curatatul AC ti-l dau la 100 lei, adica 855 lei.

La o spalatorie de cartier, un exterior cu interior te costa 27 lei (15 + 12 lei).

Link către comentariu
  • 1 month later...

Am ajuns cu Fabia la trei ani si i-am facut a treia revizie la Brady la doar 22.500 Km.

Multumiri lui Doru si Andrei de la receptie, plus mecanicul (Razvan? scuze) pentru ca m-au rezolvat repede.

Am facut revizia tip 15.000 Km (toate preturile sunt fara TVA) - 120 lei si am schimbat:

ulei Mobil 1 5W-40 numai 3 l si un pic, pentru ca am adaugat si 300 g de Prolong, 4 l - 152 lei

filtru ulei - 21 lei

filtru aer - 71 lei

filtru polen - 52 lei

un pic de antigel rosu (G 12) - 3 lei

spray penetrant pt instalatia de aerisire - 10 lei

si un buson - 1 leu.

Revizia a costat in total 438 lei (521 lei cu TVA). Am mai luat eu in plus 1,5 l de antigel rosu (G 12) - 36 lei (43 lei cu TVA).

Dar am bagat in motor, pe langa 3 litri si ceva de Mobil 1 5W 40 si un bidon de 300 g de Prolong. Sunt curios sa vad daca se va simti vreo modificare la mers sau consum.

In schimb am remarcat la venire, deci inainte de a face schimbul de ulei, o vibratie a motorului in masina, fara scadere de turatie. M-am mirat pentru ca nu il stiam si doar bag numai benzina buna. Acum am bagat si ulei bun (nou, ca si inainte aveam tot Mobil 1, dar fara Prolong). Ramane sa o mai urmaresc.

Mai am insa o problema pe care nu am avut timp sa-i dau de cap: nu mai tiuie in bord cand opresc motorul si las luminile aprinse. Au inceput sa verifice pe bucatele, care raspundeau la stimuli, dar pe total tot nu merge. A ramas sa revin intr-o alta zi in care sa o verifice de la usa pana la bord, trecand eventual si prin spatiul motorului.

Dar asta va fi ceva mai in colo, dupa ce-i fac revizia si la Octavia.

Link către comentariu

Vorbeste cu userul Kelu deoarece exista posibilitatea sa ti se fi stricat switch-ul din broasca. De curiozitate, atunci cand deschizi usa plafoniera ti se mai aprinde?

Link către comentariu

Da, se aprinde. Au incercat si cu contactul pus si pe stanga se aprinde dar se stinge repede, iar pe dreapta ramane aprinsa.

Link către comentariu
  • 1 month later...

I-am schimbat la Fabia cauciucurile de vara cu cele de iarna - 70 de lei, cu echilibrat cu tot. Si cred ca numai cu atat se va alege anul asta.

Ramane la anul sa ii fac curatenia interioara generala (ca sa scap de mirosul intepator din interior) si sa ii refac piuitul cand las luminile aprinse la oprire.

Nu cred ca ma mai apuc si de umblat la puterea motorului, pentru ca e o vorba: ce merge bine, nu schimbi.

Link către comentariu

Am schimbat un stop crapat pe stanga spate in 5 minute, dar a costat 274 lei (226 stopul + 48 manopera) toate cu TVA inclus.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Dupa 3 ani mi s-a ars primul bec original: faza scurta de pe stanga. L-am schimbat cu 20 de lei.

Link către comentariu
  • 4 months later...

Asta toamna am schimbat la Fabia cauciucurile de vara cu cele de iarna si m-a costat 70 de lei, cu echilibrat cu tot, iar in primavara le-am schimbat din nou, dar cu 78 de lei (inclusiv echilibratul).

Acum, ca a venit caldura, ar trebui sa o duc si pe ea la o deodorizare a instalatiei de aer conditionat si sa ii refac piuitul cand las luminile aprinse la oprire.

Nu am remediat problema de anul trecut cu lipsa de piuit, dar, intre timp, am descoperit ca intreruperea este de la contactul de la usa. Adica, daca o intredeschid, piuie, iar cand o deschid larg, tace. Sper sa fie numai intrerupatorul de contact.

Ma apropii de 25.000 Km si merge perfect prin oras, cu 12 l%. Pe afara, mai putin, ca n-am mai dus-o de mult.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
  • 5 weeks later...

Am verificat uleiul la amandoua. Era OK, ca asta toamna. La Octavia mi sa parut ca scazuse un pic, dar nici una nu da semne de inviorare in plus pentru ca le-am pus in ulei niste Prolong la revizie.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Am cumparat Clima Xpert, cu 20 de lei tubul de 100 ml, de la Carrefour, spray pentru igienizarea instalatiei de climatizare, cu miros de lamaie, fabricat in Germania.

Mai era unul englezesc, dublu la pret dar nu si la cantitate (parca de 150 ml.)

Am luat doua si le-am descarcat in ambele masini. Au un sistem de blocare a supapei si dureaza circa trei minute pana se termina de imprastiat o boare. Se pune pe podea, langa pedale, se da aerul pe recirculare si pe rece si se lasa sa mearga 10 minute cu geamurile inchise. Apoi se aeriseste masina si e gata.

Am verificat in Octavia. La primul drum mai mirosea a lamaie, apoi nu, dar cel putin aerul era curat. Sper sa dea rezultate si la Fabia, dar mai am de asteptat pana sa circul si cu ea. Acum sunt plecat pe Transfagarasam cu cea mare.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am mirosit-o dupa "aerisire" si miroase bine, a curat, chiar daca lamaita a disparut. Cu timpul s-ar putea impune si o curatare de scaune.

Link către comentariu

Pe cand un pictorial face 2 face cu Octavia ? Sa le stapanesti sanatos pe amandoua,Daca speli tapiteria sa o lasi o zi in soare cu usile deschise si sa nu ii pui presurile decat dupa ce se usuca complet mocheta de pe jos pt ca in timp va mirosi a mucegai. Numai Bine!

Link către comentariu

Ei, uite ca la asta nu m-am gandit! Probabil pentru ca e greu sa le conduc pe amandoua la locul pictorialului... :ceuameni:

Imi place But Fns ca la tine Passatul e masculin iar Octavia e feminin. Ale mele sunt fete amandoua.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

eee,intre doua nu te ploua :D Conteaza sa mearga si sa nu te supere :icon_thumleft: Drumuri bune in continuare!

Link către comentariu

Merg, merg. Numai ca pe asta mica nu am mai scos-o pe afara cam de mult. O folosesc preponderent in oras. Doar pentru asta e mai mica. Dar e surprinzator de incapatoare pentru dimensiunile ei. Asta inseamna ca spatiul e bine impartit. Stiu pentru ca am facut concedii pline si cu ea. Si asta e un motiv pentru care eu consider ca Fabia 1 e mai reusita decat Fabia 2, ca sa nu mai vorbim de estetica (Fabia 1 e vesela, pe cand Fabia 2... :unsure: )

Link către comentariu

De acord cu tine. Cu toate ca e spatiu putin se poate merge decent in aproape orice situatie (ex 4 persoane + bagaje, sau 4 + caine + putin bagaj). La fel, se poate cara o gramada de parchet cu ea :icon_thumright:. Este un model foarte reusit, fiind prietenos din toate punctele de vedere.

Link către comentariu
  • 3 months later...

A venit toamna si am schimbat cauciucurile de vara cu cele de iarna cu 75 de lei. Daca pun si sacii de plastic, iese la 78 de lei.

Am ajuns si la revizia de 4 ani, dar doar la 25.500 Km (o folosim doar in oras acum). Am facut-o la Brady cu 667 lei.

Aici intra schimbul de ulei (Mobil 1, 5W30 in loc de 5W40 care aveam, pt ca mi s-a spus ca nu se mai fabrica) si filtrul de ulei, schimbul filtrelor de aer si polen (am cerut eu filtru cu carbune), curatarea instalatiei AC cu spray, verificat frane, faruri etc.

In plus, am facut si ITP, care intra aici si costa 90 lei. Dar pentru asta am mai luat si RCA cu 530 lei.

Dar dupa ce am plecat am vazut ca trebuia sa imi schimbe si lichidul de frana (din 2 in 2 ani). Asa ca m-am intors (odata cu revizia la Octavia) si i-am aratat chiar Directorului de service. A verificat si a confirmat ca asa este. M-a invitat sa vin cand vreau si mi-a propus sa platesc doar lichidul, manopera urmand a fi suportata de service. Adica, 60 lei manopera din 90 lei in total, iar eu doar 30 lei lichidul.

Deci, mai urmeaza un drum...

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am fost la Brady si mi-au schimbat si lichidul de frana, pentru 36 lei (doar lichidul, fara manopera).

Dar am mai schimbat si lamele de stergatoare, de care nu mi-a atras nimeni atentia la revizie ca se rupsesera. Asta am vazut acasa. Aveau la oferta pt Fabia, cu 77 lei in loc de 113 lei, dar trebuia sa o faci acolo, adica sa o bagi in service pentru inca 20 de lei. Deci am economisit vreo 16 lei.

Oricum, e o masina excelenta pentru oras si foarte buna si pe afara. Nu mai reiau ce am scris pe la inceput, dar am facut cateva concedii cu ea si, de curand, a implinit 26.000 Km. si merge perfect.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Sa te enervez putin , eu i-am dat 220 km/h pe autostrada( prin germania , no limit speed ) :P . Felicitari pentru alegere , chiar este o masina deosebia :icon_thumright:

Modificat de gabone_green
Link către comentariu
  • 3 months later...

Nu am mai scris de mult pe aici si am fost pana in fundul gradinii ca sa o gasesc. Deci, iata ce s-a mai intamplat in ultima suta de zile:

De cand a venit zapada in Bucuresti am umblat numai cu cea mica. Fabia este excelenta!

E perfecta: se strecoara mai usor prin trafic si, din cauza motorului mai mic, la plecare trage lin si fara derapaje. Cu Octavia, care are cuplu mare incepand de la 1500 rot/min, ESP-ul sigur ar fi avut mult de lucru ca sa tempereze motorul si sa nu derapez.

In plus, se incalzeste pe loc mult mai repede motorul si inauntru si pot sa o dezghet si sa plec mai repede. Este adevarat, insa, ca la drum lung, inauntru, climatizarea face fata mai greu in spate decat la Octavia. Dar, cum umblu singur numai prin oras, nu ma deranjeaza. In schimb, dezaburirea electrica e mai eficienta la Fabia, mai ales la oglinzile exterioare (topeste gheata si se usuca).

Asa ca, iarna in oras , Fabia e mai buna decat Octavia.

Intre timp a venit si primavara, si i-am pus iar cauciucurile de vara. M-a costat 94 de lei, cu echilibrat cu tot, plus 4 saci noi.

Dar primavara asta va trebui sa ii schimb si distributia, care e pe curea dintata de cauciuc. Nu pentru ca ar fi facut 40.000 Km (am realizat doar 26.900 Km), dar pentru ca a implinit aproape 4 ani si jumatate.

Am intrebat prin targ si am aflat niste preturi: un schimb de distributie, cu manopera si cu piese originale costa la Avia in jur de 1.300 lei. Cu alte piese omologate, cu 3-400 lei mai putin.

Am intrebat si la Brady. La Valea Oltului, mai scump: in jur de 1.800 lei cu piese originale. Dar surpriza vine de la Iuliu Maniu: doar 754 lei, cu manopera si piese originale, plus TVA. Atentie, la toate, insa, fara pompa de apa, ca nu a carat ea prea multa apa in 30.000 Km.

Cand am intrebat de ce asa mare diferenta la aceeasi firma, mi s-a raspuns ca au "Management diferit". In cazul asta, le-am recomandat sa se mai uite si pe la altii in jur, pentru ca in felul asta se vor angaja la spalat covoare, care e peste gard cu ei.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
  • 3 months later...

Am scapat fara! Deci, se poate si altfel. Adica, cei de la Avia Militari mi-au propus mai intai o verificare a starii curelelor de distributie. Si sunt OK. Asa ca, mi-au zis sa mai vin pe la ei la anul sa le vada din nou atunci. Si astfel am scapat mai ieftin, fara sa mai pierd timp si bani comandand curele de distributie si pompe de ape.

Mai mult, am mai rezolvat si o problema aparuta ulterior: curgea vasul de lichid de parbriz. Si asta cerea o comanda speciala pentru un vas nou. In schimb, am lipit fisura de la gatul vasului si asa am iesit mult mai ieftin si mai rapid.

Mai tineti minte problema contactului imperfect, atunci cand deschideam usa cu luminile aprinse si motorul oprit (nu mai piuia)?

Ei, bine, tot la Avia Militari am descoperit hiba: contactul din broasca de la usa soferului. Numai ca trebuie schimbata toata broasca cu vreo 600 de lei, plus 100 manopera.

Am gasit insa o solutie: maine ma duc la electrician si imi schimba doar contactul cu "piesa clientului". Asa ca nu ma costa decat manopera si "piesa clientului" ...

Merita salutati cei de la Avia Militari.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

"Piesa clientului" a costat de 10 ori mai putin: 50 de lei, plus manopera.

Azi, insa, iar mi s-au aprins beculetele de la EPC si motoras, adica controlul electonic al puterii si starea catalizatorului.

Am facut de curand plinul cu benzina de 99, de unde iau de obicei, adica de la Petrom.

Am mai patit-o in iarna dintre 2007/8 si atunci mi-au curatat un senzor din catalizator. Oricum, va trebui sa mai fac un drum in Militari.

Link către comentariu

Salut ! Si mie mi se aprindeau pana acum 2 ani becurile EPC si motoras iar cateodata mi se oprea motorul ;) vorbesc aici de 1.4 101 cai pe un polo 2005 tot bbz :) si era de la clapeta de acceleratiepe care am curatat-o si de atunci nu am mai schimbat benzina nemaiavand nici o problema :)

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!