Jump to content

Skoda Fabia Ca Si Sport


Daniel 57

Postare recomandată

Daniel, masina arata foarte bine. Nu se vad "nemultumirile" de care vorbeai in posturile trecute. Pot spune ca arata mai bine decat ma asteptam. Confirm concluzia colegilor de forum, Fabia Sedan + culoarea alba = foarte frumos. S-o stapanesti sanatos in continuare si sper sa nu uiti de ea cand o sa-ti vina Octavia :)

Link către comentariu
  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Daniel 57

    56

  • bebeko

    4

  • Radu C.

    4

  • Bestie

    3

Sincer...nu stiu cum e la tine,,...dar eu am fost la sibiu, si acolo sunt niste dealuri mai mari..cel putin la iesirea din sibiu...deal pe care cu toata straduinta mea nu l-a urcat decat in treapta a 1-a lejer..in a 2-a se vedea clar ca nu poate. Acum...eu stiu ce sa zic...din punct de vedere al stabilitatii nu am ce sa comentez, dar eu am si anvelope 205/45/16..cu goodyear f1. Parca zic ca ar mai fi nevoie de ceva cuplu...

Pe Transfagarasan, numai sus, aproape de culme, unde erau curbele foarte stranse si nu puteam alerga, am mers cu a 2-a. In rest, 3, 4.

Am mers cu a 1-a doar cand am luat-o pieptis, pe grohotis, ca sa ajung la Pensiunea Bran.

Dar ceva cuplu, da, confirm si eu ca i-ar prinde bine la turatii mici. Lucrul asta l-am rezolvat la cealalta (1.8 TFSI)

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

nu stiu spre ce era...dar prin zona aia. soseaua e lata, dar abrupta..( spre valea oltului) si mi-am cam facut spume la urcare...

Link către comentariu

Frumos din partea ta ca ai stabilit un nou record de viteza cu masinuta ( 190 km/h ), dar .... NU cu fetita in masina !!!! :lol: :lol: :)

Daca erai singur e treaba ta, dar asa NU !

P.S. Fabiuta se vede foarte frumos in poze :lol:

Link către comentariu

@Jacku

Eu am urcat duminica trecuta dealul ala cu masina full de bagaje si trei persoane. Viteza a 2-a si 60km/h (5000 de ture)

Stii cum mergea? Glont.... ca sa nu mai zic ca pe Dealul Negru (intre Pitesti-RM valcea) am urcat cu a 3-a la 100km/h...

Mergea Fabiola mea....de n-o recunosteam.

Link către comentariu

Jacku, urca cu 4500 de ture in viteza care trebuie si o sa vezi ca merge :Driver: Nu iti fa griji, daca sare vreo supapa o recuperezi din pasla de la insonorizarea capotei :lol:

Link către comentariu
Frumos din partea ta ca ai stabilit un nou record de viteza cu masinuta ( 190 km/h ), dar .... NU cu fetita in masina !!!! :) :) :) Daca erai singur e treaba ta, dar asa NU !
Bebeco, iti dau dreptate. Desi eram pe drum liber si drept, o cota de risc a existat (explodeaza un pneu - Doamne fereste) si tocmai de aceea nu am fortat mai mult (timp). Dar cineva m-a condus o data, pe afara, cu un Mercedes, cu 220 la ora. Insa trebuie sa stii ca nu este stilul meu sa merg asa repede si nici o data in afara limitelor in care sa am controlul. Multumesc, insa, de sfat.
Jacku, urca cu 4500 de ture in viteza care trebuie si o sa vezi ca merge :) Nu iti fa griji, daca sare vreo supapa o recuperezi din pasla de la insonorizarea capotei :P
Radu, perfect adevarat. Dar mai ramane problema plecarii de pe loc, mai ales cu A/C pornit, cand vad ca o ia cam incet. In rest, e OK cum zici.

Si o mai asteapta o surpriza pe Fabiuta mea: o fuga pana la mare in weekend-ul asta. I-am promis sotiei o plimbare, pe jos, pe malul marii. :)

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
Bebeco, iti dau dreptate. Desi eram pe drum liber si drept, o cota de risc a existat (explodeaza un pneu - Doamne fereste) si tocmai de aceea nu am fortat mai mult (timp). Dar cineva m-a condus o data, pe afara, cu un Mercedes, cu 220 la ora.

M-am grabit si am intrerupt raspunsul. Reiau acum ideea:

Dar cineva m-a condus o data, pe afara, e adevarat, cu un Mercedes, cu 220 la ora. Ce sa spun, ca nu era nici un pericol sau ca mi-am asumat un risc urcandu-ma in masina? Asta ar insemna, cu alte cuvinte, sa nu ne mai urcam nici in trenuri de mare viteza sau avioane pentru ca sunt mai riscante? Nu vreau sa dramatizez, ca o sa cada drobul de sare pe noi. Dar nici nu vreau sa minimalizez pericolele care ne pasc la tot pasul, indiferent de cat de pasnici am fi.

Insa trebuie sa stii ca nu este stilul meu sa merg asa de repede si nici o data in afara limitelor in care sa am controlul. Multumesc, insa, de sfat.

Link către comentariu

Sa mergi cu 190km/h pe drumurile din Romania este sinucidere curata ! Si eu am mers o singura data, singur in masina, cu 210km/h, tot cu un Mercedes, dar ... a doua oara nu mai sunt curios.

Cu trenul, cu avionul, cu naveta spatiala asta este altceva ...

Link către comentariu
Cu trenul, cu avionul, cu naveta spatiala asta este altceva ...

Ca atunci e altul responsabil de tine cand o patesti... :rolleyes:

Dar chiar sa traiesti inseamna sa iti asumi niste riscuri. Depinde, insa, cat de mari.

Dar, ca sa revenim la normalitate, nu sunt adeptul exceselor si fii linistit, ca vreau sa traiesc mult si bine. Multumesc, inca o data, de atentie. Bafta si tie.

Link către comentariu
  • 2 months later...

Fabia mea face 2 anisori!

Ieri am fost la doctor Brady si i-am facut a doua revizie din viata ei, zisa de 30.000 Km, dar ea nu a implinit nici 20.000 Km, ca asa merg eu, pana in 10 mii pe an si primul ITP. O pregatesc sa i-o dau sotiei si vreau ca totul sa fie OK.

Operatia m-a costat 890 de lei noi. Dar in pret a mai intrat, la cererea mea, si o dezinfectare a instalatiei de A/C (50 lei).

Pe bucati, a fost cam asa (fara TVA):

manopera - 328 lei

materiale - 24,60 lei

ulei Mobil 1, 4 l - 132 lei

filtru ulei Fabia - 22,78 lei

filtru aer Fabia - 66,27 lei

filtru polen carbon Fabia - 71,31 lei

lichid frana - 23,15 lei

spray penetrant - 2,46 lei

spray frigi fresh - 17,74 lei

ITP - 58,82 lei

la care adaugati 19% TVA - 142,04 lei.

Si, in plus, nu uitati sa dati bacsis. Are un efect miraculos. Mie, de exemplu, mi-a curatat motorul nu numai cu aer, dar a dat si cu un spray si l-a sters de lucea ca ziceai ca acum a venit din fabrica.

Rezultatele au iesit perfecte iar eu pot sa spun ca sunt foarte multumit de ea. Incep sa o regret deja la gandul ca nu o voi mai conduce, dar sper ca Octavia cea noua sa compenseze cu satisfactii si mai mari. Si traiesc cu speranta ca in viitor poate mi-o mai da si mie, din cand in cand, sa ma dau cu ea...

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Am vrut (si pana la urma am reusit) sa-mi schimb cauciucurile de vara cu unele de iarna la Fabia. Dar am pierdut sau mi-au furat (la spalatorie, la schimbatorie) siguranta de la roti. Noroc ca s-a potrivit perfect cea de la Octavia.

Intrebarea era, acum, cum pot face rost de o siguranta pentru Fabia. Raspunsul elaborat profesional a venit prompt: Cu codul VIN si cu plasticul cu coduri de la cheile masinii (primit la livrare) comandam alt antifurt.

Eu, insa, am rezolvat-o mult mai repede: am cumparat instantaneu, cu 81 de lei, un set de antifurt cu suruburi cu tot care se potriveau cu modelul de la Octavia si asa le-am unificat pe toate!

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Acum doua seri imi spune sotia ca s-a aprins la bord becul de la "motoras", adica catalizatorul. E adevarat ca a mers mult "pe loc" prin centru si rezervorul se apropia de rezerva. Am facut plinul si s-a rezolvat. S-a stins.

Astazi ma suna iar, din oras, in aceleasi conditii de drum, si imi spune ca pe langa catalizator s-a aprins si EPC-ul. Nu mai stiu ce inseamna, pt ca nu am cartea in fata, e in bordul masinii.

Intre timp a mai aparut si o variatie a turatiei la relanti. Am fost in service la Brady si am curatat si setat clapeta de acceleratie. Acum merge rotund. M-a costat 72,59 lei, cu TVA inclus. Cu bacsis, putin peste 100.

Dar au mai si curatat un senzor din catalizator, asa ca am rezolvat si problema beculetelor. Acum e gata sa infrunte zapada, incaltata de iarna.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Zilele trecute m-am dus dupa niste cumparaturi si m-am urcat in Fabia, ca era mai la indemana.

Dupa ce am zambit cand am vazut-o cu farurile ei vesele (eu am Fabia 1), nu va spun ce placere am simtit cand am recunoscut zgomotul motorului, ca la regasirea unui prieten drag. In afara de maraitul de placere la acceleratie, care ma face sa-l simt solidar cu mine, parca mai are un alt fel de marait si la deceleratie. (Este ceva asemanator cu zgomotul scos de Fiat 125, sau Lada, pentru cine a mai prins-o.) Poate tocmai pentru ca e mezinul familiei, motorul asta ma impresioneaza cand stiu ca da tot ce poate ca sa ma simt bine. Si reuseste.

Iar in oras, manevrabilitatea e excelenta, fata de "vaporul" de Octavia. Si vizibilitatea e mai buna. M-am miscat mult mai usor prin strazi inghesuite si parcari la limita.

Concluzia e ca Fabia pentru oras este excelenta si, in general, se descurca foarte bine in toate situatiile.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Iata si confirmarea unui prieten ca nu m-am inselat cand am ales motorul de 101 CP:

"Prin amabilitatea lui Daniel, caruia ii multumesc din nou - am realizat un drive-test cu Fabia 1 Sedan 1.4MPI 16v 101CP.

Poate o sa va surprinda, dar m-am simtit mult mai bine la volanul ei decat al 1.8TFSI-ului.

Nu va grabiti sa spuneti ca nu se compara, asta stiu si eu, dar voi puncta mai jos motivele pt care Fabia de 101CP merita o atentie deosebita si aprecieri publice:

- sunetul motor, incepand cu 4000rot/min, este incitant si sportiv;

- motor silentios, abia dupa 120km/h auzi ceva sub capota;

- dpdv aerodinamic, curios, dar este mai "linistita" la vant decat Octi 1 sau 2 !

- reactia la talpa, in ciuda cilindreei, este f buna si - asa cum am mai spus - feeling-ul la mersul sportiv pe un MPI depaseste cu mult pe acela de la un FSI...masina se simte cum trage, se aude cum trage, este mult mai transparenta cu soferul si ii transmite emotia;

- consumul nu este relevant, poate este un pic cam ridicat, dar va asigur ca nu asta m-a interesat, ci motorul si turele...masina are putin peste 20.000km si mi-am permis un drive-test decent;

- am atins 180km/h destul de usor si la 5800rot/min mai aveam destul loc sa mai cresc in viteza pana la cele 6400rot/min unde incepe rosul...masina se misca f. fasnet, usoara si cu o directie buna, nu te dezamageste cand apesi acceleratia viguros. Am schimbat incepand cu tr. a II-a numai la 6000rot/min si am fost incantat. Nu te faci de ras !

- un inconvenient ar fi ca, la depasiri cu viteza ridicata (minim 140km/h) cand treci pe langa tiruri trebuie sa tii volanul bine ca iti ia vantul masina de pe drum...dar imediat ce o redresezi usor din volan iti amintesti acest minunat sunet motor in turatie inalta...si apesi iar si iar.

Concluzie: pentru o cilindree de 1400cmc, masina are valente sportive medii...este clar peste 1.6MPI dpdv al vigurozitatii. Este o masina care nu te lasa la drum...si care iti permite si usoare iesiri de Schumi... "

Link către comentariu

Eu nu am condus 1.6 MPI. O sa-l intreb pe el, care a condus.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

teoretic un 1.6MPI pe fabia ar trebui sa se descurce mai bine decat 1.4MPI...chiar daca au puteri aproximativ egale, cuplu cred ca e in favoarea lui 1.6

Link către comentariu

La 1.4 101 e vba si de feelingul care il ai cand auzi turatia mai ridicata decat in cazul 1.6 (desi e vba de aceeasi putere aprox)

De asta multi prefera urletul unui 2.0 turbo decat un 3.2 aspirat cu putere similara, desi senzatia de "plutire" a cilindreei mari e incomparabila

Cu cilindree mai mica masina parca e mai putin "cuminte", e mai smucita, te face sa te simti mai sportiv

Asculta de exemplu un 1.4 TSI sa vezi cum te inspira...:P

Link către comentariu

Radu, am aflat: s-a referit la 1.6MPI 8v pe Octavia, nu la 1.6MPI 16v pe Fabia 2 (cu care inca nu a apucat sa faca un drive-test).

Fabian, asa este! Eu fac comparatia intre Fabia de 101 CP, 1.4 MPI si Octavia de 160 CP, 1.8 dar FSI. E clar ca Octavia are putere, dar parca "senzatia de putere" e mai puternica subiectiv la Fabia, cand auzi motorul cum toarce.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

am inteles :Driver:

comparatia cu 1.6 MPI de pe Octavia e irelevanta...masina e mult mai grea ca si Fabia, puterea asemanatoare, se misca mult mai greu Octavia evident. Chiar si fata de Golf, Octavia e mai lenta cu aprox. 1 secunda de la 0 la 100km/h, cand vorbim de acelasi motor. Lucrurile se amplifica si mai tare daca ne referim la Fabia care e si mai usoara.

Link către comentariu

Eu ma gandeam la masini similare ca greutate si putere gen 1.4 101 Fabia 1 si 1.6 105 Fabia 2

Octavia fata de Fabia are alta masa, inertie, chiar si volumul mai mare iti reduce senzatia de viteza, plus feedbackul de la sol care din cauza suspensiei mai comfortabile te face sa nu mai percepi tot ce trebuie....

BTW: prima oara cand am facut un drive-test cu o Fabie RS 131 cp, dupa ce am terminat traseul, m-am urcat intr-un Superb 1.9 131 cp care bietul avea si 5 trepte.... :Driver: ....imi venea sa ma dau jos sa-l imping :lol:

Link către comentariu

perfect de acord :D

Stiu si eu cum se misca Superbul, am senzatia ca porneste ca un autobuz, in schimb la viteza mai mare se schimba datele problemei :D

Link către comentariu

De astazi am decretat sezonul cald si pentru Fabia mea: am reincaltat-o cu sandale de vara.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!