Jump to content

Skoda Fabia Ca Si Sport


Daniel 57

Postare recomandată

Vad ca aici e locul sa ne laudam. Buun.

Atunci, a mea e cea mai buna, pentru ca e buna la toate (aproape la toate, sa nu exageram), cum ii place romanului: si de plimbat si de carat, si ieftina dar si puternica, incapatoare dar destul de mica cand o parchezi etc.

Incape in ea tot familionul: nevasta, copila, catel (purcel nu am inca), bagaje (oho! Noroc cu bagajele elastice, care iau forma capacului de la portbagaj), larguta si in fata si in spate (fica-mea doarme, inca, de-a latul in spate, dar la anul cred ca trebuie sa-mi iau o Octavia si, probabil, in viitor voi incheia cu un Hummer).

Si fuge. Fuge dom'le de la 4000 rot/min in sus de zici ca esti pe ghiuleaua lui Munhausen. (Am uitat sa va spun ca am 101 cai la picioare. Si le dau numai mei cu benzina de 98 sau chiar 100.) Iar capastrul e manual, ca sa simt in palma ce conduc.

Iar la intalnirile mai simandicoase, trebuie sa recunosc ca nu mi-e rusine cand cobor de pe calul alb (ca e alba) si pot sta mandru in sa (scaun).

Are jante de aluminiu de 14 inch (cu ventil metalizat!...), ca e mai bine sa ai cauciucurile mai groase pe drumurile noastre. Plus discuri de frana si pe spate, ca are si ESP si tot cortegiul de litere din alfabet.

Dar de ce mai sunt eu multumit sunt farurile. Faza scurta merge in paralel cu faza lunga, ne mai vorbind de cele de ceata si atunci fac o lumina de poti filma.

Si inca un element foarte important pentru siguranta mea si a celorlalti: farurile si stopurile (adica pozitiile, frana si semnalizatoarele) sunt mari si se vad bine de departe.

Aprpos de lumini, faruri si becuri: cum am scris si mai sus, sunt adeptul farurilor mari, cu oglinda mare care se vad bine chiar cu lumina de pozitie. Nu contest ca sunt importante si becurile care maresc luminozitatea, dar nu agreez farurile spot, cu lupa, chiar daca sunt cu xenon. Nu mai repet argumentele care nu tin de un moft de moda, ci de faptul de a fi bine reperat de catre ceilalti, din timp si de la distanta. (Cei mai tineri imi vor da dreptate, cu varsta.)

Sa o mai laud?

Are un motor foarte (zic eu) elastic: ma duce (apropape singura) de la 2000 de turatii, cand ma uita Dumnezeu intr-a treia, pana la 100 Km/h, tot in a treia, pe la 6000 de turatii, parca. Si are cinci viteze si 7000 de ture si ceva pe negru (ca la 8000 sunt deja pe rosu). Cel mai tare fuge cu 180 Km/h. Cei 5 Km in plus din carte i-am pierdut fiind (mereu) incarcat si nu gol. Si in plus atarna si scutul de la pachetul de drumuri grele (din fabrica).

Covorase? Am. (E adevarat ca fara ochiuletul cu Skoda, dar originale.) Si senzori de parcare am. Si geamuri electrice integral fata/spate care se inchid singure din alarma. Si aere (cald si rece). Si muzica (radio, CD, MP3) suficienta doar in fata. Nu am vrut eu si in spate, asa ca nu ma compar cu cei care au scule de discoteca in masina. Bravo urechilor lor, dar asa am vrut eu si e suficient pentru ca sa-mi fie mie bine. (Personal nu cred ca ar aprecia tot cartierul Anotimpurile de Vivaldi.)

Mai vreti? Mai am: oglinzi electrice si duze incalzite, portbagajul se deschide din telecomanda si are si lumina si bricheta, busonul de benzina se deschide din interior, scaunele se misca si pe orizontala si pe verticala, bancheta din spate e 2/3, parasolarul are si oglinda de rujat s.a.m.d.

Cred ca ajunge. Restul le puteti gasi insirate pe lista de accesorii din oferta.

Dar cel mai important lucru este faptul ca eu sunt foarte multumit de ce am luat pe banii pe care i-am dat pentru ea (si o sa mai dau, ca nu scap asa usor ). Deci, a mea e cea mai buna! :))

Link către comentariu
  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Daniel 57

    56

  • bebeko

    4

  • Radu C.

    4

  • Bestie

    3

inca n-ai mers cu fabia RS si ca sa nu zic fabia RS remapata......Sa vezi acolo....

Link către comentariu

Felicitari, nota 10+ pentru descrierea originala pe care ai facut-o! S-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea la maxim. Asteptam niste poze cu mica "bijuterie" a ta, sa ne clatim si noi ochii! :))

Link către comentariu

Multumesc. Desi arata ca orice Skoda Fabia, vroiam sa-i fac niste poze ca sa v-o arat. Acum nu mai pot, insa, pentru ca este in Service. A suferit un accident. Detalii puteti citi in topicul meu "Accident".

Link către comentariu
inca n-ai mers cu fabia RS si ca sa nu zic fabia RS remapata......Sa vezi acolo....

Nu, dar am vazut cum e cand vine spre mine...

Link către comentariu

Am citit topicul tau. Atat pot sa spun: Doamne ajuta! De aceasta data a ramas doar sa meditam la experienta si sa tragem invatamintele.

Link către comentariu
Am citit topicul tau. Atat pot sa spun: Doamne ajuta! De aceasta data a ramas doar sa meditam la experienta si sa tragem invatamintele.

Multumesc, Doru. Dar mai corect ar fi "Doamne fereste".

Doamne ajuta, insa, ar fi util ca sa mai pot pleca cu Fabia in concediu, pe 8 iulie. :)

Link către comentariu

felicitari pentru masinutza si pt descrierea ei ,,,, ffoarte tare ,, si asteptam pozee :icon_thumright: :Driver:

Link către comentariu

Acum e la "coafat", in service. Sper sa nu mi-o faca creata!... :)

Link către comentariu

Si ca sa vorbim si de lucruri mai placute, urmeaza ca sa comand o Skoda Octavia 2 Elegance cu motor de 1.6 FSI si 115 CP. Dar asta pe un alt topic.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Domnilor, I am back in business!

Joi, 12 iulie cei de la Brady mi-au facut o surpriza: am luat Fabia de la reparat mai repede decat termenul estimat, de o luna (pentru ca am dus-o in service pe 15 iunie).

Trebuie sa spun ca aici a avut un rol activ si Doru, care s-a straduit sa recupereze din timpul pierdut in prima parte cu asigurarea, constatarea, acceptul si livrarea pieselor s.a.m.d. Cel putin pentru mine a fost confortabil sa stiu ce se intampla, deoarece ma tinea la curent cu evolutia lucrarii. Iar in final, mi-a si spalat-o! (Dar nici eu nu i-am dat-o murdara, ca doar, cand m-a busit Vlad, veneam de la plimbare cu familia si nu de pe camp.)

Lucrul efectiv la reparatie a durat insa doar 5 zile, restul fiind asteptarile. Si nici nu am mai asteptat sa se faca plata, deoarece asiguratorul fiind agreat de service mi-au dat masina cand a fost gata, tehnic vorbind.

Am mai stat pana sa incep sa scriu despre ea pentru ca am vrut sa o verific putin. Dar cum in viata nimic nu e perfect, iata si problemele aparute.

Inca de la inceput, Doru m-a avertizat ca butonul de reglat directia aerului conditionat nu merge pentru ca s-a rupt si va trebui sa o mai duc si sa o las inca doua zile, pentru ca trebuie dat jos tot bordul. Pe cheltuiala lor, dar pe timpul meu. (Si iaca cum se implineste luna.)

Apoi am remarcat ca claxonul “gajaie” si nu mai are sunetul cristalin. Bun, presupun ca se poate remedia daca se strange vreun surub mai bine.

Dar acum vine constateea cea mai dura si trista: o masina lovita nu mai e la fel ca inainte! (Parca eu nu stiam, dar acum e vorba chiar de mine.) Concret, caroseria trosneste din incheieturi, mai ales la stalpii de la usi, ca o corabie pe valuri. In rest, nu merge sui, nu trage volanul, toate par la locul lor.

Si totusi, parca zgomotul de la compresorul de aer conditionat e altul: acum suiera cand o accelerez mai tare.

Concluzia? Feriti-va de accidenta ca de Dracu!

Iar intre timp, cat va feriti voi, eu abia astept sa-mi vina in mana noua Octavia, pe care am s-o iubesc la fel de mult ca pe sora ei mai mica, bombonica de Fabia.

Acum, ca o sa am si Fabia si Octavia, incep sa ma gandesc cu placere ca o sa fiu fericitul posesor al doua din cele mai bune si elegante masini ale momentului: Skoda Fabia Elite si Octavia 2 Elegance. (In Top Gear amandoua sunt cotate cu 12 puncte din 20 posibile.) E ceva! :Driver:

Link către comentariu
  • 5 weeks later...

Eeeh, si pana vine noua Octavie sa va mai povestesc cu mai merge actuala Fabie (toate rimeaza cu Corabie, de parca as avea o flota...).

Foarte bine! (Ma feresc sa spun excelent pentru ca il pastrez pentru aia noua, ca daca spun excelent de 101 CP atunci ce voi mai putea spune de 160 CP?)

Dar asa este: am fost cu ea, cu Fabia, in concediu la mare si la munte si am facut vreo 1.500 de Km si s-a purtat excelent (na, ca tot am zis-o!).

Incarcata cu 2+1/2 persoane, adica noi, parintii si copila, plus mult bagaj de se mulau jantele pe forma capacului de la port-bagaj, plus ceva pe la picioare in spate, ca fi-mea tot sta descaltata pe bancheta din spate. Deci, la maximum.

Trebuie sa va spun ca nu am sa mor niciodata in drum cu sotia mea pentru ca ea isi face stoc din toate (de la apa/sucuri, mancare, haine de schimb, pana la combustibil si baterii), astfel incat putem rezista 24 h in orice conditii si chiar filma totul pentru urmasi.

Apropos, permiteti-mi sa le urez si acum, de Sfanta Maria, La Multi Ani sotiei mele, Mioara si fetitei, Maria Simona, precum si tuturor Mariilor si Marinilor numai bine! :P

Deci, asa incarcata cum era, Fabiuta noastra zburda pe sosea. Fara sa fac acte de bravura, insa acolo unde erau doua benzi pe sens nu imi statea nimic in cale, indiferent daca era mare sau mic (camioane sau masini).

Pot sa spun ca m-a uns pe suflet cand am vazut-o urcand pante tot intr-a 4a (e adevarat ca pe la 110 Km/h) si le-am facut de ras pe unele marci vestite cam tot de talia mea, cum ar fi Renault, Peugeot sau Fiat.

La fel de sincer, dar mai rusintat, trebuie sa va spun ca am depasit si multe Skode, inclusiv Octavia (dar asta ramane intre noi!).

Consumul a fost rezonabil, adica in jur de 6 l/100 Km pana in 80 de Km/h, se ridica la 7-8 litrii inspre 110Km/h si atingea si 9-10 litrii la 130 Km/h si peste, pe autostrada (nu spun care din cele doua, ca sa nu ma ia Politia). Dar pot sa va confirm cu mana pe inima ca la 160 Km/h nu facea efort si, daca eram in Germania, puteam sa merg ca viteza de croaziera mult si bine. Nu simteam nici un efort sa o conduc si nu facea zgomot ca sa nu putem asculta o muzica si sa mai vorbim si noi, ca oamenii.

Stabilitatea in curbe si la viteza au fost excelente (iar!). Simteam cum se lipeste de drum (ca doar era si grea), dar cauciucurile nu fluierau in curbe. Iar demarajul a fost suberb (ca sa zic si altceva). De exemplu, am plecat dintr-o parcare in fata unui microbuz, care ziceam eu ca era destul de mic, in spate. Dar surpriza: am vazut cum cresteau luminile farurilor aprinse in oglinda retrovizoare. Solutia? In cateva secunde eram la 80Km/h intr-a doua si apoi l-am vazut in oglinda cum se micsora (de oftica, evident).

Si inca ceva: motorul nu s-a incins niciodata. A stat cuminte la 90 de grade, indiferent de cat de cald era afara. Si au fost si 35-40 de grade la soare.

Acuma, sa nu credeti ca am fost tot timpul primul si am spulberat tot ce (mai) misca sau nu pe sosea. De exemplu, cand fumez sau beau ceva din mers, cobor geamul si viteza pe la 70 la ora ca pot sa admir si eu peisajul cu cotul afara si ma dau frumos (cat mai) pe dreapta, ca sa nu-i incurc pe altii.

Si n-am terminat inca cu ea. O mai asteapta un drum pe Transfagrasan saptamana viitoare, cand ma astept sa se comporte la fel de bine.

Dar pentru noi impresii de pe drum trebuie sa mai asteptati un pic. Pana atunci, toate bune. :angry:

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu

Imi pare rau ca nu esti f. multumit de cum a iesit reparatia, dar cum ai spus si tu, nu mai e ca noua. :ceuameni: Felicitari pentru exprimarea originala, e o adevarata placere sa citesc posturile tale. Astept(am) si aventurile de pe Transfagarasan. Numai bine :banghead:

Link către comentariu

Condimenteaza si tu povestioarele cu niste poze :ceuameni:

In rest numai de bine si sa te poarte multi km fara griji :banghead:

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Domnilor, m-am intors de pe Transfagarasan.

Drumul a fost superb, din punct de vedere peisagistic, ca rutier, nu prea peste tot. Mi-a placut atat de mult incat l-am facut si la intoarcere tot peste muntii Fagarasi.

Iata pe unde am fost:

http://img172.imageshack.us/img172/2128/vara2007232hk0.jpg

Si iata si dovada:

http://img172.imageshack.us/img172/3258/vara2007259uv9.jpg

(Stiu ca v-am promis poze, dar nu pot sa le incarc sa se vada direct. Scuze.)

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

Iar masina s-a comportat excelent, fara exagerari. La urcare, in prima parte am mers cu a 3-a, iar spre varf cu a 2-a, dar nu pentru ca nu ar fi dus motorul, ci din cauza serpentinelor. Iar consumul mediu, cu aproximatie, a fost intre 7-8 litrii la 100 Km.

http://img172.imageshack.us/img172/3897/vara2007189vo6.jpg

Pana in 4 mii de turatii/min, motorul nici nu se aude, iar masina trece lin printre cer si pamant, ca un nor alb...

http://img403.imageshack.us/img403/618/vara2007193ep3.jpg

In schimb, de la 4 mii in sus si peste 5 mii, il auzi cum toarce o placuta senzatie de putere.

http://img174.imageshack.us/img174/7180/vara2007183jr5.jpg

Am stabilit cu ea chiar si un nou record, pe drum liber si drept: 190Km/h. Am batut si cartea (185 Km/h), fiind sub 6 mii de turatii/min. Si mai aveam rezerva pana la 6,5 mii ture, la rosu. Loc nu mai aveam, ca probabil atingeam 200 Km/h.

http://img245.imageshack.us/img245/9641/vara20072281yb6.jpg

La un moment dat chiar am "spulberat" o Fabia noua. Cred ca dupa asta proprietarul se duce acasa si o schimba cu o Fabia veche. :blink:

http://img180.imageshack.us/img180/8918/vara2007191zs5.jpg

Spatiul interior a fost suficient si bine utilizat (inclusiv portbagajul). N-a fost insa impartit egal: in fata noi doi si in spate numai fica-mea, care pe bancheta din spate mananca :D , doarme :D , se joaca :pirat: si, eventual, e si ea atenta la drum. :P

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

felicitari pentru masinuta. ca sa fiu un pic carcotas, te anunt ca de fapt asta nu e viteaza reala: "Am stabilit cu ea chiar si un nou record, pe drum liber si drept: 190Km/h.". doar daca nu ai vazut-o cu gps...atunci e altceva :)

Link către comentariu

I know, I know, dar chiar daca e cu vreo 7 Km/h mai putin, face bine la moral!... :lol:

Link către comentariu

Baieti (bebeko, bestie, georgik, instinkt), v-am pus poze! Nici o reactie? :)

Link către comentariu

:Driver: Ba da, avem reactii, cum sa nu. Sincer sa fiu, imi place foarte mult cum da albul pe fabia, o prinde foarte bine. Cat despre locurile pe unde ai ajuns cu ea... Superbe :D Si koditza a mea a facut cunostiinta de 2 ori pana acum cu Transfagarasanul si de fiecare data i-a placut la nebunie.

Sa ai grija de ea in continuare, chiar daca ii vine surioara mai mare in curand...

Link către comentariu

I-am spus si eu lui Daniel, inca de anul trecut, cand i-am vazut masina prima data: pe Sedan albul chiar da bine !

Link către comentariu
Imi pare rau ca nu esti f. multumit de cum a iesit reparatia, dar cum ai spus si tu, nu mai e ca noua. ;) Felicitari pentru exprimarea originala, e o adevarata placere sa citesc posturile tale. Astept(am) si aventurile de pe Transfagarasan. Numai bine :)

Iar Instinkt a scris: "Sa ai grija de ea in continuare, chiar daca ii vine surioara mai mare in curand... "

Eram doar nemultumit de ce mi s-a intamplat. Dar, am iubit-o tot timpul.

Dupa ce va veni Octavia, insa, sper sa mi-o mai dea si mie nevasa-mea, sa pun mana pe ea. ;)

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu

Sincer...nu stiu cum e la tine,,...dar eu am fost la sibiu, si acolo sunt niste dealuri mai mari..cel putin la iesirea din sibiu...deal pe care cu toata straduinta mea nu l-a urcat decat in treapta a 1-a lejer..in a 2-a se vedea clar ca nu poate. Acum...eu stiu ce sa zic...din punct de vedere al stabilitatii nu am ce sa comentez, dar eu am si anvelope 205/45/16..cu goodyear f1. Parca zic ca ar mai fi nevoie de ceva cuplu...

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!