Jump to content

Scartaie ceva la compresorul de clima


ovidiubest
 Share

Postare recomandată

dupa parerea mea trebuie schimbata cureaua de accesorii sau rola intinzatoare.sau ambele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scartaitul e foarte puternic...si a aparut in momentul in care i-a pus freon in instalatie... am pornit ac-ul si cand nu avea freon si nu se auzea scartaitul ala...

ala de la service mi-a spus ca e compresorul dus....

vroiam sa stiu daca asa se manifesta un compresor dus....daca a mai patit cineva asa ceva....scartaitul e ceva de genul atunci cand trebuie sa schimbi distributia la motor.... cand vrei sa pleci de pe loc. stiti voi despre c vorbesc,cred.

mersi mult de raspunsuri!mai astept pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand in instalatie nu este freon compresorul nu porneste. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha... :Driver:

daca nu porneste compresorul nu porneste nici cureaua aia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da, dar in momentul functionarii AC-ului tensiunea este mult mai mare.pt functionarea compresorului este nevoie de o forta suplimentara,nu degeaba se pierde si din puterea motorului.iar daca cureaua este obosita(larga) sau rola uzata scartaie.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci se poate totusi sa fie doar cureaua si intinzatorul de vina....inca mai am sperante sa fie asta problema :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa parerea mea mai intai cureaua si rola trebuie verificate.bafta.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ai pus freon ai pus si Ulei ?? normal iti trebuie un ulei special Eu as aam pus la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a pus si ulei si freon....cu un aparat de ala special

a facut si vacuum 10 min

Modificat de TreiD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca baietii care ti-au sugerat ca ar fi cureaua de accesorii, nu stiu ca la modelul tau de masina, compresorul este antrenat, numai el singur, de o curea separata, nu de cea de accesorii.

Ar fi de verificat in primul rand daca acea curea nu patineaza, iar apoi, daca nu patineaza cureaua, de verificat daca nu patineaza ambreiajul de la compresor.

In primul caz, daca patineaza cureaua, vezi ca are un intinzator separat - o rola reglabila -, doar pentru acea curea de la compresor. E destul de greu accesibila de sus, dar de jos, dupa ce dai scutul jos e usor de reglat.

Daca patineaza ambreiajul de la compresor, atunci e mai trist, deoarece iti trebuie unul nou.

Dar mai mult ca sigur e vorba de curea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, intr-adevar e o curea speciala destinata ac-ului....cel putin eu am vazut ca nu mai antreneaza si alte role

daca e dus ambreiajul, trebuie schimbat tot compresorul sau se poate schimba doar ambreiajul?

se poate verifica cureaua fara sa pun freon in instalatie?dupa cum am spus mai sus, se aude acel scartait doar cu freon in instalatie...momentan nu am freon,l-a scos tipul de la service dupa c a inceput sa scartaie....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate schimba doar ambreiajul, dar e destul de dificil si de preferat cu compresorul dat jos.

Se poate verifica cureaua, cu sau fara freon. Se da jos scutul si se verifica la mana cat de intinsa/buna e cureaua. Eventual o schimbi ca sa fi sigur. Nu costa mult. E de preferat sa schimbi si rola intinzatoare daca are ceva joc in ax.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

k..mersi mult

maine am sa schimb cureaua si am sa verific daca are ceva joc rola aia

intrebam daca se poate verifica cureaua fara freon ca operatiunea de azi m-a costat 70 ron pus-scos freon si as fi vrut sa vad daca apare o rezistenta in compresor daca mai scartaie ceva sau nu,intelegi c vreau sa zic...

inca 70 ron pe pus-scos freon chiar nu as vrea sa mai dau :D

Modificat de TreiD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca mai poate sa fie si fulia de la alternator, nu o exclude a priori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine e antrenat compresorul de cureaua de accesorii?,.. cred ca da, dar vreau sa fiu sigur, ca si mie-mi "scartaie". mai scartaie uneori cand am rotile virate la maxim. aceeasi curea antreneaza si servodirectia?

Cred ca baietii care ti-au sugerat ca ar fi cureaua de accesorii, nu stiu ca la modelul tau de masina, compresorul este antrenat, numai el singur, de o curea separata, nu de cea de accesorii.
Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa te uiti la motor sa vezi acolo daca ai curea separata sau e aia de la accesorii care ajunge si la compresor...la mine e curea separata

azi mi-am dat comanda de curea maine vine si am sa o montez costa 30 ron doar cureaua fara rola intanzatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se aude un scirtiit (ca un vaiet) scurt la pornirea si la oprirea AC in special cind e foarte cald. Sunetul se aude doar vreo 2 secunde, numai la pornire si la oprire. Intre aceste doua momente AC functioneaza bine, baga rece si nu face zgomote. Exista vreo explicatie? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine e antrenat compresorul de cureaua de accesorii?,.. cred ca da, dar vreau sa fiu sigur, ca si mie-mi "scartaie". mai scartaie uneori cand am rotile virate la maxim. aceeasi curea antreneaza si servodirectia?

La modelul tau de Passat, si cred ca toate Passat-urile dupa 2000, sunt 2 curele antrenate de axul motorului.

Prima, intre motor, alternator si servodirectie si a doua, intre motor si compresorul de aer conditionat.

Daca scartaie cand virezi maxim stanga/dreapta, sau scartaie o mica perioada dupa pornirea motorului sau cand cuplezi un consumator apreciabil pe partea electrica, scartaie cureaua "de accesorii" adica cea care trece pe la alternator si pompa de servodirectie.

Daca scartaie cand cuplezi AC, atunci e cureaua de AC.

Este gresit sa crezi ca daca scartaie cand cuplezi AC este de la cureaua de accesorii, deoarece electromagnetul ambreiajului de la compresorul de AC nu consuma decat max. 6 amperi, un pic mai mult decat un bec de faza scurta/lunga, deci compresorul de AC, pe partea electrica are un consum nesemnificativ. Pe partea mecanica e alta poveste... La 25 grade C temperatura ambianta, un compresor de AC consuma aprox 3-4 kW, deci aprox. 4-5 cai putere din puterea motorului, ceea ce pentru cureaua lui e semnificativ! Si cu cat temperatura exterioara e mai mare, cu atat consumul compresorului de AC, repet, pe partea mecanica - deci energia transmisa prin cureaua de AC, e mai mare, deoarece presiunea din instalatia de AC e mai mare. De aceea daca nu e intinsa bine, cureaua de AC poate patina f. usor.

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte clar explicat. multumesc. am sa le verific/schimb cand merg la revizie, adica peste 1000 de km. pana atunci sper sa ma mai tina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva asemanator am avut si eu, incerca sa intinzi cureaua, poate s-a slabit. La mine asa s-a intamplat, am intins-o si merge fara probleme, nu mai scoate nici un sunet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema asta am si eu la masina din semnatura ea apare numai atunci cand este cald afara si cuplez aerul conditionat e ca si cum ceva aluneca, e un sunet metalic?! mi sa parut mie, aveti idee de la ce sa fie?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul de la compresor, sau in cazul mai fericit cureaua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate schimba doar ambreiajul asta?are cineva idee cat costa? la mine cica cureaua e ok stransa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia legatura cu Volksman in aria de servicii si cere-i un pret. Eu am vorbit cu el ieri si orientativ iti pot spune ca pentru masina mea, ambreiajul costa cam 200-300 EUR si un compresor complet cam 800 EUR. La tine se poate sa fie mai ieftin, dar verifica cu Volksman pe baza VIN-ului masinii (din talon)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!