Jump to content

Bec Baterie Aprins


horgarban
 Share

Postare recomandată

Prima problema din viata Feliciei pe care o detin.

Acum 3 zile s-a aprins becul din bord care indica probleme cu bateria.

Comportament. La ralanti .... palpaie usor becul ..... la turatie si pe masura ce cuplez consumatori se aprinde din ce in ce mai puternic.

Zic eu ca gata ... i-a fost de ajuns, are 8 ani masina ..... 1 bulion si rezolv releul de incarcare.

Ma inarmez cu aparatul de masura .... si constat cu maaare surprindere ca incarca domnul alternator.

Mai cuplez si ceva consumatori (lumini, faza scurta+ lunga), scade tensiunea pe la 12.2-12.5 in ralanti, dar cand o accelerez la 2000-2500 rpm ... tensiunea ajunge imediat la 13.4-13.5V.

Buuun ... desfac frumusel releul de incarcare, ..... pare bun.

Montez la loc .... acelasi comportament .. la ralanti palpaie, la turatie se aprinde mai puternic ..... dar releul incarca.

Am mai constatat ca pe alternator, langa borna plus, mai exista un fir verde, care habar nu am unde duce (ma gandesc ca este tensiunea de excitatie) iar pe acest fir, la ralanti tensiunea este undeva la 12V, iar in accelerare urca spre 17-19V.

Pentru siguranta am comandat totusi si releul de incarcare.

Daca ati mai patit asa ceva ........ mai bagati o parere - doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei face asa cand ai carbunii pe terminate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria se simte bine? Ca daor e in paralel pe tot circuitul de incarcare, daca e varza, totul o ia razna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil si bateria.De incarcat trebuie sa incarce constant ~13-14V,nu doar in ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa toate anomaliile pe care le-ai descris sint de acord cu Mad 79 (ai carbunii pe terminate) ca sa iti dai seama daca este asa ar trebui sa il demontezi si sa vezi carbunii si statorul rotorului(acea parte a rotorului pe care stau carbunii,de obicei se toceste si la revizionat trebuie indreptata pe strung).Cu aparatul de masura(clasic de uz casnic) nu ai sa reusesti nici o data sa vezi cit incarca un electromotor intrucit acestea sint in gradul de a da un CURENT DE PINA LA 140 DE AMPERI LA O TENSIUNE DE 12 VOLTI(pina la 13,9 volti)iar acestea (aparatele de masura caznice)sint in gradul de a masura pina la 10 amperi.pentru a vedea exact cit incarca iti trebuie un AMPERMETRU .iti sugerez sa te duci sa iti controlezi alternatorul la un electroauto.bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-ai bagat in ceata,sa nu creada ca-i trebuie alternator nou. :blink: Intradevar carbunii creaza un sant pe rotor si ar trebui rectificat dar....din lipsa de scule,(strung sau alt ceva) pune-i carbuni noi si mai merge mult si bine.Ca sa nu zic ca daca ai uzura mare iti trebuie rotor..... :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am vrut sa il termin (bag in ceata) dar mai exista un alt truc ca sa il rectifici chiar daca un ai strung si anume o masina de gaurit,niste smilgher fin si multa rabdare,daca sint in doua persoane este mai bine unu tine si altul da cu smilgher(masina nu trebuie sa aiba viteza exagerata)eu am explicat cum se face in mod normal la o revizionare.Am uitat sa specific ca pentru a inlocui carbunii trebuie sa dai placa cu diode (de putere) jos,ti-ar trebui un letcon de putere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi imi vine noul releu de incarcare. Alternatorul este de constructie ceheasca, Magneton parca, de 70A.

Ieri am dat jos si releul ... nu va inchipuiti ca o las chiar asa fara sa isi bage tati manutzele prin el.

Intr-adevar, cam tociti carbunii .... cel putin asa mi se par mie (au mai putin de 8 mm ). O sa incerc prima data inlocuirea. Daca face la fel, o sa dau jos alternatorul sa curat putin si rotorul.

Urati-mi succes.

Va anunt in 2-3 zile ce s-a intamplat cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mmmda .... am pus releul nou si comportamentul este acelasi. La inspectarea vizuala a rotorului alternatorului, totul pare OK.

De incarcat incarca bine, se opreste pe la 13.8-13.9V, ceea ce e f bine (pe releu scrie clar 14V, xeci nu are cum sa depaseasca aceasta valoare). Cureaua e OK, e bine intinsa.

Bateria e OK. Ma gandesc ca daca bateria n-ar fi buna n-ar porni masina ...... dupa 1 saptamana de stationare. Iar tensiunea pe bacterie e cam 12.2V cu motorul oprit.

Astia mai cu iesperientza prin ale matzelor masinii ....... stiti cumva daca exista vreo dioda pe traseul martorului din bord? Ma gandesc ca s-a "impuscat". So .... la ralanti martorul palpaie, e aproape ... stins, dar pe masura ce accelerez .... se aprinde mai tare. Deci .... cand incepe sa incarce si sa dea tensiune ..... creste tensiunea si la martorul acela. O fi cumva vreo dioda zenner sau ceva prin zona aia?

Sau poate aveti vreo schema electrica de la Felicia 1.3 MPI, 40KW, motor 781, an 1999.

mersi

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite AICI tot manualul de raparatii, inclusiv schemele electrice. Acuma sper ca nu te superi ca e in ceha :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de tot.

O sa incerc sa rezolv ceva sapt asta, pt ca am acu niste probleme de rezolvat si nu-s pe langa masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu o problema cu aceasi manifestare la Favorit.

Am suspectat releul la inceput, dar pina la urma a fost o dioda intrerupta la alternator.

Am reusit sa o inlocuiesc cu o dioda pentru alternatoarele de Dacie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Vezi ca in alternator unde zici ca vine firul verde are un carbunas mic(ca sa verifici scoate firul si becul trebuie sa stea aprins tot timpul indiferent de turatie).Verifica carbunasul din interiorul alternatorului este posibil sa fie uzat.Si daca tot umblii verifica si dioda micuta care este legata dupa carbunas.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Dat fiind ca am avut ceva concediu, am reusit sa repar alternatorul.

L-am demontat - e foarte simplu, nu iti trebuie nimic special - cheie fixa si tubulara de 17, fixa si tubulara de 10, tubulara de 8 (merge si cu o fixa) si o surubelnita lata, normala. Am dat jos puntea de diode si am constatat ca din cele .... 9 diode (6 mari pt redresare si 3 micute pt excitatie) 2 de pe una din faze erau arse.

Am comandat puntea, 180 RON, si .... ce m-a enervat la culme, nu am gasit echivalent BOSCH, ci alta natie de piese, dar ... diodele de pe punte sunt .... BOSCH. E jenant.

Oricum.... puntea este lipita de statorul alternatorului, asa ca daca se apuca cineva de treaba, ii trebuie mai intai un pistol sau ciocan de lipit de cel putin 80-100W. In rest ... nimic interesant. Toata operatiunea nu cred ca a durat mai mult de 30 min. Mai greu a fost sa-i montez la loc cureaua, pt ca rola de pe arborele cotit este destul de jos si spatiul este destul de greu accesibil.

Dupa montaj incarca perfect, fara probleme, becul s-a stins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu o problema cu aceasi manifestare la Favorit.

Am suspectat releul la inceput, dar pina la urma a fost o dioda intrerupta la alternator.

Am reusit sa o inlocuiesc cu o dioda pentru alternatoarele de Dacie.

Am avut un topic similar cu aceeasi problema. Aveam incarcare foarte buna dar becul din bord statea pe jumatate aprins si se stingea sau se aprindea in functie de consumatori. Am inlocuit releul, nu s-a remediat. Am verificat toata instalatia si tot nimic. Am schimbat alternatorul cu altul de rezerva. In alternator sunt 9 diode, 4 pentru redresare si 3 pentru excitare din ce mai tin minte. Se pare ca a fost o dioda stricata din circuitul de excitatie al alternatorului inlocuit. Ciao. B)

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!