Jump to content

Alimentare Gresita


SAlex
 Share

Postare recomandată

Dupa cum am mai vazut pe aici ca unii colegi au gresit pompa, ieri am patit-o si eu. Cand eram la alimentare, m-am intors sa-i raspund unei persoane, nu am mai fost atent si am apucat furtunul de la benzina cu plumb facand plinul (51 litri). Am mers asa 10 km si nu am observat nimic anormal la motor.

Ce se poate intampla daca merg in continuare cu benzina cu plumb.

-1- se strica catalizatorul. Este chiar atat de sensibil incat dupa un plin cu Pb sa se infunde?

-2- se poate dizolva vreo garnitura/furtun? Apoi partile acelea desprinse sa se depuna unde te astepti mai putin

-3- strica/decalibreaza vreun senzor? sonda lambda?

-4- daca in final ajung la concluzia ca trebuie sa scot toata benzina cu Pb, trebuie sa merg la service (avand in vedere ca nu merge bagat un furtun prin gatul rezervorului) sau pot sa-i scot turul (sa vad care este intai) de la pompa din rezervor, ii pun contactul si astept sa o scoata pe toata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu de la benzina cu plumb se infunda catalizatorul.

Scoate benzina ca nu e de joaca :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca de obicei pompa de la benzina ECO (de care banuiesc ca ai bagat) nu intra in "gura" rezervorului. Era sa-mi pun si eu la un moment dat din gresala si tot impingeam pompa in "gura" rezervorului si nu intra :icon_thumright:.

E posibil totusi sa fi pus 95 si sa nu-ti fi dat tu seama.

Am vazut ca vorbesti de Bora..eu am Golf..ceea ce inseamna ca teoretic "gurile" de la rezervor sunt identice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sub bancheta din spate daca o scoti afara ai posibilitatea de a scoate tu acasa cu un furtun benzina,deschizand singurul capac care il intalnesti,e prins in 3 suruburi iar de el este prins sonda de benzina. Aceeasi ``tehnica`` am aplicato si eu acum 1 an... :icon_thumright: Si pentru a scoate mai toata benzina din rezervor, poti ridica din stanga spate masina pe cric. Ideal ar fi si sa-i schimbi filtru de benzina! Enjoy

Modificat de Gabi46
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu-ti bate capul, nu se va intampla absolut nimica. Eventual cand ai 1/2 din rezervor, mai baga "peste" un plin de benzina fara plumb. Nici vorba sa fie nevoie sa schimbi filtrul de benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina ce se gaseste la noi oricum nu mai are Pb , ci inlocuitori !

Asa ca eu personal nu cred ca se va intampla mare lucru .

Eventual faci ce s-a spus mai sus , completezi cu fara Pb .

Ar fi bine oricum sa-ti verifici bonul daca-l mai ai sa vezi ce s-a alimentat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri.

Exact ce a spus SHARANEL mi-a confirmat un inginer mai in varsta, proprietar de service. A avansat ideea ca dupa trei plinuri de benzina cu plumb consecutiv consumate va fi afectat catalizatorul. Nu stiu cum a ajuns la concluzia asta.

Eu ma temeam ca tetraetilul de plumb sa nu dizolve vreo componenta din plastic care la randul ei sa infunde ceva in aval. Se pare ca nu se va intampla asa ceva.

On The Run - capul pompei a intrat si nu am sesizat sa aibe un diametru mai mare. Am alimentat la Moll. Pur si simplu am intins mana spre pompa buna mi-a fost atrasa atentia catre cu totul altceva si am apucat alta pompa fara sa ma mi uit. Poate nu mi-as fi dat seama ce am facut dar m-a intrebat cel de la casa cu ce am alimentat si daca am mai alimentat de vreo data. Va dati seama ca m-am facut de kk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca n-ai pus motorina , era putin mai nasol :D

Am prieteni care au patit-o , au golit rezervorul la canal ( in Germania , mai demult ) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am alimentat cu benzina in loc de mototrina in Fabia mamei mele, care avea 5km. Masina abia o luasem de la dealer, am mers cca 400m pana la prima statie si am pus 30l de benzina - de, eram extaziat pe atunci de noua masina, in plus eram si obisnuit cu benzina. Au venit baietii de la Skoda, au luat-o pe platforma si au golit rezervorul, pe la capacul de sub bancheta - asa cum a spus un coleg mai sus. Asa ca stai linistit, sunt altii si mai penbili decat tine :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pompele obisnuite NU mai exista benzina cu Pb ci are niste inlocuitori ai lui dar.... aditivi aceia risca (99%) sa distruga catalizatorul si sonda lambda prin depunerile ce rezulta din ardere. Asa ca daca ai facut-o , desi nici eu nu stiu cum ai putut introduce mustiucul pompei, goleste TOT rezervorul si mai scoate-ti din paguba revinzind-o la vreun amic cu masina mai veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un diesel daca bagi benzina nu e atat de mare problema cat e la un benzinar daca bagi diesel.

On topic: nu este o problema mare, ideea e sa nu devina un obicei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un diesel daca bagi benzina nu e atat de mare problema cat e la un benzinar daca bagi diesel.

Pe naiba! :D

Poti sa te faci cu un motor nou (da, se poate duce naibii mai ales daca fortezi).

Sau unitati injectoare noi / pompa de injectie noua. Toate pleaca de pe la 1500 EUR in sus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe naiba! :)

Poti sa te faci cu un motor nou (da, se poate duce naibii mai ales daca fortezi).

Sau unitati injectoare noi / pompa de injectie noua. Toate pleaca de pe la 1500 EUR in sus...

Ma refeream la cu totul altceva Andrei, la faptul ca daca bagi din greseala 5 litri de benzina si bagi peste 40 de motorina nu este problema atat de mare la diesel cum este la un benzinar daca bagi din greseala 5 litri de motorina si peste 40 de benzina. Si nu ai cum sa ma contrazici.

Normal ca apare problema daca bagi ca innecatul 20-30 litri de benzina si dupa aia in loc sa o scoti din rezervor tu mai bagi inca 15-20 de motorina si pleci la drum cu degetele incrucisate gandindu-te "Da Doamne sa nu crape injectoarele sau mai rau ...". Ma refeream la o cantitate mica de combustibil. La o benzina o alimentare gresita este mult mai grava decat la un diesel.

Iar motor, oricat de mult ai forta nu vei fi nevoit sa schimbi motorul ... poate doar motorul scurt, fara chiulasa sau turbo ...

PS. Stiu preturile, lucrez la un dealer. Chiar sapt. trecuta a schimbat un client cele 4 injectoare de la masina pt ca a bagat benzina, in fiecare saptamana cate 1 injector, ca au picat pe rand...

Modificat de bamsemad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bamsemad, am o intrebare, la ce masina s au dus pe rand injectoarele pt ca a pus benzina in loc de motorina ?

Intreb pt ca si eu acum o saptamana din neatentie am pus benzina (27 de litri) si am mers pana s a oprit motorul (evident cu motorina din filtru) dupa care am realizat am fost la service si am curatat toata instalatia si am schimbat filtrul de motorina, dupa care a mers si merge la fel ca si inainte.

Inteb ca sa stiu daca sa ma astept la "bucurii"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@S.L.V. La un Passat nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest somebody
Bine ca n-ai pus motorina , era putin mai nasol :lol:
La un diesel daca bagi benzina nu e atat de mare problema cat e la un benzinar daca bagi diesel.

Am patit-o eu cu fostul Cielo. In Austria (de obicei e autoservire) s-a grabit un individ de la statie sa ma "ajute" si a inceput sa bage... motorina.

Pina sa il vad, bagase cam 7 litri. Cind i-am spus ca ce face, s-a facut verde, galben etc :lol: Mi-a facut plinul gratuit cu benzina (rezervorul fiind aproape gol) fara sa goleasca motorina. Motorul nu a avut absolut nimic, masina mergind de atunci inca vreo 170,000 km fara nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream la cu totul altceva Andrei, la faptul ca daca bagi din greseala 5 litri de benzina si bagi peste 40 de motorina nu este problema atat de mare la diesel cum este la un benzinar daca bagi din greseala 5 litri de motorina si peste 40 de benzina. Si nu ai cum sa ma ...

A... da bine, asa mai merge desi la masina MEA nu as incerca asta. Scot capacul, golesc tot, bag motorina PLIN PLIN si abia apoi ma tin.... nadragii sa pornesc motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...eu nu inteleg,daca ti-ai dat seama de gresala facuta de ce nu ai scos atunci benzina din rezervor?Acum treiesti cu cosmarul cedarii catalizatorului si a sondei lambda in orice moment...oricum ai spulberat mitul potrivit caruia si o piatura de benzina cu Pb ti-ar fi distrus catalizatorul!!(asta o auzisem de la mai multi din popor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a intrat mustiucul de la pompa in rezervor nu cred ca ai pus benzina cu plumb.

Benzina proasta afecteaza: catalizatorul, sonda lambda (se si manifesta la mers)

Benzina proasta este la: MOL (imi voi pune toti colegii forumisti in cap - alimentare 20000km numai MOL CO 95 la golf IV, 1.4l , 75CP - schimbat debitmetrul - cost 1600 ron), AGIP, OMV (Peugeot 307 40000km numai OMV CO 95 - masina de firma ce avea card OMV numai pentru benzina CO 95 - schimbat sonda lambda si bujiile de doua ori), prin analogie Petrom cu CO 95, Lukoil (din auzite - nimic concret).

Benzina buna: API (pana acum nu stiu decat o benzinarie in Militari), Rompetrol (efix CO 95 mers 70000km numai cu efix cu supernova - impecabil - cand am desfacut debitmetru curat ca lacrima, bujiile nu le-am schimbat in cei 70000km). La Opel pun amestecat efix 30l si OMV 100 10- 15 l. Merge impecabil. Cand am bagat MOL CO 98 mergea neregulat la relanti la rece (masina are doar 3000km).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU mai sunt benzine cu PLUMB in vinzare la benzinarii. Tetraetil plumbul a fost inlocuit cu aditivi cu functie similara- de crestere a cifrei octanice si de "ungere" a scaunelor de supapa. Dar si asa benzinele "non euro" vor distruge progresiv catalizatorul si sonda de oxigen.

Recomandare: NU mai amestecati benzinele de la diversi producatori (adica nu puneti cantitati relativ egale de combustibil) pentru ca aditivii difera ca si compozitie si prin amestec s-ar putea sa reactioneze nefavorabil cu suprafata catalitica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am intors din concediu si daca asteptati sa vedeti ce s-a intamplat dupa ce am consumat rezervorul cu "Pb" va spun ca NIMIC. Cand a ajuns la sfert i-am facut plinul cu benzina fara plumb de 95, apoi inca 2 plinuri si nu am observt nici o anomalie in 1500 km. Motorul a tras normal, consumul mediu nu a crescut, am solicitat destul de mult motorul ... etc. Cred ca trebuie avut in vedere ca am motor cu 8 supape si fiind de generatie mai veche poate ca din fabricatie are prestabilite reglajele cu o toleranta mai mare. Pierd 5 CP dar castig la fiabilite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Am patit si eu o boroboata. Am dat masina unui prieten si sotia acestuia nu s-a uitat la ce scrie pe "fundul" masinii si din obisnuinta a bagat vreo 5l de motorina, pana sa-si dea seama de prostie dupa care a bagat benzina plin Euro5 afirma ea adica ceva cu cifra octanica mai mare. Intrebare: Ce se poate intampla la ce sa ma astept. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si masina mea a patit la fel, spun asta ca nu eu am fost de vina. a luat mama mea masina intr-o zi si ca sa faca un bine a pus niste benzina, a zis ea, numai ca benzina era ceva eco premium de la Lukoil si a pus vreo 20 de litri. si cand a ajuns acasa dupa vreo 30km imi spune ca s-a aprins un bec in bord, cel cu check engine. atunci mi s-a dus prima sonda lambda. dupa vreo 5000 km mi s-a dus si a 2 si EGR-ul, acu astea nu stiu daca tot de la aia s-a tras. dar totusi nu cred ca numai de la benzina s-a intamplat, dar asta a fost picatura care umplut paharul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciupi: Motorina este mai grea decat benzina si nu se amesteca cu aceasta. Cei 5 L de motorina stau pe fundul rezervorului. Cel mai bine scoti tot ce ai in rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am rezolvat-o! Am fost la service si am scos afara tot. Am facut plinul cu 99+ si de acum in colo "Doamne ajuta"! Poate nu pica ceva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!