Jump to content

Transmisie Automata


peet
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Dupa indelungi cautari a unui subiect similar am initiat un nou topic.

Am achizitionat relativ recent VW Passat 1.9 TDI 1998, la bord scrie 170.000 km (cati km or fi cine stie), primul meu VW din istorie, cutie de viteze automata.

Ca orice om gospodar am schimbat filtru aer, ulei + filtru ulei motor, filtru motorina, curele + role motor (mai sunt un brat inferior fata, amortizoare spate).

Ma intreb daca pentru cutia de viteze automata ar trebui facut ceva pentru a-i prelungi viata de functionare (am gasit pe net, cum ca, cutia de viteze automata este umpluta cu ulei pentru intreaga durata de functionare). Stiu ca aceste cutii au si un filtru acesta nu trebuie (nu e bine) sa fie schimbat.

Va multumesc. Numai bine. :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta anterioara (un Cielo cu AT), uleiul si filtrul se schimba amindoua in acelasi timp, recomand sa le schimbi pe amindoua, necunoscind cind au fost inlocuite. Daca tin bine minte se schimba la 40.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

La Daewoo stiu cum si cand se schimba, dar la VW nu am gasit nicaieri, ce si cat ulei si ce filtru trebuie. Nu am cartea masinii si intr-o carte de la un VW Passat 1.8 T, din 1998, in care am reusit sa arunc un ochi, nu scrie nimic de intretinerea cutiei de viteze automate.

Numai bine. :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca in specificatii se mentioneaza :

1) Filled for life: Oil change required only following repair work or removal of oil pan up to 3 litres.

VW ATF is obtainable as a replacement part.

Container size 0.5 ltr. -Part No. G 052 162 A1

Container size 1.0 ltr. -Part No. G 052 162 A2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc.

Deocamdata daca nu sunt probleme nu voi umbla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am (numai)masini cu transmisie automata si eu zic ca trebuie schimbata(daca vrei sa-ti tina mai mult). De pilda si cu uleiul de motor cum facem aici in state, cartea scrie 5000 mile dar il schimbam la 3000 mile. La Volvo am avut un bec care se aprindea la fiecare 5000 de mile ca se schimb uleiul, dar nu l-am folosit pentru ca il schimbam la 3000. Asa tine motorul mai mult si aici un schimb nu costa mai nimica. Eu zic sa verifici uleiul cum arata si cum miroase, daca este roz si nu miroase a ars nu-l schimba, dar daca este brun sau mai rau negru si miroase a ars schimbal. Transmisia are filtru, care cam costa de vreo trei ori mai mult ca cel de motor. Schimbarea uleiului este bine sa se faca in asa fel ca sa iasa tot uleiul din cutie, pentru ca aproape jumate din ulei este in convertor si cind lasi uleiul jos acel ulei nu iese. Iti trebuie si o garnitura noua daca trebuie sa iei jos capacul transmisiei.

Este umplut pe viata, bullshit. Si daca aluneca ambreiajul si arde lichidul nu trebuie schimbat? La fiecare schimb de ulei simt ca masina merge mai usor, mai repede. Lasa uleiul(lichid de transmisie) acolo si vezi cit tine transmisia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu ceea ce zici tu este corect, dar...

Daca uleiul din cutie are deja alta culoare decat cea originala, asta denota o problema in cutia de viteze ( ambreiaj ars, etc ). Simpla schimbare a uleiului nu va rezolva problema decat pentru cateva sute de km cand isi va recapata culoarea initiala. Concluzie: daca uleiul are culoarea schimbata, trebuie depistata si reparata cauza => schimbarea uleiului asa cum scrie si fabricantul ;)

P.S. Si eu am avut masina cu cutie automata, cutie pe care am dat-o jos de pe masina si am desfacut-o de multe ori ;) . Daca cutia de pe Volvo este HP22, mare grija sa nu fie din acelasi lot cu "belele" ca a mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ai dreptate, dar nu cred ca la o masina din 2001 ar putea sa aiba ceva. Depinde citi km are, sigur. Am vazut aici si masini din 2004 cu 160000km. Am avut un Volvo 760 Turbo pe benzina din 1988. A fost excelent masina. Mergea ca nebunul. Incingeam turboul de era lumina (seara) in compartimentul motorului. Nu stiu codul transmisiei, dar stiu ca si Toyotele Crescida aveau aceeasi transmisie(cu overdrive). La 200000 mile(*1.6=km) a inceput sa "inpinga"(hard shifting) la prima schimbare de viteza. Acum am diferite masini(un microbuz Mercury Villager V6 3.0L automat, Mazda MX6-LS V6 2.5L automat(acelasi ca si Ford Probe GT)). Am avut si un Ford Escort(american) tot automat, un Oldsmobile Cutlass Supreme, tot automat. Numai broscuta de acasa este manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volvo-ul ala avea cutia aia cu belele. Pe mine m-a lasat aceeasi cutie la BMW ( 165.000 km ). Se pare ca nu aveai voie sa tii masina pe loc si sa turezi motorul ( au remediat problema printr-un recall pe care masina mea nu l-a facut ;) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut BMW 524TD ( E34 ) din 1988 cu cutie automata 4HP22 ( parca asta era indicativul cutiei ). Cutia a fost folosita si la VOLVO si la LAND ROVER

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu a fost diferit AW71(Toyota). Tot ce este Toyota sau Honda poti sa ai incredere. Aici, cele mai furate masini sint Toyota Camry si Honda Accord(!), cele germane nici nu sint printre primele 10. Asta iti spune ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varul meu are o Toyota Corola in Florida. Are 110.000 mile si nu a catadicsit sa-i schimbe cureaua de distributie ( e mecanic auto ;) ). S-a uitat la ea acum 5.000 mile si arata ca noua. Toyota in USA sunt foarte fiabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pana la urma a avut cineva experenta utilizarii si/sau intretinerii de VW cu transmisie automata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

STOP JOC ! Discutii off topic ! Reamintim regulile

Subiect: Transmisie Automata

Forum: VW

Sectiune: Passat

Discutiile care nu se incadreaza in "tiparul" de mai sus vor fi sterse !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiam eu uleiul din cutii merge pe sistem long-life....deci nu il schimbi decat daca umblii in cutie.....si din cand in cand se mai verifica nivelul+eventual completare...corect??? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar totusi dupa un numar mare de km sa nu faci nimic ?

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am gasit decat tiptronicul cu ulei for lifetime.. cutia asta e tiptronic?

nu se poate uita cineva intr-un elsa dupa cod ..etc? scoate codu de cutie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e tiptronic. E automata clasica 4 trepte.

Cu prima ocazie o sa ridic masina pe elevator sa vad exact seria cutiei de viteze.

:salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am gasit decat tiptronicul cu ulei for lifetime.. cutia asta e tiptronic?

nu se poate uita cineva intr-un E L S A dupa cod ..etc? scoate codu de cutie :salut:

M-am uitat eu si am pus ceea ce scrie acolo :salut: (LIFETIME)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am schimbat azi uleiul ATF si filtrul. In nici un caz nu e valabila treba cu "for life" uleiul avea culoarea schimbata, era gri in loc de rosu cum scrie la carte.

Maine poze cu filtrul imbcsit bine.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta am o veste mai putin placuta pentru tine : ambreiajele au inceput sa cedeze. In traducere libera , functie de cum o folosesti , probabil ca o sa inceapa problemele cu cutia in cateva zeci de mii de km.

Exista totusi un ulei ATF "sintetic" care are culoarea gri . Theo stie mai multe, ca el a patit-o :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
In cazul asta am o veste mai putin placuta pentru tine : ambreiajele au inceput sa cedeze. In traducere libera , functie de cum o folosesti , probabil ca o sa inceapa problemele cu cutia in cateva zeci de mii de km.

Exista totusi un ulei ATF "sintetic" care are culoarea gri . Theo stie mai multe, ca el a patit-o :-)

Am identificat cutia are codul DMX, are cineva un manual de reparatie?

Si o sursa de piese?

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!