Jump to content

Diferente Constructive Motor Ahu Si Alh 90 Cp


misu tdi
 Share

Postare recomandată

NU sint eu acum indreptatit sa ii judec pe nemti, de ce au facut asa,si nu altfel.Am observat ca puterea a ramas aceasi.Lucru bun e ca au optimizat traseul tubulaturi spre intercoler la ALH, pompa de inj e mai departe de blocul motor, si altele , dar de ce au pus pompa de apa pe distributie ,nu imi dau seama. Voi ce credeti,sa fie din cauza lipsei de spatiu? Aceasta solicita in plus cureaua de distributie, si asa f chinuita de role in plus, fata de la AHU. CE parere aveti? Astept opinii. Va rog sa ma corectati, daca am gresit ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai gresit cu nimic, doar ca trebuie postat la TDI Forum :lol: Se muta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept comentari,pe aceasta tema,domnilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Pt ca asa este trendul, adica este mai bine sa schimbi pompa de apa la fiecare schimb de distributie decit sa o schimbi cind incepe sa curga.

2. in cazul lui ANDrei daca avea pompa de apa pe distributie nu mai ramanea in mijlocul drumului cind se rupea cureaua de alternator .

3. la motoarele moderne care trebuie sa mearga la un anume regim termic(ridicat) este foarte bine ca pompa de apa sa mearga sigur, sa nu patineze cind este cureaua slaba sau cind este uda .

Exista si dezavantaje dar nu le mai enumar si mai exista si alte diferente :turbo, management etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar te rog,mai enumera ceva avantaje, cind ai timp.

SCUZE, dezavantaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, nu stiu daca sunt de acord cu tine, eu sunt de parere ca e o gresala sa fie pusa pe cureaua de distributie.

ORICE element de risc in plus pe cureaua de distributie e o prostie dupa parerea mea.

Am ramas fara cureaua de alternator la AHU , insa am mers cu pauze pana unde am avut de mers fara sa raman in pana deloc. SIncer, cu putina dibacie, o curea de alternator sa o montezi pe loc daca se rupe si nu iti ia mai mult de 10 minute!! O cari cu tine si gata daca chiar exista riscul ruperii ei...

Schimbatul pompei de apa odata cu distributia iarasi e un cost in plus care nu e necesar daca e separat. Intre noi fie vorba, se poate sa ramai fara pompa de apa fara sa iti dai seama??? Si sa nu calculam cate curele de alternator am schimba INUTIL, daca ar fi riscul comparabil cu cel al curelei de distributie in caz de rupere!!!

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma indoiesc ca omul modern care merge la costum poate sa schimbe o curea de alternator in mijlocul drumului, a venit vremea ca toate aceste lucruri minore sa se faca intr-un service autorizat care sa garanteze pentru ceea ce face. Eu chiar am patit la ALHul meu sa-mi pice pompa de apa, cind am schimbat-o m-a costat mai mult pt ca am inlocuit tot kitul DAR stau linistit pt ca am garantie si 60k km nu-mi bat capul cu acest lucru. Ideea este ca in momentul in care facem reviziile corect chiar daca masina nu este in garantie NU mai conteaza daca avem pompa de apa pe distributie sau pe cureaua de accesorii. Problema este ca romanul din comoditate nu schimba curelele la timp si merge pe ideea deja mostenita de la generatiile anterioare : "merge si asa" , totusi la cureaua de distributie nu prea se zgarceste lumea, aia este schimbata la timp si daca se face schimbul cum trebuie se schimba si pompa de apa. Oricum acum pompele de apa aftermarket sunt cu pale din metal deci nu se mai pune problema sa fie schimbate la fiecare schimb de distributie, dar macar la 2 schimburi e bine sa inlocuiesti si pompa de apa care costa cit 2 curele de alternator :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu curelele de alternator se intampla un fenomen foarte ciudat, cu unele poti merge o gramada, altele se rup dupa cateva mii de Km. Eu din pacate a trebuit sa dau jos de vreo 4 ori cureaua noua montata si sa o pun la loc datorita altor reparatii... Dupa cum arata deja, vizual pot sa garantez ca nu va tine cat cea precedenta. Alta firma, alt material... Nu stiu explicatia...Insa sistemul respectiv de role taie cureaua destul de usor daca nu e rezisttenta.

Asa cum zici tu --- macar la doua schimburi de distributie inlocuiesti pompa...Insa din comoditate o poti p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. in cazul lui andREI daca avea pompa de apa pe distributie nu mai ramanea in mijlocul drumului cind se rupea cureaua de alternator .

E adevarat insa stateam cu chilotii in vine gandindu-ma la distributie :offtopic:

Apoi ca diferente AHU / ALH este cum spunea si Bogdan turbina diferita: VNT15 (ALH) vs. GT15 (AHU) ultima fiind cu wastegate. Asta inseamna un raspuns mai lent si un sunet nu la fel de frumos. Dar se pare ca ar fi ceva mai fiabile.

Presiunea de deschidere (prima presiune de deschidere) a injectoarelor este ceva gen 210bar la ALH si sub 200 parca AHU. Pompa de injectie e nitel mai puternica la ALH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta de fapt e un mister pentru mine: de ce ALH are doar 90 de cai si de ce nu e PD???

Presupun ca injectoarele sunt mai "inguste" decat la AHU pentru ca sa ii scada din puterea mare pe care ar avea-o altfel. Cum altfel?

Adica: Are VNT o turbina mai "dibace" decat AHU, are pompa de injectie mai performanta... Si scoate doar 90 de cai!

TREBUIE sa fie mai economic cu mult decat AHU macar cu injectoarele alea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ALH are injectoare de 0.185 standard. Oricum doar cu schimbarea injectoarelor la 0.205 ai ASV->110cp. Are o turbina care e mai dibace...dar e in stare sa ofere o presiune mai mare decat cea de la AHU?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si nu, degeaba ai injectoare de 0.216 in cazul meu daca ai cap hidraulic de 9 mm, la AHU sau 1Z capul hidraulic este mai mare dar presiune mai mica astfel rezultand aceiasi CP DAR poluare mai putina si consum mai mic la ALH. ALH a aparut din motive ecologice, daca era dupa mine faceam ALHul de 150CP stock, dar cum nu e dupa mine trebuie sa-l fac manual :Driver: .

Trebuie spus ca desi ALH & AHU au aceiasi CP exista diferente de cuplu, ALHul are cuplul mai mare tocmai de aceia se conduce mai usor in oras si consuma mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar intercoolerul, e la fel?.....cutia de viteze?Filtrul de ulei , sa ales varianta cu cartus(alh),din motive practice,sau functionale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are o turbina care e mai dibace...dar e in stare sa ofere o presiune mai mare decat cea de la AHU?

Nu am stat sa compar hartile celor doua, insa logic ma gandesc ca ar fi o prostie sa nu scoata presiune mai mare deoarece are geometrie variabila. Iti dai seama ca la turatie mica GT 15 nu s-ar simti deloc daca ar ramane cu paletele optimizate pentru presiune mare.

Intradevar normele de poluare au facut sa puna injectoare mai mici pe ALH..si precis consuma semnificativ mai putin decat AHU...A putut compara cineva?

Intercoolerul cred ca e la fel, ca doar tot SMIC e, si nu poate fi foarte mare ca nu e loc...

Bogdan, da mi un PM si nota de plata cand ai reusit sa ajungi cu el aproape de 150 cai ;) E foarte mult...

Cred ca diferenta de turbine ajuta mult la cuplu la turatie mica...

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

150cp din ALH e relativ ieftin, cu chip ai deja 118-120cp , mai pui PP520 sau PP764 si te duci spre 140-145cp. Acum nu stiu cum e la altii dar s-ar putea sa ai nevoie de ambreiaj, iar catre 180cp iti mai trebuie GT1749VB de pe PD150. Adauga daca tragi constant de masina un SMIC mai mare sau un FMIC, racitor de ulei si poate de motorina.

Pretul total nu e foarte mare.

P.S. cred ca cel mai bine stie cifrele cineva care tuneaza masini, eu ce am spus sunt de pe tdiclub si cred ca sunt pur orientative.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, Alex, ai zis bine. Intr-adevar TDICLUB este referinta in date tehnice despre TDI-uri mai ales ALH si 1Z/AHU.

@I_Am_Stealth : Exista si 1.9 TDI PD de 90CP produs de curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar la un motor, care nu e PD este eficient radiatorul pt motorina, ma refer la al meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei 1.9 TDI PD de 90 cai trebuie sa fie super "crippled" ca sa scoata doar atata :)

citisem undeva ca la Audi nu le-a placut PD niciodata si parca cei de la VW au fost mari fani PD.

Eu sincer nu am prea inteles cum de s-a facut in paralel PD si NON PD cu aceeasi putere ( ma rog, cuplu diferit, etc).

Ma gandesc ca PD trebuia sa fie superior non PD ca altfel nu il inlocuia. Insa prea mult nu mai conteaza oricum, ca se pare ca intra common rail la Audi, insa TOT se vor face PD-uri poate inca 5 ani de acum inainte...

Deci imi iau un ALH de 90 si il fac de 150 ? :D Presupun ca la AHU al meu nu ma lasa turbina sa fac mare lucru, decat daca o schimb si nu prea merita...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radiatorul de motorina nu e chiar un radiator propriu-zis. El este mai mult un schimbator de caldura motorina-lichid de racire. El aduce mai rapid uleiul la temperatura de functionare si apoi il mentine acolo. A schimba acest radiator cu unul mult mai mare nu aduce decat beneficii, uleiul ajunge mai repede la temperatura de functionare si apoi se poate mentine constant acolo.

PD-ul de 90cp a fost facut pentru taxe. Daca iti iei ALH sa-l duci la 150 de ce nu-ti iei un ASZ sa-l duci la 200cp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde este radiatorul care raceste motorina la un ALH?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@I Am Stealth, este foarte simplu sa scoti 150CP din ALH, ti-a explicat Alextz mai devreme, pe mine m-au costat cam 600E modificarile pentru a ajunge undeva la 140CP, se pot si mai multi caluti din ALH dar esti limitat de partea hard, acum am soft custom pt injectoare mari si vreau sa spun ca masina trage rau de tot, dar se poate si mai bine cu un cap hidraulic de 12mm, IC mai mare si partea de compresor de la turbina modificata, aceste modificari insa ajung la 1000E.

Marele dezavantaj la AHU este turbina, dezavantaj la tuning, iar faza cu motoarele de 90Cp ca fiind cele mai fiabile nu prea o cred, adica si cele de 110CP au fost la fel de fiabile. Problemele au aparut la PD si sunt multe, este vorba de probleme de electronica, eu sunt totusi de parere ca pompa de injectie rotativa este sfanta, inca nu am incredere in PD iar common railul este o fabulatie, este o chestie dictata de normele de poluare iar miturile ca motoarele CR sunt cu probleme se adeveresc la toate firmele.

Sincer daca stau bine sa ma gandesc nu stiu ce masina o sa-mi iau la anu, nu se mai fac masini cum se faceau odata, sau cel putin motoare cum erau odata :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan G , alh de 90cp, are radiator pt racirea motorinei, ca eu m-am uitat pe traseul de alimentare si nu am gasit nimic. Te rog spune-mi daca isi are rostu pe ALH ,poate ii pun daca nu are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Misu daca ai ceva modificari serioase merita sa instalezi un fuel cooler. Altfel nu prea merita.Este exact ca un intercooler , nu iti adauga putere ci doar te face sa o ai constanta, oricat de mult te dai la masina.

Uite aici niste discutii: LINK

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ALH-ul nu are racitor de motorina,la PD-uri a fost montat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt link,m-am lamurit , la un motor fara PD-uri , nu prea isi are rostul , poate in cele mai calduroase zile de vara, altfel.........nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!