Jump to content

Urme de ulei in jurul busonului de alimentare ulei


elikratos
 Share

Postare recomandată

Motorul meu nu este nici prea-prea, nici foarte-foarte. Adica mananca putin ulei, mai ales cand ma dau la el, ii tzacane un pic tachetzii, pana se incalzeste putin si supureaza un pic la garnitura capacului motorului, in partea dinspre C/V. Astea sunt cele rele. Altfel ma asculta, are zvac si energie iar primavara trecuta, la cel mai recent test de compresie, a iesit OK (parca 10.5 per cilindru).

Ce am patit: zilele trecute am iesit la plimbare si l-am tinut in ture destul de consistent. Azi am bagat capul sub capota si am observat, in jurul busonului de alimentare cu ulei, pe un diametru de cativa centimetri, niste urme f. fine de ulei, asa ca o ceatza, o boare.

Ma intreb cum de a iesit? Sa am probleme cu presiunea uleiului? Sau e normal? Uleiul este Penzoil 10W40 si nu mi s-a aprins nici un martor pe bord... :?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai precizat daca motorul mergea sau era oprit.

Daca motorul consuma ulei, inseamna ca o parte din compresie scapa catre carterul inferior al motorului, deci presiunea de aici, in mod normal aproximativ presiunea atmosferica, creste destul de mult. Astfel, garniturile, calculate sa reziste la o presiune normala, "scapa" cand e vorba de presiuni mai mari.

Nu cred ca ar trebui sa iti faci mari probleme inca, dar ai grija sa verifici din cand in cand nivelul de ulei, iar dupa o "forja" sa nu opresti motorul imediat, ci sa-l mai lasi 2-3 minute la ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul era oprit cand am observat ghidushia. Ingrijorarea - fara a fi majora - a aparut in ideea ca pana acum nu mi-a mai facut asa ceva. Si cum stiam de cineva - e drept, cu o Dacie berlina - caruia efectiv i-a "busit" uleiul afara prin deformarea capacului de la culbutori, pe motiv de presiune aberanta... :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva s-a intamplat asta dupa o perioada in care a mers numai in oras, cu viteze relativ mici si pe distante scurte ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva de genul acesta... poate fi vreo legatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles! Au existat nenumarate cazuri! La functionarea unui motor la rece, o parte din vaporii de benzina se condenseaza pe peretii cilindrilor. Daca motorul e mai "obosit", aceasta benzina condensata ajunge in ulei si il contamineaza. Daca motorul merge la sarcini, turatii si pe distante mici, neavand timp sa ajunga la temperatura normala de lucru, acest proces se accentueaza. La un moment dat, amestecul de ulei si benzina ajunge atat de inflamabil, incat are loc o mica "explozie" care arunca afara joja de ulei si busonul de ulei, deformand capacul culbutorilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!