Jump to content

Cauciucuri Fabia


marian_c
 Share

Postare recomandată

Poti pune pe masina toate dimensiunile recomandate de producator cu conditia sa treci pe la RAR ca sa fie trecute in talon.

Tot ce ai trecut in talon se pot pune fara probleme pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BLiTZ

    13

  • 120 L

    11

  • holo

    9

  • BogdanOnet

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu acum am 165/70/14 ; care ar fi dif la performante , consum ,daca-mi pun 195/50 R15 82T ? vreau sa stiu daca merita .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in primul rand se mareste stabilitatea masinii in viraje (roata e mai lata si talonul e mai mic). La consum s-ar putea sa creasca putin dar nu semnificativ. Aspectul masinii si tinuta de drum insa se vor imbunatati mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

holo daca vrei sa studiez tot ce tine de cauciucuri poti intra aici: http://www.carbibles.com/tyre_bible.html unde gasesti calcule cum iti arata cauciucul, diferente de vitezometru, ce marime de cauciucuri poti pune pe jantele pe care le ai, si alte informatii utile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu acum am 165/70/14 ; care ar fi dif la performante , consum ,daca-mi pun 195/50 R15 82T ? vreau sa stiu daca merita .

Si dezavantajele trebuie mentionate:

- confort mai scazut datorita rigiditatii

- suprasolicitare generala superioara a suspeniei si articulatiilor

- riscul de a deterioara geanta la denivelari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gogule daca confortul e sa mergi cu barca, si nu sa ai stabilitate, ai dreptate :)

Suprasolicitare nu cred, pt ca sunt prevazute de constructor

Riscul cu deteriorarea jantei, priceless! (adica sunt de acord, cauciucul va avea 1 cm mai putin intre asfalt si janta, daca nu aproape 2)

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu acum am 165/70/14 ; care ar fi dif la performante , consum ,daca-mi pun 195/50 R15 82T ? vreau sa stiu daca merita .

Recomandarea mea ar fi sa folosesti totusi 185/55R15 81T. Atentie, trebuie sa cauti jante 6J cu offset-ul (ET) 43, fie ca sunt de aliaj, fie de tabla. Este una din combinatiile recomandate de producator pe motorasul tau. Desigur, este si 195/50R15 dar sunt MULT mai late anvelopele si-atunci s-ar putea sa ai surprize mari la consum.

Sfatul meu personal nu ti-l dau insa sa stii ca si 185/60R14 , tot cu 6J si ET43 arata foarte bine pe masina.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul lui Blitz e cel mai bun ( 185/60/14 optime pentru sezon de vara ) si un compromis intre avantaje si dezavantaje.

Cit despre stabilitate nu se pune problema ca ar fi "barca" fabia nici pe departe...la un balon de 50% din latime deja treci in "carutza". In oras pt citiva km nu simti dar la drum lung e inconfortabil si obositor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merg foarte rar cu masina (fac max 9000km pe an) si am observat ca perf cauciucurilor acuale ( Barum Brillantis) nu-s chiar stralucite.

Vreau sa-mi iau jante de aliaj de 15 si niste cauciucuri Vredestein Quatrac2 (all seasson)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaaa, Barum Brillantis sunt varza. Am eu pe masina de cand am cumparat-o (marog, cele de pe fata le-am schimbat acum 1 an tot cu acelasi model). Zgmotoase rau (si alea de iarna erau mai silentioase), performante de 3 lei (sunt tari ca piatra). Arunca-le!!! Si nu-ti lua allseason, ia-ti mai bine de vara ca daca zici ca mergi putin cu ea, in Bucuresti, n-are rost. Si-a luat un prieten Yokohama pe 14, exceptionale.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pct meu de vedere, combinatia motor 1.2 Htp si jante de 15" nu e chiar indicata (mai ales daca optezi pt o anvelopa de 195 latime). Asa cum s-a mai spus, pt un motor de 1.2htp as merge pe 185/60 R14, fiind un bun compromis intre stabilitate, aspect, confort, performante si consum.

@Holo: Vredestein este o marca buna de anvelope (eu am optat pt anvelope de iarna Vredestein SnowTrac 2 si SnowTrac 3, in cazul mai multor masini), ar fi de preferat sa ai set de anvelope dedicat de vara si un altul pt iarna. Insa daca spui ca rulezi doar 9k km anual, poate nu se justifica.

Modificat de Aer Curat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma cred ca nu-mi mai iau jante ^_^ si o sa-mi iau doar cauciucuri : Vredestein cu siguranta dar la model inca ma mai gandesc.

Stiam de "carbibles" foarte tare site-ul. Pana la urma cred ca optez pt 185/60/R14

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, bun. Ajunge discutia despre modele de anvelope, pareri se pot gasi oriunde cu un google search. Ramanem la discutia dimensiunilor posibile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si informatie pe talon am 185/60 R 14 82H si 195/50 R 15 82H, intreb si eu nu sunt cam joase ultimele mentionate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma o sa optez pt CONTINENTAL EcoContact 3 185/60 R14 82T Au un rating foarte bun pe site-urile de test.

post-12326-1225450761_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat. In caz ca nu stiti ce inseamna specificatia gumelor, repet:

exemplu: 195/55 R15 insemna 195mm latimea balonului

55 este inaltimea balonului in procente raportate la latime: adica inaltimea anvelopei = 55% din 195=107.25[mm]

in cazul 185/50 R15 => inaltimea profilului: 50% din 185=92.5[mm]

Iata deci ca nu sunt deloc joase anvelopele pe 15 (inaltimea intre 90 si 110mm), din contra, avand "talonul" (asa mai zic mecanicii la intaltimea anvelopei) mai mic, peretele este mai bine intarit si atunci stabilitatea este mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea:

cu talonul mic la anvelope inveti sa nu mai mergi ca mocofanul cu viteza pe toate denivelarile si gropanele din oras (adica nevoia te invata... :blink: ) si-ti faci fericita pasagera din dreapta ca nu-i mai rupi gatul...

basca (sic!) ca atunci cand dai de asfalt serios sta altcumva in curbe masina fata de iaht....

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat. In caz ca nu stiti ce inseamna specificatia gumelor, repet:

exemplu: 195/55 R15 insemna 195mm latimea balonului

55 este inaltimea balonului in procente raportate la latime: adica inaltimea anvelopei = 55% din 195=107.25[mm]

in cazul 185/50 R15 => inaltimea profilului: 50% din 185=92.5[mm]

Iata deci ca nu sunt deloc joase anvelopele pe 15 (inaltimea intre 90 si 110mm), din contra, avand "talonul" (asa mai zic mecanicii la intaltimea anvelopei) mai mic, peretele este mai bine intarit si atunci stabilitatea este mai buna.

Eu ma refeream la proprietatile cauciucului, la profil ( canale pt degajarea apei anti acvaplanare , etc) nu la dimensiuni(pe care le-am stabilit deja).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am din fabrica anvelope 195/50 R15 si nu am avut nici o problema de confort sau de alta natura(am peste 100000km facuti cu masina asta).

Ca si saboteur si eu am acum dunlop sport fastresponse si sunt excelente dupa primii 10000km

va salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primii 10k merg naspa de tot,doar dupa 10k isi dau drumul si merg excelent :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot vine iarna si discutam de anvelope: i-am luat fratelui meu Dunlop SP Winter Response 185/60 R14. Profil asimetric, exceptionale dupa parerea mea; foarte silentioase, comportament bun la franare atat pe uscat cat si pe umed. Ramane de vazut cum se descurca pe zapada dar nu cred ca vor fi probleme.

Cateva recomandari venite de la ADAC in ceea ce priveste alegerea anvelopelor de iarna:

The 2008 Winter Tests / ADAC-TV . Un filmulet cu recomandarile ADAC dar si ce NU recomanda. Pagina am tradus-o eu direct in google translate insa filmuletul ramane in limba germana, cu toate astea deosebit de sugestiv.

Pe scurt,

Highly recomended:

Vredestein Snowtrac3

Conti Winter Contact TS800

Googyear Ultragrip 7+

Dunlop SP Winter Response

Not recomended: restul pocnitorilor, le vedeti in film.

Un alt articol din Forbes: European Winter Tire Tests Confirm Goodyear, Dunlop Dominance

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Michelin Alpin A2 care face parte din categoia "restul pocnitorilor" si se comporta foarte bine. Probabil nu la fel de bine ca un cauciuc Vredestein dar avand in vedere pretul eu sunt multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, m-am mai uitat odata pe filmulet: eu N-AM vazut nicaieri la categoria "nicht empfehlenswert", aka NOT recomended nici un Michelin. Am vazut pocnitor de genul Tigar, Gislaved, Ceat, Linglong bla bla .... de care n-am auzit niciodata. O buna parte din astea se gasesc si pe la unele service-uri de roti de pe la noi...

In plus am considerat ca e bine sa postez ce-am gasit eu prin ADAC, avand in vedere faptul ca Automobilclub-ul german este respectat pentru parerile sale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!