Jump to content

Schimbare Distributie Passat 1,9tdi Pd


geo2006
 Share

Postare recomandată

Salutare.

De curand mi-am schimbat si eu distributia la masina. Am rezolvat cu cala de blocare a arborelui cotit si cu cuiul de blocare a axului cu came.Inainte de schimbare, consumul pe ralanti era cam de 0,4-0,5 l/h. Dupa ce am schimbat distributia, la pornire am constatat un consum in ralanti de 0,7-0,8 l/h, si un mers mai fortat al motorului.Valorile citite pe vag com , la syncro angle erau de -2,8CF, catitatea injectata de 6,5-7.Am desfacut cele trei suruburi de la axul cu came si am miscat un pic axul in sens invers de rotatie al motorului.Consum in ralanti 0,4-0,5 l/h, syncro angle +1,6 la +1,8CF. la multe masini am vazut acest syncro angle pe la valoarea de -0,5, 0, + 0,5 CF.Stie cineva ce mai comporta o "asezare" a distributiei(in afara modalitatea de schimbare descrisa de manualele de specialitate)? Parerea mea, vis a vis de ceea ce s-a mai discutat pe forum, este ca la PD-uri se mai face si un alt reglaj,fin, si din alta parte.

Masina are un motor AVF /96 KW / 2004 /SG6.

Astept cateva pareri, referitor la valorile normale care ar trebui sa fie pe tester si, mai ales la valorile syncro angle(grupul 4)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu s-a intrebat nimeni de ce dupa schimbarea distributiei, la marea majoritate a masinilor, creste consumul pe ralanti la 0,7-0.8 l/h?

Dupa asezarea distributiei cu chei de la porsche aveam un consum ca mai sus.

dupa ce am reglat un pic avansul masina consuma 0,4 - 0,5 l/h si merge la fel de bine :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum ai intins cureaua si cit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex_pescaru
Chiar nu s-a intrebat nimeni de ce dupa schimbarea distributiei, la marea majoritate a masinilor, creste consumul pe ralanti la 0,7-0.8 l/h?

La mine a fost un pic invers... Inainte de schimbare aveam consumul 0.7-0.8, iar dupa schimbare 0.5-0.6. Nu am umblat la acele 3 suruburi, dar e adevarat ca intinzatorul era la capatul extrem si ca atare nu prea mai intindea cureaua prea mult... Deci axa cu came era oarecum "in urma" fata de normal din cauza curelei alungite.

Interesant ca la tine, invartind de axa cu came invers decat sensul de rotatie, deci intarziind axa cu came la fel cum era la mine, a scazut consumul...

La PD, momentul injectiei este dictat de pozitia arborelui cotit. Ca atare, din acel reglaj de la axa cu came poti sa modifici doar timing-ul distributiei supapelor si eventual, indirect, presiunea din injectoare, deoarece acestea incep sa fie actionate mai devreme sau mai tarziu, in functie de pozitia axei cu came. Probabil de aici acel syncro angle (unghiul de sincronizare) care, poate, ne arata cat de devreme sau tarziu sunt actionate electronic injectoarele fata de pozitia citita de pe arborelui cotit, pentru a compensa cu eventuala intarziere sau eventualul avans la actionarea mecanica a injectoarelor din axa. Si doar apoi compenseaza si individual pe injectoare ca in gr. 13. Spun asta deoarece aici iarasi a fost ceva interesant la mine la schimbarea distributiei... Injectorul nr. 4 avea in gr. 13, inainte de schimbarea curelei, o corectie de 1.8-2, iar dupa schimbarea curelei, aceasta corectie a scazut la 0.2-0.4.

Nu m-am uitat inainte la syncro angle, dar m-am uitat acum si variaza undeva intre 1.1 si 1.9 cu schimbari destul de dese si mari intre valori, adica poate sa sara chiar si de la 1.1 la 1.9 si apoi inapoi. Vad ca e normal atata vreme cat este intre -3 si +3.

Startul injectiei, la relanti, este la 1.2 ATDC, iar cantitatea injectata undeva pe la 4-5.

So...

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum ai intins cureaua si cit ?

am intinzator mecanic, pin-ul pus la semn(pe mijlocul decuparii de pe suport)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a fost un pic invers... Inainte de schimbare aveam consumul 0.7-0.8, iar dupa schimbare 0.5-0.6. Nu am umblat la acele 3 suruburi, dar e adevarat ca intinzatorul era la capatul extrem si ca atare nu prea mai intindea cureaua prea mult... Deci axa cu came era oarecum "in urma" fata de normal din cauza curelei alungite.

Interesant ca la tine, invartind de axa cu came invers decat sensul de rotatie, deci intarziind axa cu came la fel cum era la mine, a scazut consumul...

La PD, momentul injectiei este dictat de pozitia arborelui cotit. Ca atare, din acel reglaj de la axa cu came poti sa modifici doar timing-ul distributiei supapelor si eventual, indirect, presiunea din injectoare, deoarece acestea incep sa fie actionate mai devreme sau mai tarziu, in functie de pozitia axei cu came. Probabil de aici acel syncro angle (unghiul de sincronizare) care, poate, ne arata cat de devreme sau tarziu sunt actionate electronic injectoarele fata de pozitia citita de pe arborelui cotit, pentru a compensa cu eventuala intarziere sau eventualul avans la actionarea mecanica a injectoarelor din axa. Si doar apoi compenseaza si individual pe injectoare ca in gr. 13. Spun asta deoarece aici iarasi a fost ceva interesant la mine la schimbarea distributiei... Injectorul nr. 4 avea in gr. 13, inainte de schimbarea curelei, o corectie de 1.8-2, iar dupa schimbarea curelei, aceasta corectie a scazut la 0.2-0.4.

Nu m-am uitat inainte la syncro angle, dar m-am uitat acum si variaza undeva intre 1.1 si 1.9 cu schimbari destul de dese si mari intre valori, adica poate sa sara chiar si de la 1.1 la 1.9 si apoi inapoi. Vad ca e normal atata vreme cat este intre -3 si +3.

Startul injectiei, la relanti, este la 1.2 ATDC, iar cantitatea injectata undeva pe la 4-5.

So...

In momentul cand ai schimbat distributia, nu ai blocat arborele cotit si axul cu came?Cand le blochezi, se face alinierea mecanica a axului cu came cu arborele cotit, cele 3 suruburi slabite nu fac decat ca prin rotirea fuliei din capul axului cu came sa permita asezarea in tensiune a curelei, tensiune creata de intinzator.Semnul de aliniere a senzorului de pe axul cu came nu este afectat(furca si semnul 4Z de pe bloc raman aliniate).In aceste conditii eu am avut acel consum de 0,7-0,8 l/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex_pescaru

Sincer, nu am facut asa ca la carte, precum spui tu. Am mers pe premiza ca original, a fost facut acest reglaj de fabricant, iar apoi eu cand am pus curea noua este la fel ca la inceput (lungimea curelei, pozitia intanzatorului, etc), stiind ca acele 3 suruburi nu au fost slabite niciodata.

Stiu ca sunt o multime de presupuneri aici, dar ma grabeam si nici nu am avut chiar toate sculele la dispozitie.

Oricum, totul merge OK si sunt multumit de rezultat. Probabil daca s-ar fi intamplat ca la tine, faceam eu totul apoi ca la carte... :(

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am luat masina aveam 0,7-0,8 la relanti. Am schimbat distributia, mecanicul a tinut cont de pozitia initiala, si acum motorul merge la fel de bine, iar consumul la relanti e la fel, 0,7 - 0,8. E prea mult? Mentionez ca cele 3 suruburi sunt aproape la maxim miscate, asa a fost din germania unde i s-a schimbat distributia.

Pareri? E normal consumul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am luat masina aveam 0,7-0,8 la relanti. Am schimbat distributia, mecanicul a tinut cont de pozitia initiala, si acum motorul merge la fel de bine, iar consumul la relanti e la fel, 0,7 - 0,8. E prea mult? Mentionez ca cele 3 suruburi sunt aproape la maxim miscate, asa a fost din germania unde i s-a schimbat distributia.

Pareri? E normal consumul ?

daca turatia este de 920 rot/min, consumul ar trebui sa fie cam 0,6; daca turatia e de 819-840 rot/min, consumul ar trebui sa fie cam 0,4-0,5(consumul este cu radio si climatronic pornit, dar nu pe auto)

Sincer, nu am facut asa ca la carte, precum spui tu. Am mers pe premiza ca original, a fost facut acest reglaj de fabricant, iar apoi eu cand am pus curea noua este la fel ca la inceput (lungimea curelei, pozitia intanzatorului, etc), stiind ca acele 3 suruburi nu au fost slabite niciodata.

Stiu ca sunt o multime de presupuneri aici, dar ma grabeam si nici nu am avut chiar toate sculele la dispozitie.

Oricum, totul merge OK si sunt multumit de rezultat. Probabil daca s-ar fi intamplat ca la tine, faceam eu totul apoi ca la carte... :D

problema la mine a fost ca am facut totul ca la carte si a stat in 0,7-0,8, iar apoi am adus-o in 0,4-0,5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine sta relanti-ul la 903 parca. si consumul 0,7 :D

Ce poate fi? sau altfel spus, are ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spawn b93rlf

La mine relantiul este de 860 rot/min si consumul sta la 0.9----1.2 :)

Cind am cumparat masina statea la 0.7, dar dupa inlocuirea distributiei a crescut la 0.9----1.2.

Am inlocuit distributiafost la reprezentanta vw , dupa aceasta operatiune le-am explicat ca mi-a crecut consumul la relanti, au puso pe tester si au zis ca totul e ok si nu e din vina lor ca e normal sa fie asa ca si la alte masini e la fel.

De 15 000 km merg asa si inebunesc de cite ori vad consumul.

Daca ati putea sa oferiti date mai concrete, ce trebuie facut ar fi super, sa pot scapa si eu de aceasta "povara"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine relantiul este de 860 rot/min si consumul sta la 0.9----1.2 ;)

Cind am cumparat masina statea la 0.7, dar dupa inlocuirea distributiei a crescut la 0.9----1.2.

Am inlocuit distributiafost la reprezentanta vw , dupa aceasta operatiune le-am explicat ca mi-a crecut consumul la relanti, au puso pe tester si au zis ca totul e ok si nu e din vina lor ca e normal sa fie asa ca si la alte masini e la fel.

De 15 000 km merg asa si inebunesc de cite ori vad consumul.

Daca ati putea sa oferiti date mai concrete, ce trebuie facut ar fi super, sa pot scapa si eu de aceasta "povara"

eu am verificat synco angle. trebuie sa fie intre -3 si +3 (grupul 4 pe vag). am slabit cele trei suruburi,si am miscat foarte putin axul cu came:in sens invers de mers(adica syncro angle creste),pana am obtinut pe ralanti o valoare de 0,4-0,5.prin acest reglaj, se modifica punerea la punct a distributiei cu o valoare foarte mica(aproximativ 1 mm).daca masina merge bine, porneste usor si nu intrerupe sau nu merge motorul fortat e ok. eu asa merg cu ea de vreo 4000 km si nu are nimic. pusa de trei ori la punct, dupa carte, statea la ralanti in 0,7-0,8 l/h, iar la oras 12-14 l/100.acum ajung la oras si la 8,5-9 cand e mai liber un pic(dimineata la 07.30 in bucuresti)

Modificat de geo2006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca totusi synco angle e in parametrii si consumul tot 0,7 ? Plus de asta consumul calculat dupa pompa iese bine, 7-8 mediu. Eu am intrebat la service pe cel care se ocupa de diagnosticari si a zis ca daca vreau poate sa mi-l faca sa arate si 0,1 la relanti, fara sa deschida capota ;) nu stiu cat de adevarat este dar.. eu unul nu prea ma bazez 100 % pe consumul de pe bc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spawn b93rlf

Multumesc mult pentru raspuns am sa incerc si eu sa fac asa, cu toate ca la mine am verificat synco angle cu vag-comul si valoarea este de 1.7, dar synco angle fluctueza foarte mult zic eu de la 0.6 la 1.7. in relanti.

Oare sa fac aceeasi manevra ca tine nu are ce sa se intimple" in sensul negativ vorbesc"!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Spawn b93rlf eu nu te-as sfatui sa incerci. Daca valoarea e bine, si motorul merge rotund, fara zdruncinaturi, si trage bine, eu zic sa il lasi asa..

Toti mecanicii pe care i-am intrebat au zis ca daca masina merge bine pe pozitia aia sa o las asa..

Parerea mea ;) tu faci cum crezi.. Fa un consum dupa pompa si vezi exact cat consuma, daca nu e exagerat... atunci e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

buna! la mine la audi a4 b7 1.9 tdi cod motor brb syncro angle ramane fix -1,5 nu isi modifica valoarea e normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este f.bine.Majoritatea motoarelor de 1,9 vin din fabrica cu avansul putin pe minus.Asa merg mai bine si consumul este mic..

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da dar la mine valoarea de -1,5 in syncro angle nu variaza de ex intre -1,5 si -1 ramane aceeasi este normal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!