Jump to content

Passat 2.0 Tfsi


luc1an
 Share

Postare recomandată

Servus!

Intentionez sa-mi cumpar in curind un Passat B6, 2.0 TFSI. Din Jermania, numai sa nu le vad fetele la indivizii cu cravata si costum de la Porsche care se cred supermeni .. in fine...

In general preturile la ceea ce vreau eu se invirt in jurul de 25-27k EUR: Highline, Piele, Xenon.

Neaparat vreau cutie automata ca m-am saturat sa mestec mamaliga prin Bucuresti.

Acuma vine intrebarea, ce fel de cutie este cea de pe Passat Automatik? Ca vad ca nu scrie la nici unul DSG (cum as prefera) ci tiptronic (si care ar fi diferentele intre ele?) .

Exista cutie CVT pe Passat, sau in general la VW (eu in ultimii 6 ani am condus doar reno, Clio, Megane I, Laguna II)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

luc1an,

In primul rand salut!

Din ceea ce stiu eu, DSG se pune numai pe 2,0 TDI (140 si 170 CP), pe 3.2 V6 FSI 250 CP si pe 2,0 TFSI => doar la Golf pe motorul asta. Pe Passat pun tiptronic la 2,0 TFSI 200 CP.

Eu am masina din semnatura, iar din ce m-am documentat, DSG este ultima 'gaselnita' in materie de cutii automate. Asa cum ii spune si numele, de la Doppel-Schalts-Getriebe sau Dual-Clutch-Gearbox, ea are 2 ambreiaje: unul pentru treptele 1,3,5 si altul pentru 2,4,6. Astfel ca, in timp ce, sa zicem, mergi cu a 2-a (este cutie automata totusi, 2 ambreiaje nu inseamna ca e manuala, doar in caz ca aveai alta impresie), ambreiajul pentru treapta urmatoare (a 3-a) este 'pre-selectat', iar cand computerul simte ca trebuie sa schimba viteza, se face trecerea doar de la ambreiaj la ambreiaj, nu si intre treptele de viteza.

Asta inseamna timpi foarte redusi de schimb ai treptelor de viteza, o acceleratie cat mai liniara si rapida.

Sper ca ai inteles cat de cat cum functioneaza acest DSG. Eu am pana acum 800 km si sunt f f multumit de masina, motor si cutie. Ceea ce face la 'urcare' pe scara treptelor de viteza este valabil si invers, cand incetinesti adica.

Pe FSI (toate modelele, mai putin V6), pe Passat pun numai Tiptronic, sa nu crezi ca nu e buna, nimeni n-a zis asta, insa DSG poate (adica, sigur:)) este mai evoluata si mai buna.

Pentru orice alte intrebari nu ezita sa ne intrebi.

Alex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ma gindeam ce sa iau: 2.0TDI/DSG sau 2.0TFSI/tiptronic. Eu pina acum am avut numai diesel si sint multumit.

Daca ar fi sa ma iau dupa descrierea cutiei DSG versus tiptronic, atunci as prefera combinatia diesel/DSG (am cautat ieri pe internet de mi-au sarit ochii din cap)

Si preturile in Germania sunt cam la fel.

Voi ce ziceti?

Modificat de luc1an
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

luc1an - cateva link-uri care te pot lamuri intr-o oarecare masura:

http://vwforum.ro/index.php?showto...5968&hl=DSG

http://vwforum.ro/index.php?showto...1328&hl=DSG

http://vwforum.ro/index.php?showto...5916&hl=DSG

LE: vad ca ai citit din ele; ai scris in timp ce eu cautam :) :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am cautat zile si nopti inainte sa dau comanda pentru DSG.

Eu ti-as recomanda unul din cele 2 2,0 TDI, depinde de cata putere vrei si ce vrei sa faci cu masina. 140 CP pana acum mi s-au parut arhisuficienti, mai ales ca vin de la un Peugeot 307 SW cu 2,0 HDI 90 CP, care tragea destul de bine. Consumul este insa acelasi :)

Deci eu ti-am zis parerea mea, daca vrei Passat cu TFSI, recurgi la tiptronic, insa asa mai bine un GTI, nu stiu daca iti place Golf-ul insa sau este bun pentru ce-ti trebuie. Daca insa vrei DSG, 2,0 TDI sau V6 FSI :)) care te cam omoara la consum.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am cautat zile si nopti inainte sa dau comanda pentru DSG.

Eu ti-as recomanda unul din cele 2 2,0 TDI, depinde de cata putere vrei si ce vrei sa faci cu masina. 140 CP pana acum mi s-au parut arhisuficienti, mai ales ca vin de la un Peugeot 307 SW cu 2,0 HDI 90 CP, care tragea destul de bine. Consumul este insa acelasi :)

Deci eu ti-am zis parerea mea, daca vrei Passat cu TFSI, recurgi la tiptronic, insa asa mai bine un GTI, nu stiu daca iti place Golf-ul insa sau este bun pentru ce-ti trebuie. Daca insa vrei DSG, 2,0 TDI sau V6 FSI :)) care te cam omoara la consum.

Numai bine!

Nu vreau neaparat Golf, dupa cum vezi vin de pe o masina relativ mare, nu m-as mai indrepta spre o masina mai mica. Sint un tip foarte comod, tin mult la confort, de aceea initial ma indreptasem spre un EKlasse, insa bugetul e destul de limitat, iar in 25-27K Euro, imi iau un Passat cam cu de toate.

Acuma diferenta intre Diesel si Benzina pentru mine se traduce doar in bani: suma cheltuita la inceput (de obicei e o diferenta de 1000 de euro intre 2 masini cu dotari similare si motoare diesel/benzina) si cum se amortizeaza aceasta suma in timp. Eu merg foarte putin, mai ales in oras. Cu Laguna pe care o am din Oct. 2003, am facut pina acum doar 46.000 KM inclusiv un concediu in Grecia anul trecut. De aceea as fi vrut benzina.

Acuma, daca preturile sint la fel, voi alege 2.0 TDI cu cutie DSG de 170 de caluti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma, daca preturile sint la fel, voi alege 2.0 TDI cu cutie DSG de 170 de caluti.

Stai ca nu am inteles. Care preturi sa fie la fel?

DSG este cam 2100 euro peste aceeasi varianta, dar cu cutie manuala. Deci sa iei si asta in considerare. Iar motorul de 170 este si el cu 1000 (sau aprox., nu stiu exact) euro peste cel de 140 CP.

E-Klasse merita banii, daca ii ai. Insa la pretul de 25-27 (maxim 29000 sa zicem), Passat-ul este foarte bine dotat in banii astia. Un E-Klasse, cu dotari asemanatoare si cu un motor decent (ca daca iti iei Mercedes pui un motor mai ca lumea), cred ca sare peste 35000, daca nu chiar mai mult.

Trebuie sa faci niste calcule sa vezi in cat timp se amortizeaza diferenta de achizitie cu cea de consum. Daca nu mergi foarte mult, nu stiu daca merita sa iei TDI. Depinde si ce vrei si spre ce inclini, ce iti place mai mult. Nu conteaza mereu numai banii, ci sa fii si multumit.

Golf, venind de pe Laguna, nu este un 'progres' intr-adevar, poate doar daca iti iei un GTI, dar mai mult pentru aspect si motor. Bine, este si incapatoare, dar este alta clasa fata de Passat si Laguna. Ramane sa te decizi ce te avantajeaza.

Alex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbeam de preturile SH din Germania. Preturile par sa fie apropiate la TFSI versus TDI .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Servus, revin la intrebarea din topic. De fapt e un pic cam off-topic da poate nu ma da nimeni afara :icon_thumright:

Judecand la rece, ca am avut destul timp la dispozitie, inca sunt nehotarit cu privire la ceea ce sa cumpar.

Mi-as dori tare mult un Passat V6 3.2 4Motion DSG. E clar: e virful de gama, motorul suna senzational, nu mai vorbesc de cum se simte la condus, mai ales cu 4Motion si DSG.

Insa, daca stau sa ma gindesc la alte cheltuieli, cred ca un 1.6 FSI ar fi suficient pentru Bucuresti, unde merg 90% din timp. Sincer, nu-mi trebuie 250 de cai ca sa fac o ora de la Timpuri Noi la Piata Unirii :Driver: Insa sint suficient de nebun ca sa imi iau un Panzer V6 doar ca sa simt calutii sub talpa.

Voi ce parere aveti? Vreau pareri si pro si contra.

Later Edit: Am uitat sa zic ca la 1.6 FSI, vreau transmisie automata (tiptronic din cite am vazut)

Modificat de luc1an
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In situatia asta nu mi-as lua sub nici o forma motorul de 250. Dar nici cu cel de 1.6 nu prea sunt de acord. Cauta si tu o varianta de mijloc. Propunerea ta e de genul totul sau nimic. Conteaza si ce pretuiesti mai mult, puterea sau confortul si alte gadget-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-as zice totul sau nimic. Pur si simplu imi pun intrebari daca merita sau nu. Pretuiesc foarte mult confortul (acum am Laguna II de care sunt foarte multumit) si imi plac maxim gadgeturile. Oricum intentionez ca dupa ce schimb masina sa-i pun alt sistem audio, navigatie, jante negre, un eleron, ceva...

Aici se reduce la a judeca cu capul sau cu inima :RO flag: Practic daca vreau sa ies dintr-o "normalitate" relativ banala sau sa imi fac de lucru si sa merg prin toata tara doar pentru placerea de a conduce (evident cu nevasta, ca altfel imi iau bataie :RO flag: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti doresti consum redus, dar si ceva putere, 2.0 TDI DSG este alegerea cea mai potrivita. Din punctul meu de vedere, daca ar fi sa-mi iau un motor de putere mica, cu siguranta nu l-as cupla la o cutie de viteze invechita, precum este Tiptronic. Atunci ai avea performante slabe si consum mare. Pentru ce ai tu nevoie, as lua 1.9 TDI sau 1.6 FSI echipate cu transmisie manuala sau, daca poti suplimenta bugetul, 2.0 TDI DSG. In acelasi timp, daca iei 2.0 T cu tiptronic, ar fi pacat sa iei o masina cu asemenea putere si sa pierzi performanta datorita cutiei. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur, pot exista argumente diverse care sa justifice alegerea unui motor sau altul, o cutie de viteze mai isteata, etc.

Insa cum spuneam, ca sa fac o ora de la Dristor pina la Piata Unirii la ora 9 dimineata, de 5 ori pe saptamina, e suficienta o bicicleta, ca oricum ajung mai repede.

Eu inca prefer Panzeru de 250 cai :) si nici nevasta n-ar avea nimic de zis :D dar diferenta de pret e destul de mare ca sa nu o pot baga in seama. Dar ai dreptate, un 2.0 TDI DSG de 140 de cai ar fi mai bun, mai ales ca se poate tuna OBD la 170 de cai.

Modificat de luc1an
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta poti lua direct Passat-ul de 170 si daca mai vrei ii faci tuning si il duci la 190-200.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si daca o fi mai pun un pic si ajung la 3.2 V6 :(

Dizelica pe care il am are 130 de cai (cu OBD tuning cu tot) si este arhisuficient sa ma dau in oras cu el si sa am si rezerva cind ma dau pe soselele patriei. Teoretic nu am motiv sa-l schimb da' as mai vrea si altceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa faci un drive test cu 2.0 tdi 170cp. Diferentele sunt mari intre cum se misca 2.0tdi 140 si 2.0tdi 170cp. Si cu DSG 170cp e o treaba tare faina. AM 6000 de km , nu s-a "lasat " motorul de tot dar un prieten cu care eram in masina a cugetat : " Cu asta urci de parca cobori !"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa o arzi numai prin buc. cu un motor mare si ieftin poti sa-ti iei

o motopompa cantterpilar....

altfel ia 170+dsg..senzatii pe masura la un pret corect....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut. sunt nou pe forum si sper sa nu deranjez pe nimeni cu intrebarile mele... as vrea sa imi cumpar si eu un passat 2.0 tfsi second hand din germania si as vrea sa aflu si eu cateva lucruri despre masina, de la cineva care o are deja de ceva vreme. am citit cateva articole de pe forum despre golf-uri gti dar nu am reusit sa aflu chiar tot ce ma intereseaza. in primul rand as vrea sa stiu despre costuri de intretinere, si ma refer aici la revizii(la cati km se fac reviziile, sau daca iti arata computerul de bord ce trebuie schimbat), consumul in oras si in afara, cum se comporta masina la mers sportiv, ce cutie de viteze imi recomandati(nu am condus niciodata automatica) si cateva impresii personale, eventual sfaturi. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Nu deranjezi pe nimeni, insa:

- la orice masina VAG reviziile merg din 15k in 15k de km. Sau la 30k km pentru ulei "long-life".

- nici o masina nu o sa-ti spuna ce trebuie schimbat la o revizie, ci doar te anunta ca urmeaza sa te duci la revizie. Ce trebuie schimbat scrie in manualul masinii. ( ai revizii de tip 15.000 km, de tip 30.000 km si probabil 120.000 km la care intra si distributia daca e cazul; diesel in general). Reviziile tip 15.000 km costa in general 10-12 mil la un service autorizat sau mult mai ieftin in alte parti.

- consumul il poti aproxima lejer luindu-te dupa golf gti si mai pui de la tine vreo 2-3 litri din cauza de greutate mai mare la passat.

- consumul la condus sportiv este fix cit vrei tu si de cit de sportiv mergi. La coltul nevestei consumul la mers spoprtiv, adica intre 140 si 180, este de minim 10-12%. Si are motor de 1.3l . La 2.0 tfsi la mers tare si in regim de acceleratii dese sa nu te miri daca sari peste 25%. E bine sa fii realist in privinta asta.

- personal recomand DSG oricind.

Lamurit ? :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa te contrazic un pic.

In Romania, e obligatoriu 15.000 KM, chiar daca ai LongLife. Asa era sa pierd garantia la mine, noroc ca aveam doar 16.000 cind am fost la revizie. M-a costat in jur de 850 RON, la PBN.

Consumul meu la 140-180 este cam 12-14% :huh:

DSG nu exista la B6 benzina, decit la motorul meu. Ma rog, motorul de 3.2l;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!