Jump to content

Cablaj In Compartimentul Motor Defect


florin25
 Share

Postare recomandată

va salut! am si eu o problema la un passat modelul nou al tatalui meu:in timpul mersului apare o eroare in bord....in legatura cu servodirectia,iar volanul din acel moment merge greu.am fost la reprezentanta si acolo surpriza...masina a fost busita.nu a fost reparata acolo si deci nu mai are garantie.in urma accidentului au fost rupte niste fire in partea stanga la motor care fac parte din circuitul "CAN"(fac legatura intre bord si calculator sau cam asa ceva) si care au fost innadite si izolate.dar cica aceste fire nu merg innadite ci trebuie schimbate(de aici cauza erorii).dar acum marea surpriza:astia de la reprezentanta au spus ca trebuie schimbat tot circuitul electric al masinii care costa 160 milioane...enormmm.

va rog sa ma ajutati cu niste pareri ...cam ce-ar trebui sa fac

va multumesc anticipat.o zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vrajeala ... schimba service-ul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

ai dreptate ,....e vrajeala.dar acele fire sectionate trebuie schimbate.se poate cumpara numai acel segment din circuiul CAN?am sunat la reprezentanta sa le cer codul de la acel segment si au zis ca nu are cod :P .mi-au spus ca e cel mai lung segment din acest circuit.as vrea sa intreb la magazin dar ce sai spun lu ala ...la ce sa se uite in calculator daca nu am codul?? astia la reprezentanta pentru un fir rupt iti shimba toata instalatia electrica :P

nu stie nimeni cum se poate restabili continuitatea unui fir din acest circuit daca acesta a fost intrerupt??daca se poate

Modificat de florin25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care service a spus asa ceva ca firele nu pot fi innadite?. Acuma depiunde ce inteleg ei prin inadire daca o fac prost normal ca nu merge.

De ce sa schimbe tot circuitul masini cu pretul de 160 mil lei? ce treaba are segmentul rupt cu firul de la bec pozitie numar sa zic asa.

Este firbra optica acolo si noi nu stim asta.Poate vor cei din service sa puna fibra optica ca aia da e adevarat nu se innadeste.

Zi cu "voce tare " care service e asa specializat ,vrem si noi sa stim sa nu mergem pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca problema este din CAN si nu din calc sau mufa? Nu prea e recomandat sa indesti CAN-ul, dar de in cazul tau, masina fiind probabil o fosta dauna (totala), altfel nu exista un motiv pentru a refuza reparatia. La nevoie poti sa le indesti, exista chiar un kit de reparatie pentru firele de CAN, singura conditie este ca numai la dealer poti gasi acel kit de reparatie (atat cablaje cat si pinii din mufe). Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

IRO cablu ala de care vorbesc eu e din sistemul CAN si un fel de fibra optica.deci nu merge innadita.am auzit si eu de acest chit de reparatie Ettore...dar de unde sa cumpar asa cevaService-ul unde am fost e reprezentanta VW din BAcau.meseriasi aia dar au spus ca ei nu desfac manunchiul de fire ca sa schimbe doar ce e stricat....au zis ca ei schimba toata instalatia electrica :D

merita acel chit de reparatie sau sa merg la alt service ...na poate imi schimba doar segmentul de fire cu probleme???

Modificat de florin25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

modelele noi de vw- audi au fibra optica deci nu m-as mira sa trebuiasca pe bune sa schimbi tot cablajul

da-mi seria de caroserie si o sa incerc sa vad cablajele de pe masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat in catalogul de piese si cred ca cei de la service vorbesc despre cablajul central din compartimentul motor partea stanga.

"Central wiring harness (left engine bay)". Are si cod, dar se comanda impreuna cu copie dupa placuta de identificare al masinii. Pret de Germania: 3600 EU.

Asta ar explica de ce ati luat masina mai ieftin.

Dar exista si un cablaj special pentru servotronic care costa doar vreo 60EU, ar merita vazut daca nu e cumva problema in zona aia. Acest cablu leaga cutia de directie de senzorul de nivel de ulei si de restule electronici din compartimentul motor.

Ar fi interesant de vazut ce erori s-au vazut la diagnoza. Daca e doar problema de servo sunt sanse sa se poata rezolva punctual, eventual facand niste bypass-uri sau schimband doar cablul mai ieftin de mai sus. Exista scheme electrice de Passat in care sunt descrise toate conexiunile, inclusiv la nivel de culoare fire si asignare pini in mufe.

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LE: Cu un pic de bafta si fibra optica se poate suda la loc.

Cit se poate de corect . Acum trebuie vazut ce fel de fibra optica este. Sticla, plastic, ce sectiune, mod de propagare ? Putem afla mai multe date ?

O fibra optica de sticla daca are grosimea standard de 125 microni se sudeaza. Avind insa in vedere aplicatia ( lungimi mici, vibratii, etc) cred mai degraba ca e vorba de o fibra polymer care se vede usor ca e mult mai groasa (pina la 1 mm) . In cazul acesta se folosesc conectori si kit de slefuire. O astfel de fibra se poate "inadi" provizoriu prin taiere cu un cutter pe un plan cit mai perpendicular pe fibra si bagate capetele intr-un tub cu diametrul interior egal cu diamterul fibrei de minim 5 cm lungime si fixate cap la cap

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alo! CAN-ul antrenare (la care are el probleme) nu e cu fibra optica, nu mai deviati de la subiect. CAN-ul de care vb el este cu fire "normale" impletite si atat. Poate functiona chiar intr-un fir.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hyper acest cablaj central se gaseste numai dea intregul sau se poate cumpara si pe segmente?daca e de cumparat numai dea intregul e nasol rau de tot.cred ca o sa ramana in acest caz varianta propusa de paul...provizorie.

paul de unde se pot cumpara acei conectori si kit de slefuire??iar manopera e dificila??cine ar putea sa o execute.

va multumesc tuturor pentru sfaturi.daca mai aveti si alte idei va rog sa le postati.sper sa o rezolv cu ajutorul vostru.

ducupro am sa-ti dau seria masinii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e cu fir normal, verifica poate ai o inaditura proasta si de acolo pleaca toate problemele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hyper acest cablaj central se gaseste numai dea intregul sau se poate cumpara si pe segmente?daca e de cumparat numai dea intregul e nasol rau de tot....

Se poate lua doar cu totul, nu e format fizic din bucati.

De unde esti? Ar trebui cumva sa faci o diagnoza cu vag-com si sa postezi aici rezultatul... cine stie de fapt pe care circuit ai probleme, nu neaparat pe CAN.

Cu fibra sa nu-ti bati capul, 99% nu e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E sau nu e cu fibra optica? Pentru ca daca e CAN pe cupru cu doua fire torsadate cu putina atentie la inaditura merge ca noua. Toata chestia este sa mentii pasul la torsadare, sectiunea firelor pe care le adaugi si trebuie sa mearga. Debitul maxim pe CAN e 1MB/s si e transmisie in curenti echilibrati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!