Jump to content

Tdi 1,9 Pd Ui Avf 96kw


Xeo
 Share

Postare recomandată

Cu aproximativ un an in urma am trecut de la la 50 la 130 de cai, in tot acest timp m-am bucurat de ei si inca sunt multumit :cheers: . Dar... :lol: am vazut motorul de pe Golf IV, TDI 1,9 PD UI ARL 110KW si asi vrea sa aflu care sunt diferentele intre aceste doua motoare AVF vs. ARL.

Date tehnice nu prea am aflat decat ceva despre turbine si din cate am vazut sunt la fel, aici date.

Cum asi mai putea adauga cativa caluti pe langa cei 130 de care ii am acum? Asi vrea inca 20-30 ca sa ma mai incante inca un an :).

M-am interesat de ARL ca asi vrea sa ii fac o modificare hardware care mi se pare mai in regula decat un chip-tuning la cei 165k/km pe care ii are masina. Gresesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VOINEA te poate ajuta.SEARCH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xeo, iti pot spune ca orice modificare hardware ca cea dorita de tine (turbina, injectoare, etc) este insotita si de una soft. Deci oricum vei ajunge sa faci chip. Daca iei pur si simplu piesele de pe ARL sa le pui pe AVF, nu vor merge in parametrii fara a schimba si softul. Si costurile vor fi pe masura. Mai degraba verifici la cineva cu experienta turbina pe care o ai (de exemplu vorbeste cu Cipos) sa vezi daca este sau nu "dusa" si in caz ca este ok iti faci un chip "normal" (pe la 164 CP). Faptul ca ai 165k Km nu inseamna totul. Eu am luat masina la 142k Km, are chip de la 145k Km si acum am chiar un chip agresiv si merg cu el de aprox 10k Km... Am ajuns la 183k Km si nu am nici o problema...nici cu turbina, nici cu ambreiajul...si sper sa ma mai tina. Cand voi face insa schimbarea de turbina, voi trece la ceva mai mare, voi schimba si intercooler-ul pentru a sari de 200CP, dar la tine inteleg ca nu vrei sa sari chiar atat de mult fata de fabrica.

In concluzie, 165k Km nu sunt neaparat multi. Te sfatuiesc sa verifici intai turbina si sa iti faci apoi chip normal. Tu de fapt vroiai sa cresti CP prin schimbarea unor componente pe care le banuiesti uzate (turbina) cu aproximativ aceleasi componente dar noi. Nu cred ca realizai mare inginerie...dar dadeai o caruta de bani. Cred ca diferentele intre cele doua motoare de care spuneai, sunt mai mult la soft si injectoare...posibil sa fie si ceva la cutie desi ambele sunt cu 6 trepte.

Acum, eu nu sunt expert dar asta e parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina de la PD ARL este mai mare. Dar pentru inceput iti recomand un chiptuning daca masina ta este inca intr-o conditie buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant punctul de vedere, multumesc. Sa vad cum scap de licenta si dupa cred ca am sa ii fac o vizita lui Cipos sa vedem in ce stare e turbina. Unde pot face un test sa vad cati CP are acum? Eu zic ca trage bine si in afara de EGR care scapa ulei nu mai vad nici o problema.

Ce ar putea cadea in urma unui chip-tuning normal, la km pe care ii are?

Din ce am gasit cu ajutorul lui google diferente intre turbine ar fi: ARL are GT1749VB -(37mm/38.3) iar AVF are GT1749VA -(35mm/36.5mm). Daca o pun pe cea de ARL cu softul aferent, nu ar scadea riscurile sa crape? Ambreiajul difera?

Eu am cutia in 5 si am mers cu un Passat care avea cutie in 6 trepte si tot 130CP si am avut impresia ca e putin mai lenes la demaraj, mi s-a parut sau sa fi fost mai obosita masina, ceea ce nu parea.

PS- Pe Passat nu a fost disponibil si ARL-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti recomand sa vorbesti cu Cipos, el poate sa-ti modifice si turbina si este mai in masura sa te ajute in acest sens. De asemenea el iti poate verifica turbina si mai ales o poate curata, este foarte important acest lucru cind vrei mai multi CP.

PS> ARL s-a pus numai pe Golf 4 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ARL e a fost montat doar pe GIV, Bora sau Leon. Motorul pe langa turbina schimbata are si un FMIC de toata frumusetea. Nu cred ca merita sa treci de la GT1749VA la VB mai bine dai bani si pui un VNT-20 care are posibilitati mult mai mari si o sa ai si o fiabilitate crescuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles un VNT-20, poate si folosita la tuning puternic, iar eu nu vreau 250CP ci inca vreo 30 in plus. Insa se poate monta o VNT-20 in locul de VNT-17, in caz ca se doreste inca o inmultire a CP se face doar din soft :D si injectoare? Dar VNT-20 merge folosita si cu mai putini CP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele te tin fara probleme. Depinde ce vrei sa faci....VNT-20 merge si la puteri mai mici singura problema este lagul putintel mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa ma consult un pic cu Cipos si cred ca am sa raman la un chip normal, ca mai mult de turbina ce ar mai putea crapa daca ii mai adaug in 30CP?

Ambreiajul nu cred ca ca va avea mai mult de suferit ca diferenta de putere nu e chiar asa semnificativa, nu?

Am mai citit ca in urma chip-ului la unii temperatura apei crestea cu 2-3 grade. E o problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

injectoarele de ASZ (nu stiu exact dif intre ASZ si AVF) tin 250 de cai fara prob.

ARL nu s-a montat decat pe Golf, si din cate stiu pe Golf este ASZ TDI de 130 de cai. pe Golf nu este AVF

http://www.doppel-wobber.de/

si pe Passat nu s-a pus ARL pt ca deja la puterea asta sau apropiata (163) era disponibil 2.5 TDI V6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan...normal ca nu exista AVF, pentru ca este longitudinal. ARL s-a montat pe Golf 4, Bora sau Leon (cum are si chris de pe forum),ARL fiind transversal nu s-a montat pe Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xeo, hai sa incerc sa explic mai pe intelesul nostru astia mai putini tehnici.

Treaba sta asa...daca vei pune o turbina mai mare (VNT20), posibilitatea de a creste ulterior CP este mai mare. Adica se poate mari (prin soft) presiunea din turbina si vei avea ca rezultat mai multi CP. Diferenta din punctul asta de vedere este ca VNT17 (ce ai acum) tine la max. 1.6 barr (aproximativ) presiune, in timp ce VNT20 tine la mai mult. De aceea, poti creste cu mai multi CP la VNT20 decat la VNT17. Acum...evident ca poti da din soft presiune 1.6 barr si in VNT20 dar: VNT20 este mai mare si de asemenea debitul de aer ce trece prin ea. Pentru acest aer este necesara o racire corespunzatoare iar pentru asta, intercooler-ul standard de pe masina (care este dimensionat pt capacitatea turbinei VNT17) nu va face fata...rezulta ca trebuie sa schimbi si intercooler-ul daca chiar vrei sa faci ceva si nu doar sa impusiti iepurele cu tunul. Sunt cateva componente care merg "mana in mana" iar turbina si intercooler-ul sunt doua dintre acestea.

Ce zicea Alextz legat de "lag" este ca, avand o turbina mai mare si setand-o sa functioneze la o presiune mai mare, va aparea acel "lag", termen ce defineste o "intarziere" in creearea acelei presiuni (datorate atat presiunii mai mari ce trebuie realizata cat si datorita traseului mai lung al aerului in cazul in care se schimba intercooler-ul standard cu unul mai mare montat in fata, lucru recomandata la o astfel de schimbare de turbina). Adica vei avea putere mai mare dar vei avea o intarziere pana turbaina va creea presiunea necesara si acea putere va fi disponibila (adica dai talpa si dureaza un pic pana incepi sa zbori...chiar daca dupa aceea zbori tare). Nu intru aici in detalii cum trebuie mers astfel incat sa o "tii in ture" si sa minimizezi efectele acestui "lag"...e alt subiect.

Acum...sa revenim la ce ai tu ACUM pe masina. De fabrica, VNT17 la AVF este reglat undeva pe la 1.32 barr. Dupa cum vezi, mai este destul loc pana la cei 1.6 barr cat poate ea sa reziste DACA ESTE IN STARE BUNA. De asta am spus sa o verifici intai. Daca este OK, se poate creste presiunea in jurul valorii de 1.45 barr, care corespunde aproximativ puterii de 165 CP doriti de tine (asa am avut eu la primul soft). Deci cu soft, poti ajunge la ce iti doresti si cu o investitie minima (doar softul). Daca ulterior vrei sa cresti sau turbina actuala nu este intr-o stare buna, abia atunci gandeste-te sa o schimbi. Iar daca vrei sa mergi pe una mai mare, gandeste-te sa schimbi si intercooler-ul. Injectoarele te tin, dupa cum a zis si Alextz.

Un test sa vezi cati CP ai (acum si/sau dupa soft) poti face pe un dyno. Cel la care am facut eu este cel de la Computest (sau Autotest2000 - gasesti pe Google daca cauti). Este in incinta targului Vitan. Te costa 125 RON (parca) un test de motor si ai dreptul la DOUA testari in acesti bani. Una inainte de a iti face soft si una dupa.

Intrebai de diferente la ambreiaj. ARL-ul are 6 trepte iar tu ai 5. Probabil atunci ca are ambreiajul mai mare un pic decat al tau (asa este la Audi diferenta intre AVF si AWX, unde AVF are 6 trepte iar AWX 5). Nota: sa nu confunzi AVF-ul de pe Passat cu cel de pe Audi. La Audi, toate AVF-urile au 6 trepte, nu exista cu 5.

Ai vrut sa stii ce ar putea cadea la 165k Km in cazul unui tuning soft. Turbina. DAR, turbina poate cadea la fel de bine si FARA chip. Dupa cum poate ai mai citit pe aici (gasesti cu search gramezi de topic-uri pe tema asta) conteaza foarte mult cum se merge cu masina iar turbina poate fi uzata si ca urmare a unui mers prea "babesc" si nu neaparat in urma unui tuning soft. Daca mergi cum trebuie, poate insa sa te tina fara probleme inca mii de Km...si daca crapa...oricum vroiai s-o schimbi :RO flag:

P.S. Imi cer scuze daca nu am fost exact cu valorile de presiuni...astea sunt cele de care imi amintesc eu si pot sa fie putin diferite fata de cele reale. Si am scris cam mult...sper sa fie si cu folos

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate daca compari VNT-17 si VNT-20 la aceleasi presiune ...aerul furnizat de VNT-20 va fii mult mai rece, necesitand o racire mai mica in intercooler. Iarasi EGT-urile vor scadea cu VNT-20. Daca vrei sa mergi in 1.6 bari eu unul nu as pune un VNT-17, recomandand ceva mai mare. Sunt multi care merg cu VNT-22 la 1.6 bari.

Poti totusi sa mergi si pe partea cu hibride, adica VNT-17 cu VNT-20 dar o sa ai EGT-urile foarte mari iar daca turbina nu este facuta f bine fiabilitatea va fii foarte mica.

Fii atent ca nu toate VNT20 sau VNT22 sunt la fel exista destule variante din fiecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa-l Alex...ca omul vroia saracul sa-si faca un tuning "soft" si ceva caluti in plus...daca intra in "hibride" si alte alea, deja o pregateste de Legal Racing :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de pareri! Am inteles ce implica si cred ca am sa merg pe sfatul lui Rapier.

Cati barri sunt acum in turbina cu softul stock?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... De fabrica, VNT17 la AVF este reglat undeva pe la 1.32 barr.

...

Am scris in postul meu de mai sus... Cu scuzele de rigoare daca valoarea nu este tocmai exacta. Cred ca Voinea sau cineva care se ocupa cu soft-uri poate spune mai bine. Si oricum, in momentul in care faci chip, persoana respectiva va vedea care este valoarea pt ca o va modifica...si trebuie sa stie de unde pleaca si unde ajunge (cu parametrul respectiv)

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2346 atmosferic, deci 1,34 bari reali

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 years later...

Salutare,ma bate un gand si anume sa-mi cumpar o turbina VNT20 la un pret bun zic eu 200E,sa o pun pe un vw passat1.9 tdi pd 131cp an 2002 avf...am gasit-o dar cum fac cu flansa?Am citit pe aici cum ca imi trebuie flansa adaptoare. Se cumpara sau se face la strung?care ar fi pretul pt o astfel de flansa?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, yoh01 said:

50-100 de lei

 

Ma poti ajuta tu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!