Jump to content

Ulei - Scurgeri/pierderi/mancari


dezamagitoru
 Share

Postare recomandată

dezamagitoru

Salut!

Descriere situatie:

- 1.6GTD folosit intens, masina de scoala vreo 7-8 ani, masina de naveta de vreo luna (150-170km/zi)

- masina nu e alergata, cel mult 120km/h, normal 90-100km/h

- motor renovat acum 40-60k km

- consum ulei 2-3 l la 8000km in regim de autostrada (plimbare prin europa) mers constant 110km/h

- consum ulei aprox 400ml la 1000 km pe Buc-Ploesti

- compresia se pare ca e buna. daca ma straduiesc nitel pot sa plec cu a 5-a de pe loc

- putin fum albastrui (cam 1-2 sec) si fum negru destul daca il accelez la 3500-4000rpm in gol

- putin fum negru la accelerari si cand opresc la stop trece un mic norisor de fum pe langa mine

- consum motorina undeva la 35-40l la 800-850km (zic eu bunicel)

- m-am uitat sub el si toata baia-de-ulei-cutia-de-viteze sunt murdare de ulei

- cand deschizi capota nu se vede nicio scurgere

Acum intrebari:

- cat ulei se poate pierde pe la garnituri, cat se poate consuma in mers

- acum folosesc liquimoli 15w40. masina merge pe uleiul asta de ani buni. e ok sa trec pe liquimoli 20w50? poate asa re mai reduc pierderile

- per total cat de costisitoare e schimbarea garniturilor (in timp si bani) fata de completarea constanta a uleiului (la cum merg eu undeva la 1,5 litri pr luna deci aprox 30ron)

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Daca baia de ulei e murdara verifica eventuale scurgeri pe la garnitura ei. Cele mai uzuale scurgeri apar si pe la filtrul de ulei (sau racitor daca ai), pe la semeringul de palier dinspre cutie (uleiul apare intre motor si cutie murdarindu-le pe amindoua) sau pe la capacul chiulasei (vezi atent partea din spate dinspre turbina). Gasesti pete de ulei sub ea ? Eu as incerca sa spal baia de ulei si apoi sa urmaresc sa vad de unde apare.

Pentru mincat ulei cele mai frecvente cauze sunt segmentii, semeringurile de la supape, turbina, etc. (sper ca mai stie cineva si alte cauze).

Mi se pare in neregula fumul care spui ca apare: cel albastru e admis teoretic doar la motor rece, citeva minute de la pornire. In rest n-ar trebui sa existe. Cit despre cel negru, la o pompa bine reglata eu stiu ca ar trebui sa apara putin undeva catre limita superioara de turatie, incepind de pe la 4000-4500rot. A umblat cumva cineva pe la debitul pompei de injectie ? Daca o duci la 4500rot cum sta cu fumul negru ?

Ulei 20W50 poate fi folosit eventual numai vara pe canicula. In rest nu-i bun. Mai ales pentru turbina.

Costuri nu stiu ce sa zic, poate arunci o privire pe la piese - e o rubrica speciala cu ce-a cumparat fiecare, cit a costat si de unde a luat.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am motorul obiala de ulei. Doar ca pierde cam 3-400 ml la mia de km. E murdar tot motoru' de la capacu de la chiulasa in jos, banui ca pe acolo pierde, pe la coltul dinspre pompa de frana. Tre sa ma invrednicesc sa-i cumpar o garnitura, niste mastic si s-o fac. Sper sa fie doar pe acolo, sa nu fie si garnitura de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dezamagitoru

Mersi frumos Viorel.

Fum negru da dupa 3000 in gol, cand fortez motorul in sarcina, sau cand fac o depasire cu retrogradare a treptei de viteza (de regula sare de 3000). Posibil sa nu fie pompa reglata bine, cu toate ca am consum bunicel (sub 5).

Vis-a-vis de ulei: Nu am pete de ulei sub ea, atat cutia cat si baia sunt naclaite in ulei si jeg (nu imi dau seama cum sa le curat... benzina?) si nu imi dau seama exact pe unde pierde. Pe la chiulasa/turbina e curat. Pe la filtru e murdar. Are si racitor.

Pentru a schimba garnitura de la semeringul de palier trebuie data jos cutia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca-i murdara pe la ansamblul racitor - filtru ulei, e foarte posibil ca pe-acolo sa se-ntimple si sa se scurga pina dedesubt.

De curatat cel mai bine as zice ca merge cu motorina - e si la indemina. Incearca sa cureti de peste tot unde vezi naclaire de ulei cu praf. Daca exista inseamna ca pe undeva supureaza, numai ca-i greu de gasit locul unde se-ntimpla.

Nu e numai pompa de banuit, mai sunt si altele. De pilda avansul pe care multi il neglijeaza si pe care de cite ori l-am verificat la mine era aiurea si care pus la loc schimba comportamentul motorului.

Pentru ca in situatii d-astea nu stii de unde "s-o apuci", e bine ca atunci cind faci injectia s-o faci complet adica injectoare, pompa si la final avansul. Si o data facute sa nu mai umble nimeni la ele, cel putin la reglajele de pe pompa ca astea-s cele mai tentante.

A propos de consum: eu merg temporar cu un cap hidraulic de alt tip (al meu fiind uzat am incercat sa-l schimb si n-am gasit ce-mi trebuie asa ca am pus ce-am gasit). Cu capul asta am recorduri de consum cum n-am avut niciodata. Totusi are o simptoma care tradeaza faptul ca "nu-i de-acolo": la ralanti motorul are trepidatii cam mari, iar la plecare de pe loc, intre 1000 si 1500rot se bilbaie si apare...fum negru. In schimb la 4000rot nici urma de fum....Fun e ca chestia cu bilbaitul se poate scoate din reglaj dar atunci consuma 8-9L in oras, motorul se-ncinge anormal si paradoxal nu trage. Pompagiul mi-a zis ca-i cap cu o singura treapta si n-are ce sa-i faca: ori, ori...

@asterix

Daca inlocuiesti garnitura de la capacul chiulasei incearca sa gasesti modelul facut din cauciuc, mai bun, la care nu trebuie sa pui silicon.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!