Jump to content

Carlig remorcare


livium1966
 Share

Postare recomandată

Putina grija la exprimare si respectarea unor reguli de punctuatie nu strica. Te ajuta sa te faci mai bine inteles si te scuteste de explicatii suplimentare.

Deci. Daca am inteles bine vrei sa montezi pe golful tau care este hatchback un carlig de remorca care acum este montat pe un variant. Corect ?

Partea cu "abtibild cu semn vw si o serie" este o afirmatie sau o interogatie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze eram grabit.

Ai inteles bine vreau sa montez pe golful meu hatchback un carlig care este acum pe un golf variant.

Am inteles de aici ca doar cele care sunt OEM pot fi montate fara probleme pe ambele tipuri de golf.

Cum pot sa-mi dau seama daca este sau nu un carlig OEM ? Pe carlig exista un stiker pe care este trecuta sigla VW si o serie de cifre. Sa reprezinte acestea indiciul ca este un carlig OEM?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era important codul acela totusi (seria cum ii spui tu). Daca incepe cu 1J sau nu. Nu scrie si ORIS pe undeva cumva ?

Daca este demontabil, adica, se poate demonta carligul propriu-zis, si are broasca si o cheie (de fapt doua) cu maner rotund din plastic rosu, cu singuranta este original.

Mai jos ai doua poze cu un carlig ORIS (dotare de fabrica). Cheia nu e originala iar carligul e cam uzat dar ca idee...

LE. Nu stiu si nu cred ca doar cele originale se potrivesc pe ambele tipuri de caroserie. Probabil si alte tipuri de carlige se pot adapta de la un model la celalalt dar mai sus am afirmat doar certitudinea ca cele OEM se pot monta pe ambele tipuri de caroserie.

Ar fi utila si o poza pentru indentificare daca-i poti face.

LE2. Si cam asa arata demontat complet.

VAND-CARLIG-REMORCARE-vW-GOLF-4-COMBI.jpg

post-10294-1283187335_thumb.jpg

post-10294-1283187670_thumb.jpg

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult

Nu pot sa ma uit acum pe el sa vad seria.

O sa fac asta maine si o sa ma uit si daca e detajabil.

Mersi mult pentru informati!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

toate masinile g4 au suportul pentru montaj carlig demontabil,cu cheita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, doar cele care sunt dotate cu carlig de demontare. Acesta e alcatuit din doua componente. Cadrul lui (pe care e montata si mufa de conectare a instalatiei electrice), care se monteaza sub masina, pe lonjeroanele spate si carligul demontabil. Eu am Westfalia si e cu carlig demontabil (dar il tin pe masina, ca si asa se freaca toti meseriasii de barele mele). Exista si variante AM, mai ieftine, confectionate dintr-o singura bucata, adica fara carlig demontabil. Uite mai sus, cum arata tot sistemul.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut!

Am si eu o rugaminte cine ma poate ajuta cu un "How To" pentru demontarea carligului de remorcare la un VW Golf Mk4 (nu imi place cum arata + ca nu am ce sa remorchez)

El pare sa fie OEM si are si priza

Si inainte sa ma pun pe treaba as dori sa ma informez putin

Daca ma poate ajuta cineva ar fi de perfect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e mare smecherie. Demontezi prima oara stopurile, au fiecare cate 3 suruburi cu piulite care se desfileteaza cu cheie de 8, tubulara de preferinta pe cricket, ai grija ca la cel din stanga, unul din suruburi este bine ascuns dupa mocheta....Dupa care demontezi bara din spate, ai 2 suruburi dedesubt T30, cate unul sub fiecare stop tot T30 si cate 3 in spatele rotilor T25. Dupa ce-ai dat jos bara, pe fiecare lonjeron e fixat jugul carligului cu 2 suruburi cu cap hexagonal de 17 sau 18 nu mai tin minte exact. Fii pregatit si cu o cheie fixa si cu o tubulara pe cricket.

Daca carligul e montat din fabrica, demonteaza ornamentul acela de plastic din portbagaj cu mare grija sa nu rupi prea multe clipsuri si taie firele one by one si le izolezi. Montajul se realizeaza in ordine inversa. Succes !

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna se poate sa ma ajute si pe mine cineva ca imi prin urechile

vreau sa pun un carlig( sal omologez) si sa tractez o platforma auto de 350kg (parca) cu sarcina maxima de 1.5tone

se poate sa-l tractez daca la mine in civ imi scrie masa remorcabila cu dispozitiv de franare 1200 si fara dispozitiv de franare 750?

MUltumesc

masina este un golf 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

pot demonta doar cuiul? nu toata instalatia?

va rog, un sfat ceva ,,vreau sa dau jos doar cuiul si nu stiu cum

imi aduc aminte ca aveam si niste cheite dar le-am pierdut intr-un service

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat sa tragi putin in dreapta sa rotesti de butuc ? Poate nu e incuiat si ai noroc. Daca totusi e incuiat......cam trist, incearca la un centru unde copiaza chei, mie mi-a deblocat un nene de-asta un astfel de carlig.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Vin si eu cu o rugaminte pentru cine ma poate ajuta. Am montat pe un Golf 6 un carlig de remorcare am facut toate legaturile cum trebuie la stopuri, dar apare o problema in momentul conectarii remorcii la mufa de pe masina si anume ca in momentul in care cuplez remorca stopul drepta nu mai merge si implicit nici cel de pe remorca.Si mai apare si in bord acea eroare de bec ars. In rest semnalizarile merg fara probleme si restul, iar la decuplarea remorcii si repornirea masinii totul revine la normal. Legaturile sunt facute corect.

Apreciez orice ajutor in rezolvarea problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti trebuie un fel de calculator zis si modul de protectie pentru priza carligului de remorca, si-anume o cutiuta cu relee pentru fiecare semnal trimis la priza. Practic trebuie sa tragi in fir cu + permanent pe care sa-l treci printr-o siguranta la cutia de sigurante si mai departe la aceast calculator. Practic cutiuta primeste doar semnal sa dea curent pe pozitii la remorca, restul il face un releu electric. Costa foarte mult dar se poate face si artizanal, iti trebuie cam 5 relee si o cutiuta mica in care sa incapa si sa poti face legaturile electrice.

Instalatie electrica cu modul protectie si comunicare

CAN-BUS produsa in U.E. sub sigla ATLAS Auto Parts, este omologata european si are garantie 3 ani. Instalatia este special dezvoltata pentru ultimele tipuri de masini (ex. Skoda Octavia 2, Audi A4) , echipate cu check control si protejeaza calculatorul masinii de posibile erori sau scurtcircuite produse din cauza instalatiei electrice a remorcii. Instalatiile sunt disponibile atat cu priza 7 pini cat si cu priza 13 pini.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna

Am si eu o problema cu instalatia electrica a unui carlig BOSAL. Am montat un carlig luat de pe un golf 4 lung pe golful meu scurt dar cand am ajuns la partea cu "mufarea" in stopuri am constatat ca e o "mica" diferenta de dimensiune a mufelor...(sunt aceleasi mufe dar se pare ca la golf 4 lung sunt mai mari). Aveti idee daca se pot cumpara de undeva aceste mufe separat(mufele de care am nevoie sunt cele din postul #80) sau daca gasesc undeva celelalte mufe de dimensiune mai mica de pe stop care iau semnal separat de pe fiecare bec?

Respecte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mi-am cumparat azi un carlig de remorcare pentru Golful meu variant,am gasit un carlig marca Westfalia de pe un Golf scurt.Sper sa mearga pe masina mea,deoarece am sunat un prieten la reprezentanta si a zis ca in catalog nu apare piesa separat pentru combi si scurt,si sunt la fel(teoretic :blah: )Acum astept putin sa se mai incalzeasca sa il montez ca la 50 Euro nu am rezistat sa il iau cu tot cu cuplaj electric

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-mi functioneaza semnalizarea remorcii pe partea dreapta (cand cuplez mufa remorcii imi merge semnalizarea dreapta mai rapid la masina si la remorca deloc),instalatia remorcii e OK functioneaza bine la alta masina.Din ce am citit pe aici pinul 4 ar fi alocat pt semnalizare dreapta iar masa pinul 3,trebuie sa am 12 v intre ele banuiesc,poate cineva a mai avut aceasta problema si ma edifica si pe mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Stie cineva daca exista cod pe original pentru cablaj priza de remorca cu 7 pini ? Sau eventual de unde se poate cumpara pentru ca la reprezentanta in progamul de accesorii costa 120 de euro si mi se pare cam mult. N-as vrea sa fac improvizatii pe-acolo. :huh:

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult. Sa sun sa vad preturile acum :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai reusit sa-ti montezi carligul? Si eu o problema asemanatoare cu mufele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carligul e montat de vara trecuta doar ca nu i-am facut legaturile electrice si n-as vrea sa fac improvizatii periculoase pe-acolo. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Am si eu un carlig WESTFALIA-Automotive cumparat la SH si instalat pe caruta (golf4), mufa cu 13 pini la care lispsec 3 conectori, in sfarsit e instalat si firele in aer, ma puteti ajuta va rog cu instalatia electrica ce mufe, releu trebuie si pe unde merge cablu!!!!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aflat eu cum e mai simplu. Nu trebuie relee separate. Trebuie schimbat releul de semnalizare al masinii cu altul care e mai "destept" si nu tine cont de consum la frecventa semnalelor luminoase. O sa-ti dau si codul lui cand vine comanda. Iti mai trebuie o priza de remorca cu 7 pini si 7 cabluri lungi cam de 1,5 - 2 m pe care le legi corespunzator la fiecare stop. Atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Inginerul: Omul are deja mufa cu 13 pini.

Pe langa cei 13 pini in priza, ai si un switch(mufa cu 3 pini) care ar trebui sa iti anuleze lampa de ceata de pe masina atunci cand cuplezi remorca.

Se leaga in felul urmator:

Pinul 1 din mufa de 3 pini(T3/1) cu pinul 2 din mufa de 13 pini(T13/2) de la blocul de lumini/ceata spate.

Pinul T3/3 spre lampa ceata/spate a masinii(alimenteaza lampa de ceata de pe masina cand nu e cuplata remorca).

T13/6 - frana

T13/7 - pozitie stg

T13/1 - semnalizare stg

T13/3 - masa

T13/4 - semnalizare dreapta

T13/5 - pozitie dreapta

Asta este din fabrica dar mai poti adauga si

T13/8 - mers inapoi

Restul pinilor sunt alimentari 12V perm si si 12V contact daca vrei sa cuplezi rulota.

LE: Referitor la frecventa semnalizarii, aceasta nu ar trebui sa se modifice daca mai pui un bec in plus, avand in vedere faptul ca in momentul in care cuplezi avariile sunt alimentate ambele circuite(semanlizare stg si dreapta), si frecventa nu se modifica. Cred ca se modifica doar la consum redus si nu la in cansum mai mare.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!