Jump to content

Martor Emisii aprins


jammix
 Share

Postare recomandată

FSI-urile de azi nu mai au senzor NOx pentru ca lucreaza omogen. Doar 1.4 fsi si primele 1.6 fsi (cele de 110CP) aveau dubluregim si senzor Nox. Parca si 2.0 FSI, dar nu mai stiu sigur

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • garfield

    8

  • rvacaru

    6

  • maistru

    6

  • GEK77

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am auzit de mai multe ori cum ca mersul subturat distruge una alta, dar sincer, doar in Romania. Am intrebat si prin Germania pe la service si mi s-a spus ca e o aiureala chestia asta. De exemplu la 1.4TSI care are cuplul maxim constant intre 1500-4000rpm poti sa-l conduci ca un diesel, schimband vitezele la 2000rpm. Daca vrei sa conduci cu un consum redus, toti producatorii te indruma sa schimbi vitezele la turatii mici si nimeni nu-ti spune ca se strica sonda lambda sau senzorul de noxe sau ce stiu eu ce altceva.

Mai repede se distrug de la benzina / motorina proasta care se comercializeaza in Romania. Totodata sondele lambda se distrug datorita mesterilor de prin service (la fiecare revizie mi s-a turnat mai mult ulei in motor decat nivelul maxim admis si a trebuit sa-i fac sa scoata surplusul).

Oricum, sper ca cei care s-au intalnit cu eroarea respectiva, sa ne spuna si ce a condus la defectiune respectiv ce a trebuit inlocuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FSI-urile de azi nu mai au senzor NOx pentru ca lucreaza omogen. Doar 1.4 fsi si primele 1.6 fsi (cele de 110CP) aveau dubluregim si senzor Nox. Parca si 2.0 FSI, dar nu mai stiu sigur

Cum le stie el, ca un om mare :blink: . Da...si 2.0 FSI-ul intra in "pachet". De cand s-a produs modificarea, nu stiu... :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu detalii doar despre 1.6 FSI... ce s-a montat pe O2 e un FSI "clasic" fara Nox si fara catalizatorul scump. Sunt coduri motor cu amestec clasic omogen (BLF) si coduri motor cu "amestec sarac" (BAG). Se zice ca de la sfarsitul lui ianuarie 2005 motoru 1.6 FSI e omogen.

Aici: http://www.nininet.de/motoren/index.php se poate introduce un cod motor si se vede pe ce modele s-a montat. E interesant linkul, nu stiu daca a mai fost postat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai nitel sa ne lamurim. Adica, cele mai noi nu mai functioneaza asa cum apare in atasament (in cele 4 moduri)?

LE: daca se contureaza o discutie interesanta legata de FSI, poate facem un topic separat.

post-3949-1221932058_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista deja discutia despre FSI pe topicul Motoare pe benzina, daca nu ma insel. Da, motorul BLF 1.6 FSI montat pe O2 NU mai lucreaza ca in schema respectiva. Nu le-a reusit "miscarea" respectiva si au renuntat la "dublu mod amestec". Din cate stiu eu si motoarele noi FSI (adica cele turbo) lucreaza tot clasic, omogen. Singura diferenta fata de un motor clasic 16V este injectia directa.

Am mai vorbit despre FSI pe topicurile:

http://vwforum.ro/index.php?showto...1&hl=omogen

http://vwforum.ro/index.php?showto...7&hl=omogen

http://vwforum.ro/index.php?showto...1&hl=omogen

Sunt si cateva linkuri interesante postate in topicurile respective.

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca s-a mai discutat dar, cu mici exceptii, s-a discutat mai mult pe tema benzinei folosite. Ma gandeam la altceva (ceva mai coplex)dar, pana la urma ai dreptate...cine este interesat poate rasfoi paginile respective. ;) :huh:

LE: o singura nedumerire am...de ce se numeste (in continuare) FSI (fuel stratified injection)?! Daca s-a renuntat la modul stratified, de ce nu ii spun doar Direct Injection?!

Da-mi si mie un link (in engleza :P )unde spune ca FSI nu mai are decat amestec omogen...eu nu am gasit.

Legat de renuntare la sonda de NOx(si catalizatorul cu 3 cai...parca asa ii zice :D ), nu stiu daca asta nu se datoreaza benzinei care,in ultimii ani, ar trebui sa aibe o cantitate mai mica de sulf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, problemele cu NOx au venit de la noxe si de la sulful din benzina... Din cate am inteles, lucrand in modul "amestec sarac" motorul emite continut foarte mare de NOx

Se cheama in continuare FSI pentru ca or fi patentat numele, l-au lansat, l-au marketat... si lumea nu trebuie sa stie ca ideea initiala a picat :D

Mai multe si mai concrete informatii nu am gasit nici eu, ar fi documentul acesta http://www.mk5gli.com/downloads/2.0t.pdf in care se zice ca injectia e de tip omogen. Mai este ceva aici: http://www.autodestaques.com/novo-passat.html

"The three four-cylinder FSI with direct injection (homogeneous) deliver 85kW / 115hp, 110kW / 150hp and 147kW / 200hp (Turbo FSI). "

Am un articol (tot in germana) foarte interesant, explica detaliat o gramada de chestii interesante, incearca sa-l traduci cu translate.google.com

http://home.foni.net/~michaelbosch/auto/economic/engine.htm

Se zice clar acolo ca un motor adevarat FSI _trebuie_ alimentat cu CO98 (si datorita raportului de compresie mare, dar, mai ales datorita compozitiei benzinei). Ori (T)FSI-urile de azi merg bine-mersi cu CO95. Modul "dublu" de functionare (amestec sarac la sarcina mica/bogat in sarcina mare) nu mai exista.

Cand ai un pic de timp uita-te in catalogul de piese si vezi ce motoare au catalizator Nox :D

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super fain articolul din linkul 2 :) (confirma si ceea ce am zis eu despre mersul subturat...there is none).

Ciudat e faptul ca pe clapeta rezervorului imi este scris co.95.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred le-au mai "incurcat" ei pe clapete. Uneori scriu 98/95 si inseamna ca merge bine cu 98 si la nevoie cu 95; alteori scriu 95/98 si inseamna tot ca merge cel mai bine cu 98 si la nevoie 95. Altfel nu imi explic cum ar scrie 95 pe capacul rezervorului unui motor conceput pentru 98 (1.4 FSI) :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

update!

Martorul sus-pomenit s-a stins "de la sine". Singura chestie pe care am facut-o a fost aceea ca am adaugat un aditiv pentru curata instalatia de alimentare in benzina, asta pe langa faptul ca am lasat sa se goleasca rezervorul ( inca merg pe benzina alimentata acum 10 zile), si am mers ceva mai turat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce aditiv e vorba si cat se pune ? La mine nu s-a stins nici pana acum.

Modificat de xxnelu
Te rog sa nu mai dai QUOTE/REPLY la mesajul anterior. Foloseste Add Reply.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat de la OMV din Aviatiei un aditiv marca 2plus2. se pune intreaga doza la un plin (55 litri). ideea e ca nu s-a stins instant ci dupa 2 zile. Acum sunt pregatit :-D....daca se mai intampla mai am un aditiv - tot de acolo luat, nu situ marca, dar daca vrei cobor la masina - pe care spune ca este " friendly with lambda probe" ..or something.......

Modificat de maistru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi se pare ok sa umbli cu aditivul dupa tine... mai bine alimenteaza cu o benzina corecta ca sa nu ai nevoie de aditiv. Mai ales ca e vorba de un MPI, motor nepretentios la benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e ..il am la mine "just in case" ...si oricum deja il luasem cand s-a stins martorul :-D....cat despre benzina ....pana acum nu am am vut nici o problema cu MOL 95...e drept ca e prima oara cand alimentez de la statia aceea (Selgros Berceni).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
si cam cat ne propui ca turatie minima pentru a evita problema (eu merg cu min. 2000 si in 80.000 km nu mi s-a aprins nimic)

si pe la 84000 mi s-a aprins si mie! Dupa 2000 km (parcursi in 2 zile) s-a stins

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna tuturor posesorilor de Skoditze, am si eu problema cu martorul si nimeni nu ii da de cap. Mi s-a curatat clapeta de acceleratie, am schimbat benzina, nu am mai umplut rezervorul pana in gura (mi s-a zis k e posibil sa nu se mai poata forma gazele necesare in rezervor si d'aia), mi-au schimbat cateva piese si s-a facut test cu ele pe masina, dar in zadar. Problema e ca atunci cand apare martorul masina merge prost, la viteza mica nu se simte cine stie ce, da in nas mai mult, dar la viteza mare te zgaltzaie si nu mai poti sa inaintezi cu ea deloc, scade viteza si pe degeaba bagi piciorul in ea, mai rau, se ineaca si chiar moare motorul. Acceasi problema am avut-o si la Grasa mea, dar acolo macar dadea eroarea la scanare la sonda Lambda, la Skoditza nu apare nimic, iar cei de la Avia nu au putut sa faca mai mult decat sa stearga eroarea, cu motivul ca "nu mai apare data viitoare". Pana la urma cineva i-ar fi dat de cap si cica ar fi de la sonda Lamba, dar nu se poate schimba sonda pe garantie daca nu apare o eroare la scanare. Tin sa precizez ca schimb vitezele intre 3000-3500 asa mi s-a recomandat, oricum asa schimbam. Ma poate ajuta cineva care a mai avut aceasi problema si a rezolvat-o? Acum de cand a venit sezonul rece vad ca nu s-a mai aprins si masina a mers ok. Precizez ca nu am bagat mereu numai benzina din statia peco, dar oricum folosesc numai de la OMV si Petrom ( incarca din aceleasi depozite, deci e aceasi marfa). Poate ma puteti indruma catre un service Skoda mai competent.

O zi placuta si bucurati-va de Skoditzele voastre! :) :*

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate imi aduc aminte un mecanic de pe la Ivas de la noi de prin Galati pe care il stiu mi-a zis intr-o discutie ceva despre o problema asemanatoare si a zis ca rezolvarea ar fi nu sa-i dai "blana" cum te indruma toti ca sa arzi acele reziduuri ci sa mergi cu ea moderat si constant o distanta rezonabila (20-30 de km) la 55-60 la ora in viteza a 4-a de exemplu. Mai multe nu stiu ce sa-ti spun caci eu am 1.9 si nu are DPF. Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lmpuritatile de negru de fum din filtru de particule trebuie arse. Arderea se produce prin deplasarea 5 - 10 minute cu o viteza de cel pulin 60 km/h. Lampa de control se stinge.

Asta scrie in manualul de utilizare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu cititi ce a scris omul, are motor pe benzina, are sonda lambda, ce filtru de particule sa se regenereze ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...mie mi s-a aprins vinerea trecuta iar martorul asta, s-a stins dupa 3 zile ,ieri iar s-a aprins, si azi dupa un drum de 60 km in afara Bucurestiului iar s-a stins...parca as avea DPF :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu cititi ce a scris omul, are motor pe benzina, are sonda lambda, ce filtru de particule sa se regenereze ? :ceuameni:

My bad ... din graba ... te rog sa ascunzi posturile .. sorry :| :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri seara a inceput sa mi se opreasca motorul la relanti... de fiecare data cand eram in deceleratie sau oprit la stop sau la cedeaza trecerea. Am dat vreo 30 de chei pana am reusit sa ajung acasa intr-un final.

Azi dimineata am vrut sa verific daca se mai opreste motorul inainte de a suna la service, insa se pare ca totul a fost in regula, mai putin faptul ca mi s-a aprins si mie martorul de emisii de pe bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o scanare... vezi acolo daca e ceva...si posteaza aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o scanare... vezi acolo daca e ceva...si posteaza aici

Mda, ieri a fost si mai rau, a trebuit sa las masina la jumatatea drumului spre casa pentru ca nu mai reuseam sa o misc din loc. Imediat cum porneam motorul se oprea din nou.

Am facut programare la service pentru joi dimineata. Masina fiind inca in garantie se pare ca o pot duce pe platforma gratis - asta in cazul in care nu voi reusi sa ajung cu ea pe roti acolo.

Va tin la curent cu ce au gasit baietii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!