Jump to content

Passat B6 Il Achizitionam Din Romania Sau Din Germania


mirceap
 Share

Postare recomandată

Ca un umil cunoscator al industriei automotive, hai sa va lamuresc odata chestia asta cu diferentele intre est si vest. Sunt inexistente!

Un anumit model se fabrica in aceeasi fabrica, atat vehiculele care vor ajunge in Ro cat si cele care merg in DE, UK etc. Piesele componente se fac la aceeasi fabrica, pentru toate masinile. In vestul Romaniei, AR si TM se f.multe firme automotive. Daca e vorba de cabluri acestea se fac si in Romania la Leoni, Alcoa Fujikura, Coficab, Delphi, DraexlMayer, Yazaki, EKR/ parti componente metlice la scaune la CHR/ volane si tapiserie la Eybl, Takata/ incuietori la Huf/ corpuri de iluminat la Valeo/ sisteme de franare la TMD etc. etc etc.

De exemplu cablul ptr A6 se face la o fabrica din Arad pentru toate masinile acest model din lume. Nu se produc la 2 fabrici diferite. Controlul calitatii este insa draconic si cei de la VW fac audituri anuale, iar daca le cazi muta productia la alta fabrica a grupului sau chiar la alt fabricant. Asa ca nu e joaca cu asta!! General Managerii sunt straini si nu accepta rabat de la calitate.

Masinile se fac pe aceeasi banda/conveyoare si e adevarat la la sfarsit, de ex. VW isi testeaza fiecare masina B6 sa zicem, pe un tester electronic. Ce e 100% probabil ca merge spre vest si ce e 99,xx% spre RO, HU, PL etc. asta nu am mai putut afla niciodata si verifica daca e asa. Desi sincer ma indoiesc de acest lucru. Acel 0,xx este insa nesemnificativ, este acceptabil de industrie si norme, deoarece daca o masina nu se afla in intervalul 0-0,xx acceptat, atunci defectul se remediaza imediatb si se retesteaza. Deci nu poate exista decat o diferenta foarte insignifianta!

De exemplu TT care se fabrica in HU la Gyor se testeaza in Germania la Ingolstadt. Si e adevarat, ca multe nu trec testul (ii dispera ungurii pe nemtzi cu problemelee lor de calitate) dar se face un fix-it in fabrica germana, si cand pleaca masina la client se incadreaza in parametrii de calitate.

Modificat de ECL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica vrei sa zici ca un client de TT din Ungaria va primi masina livrata din Germania in loc sa vina direct de la fabrica din Gyor? Chiar nu pot testa masina la fabrica, or fi toti ungurii de acolo handicapati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca posesor de TT cred ca pot sa dau un raspuns destul de pertinent (nu exclud sa ma insel insa), tinand cont ca in cele 3 luni de asteptare am ras-invartit problema de 10x.

TT-urile isi incep viata in Germania, cu "space frame"-ul cu care ne-au capiat marketistii, proces care e din cate am inteles inca monopol al fabricii din Germania pentru regiunea Europa.

Sunt puse in tren, descarcate la Gyor unde-s finisate.

Odata verificate sunt trimise direct in tara de destinatie. Eu stiu ca din Ungaria ajung direct pe calea ferata pana aici in Franta. Sau mai precis intre data iesirii din fabrica pana le-au adus in Franta a durat 3 zile cu triaj cu tot. Daca in astea trei zile apuca nemtii

- sa le dea jos din vagoane,

- sa dea jos toata folia de protectie (si e ceva de munca!),

- sa le testeze

- sa le reambaleze

- sa le resuie in vagoane

- sa le si transporte

totul in 3 zile (tinand cont ca un tren Ungaria Franta face 2 zile aprox, nefiind cu regim de marfar insa) eu sunt dispus sa cred asa ceva.

Sincer insa cred ca tot ce tine de Q&A se face in Ungaria. Cand spun asta ma bazez pe experienta proprie de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Velocity_Warrior

Si ca sa nu existe dubii la ceea ce zice ECL voi posta mai jos niste poze.

Pozele sunt facute unei componente electrice de sub bancheta din spate. Banuiesc ca acela este un releu sau mai stiu eu ce altceva legat de pompa de benzina si de indicatorul de nivel din rezervor.

Pozele vorbesc de la sine si mai e nevoie de comentarii. Putem sa ne mandrim (cel putin eu asta fac) ca suntem romani si ca astfel de giganti au ales tara noastra ca tara de productie pt anumite componente.

Nu stiu cazul TT-ului dar in cazul Jetta si Golf Variant facute pt Europa, acestea se testeaza atat in Mexic la fabrica cat si la Ingolstadt :P

dsc0001my4.th.jpgthpix.gifdsc0002pl2.th.jpgthpix.gifdsc0003qt6.th.jpgthpix.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar sapt.trecuta am fost in DE la ceva "discutii" pe probleme automotive. Barfele au spus ca cei de la Audi sunt destul de exasperati de unele mici probleme de calitate produse de fabrica din Gyor la modelul TT, si sincer i-am simtit ca daca nu a fost cea mai buna alegere in anii 90 ptr ei, but acum nu au ce face. Acolo am aflat ca anumite loturi ajung la Ingolstadt ptr testari si restestari.

Problema A&Q si a PPM este un segment destul de confidential si multe lucruri nu se pot afla. Ce se mai prinde din zbor pe tema asta...

Si sa va mai spun o barfa. Dupa ce Daimler a ales ca locatie ptr noua fabrica la Ketschemet (Szeded, Ungaria) in detrimentul AR-TM Romania si Tychy Polonia, acum se musca de maini ca nu a ales Romania. De ce? E simplu ! La cost 1Eur in Romania sunt: 4,2Eur in HU, 6.5Eur Cehia, 9Eur Portugalia, 14Eur Italia si 22Eur in Germania. In valtoarea actualei crize orice banutz va conta in urmatorii 5 ani...chiar daca nu avem inca autostrada sa ne legam la Szeged.

O alta barfa, rumors se inchide BMW ptr 4 saptamani...cost saving in momente de criza. Toata industria compinete e disperata cu glont la tampla! :blah:

Modificat de ECL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am regasit articolul:

http://www.germancarblog.com/2006/06/audi-...on-started.html

testare cu laser la Gyor etc. Eu zic ca fac destul de mare tam-tamul pe verificarea calitatii in Ungaria. Sau cel putin mie asa mi se pare (chiar exagerat la capitolul mm, usa de la sofer nu e la fel cu cea a pasagerului dar in fine...)

Zice intr-adevar la sfarsit ca le duce la Ingolstadt si de acolo la dealer, insa nu pomeneste nimic de reverificat.

Cred ca discutia ramane deschisa :blah:

Modificat de docman2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut doar masini cumparate noi, din Romania.

Prima masina, un Passat din 2003 (decembrie 2002), pe care abia l-am vandut. Am tinut masina aproape 6 ani. Singura diferenta, pe lista de optionale scrie undeva "program Romania". Nu stiu ce implica asta, dar banuiesc ca pot fi reglaje ale suspensiilor. Dupa 5 ani de functionare si cam 80.000km, a trebuit sa schimb capurile de planetara pe fata, care au cedat cam in acelasi timp. Apoi, acum, de curand am mai schimbat pompa tandem, care avea un mic defect; nu trebuia neaparat schimbata, dar am pregatit masina de vanzare.

Cat a fost in garantie am mai schimbat rezervorul de freon (pe garantie). Se slabise o garnitura si se golise.

Alte probleme nu am avut cu aceasta masina, cu toate ca a fost rulata 6 ani si 92.500km doar in Romania.

Drept urmare, masina noua, Passatul CC, l-am cumparat tot din Romania. M-a tentat varianta Germania pentru ca nu mai trebuia sa astept 3 luni, dar am vrut ca si CC-ul sa fie "program Romania". Sunt convins ca sunt reglate pentru drumurile noastre. Si atata timp cat vechea masina nu mi-a creat surprize, nu am de ce sa ma indoiesc calitatea masinilor destinate pietei din Romania. Din ce mi-am dat seama la dealer, pe aceiasi linie de productie, masinile sunt impartite in loturi pe tari. Urmatorul lot de CC-uri pentru Romania va fi livrat in ianuarie. (cel putin asa era in august; acum, in criza, posibil sa vina mai devreme).

Probabil ca sunt diferente intre masinile din RO, Ger, Franta etc, dar nu in sensul ca cele pentru Ro sunt mai prost asamblate, sau cedeaza mai repede. CC-ul este pur si simplu impecabil; nu zdrangane nimic in el, nu are zgomote mari la viteza, finisajele sunt de nota 10 (fara spatii intre insertiile de lemn si bord, fara joc la comutatorul de lumini etc). Am cautat mult un defect, dar inca nu am gasit.

Numai bine,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile facute pentru Ro si pt De sunt diferite!

Masina din semnatura vine ca standard in De cu fuste in culoarea caroseriei (jante de 17, trapa, esp, etc) in timp de la noi vine cu fuste negre.

Eu nu spun ca sunt 2 linii de asamblare, dar pentru fiecare tara se pun diferite componente pe masina in functie de dotare.

Din moment ce se pun fustele fata/spate diferite (si alte componente) cum puteti fii siguri ca celalte componente sunt la fel?

Eu cred ca cea mai buna solutie este achizitonarea unui Passat nou din De. Daca e pe stoc, reducerile sunt mari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca masinile vor fi diferite exterior deoarece se adreseaza unor tipuri diferite de clienti, mai mult sau mai putin pretentiosi/orgoliosi. De aceea si preturile difera in functie de piata pe care este vinduta masina. Totusi masina nu cred ca difera de la o tara la alta, adica motorul, caroseria, subansamblele de baza sunt aceleasi peste tot, ar fi mult prea scump pentru ei sa comande calitati diferite pentru acelasi subansamblu in functie de tara unde o sa mearga masina, sa se asigure ca va fi instalat pe masina respectiva si masina respectiva sa fie livrata in tara aleasa de ei. Ar insemna niste costuri suplimentare care nu se pot justifica si pe care ei nu cred ca si le permit. Cel putin nu pentru Passat, o masina pentru clasa medie si muncitoare :offtopic:.

Modificat de MihaiMihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La GTSport Ro pe volan scrie GT. La GTSport De pe volan nu scrie nimic.

Deci diferente sunt si la interior nu doar cele care tine de motor, caroserie, etc...

La fel de bine poate sa fie si alta plansa de bord si noi sa nu ne dam seama (ipotetic vorbind!!! e doar nu exemplu, deci va rog sa nu imi raspundeti ca e aceeasi plansa de bord :) )

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La GTSport Ro pe volan scrie GT. La GTSport De pe volan nu scrie nimic.

Deci diferente sunt si la interior nu doar cele care tine de motor, caroserie, etc...

La fel de bine poate sa fie si alta plansa de bord si noi sa nu ne dam seama (ipotetic vorbind!!! e doar nu exemplu, deci va rog sa nu imi raspundeti ca e aceeasi plansa de bord :blink: )

Diferentele de estetica si unele optionale pot diferi de la tara la tara, dar partile componente, in variante constructive se fabrica la aceeasi companie, pentru toate tipurile din acel produs. Uite un exemplu, incuietorile si cheile electronice pe BMW X5 se fac la HUF in Mexic pentru toata gama. Numai pentru X5 exista peste 8 tipuri de incuietori cu diverse bizbrizuri. Aici nu vorbim povesti sau ne dam cu parerea, ci chiar asa se intampla. Ce nu se intelege e faptul ca nu exista al producator de incuietori si sisteme inchidere/pornire pentru X5 decat HUF. Nu se lucreza cu 2 fabrici pentru un model. BMW nu face X5 ptr nemti cu aceste componente de la HUF si pentru Romania cu unele facute, unde? Pe genunchi sau pe vapor? E adevarat ca X6 foloseste sistemele facute la HUF in alta tara.

Daca ai fi fost macar o data intr-o fabrica de construit vehicule, ti-ai fi dat seama ca nu exista 2 conveyoare 1 ptr Europa de Est si unul ptr Europa de Vest! :)

Modificat de ECL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia poate continua, mereu vor fi pareri pro sau contra, nemtii nu sunt nemtii pe care-i credem noi.

In orice caz exista diferente de echipare minime pentru fiecare locatie, pentru anglia sau franta, dar cred ca daca vrei o masina cu aceleasi componente pe care o vezi in DE cred ca vei avea acelasi pret. Nu vorbim de super oferte sau de crize mondiale, vorbim de pret.

In orice caz se plateste mult marca si nu produsul. Vezi audi, mertz, vw, cam care credeti voi ca e pretul corect? :blink:

Reclama e sufletul comertului "dar cine plateste reclama?" --- CLIENTUL :angry:

Deci drive safe ;) ca viata-i scurta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian73ran De acord!

ECL Faptul ca exista diferente la dotarea standarda si optionala in functie de tara e binecunoscut. Deci sunt alte piese pentru masina in functie de tara (conf unui rationament logic; rezulta din prima afirmatie cu care, se pare ca esti de acord)! q.e.d.

Ex. fusta spate golf 5 Gtsport

Nu am spus niciodata ca ar fi 2 firme care fac aceeasi componeta, una pt Europa de Vest si cealalta pt Europa de Est. Si nu stiu de ce spui ca " BMW nu face X5 ptr nemti cu aceste componente de la HUF si pentru Romania cu unele facute, unde? Pe genunchi sau pe vapor?". Am spus eu ca virgula componentele pt Ro sunt facute pe vapor?

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca isi au rostul atatea discutii contradictorii. Este clar ca doatarea standard a unei masini difera de la tara la tara, ca si pachetele optionale. Dar asta nu inseamna ca aceleasi componente pe care la noi probabil le pui optional, sa fie mai slab calitativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!