Jump to content

1,9 Tdi Pd 101 Vs 105 Cp


maximarian
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor!

Sant nou pe acest forum,sant nou si in randul posesorilor de TDI,pana acum am condus Peugeot(306 1,9 D)

iar acum sant fericitul sofer al unei Skoda Octavia Combi Tour 1,9 TDI PD 101 CP.Acesta fiind primul meu topic deschis pe acest forum

m-am gandit sa pun o intrebare mai generala:de unde provine diferenta de 4 CP intre motoarele 1,9 TDI PD de pe O1 si O2,G5...,in ce consta fizic (daca exista)

aceasta diferenta(adica motoarele pot fi identice si pot sa difere doar parametrii de injectie de ex.) si ce rationament o fi existand la baza alegerii de catre producator a acestei diferentieri?Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt diferente de generatie, sunt motoare diferite, coduri diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa parerea mea motoarele sunt in mare lafel doar softul difera, din motive de marketing.sigur s-a mai discutat(SEARCH).

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca-i chiar asa. Nu stiu daca cele doua motoare au acelasi tip de turbina, iar despre ambreiaj sunt aproape sigur ca difera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel de 101 e PD. Dupa mine diferenta nu ar putea veni decat din soft, sau/si alte injectoare, chiar n-am citit despre treaba asta. Oricum buna intrebarea. Acum sunt si eu curios ce si cum. Oricum cred ca raspunsul sigur e Soft, cobinat cu o alte injectoare, probabil mai performante, o mai buna corelare a parametrilor admisiei, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blocul motor este fizic acelasi dar difera managementul care la BKC este EDC 16 iar la ATD/AXR este EDC 15 . Diferenta dintre cele doua motoare este data de consum si poluare, valori mult mai bune la BKC .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am in familie si de 101 Cp si de 105Cp, eu sincer nu cred ca este acelasi motor, dar nu ma luati pe bune. Difera foarte mult sunetul motoarelor, eu cand ii dau talpa la 101 Cp aud turbina si putin motorul, pe cand la 105 cai, cand ii dai talpa auzi 105 Cai tropaind pe asfalt, suna mai a tractor(in sensul bun) sunetul e chiar ca la un dragster. Va prindeti voi ce am vrut sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut ocazia sa conduc si VW cu 105 CP dar era pe un Passat (noul model) si mi s-a parut ca motorul trage mai greu decat cel de pe golfuletul meu...stiu ca e vorba si de greutatea masinii,deci presupun ca acelasi motor pe un Golf V sau pe o Jetta s-ar comporta altfel...in rest e OK, pe Passat motorul (cel de 105 CP) insa consuma si mult ulei. Mentionez ca Passatul era nou-nout, deci nu-mi explic de ce a aparut problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul de ulei este normal la motoarele PD noi, s-a mai discutat acest lucru.

@TitvsCaivs ma indoiesc ca suna altfel cele 2 motoare, este vorba de uzura pe care o are motorul de 101Cp .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in concluzie: cel de 101CP are doar alt management: edc15, si nimic fizic diferit??

Modificat de msn2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbinele sunt diferite, BKC are KKK K39 oricum asta nu conteaza foarte tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inafara de turbina, mai difera chiulasa, injectoarele si intercooler-ul.

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am auzit despre 1.9tdi 105cp cel nou cum ca ar fi identic mecanic (motor in sine) cu 1.9tdi 130/150cp asz/arl...avantajul fata de asz e ca are fmic de fabrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am auzit despre 1.9tdi 105cp cel nou cum ca ar fi identic mecanic (motor in sine) cu 1.9tdi 130/150cp asz/arl...avantajul fata de asz e ca are fmic de fabrica

si eu am auzit asta... diferenta este din euro 3- si euro 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se upgradeaza f frumos motorul...a venit un baiat la mine cu turbina crapata...si i-am propus turbina de asz stock 130cp ca venea fix la prinderi pe chiulasa si a iesit foarte bine masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se upgradeaza f frumos motorul...a venit un baiat la mine cu turbina crapata...si i-am propus turbina de asz stock 130cp ca venea fix la prinderi pe chiulasa si a iesit foarte bine masina...

In ce sens se upgradeaza?devine de 130 de cai prin inlocuirea turbinei?scuze daca intrebarile par puerile,dar nu am multa experienta.Ce parere aveti despre motorul 1,9 TDI PD de 101 CP de pe Octavia Tour?M-ar interesa pe viitor niste cai in plus,cam 130 mi s-ar parea ideal.Nu stiu care ar fi solutia optima pt suplimentarea asta de putere,remaping de soft sau inlocuire fizica de parti componente,ce stiti despre motorul de 1,9 TDI de pe Superb de 130 CP ,cel prezentat pe site-ul Skoda ca fiind foarte performant,pompa-jiclor?este altul,adica total diferit fata de cel de pe octavia Tour?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia cu auzitul turbinei este relativa. la mine se aude destul de tare turbina. si imi place asta. si nu nu are probleme nici turbina nici motorul, pt ca se aude de la 9 km si acum am 37.000 km.

vrei mai multi cai? remap. insa iti recomanda sa astepti sa iesi din garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu discutam de remapare aici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pe Touran motorul de 101CP,PD, AVQ, cu management EDC16, Euro4 si turbina KKK. Nu cred ca se simte diferenta de la 101 la 105CP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sandumbogdan daca nu se aude turbina inseamna ca e masina bine isonorizata, in acest caz deschide geamul :soothe[1]:

@Radu, nu ai cum sa sesizezi aceste diferente din moment ce motoarele sunt puse pe masini diferite, insa daca te uiti pe datele tehnice poti observa ca motorul BKC este mai economic si mai rapid decit cel anterior de 101CP de pe G4 . Asta presupunand ca diferentele nu sunt din cauza platformei tehnice .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

In caz ca nu stiati,motorul de 101 are 105 defapt :D ,adica daca o pui pe dinamometru rezultatul e 105 cp.Nu stiu cum e la cel 105,dar stiu pe cineva care a pus pe dinamometru(in germania) un golf cu 101 cp si dupa cum am spus rezultatul a fost 105 ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca sunt atat de relevante testele acelea... Plus de asta depinde si de cum a fost intretinuta masina, etc

Parerea mea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si de kilometri parcursi. Dupa cum se stie odata cu parcurgerea mai multor zeci de mii de kilometri, vorbim aici de peste 150, o parte din cai "mai mor pe drum" datorita uzurii motorului. Acest lucru este inevitabil, dar depinde foarte mult de modul de conducere, de intretinere, calitatea consumabilelor, a motorinei, s.a.m.d..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un motor 1.9TDI in mod normal nu pierde nimic la 150.000km, astea-s povesti ramase din mosi stramosi.

P.S. Testele pe dyno sunt irelevante, o eroare de 4CP e egala cu 0, am vazut si mult mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te contrazic dar n-ai dreptate. Tu ramai cu ideea ta eu cu ce-am invatat. E ok asa ? :lol:

La un moment dat o incepe motorul sa nu mai aiba deloc compresie si sa coboare pistoanele mai mult datorita greutatii bielei. Atunci iti dai seama de pierderea de putere. :lol:. Evident e un pamflet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!