Jump to content

4 Motion


doctorul
 Share

Postare recomandată

cu scuzele de rigoare pentru un topic legat de transmisie am nevoie de un sfat:

masina e cea din semnatura!110000km.

revizii pana acum la service autorizat. am stampile pe carte.

mi-au zis pe la 90000 km ca nu se schimba ulei la cutie, nu nimic.

in manual nu este prevazut.

din topicurile legate de torsen, haldex, si alte 4x4 nu am reusit sa trag o concluzie clara in acest sens, si cum de curand am auzit si pareri legate de necesitatea schimbarii uleiului am nevoie de o parere la obiect in acest sens.

cine se pricepe?cine a schimbat?ce tip de ulei?

la cutie si separat la torsen?cat este de urgent?

am deschis topicul pentru ca la urma urmei si mie mi s-ar parea logic sa se schimbe acest ulei la un moment dat, daca la masinile cu tractiune fata se schimba, la asta de ce nu?

va multumesc1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact aceasta ma intereseaza si pe mine. Am vorbit cu mecanicul si urmeaza sa schimb in curand si eu uleiul la diferential, si cel de la cutia de viteze. Am 118.000 Km, si vreau sa fiu linistit in privinta asta. Stie cineva care este uleiul folosit (recomandat) de VW - Audi standard, pe masinile cu diferential Torsen , si cel pt. cutia de viteze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci esti sigur ca trebuie schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca aici: http://www.oilshop.ro/catalog/vagvincore.php

Vei gasi un VIN DECODER introduci seria de sasiu si in coltul din dreapta sus apare "Click aici pentru date service" poate gasesti ceva acolo.

Este un vin decoder de la colegul nostru de forum HYPER care e foarte priceput si de treaba. Eu am apelat la el si m-a ajutat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

nu stiu daca se intampla des sau rar, dar " nu am gasit date service pentru WvW...".....

alte idei? :)

yukon, incearca si tu, vezi ce iti zice!

Modificat de doctorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate gasesti mai multe aici

Iar daca nici acolo nu gasesti raspunsul, incearca un PM pt colegul hyper sunt sigur ca te va ajuta. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca se intampla des sau rar, dar " nu am gasit date service pentru WvW...".....

alte idei? :D

yukon, incearca si tu, vezi ce iti zice!

Nu am gasit date acolo...

Dar..

The TorSen (center differential) uses seperate fluid as does, obviously, the rear differential. It takes the same fluid as the other two differentials:

G 052 145 S2 (SAE75 W 90 synthetic oil)

The transmission uses G 052 162 A2

Torsen differential

Pe situl VW prea putine info!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca e legat de audi!

merge acelasi ulei la vw?

la cati km zici ca ar trebui schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Uleiul de la cutia ta nu se schimba (e pe viata), doar se completeaza la nivel. De aici si lipsa de informatii despre intervalul de schimb.

Cea mai concreta informatie pe care am gasit-o despre asta suna cam asa:

VOLKSWAGEN PASSAT (3B3) 1.9 TDI 4motion

Transmission oil specification: Gear oil G 052 911 A SAE 75 W 90 synthetic oil

Manual gearbox: 2,50 Litres

For modern PKW no further gearbox oil change is usually necessary. The special high-performance oils for working life fulfilment (requirement between 150.000 km and 240.000 km) have been developed in cooperation between mineral oil companies, gearbox manufacturers and vehicle manufacturers.

In cazul in care doresti sa completezi sau sa schimbi totusi la un moment dat, iata cateva produse care se potrivesc:

BP ENERGEAR SHX-M 75W-90

Valvoline DuraBlend GL-5 75W-90

Aral EP Synth 75W-90

MOL Hykomol Synt 75W-90

MOBIL DELVAC SYNTHETIC GEAR OIL 75W-90

Din cate stiu eu diferentialul torsen e impreuna cu ansamblul cutiei, deci au ungere comuna. Diferentialul din spate e separat, intra 1.5 litri ulei, "Gear oil G 052 145 A SAE 75W-90 (synthetic oil)".

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uau, ce misto explicat!

dar asta ar insemna ca nici la 2x4 nu se schimba, nu?

inca o intrebare: ce e aia 3b3?nu e 3bg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar asta ar insemna ca nici la 2x4 nu se schimba, nu?

Depinde de tipul de cutie, dar in general nu. Totusi se spune ca daca schimbi uleiul la peste 90 mii, se simte o usoara diferenta pozitiva in modul de functionare.

inca o intrebare: ce e aia 3b3?nu e 3bg?

3B3 este codificarea "modelului de vanzare" facut de VAG pentru limuzinele Passat fabricate intre 2000.11 si 2005.03

Doar 3B e continut vizibil in VIN, cifra 3 se obtine doar in urma decodari.

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumiri consistente! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...
alin_fechete1988

buna, modelul meu e 1.9 tdi avf 4 motion din 2001, trebuie sa ii schim uleiul la cutia de viteza si diferential? nu stiu ce am torsen, haldex? e acelasi tip de ulei si in cutie si in diferential? 75w-90?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al tau - Passat B5 si B5.5 - are diferential Torsen.

E foarte bine, daca le schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,sunt si eu de curand posesorul unui 4Motion 1.9 TDI ,3B6, intrebarea e daca trebuie sa schimb uleiul in diferential si in cutie,sunt alte schimburi specifice unui 4 motion fata de unu normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
dranga razvan

AVETI MARE MARE MARE GRIJA

De ce spun asta si eu am un passat 4 motion si am schimbat uleiul din diferential si cutie daca vreti specificatii le gasiti in AUTODATA dar daca tin bine minte la cutie 75w80 iar diferential 75w90 (asta trebuie verificat)

Cand schimbati uleiul la cutia de viteze aveti un buson comun pt verificarea nivelului si 2 busoane pentru  golirea uleiului (este unul pt cutie si unul pt reductor), tot uleiul va iesi dar cand vreti sa il introduceti pe cel nou NU VA AJUNGE IN REDUCTOR CI DOAR IN CUTIE (lucrul asta il puteti verifica bagati uleiul si desfaceti busonul din partea reductorului si veti constata ca nu curge ulei)

Varianta pe care eu am adoptat-o a fost ca am pornit am bagat in viteza si (2 sau 3 asta in timp ce era suspendata pe elevator ) a rulat vreo 15 secunde iar dupa aceea verifiacti nivelul si veti vedea ca a sczut considerabil

Eu asa am facut si a mers 

Bafta si spor la treaba 

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!