Jump to content

Motorul porneste greu - diesel


florini.
 Share

Postare recomandată

Multumesc Cosmin inca o data!

Azi dimineata cand am pornit masina motorul mergea ca un taietor de lemne, parca mergea in 3 cilindri. Mecanicul a desfacut capacul de la chiulasa si a gasit un capacel din aluminiu sarit de la locul, unde zice el pierdea compresie(?!) si nu mai facea ungerea in partea superioara a motorului. Mi-a zis sa mai fac un drum sa vad cum merge motorul...iar pufnea...trebuia sa fac ITP-ul...asa ca am dus masina la o statie ITP si am lasat-o acolo oadata cu numarul meu de telefon, in ideea ca motorul va ceda, stiind ca cei de la ITP tureaza motorul peste 4000 rot/ min. Am fost sunat ca testul este ok, fumul este ok, facandumi-se observatia ca furtunele de la frana spate sunt crapate si ar trebui sa le schimb + o uzura mica la basculele inferioare fata...in rest totul functioneaza corespunzator.

Am luat masina de la ITP, dar nu-mi placea ca motorul nu tragea, iar turatiile de-abia daca atingeau pragul de 3000 rot/min. Insa dupa vreo 3 km am auzit un tiuit prelung (ca si sunetul cand ma avertizeaza computerul in legatura cu ceva, numai ca s-a auzit cam 5 secunde fara intrerupere), dar la bord nu s-a aprins niciun martor. M-am enervat ca asa nu mai merge, am calcat acceleratia fara sa ma intereseze daca explodeaza sau nu motorul, cand stupoare motorul a prins putere si tragea lejer peste 3500 rot/min, chiar si 4500 ajungea, sunetul schimbandu-se de la pufanit la un tors frumos. Am mers inapoi la service, s-a pus VAG-COM-ul sa faca un test general. Rezultatul: test motor - fara erori (nici inainte nu-mi dadea erori), test ABS - fara erori, test sistem climatizare - fara erori, erori fiind identificate la senzorul fata stanga (cel de la roata) la sistemul de lumini, usa fata stanga - nu functioneaza deloc si spate dreapta - functioneaza cu intreruperi, senzor parcare spate mijloc stanga - defect. Am mers la un alt mecanic sa-mi faca un test (acesta are un tester pentru care a platit 12.000 RON la achizitionare si plateste cca 1700 RON anual pentru actualizarea sofului) care mi-a verificat sistemul TURBO - functioneaza corespunzator (am reusit sa vad ca valoarea data de producator era 1094 (nu cunosc unitate de masura), iar valoarea turbo-lui era undeva 984), motorul fiind turat pana la 4500 rot/min. In rest nu mi-a gasit nicio eroare la motor, fiind identificate aceleasi erori ca si la service-ul precedent. Chiar nu stiu ce sa mai cred??? Doamne fereste sa ma lase masina in drum spre Danemarca - luni dimineata la 4,00 pornesc la drum. Maine mai fac un drum sa vad cum se comporta masina.Mi-ar fi placut sa-i fac o vizita lui Florin sau Cosmin sa ma consult si cu ei...dar?!?!

Scuze pentru off-topic, dar consider ca din moment ce am gasit rezolvarea la problema mea, sunt dator cu o explicatie: cauza problemei...tachetii hidraulici uzati...un tachet de la cilindrul 2 a facut o gaurica in mijloc unde scapa gaze...astfel ca de acolo se auzea pufaitura in furtunul ce duce spre filtrul de aer. Axul cu came la cilindrul 2 avea o uzura de cca 7 mm... 520 euro ax cu came nou + 8 tacheti hidraulici + set cuzineti (10 bucati). Astept sa ajunga piesele aici in Danemarca si sa-i dau bataie ca nu mai pot fara masina!!!

 

P.S.

Multumesc din nou lui Florin pentru ajutorul acordat...fara el chiar si mecanicii de aici din Danemarca ajungeau sa-mi demonteze tot motorul ca sa gaseasca problema?!?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mare placere - ma bucur ca am reusit sa-i stabilesc un diagnostic prin telefon.

 

Rezolvam cu totul, astept raspunsul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!! am un passat '97 1.9 tdi. acum doua luni nu mai pornea. daca nu merg cu masina 12-13 ore porneste. dupa o ora de mers si dupa aceea o las 30 min-1 ora nu mai porneste. am constatat k daca ii scot senzorul la temperatura a apei si se pun bujiile de cate ori pornesc, porneste,invarte de cateva ori dar porneste sigur. sa nu mai aibe compresie?

Modificat de C o s m i n
mutare in topic corespunzator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ar avea compresie nu ar porni usor la rece

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ta provine de la capul hidraulic al pompei de injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ta provine de la capul hidraulic al pompei de injectie.

pai porneste daca ii scot senzorul de la temperatura a apei,invarte de cateva ori dar porneste. daca il las nu porneste

Modificat de av.george
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când scoţi senzorul  ECU comandă mai multă motorină  şi probabil aşa reuşeşte. Mai poate fi dereglat dispozitivul ăla din pompă care reglează cantitatea de motorină, ar trebui văzut şi avansul.

Una peste alta ai cam avea nevoie de un vagcom ca să nu le iei pe încercate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat azi si oringurile la injectoare sperand ca o sa porneasca mai bine la rece insa degeaba.plus ca acuma imi scoate si un fum alb la relanti de ma doare nasul.cu turbina noua.nu mai inteleg nimic.pe tester nicio eroare,valorile injectoarelor ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ursachicatalin

Salut.Si mie imi porneste un pic greu p vremea asta. Porneste greu daca o las mai mult nepornita. Mai greu in sensul ca dau vreo 3 secunde, apoi porneste cu un pic de zguduieli. Daca o opresc si pornesc o ia imediat. Ce am descoperit....o improvizatie facuta de fostul proprietar din Germania. din bord vin doua fire cu un intrerupator in capat.El functioneaza asa:

1. Trebuie pus contactul intai

2. Daca actionez intrerupatorul se aprinde martorul de buji.

3. Daca actionez cu motorul pornit, acesta se opreste.

4. Daca comut pe una din pozitii ale intrerupatorului (inchis cred ca e ),inainte sa pornesc, motorul nu mai porneste deloc.

 

Ce rol o avea acest sistem improvizat?

Modificat de ursachicatalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când scoţi senzorul  ECU comandă mai multă motorină  şi probabil aşa reuşeşte. Mai poate fi dereglat dispozitivul ăla din pompă care reglează cantitatea de motorină, ar trebui văzut şi avansul.

Una peste alta ai cam avea nevoie de un vagcom ca să nu le iei pe încercate.

am inteles. ms mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce rol o avea acest sistem improvizat?

 O fi înlocuit vreun releu buclucaş. N-o fi avut bani de releu :10[1]: .

Lăsând gluma la o parte vezi unde duc firele alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu motorul incalzit si dat niste ture pe centura (170-180 km/h) nu mai scoate deloc fum alb.doar daca o pornesc la rece imi scoate

Modificat de iuliu1984
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hotaraste-te: ori aici, ori in topicul celalalt !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat azi si oringurile la injectoare sperand ca o sa porneasca mai bine la rece insa degeaba.plus ca acuma imi scoate si un fum alb la relanti de ma doare nasul.cu turbina noua.nu mai inteleg nimic.pe tester nicio eroare,valorile injectoarelor ok.

 

Pare a fi garnitura de chiulasa arsa...aceeasi pb am avut-o si eu acum doua saptamani...fum alb in exces la relantii. Pierzi cumva antigel?

 

Dar la mine a fost racitorul de gaze de la EGR defect si baga antigel in admisie de unde rezulta muuult fum alb in exces...ceea ce cred ca se intampla si la tine...de accea dupa o talpa pe centura iti arde tot pana a doua zi cand pornesti iar...nu mai umbla asa cu masina ca risti sa distrugi motorul...cauta un mecanic bun sa iti verifice garnitura sau chiar chiulasa ori daca ai si tu acel racitor de gaze la EGR.

Zici ca ai schimbat oringurile de la injectoare? Dupa schimbarea lor ai facut si reglajul corespunzator pt injectoare?

Apropo oringurile de la injectoare nu au nici un fel de treaba cu pornirea la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a facut reglajul la injectoare.azi dimineata am dat vreo 5 sau 6 sec pana a pornit si a a scos un fum alb de numa numa.dupa vreo 30 sec nu mai scotea.cand am plecat de la servici iar a pornit greoi si fum alb la pornire.

unde e situat acel racitor de la EGR de care vorbeai?

Modificat de iuliu1984
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Racitorul de gaze de la EGR se afla pe EGR dar vezi ca nu toate passaturile au asa ceva...cele tiptronic il au mai mult!

Eu l-am anulat si am pus altul simplu fara...dar cu antigelul cum stai? pierderi, presiune in vas, bolborosit ceva?

Eu pe langa fumul alb in exces aveam si antigel pe toba...de aici si fumul mai ales cand se incalzea catalizatorul.

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat vasul dar totul e ok,nu pierd deloc ,l-am urmarit de cateva zile dar nu scade.ulei iarasi nu consuma.cu motorul cald porneste foarte bine.eventual sa anulez EGR ul?

Modificat de iuliu1984
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai acel racitor la EGR dai shut down!

Pb cu fumul e f complicata de aceea trebuie sa gasesti un mecanic bun care stie.

Cauzele pot fi multiple... poti incepe cu ce e mai usor prima data...injectoare, EGR, garnitura de chiulasa sau chiar chiulasa, turbina (parca ziceai ca e noua) si apoi restul ce urmeaza. 

Citeste si topicul cu fumul alb-albastrui la pornire...ultimele posturi mai exact...mai era un user care avea aceasta pb cu fumul si a rezolvat schimband aproape tot din motor!

 

L.E. inainte sa schimbi oringurile de la injectoare a scos fum alb?

 

 

http://vwforum.ro/topic/16957-fum-albastru-la-pornire/page-14

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a scos si inainte.maine o duc la altcineva care sa verifice garnitura si altele pe la motor.poate sa fie de la un injector care nu isi face treaba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!!!


Cu toate ca nu este o problema care ma apasa foarte tare, sunt curios de raspunsurile pe care le pot obtine de la userii mai experimentati.

 

Masina mea, cea din semnatura, dimineata, chiar daca e foarte frig, porneste cam dupa 2 rotatii si merge brici.

Imediat cum se incalzeste putin motorul, trebuie sa tin automatul 1-2 secunde, cam 4 - 5 rotatii ca sa porneasca.

 

Vreo parere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capul hidraulic din pompa de injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capul hidraulic din pompa de injectie.

Si sa inteleg ca asta se rezolva la o reparatie/intretinere a pompei de injectie, nu?

Este bine, caci oricum aveam de gand sa ma duc cu ea sa-i faca o revizie la pompa si eventual sa-mi curete si injectoarele :P

 

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Asta se repara la un service specializat in pompe de injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ursachicatalin

Salut.Si mie imi porneste un pic greu p vremea asta. Porneste greu daca o las mai mult nepornita. Mai greu in sensul ca dau vreo 3 secunde, apoi porneste cu un pic de zguduieli si fum. Daca o opresc si pornesc o ia imediat. Ce am descoperit....o improvizatie facuta de fostul proprietar din Germania. din bord vin doua fire cu un intrerupator in capat.El functioneaza asa:

1. Trebuie pus contactul intai

2. Daca actionez intrerupatorul se aprinde martorul de buji.

3. Daca actionez cu motorul pornit, acesta se opreste.

4. Daca comut pe una din pozitii ale intrerupatorului (inchis cred ca e ),inainte sa pornesc, motorul nu mai porneste deloc.

 

Ce rol o avea acest sistem improvizat?

 Salutare domnilor colegi.

 

1. Astazi am aflat unde duc firele mai sus mentionate: in carcasa unde se afla ECU. Firele de la intrerupatorul improvizat de neamt, sunt montate pe un fir negru care iese dintr-o legatura mare si se opreste intr-o mufa. In pozele atasate se observa. Intrebarea e dc i-a pus intrerupator, ca e clar ca firul functiona si fara. Deci daca las intrerupatorul pe inchis cand pun contactul nu se aprind bujiile si nu porneste motorul. Pe deschis masina se comporta normal. Acum ma gandesc ca improvizatia asta are legatura cumva cu problema pornirii. 

 

2 .Banuiesc si senzorul de temp a apei (g62). Coolant temp din engine pe vagcom imi arata 41 grade, in instruments 46 grade iar acul la indicator in bord era pe minim.

Am facut si un output test la instruments la Coolan Temperature Overheat Simulation, bec-ul de temp ridicata din bord nu se ridica ( nu e ars pt ca la test=ul tuturor ledurilor din instruments se aprinde). Ma gandesc ca g62 asta arata cand temp apei e mult ridicata si luand de la el informatia, ecu afiseaza pe ecan bec-ul cu temperatura ridicata.

 

3. In imaginea cu relee, unde e incercuit ar trebui sa vina un releu?

 

 

Sper sa nu ocoliti intrebarea mea ! Scuze pt postul prea lung. Multumesc

 

post-90679-0-35600200-1363806977_thumb.j    post-90679-0-55070300-1363806978_thumb.j    post-90679-0-43317300-1363806979_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!