Jump to content

Electroventilator


mendez
 Share

Postare recomandată

Salut. Am achizitionat un seat altea si de fiecare data cand pornesc motorul electroventilatorul porneste si el.

Adica daca ma duc in garaj dimineata si o pornesc, porneste si el.

Motorul e rece.

E normal?

Chiar si cand pun numai contactul imi porneste. Ma roaga un preten sa pun contactul sa vada ceva si mi se porneste electroventilatorul, si i-mi zice el " ma da opreste climatronicu" . Dar climatronicul e "Off".

Sa fie ceva problema grava? Ceva eroare? In bord nu-mi apara decat eroarea aia de bec ars( da, am ars becul de la mansarier). Am incercat sa ma duc la unu sa-mi faca un test, da dupa 20 de minute de cautat prin masina mufa, mi-o zis sa plec ca nu afla mufa si sa revin alta data.

Va rog sa ma ajutati cu ventilatorul ala, care aveti altea, tot asa patiti?

Si unu dragut sa-mi zica unde ii mufa aia, ca intentionez sa ma duc la alt service, si poate si aia de acolo se invart roata pe dupa masina, se scarpina in cap si dintr-o data au de lucru iar, si sa revin alta data.

Multumesc.

Precizez ca, cand opresc masina, electroventilatorul se opreste si el, maxim 5 secunde pana se opreste din rotatie.

Eu cred ca el merge tot timpul cand motorul merge! De cate ori m-am dat jos si am ascultat el mergea. Indiferent ca apa era la 45 sau la 90.

De 90 de grade nu trece orice ar fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la mine merg electroventilatoarele doar cand am clima pus pe auto. Stiu ca sunt 2 turatii (low-high) care sunt in functie de temperatura solicitata.

Cand il dau pe ECON/OFF nu vrea sa se clinteasca. Nu am reusit sa le fac sa merga, sa plece , si la drum intins in oras. Temperatura pe ceas se stabilizeaza la 90 si se mentine acolo. Eu m-am gandit ca daca ajunge la 90 pleaca ventilatia. Dar nu ea nu vrea neam! E normal asa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

In mod sigur nu trebuie sa mearga. E NORMAL sa nu mearga ;) .Tocmai spuneam intr-un alt post legat de ventilatoare ca EU circul fara ventilator din cauza ca mi s-a stricat rulmentul de la vascocuplaj si am fost nevoit sa il dau jos. Temperatura NU urca de 90 grade indiferent de regimul de mers.

Verificat-ti putin contactele, etc. Vezi daca nu ai un scurt la termocontactul din radiator. Citeste si topicul asta daca vrei aici

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mendez

Nici la Altea mea nu merge ventilatorul tot timpul.Uite aici unde e mufa pt. o eventuala diagnoza,e cea dreptunghiulara de culoare roz-lila iar ca sa ajungi la ea trebuie sa dai jos masca neagra de sub volan http://img61.imageshack.us/my.php?image=cimg0678py3.jpg Precis e o problema mica de programare sau de contacte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hahaha ;) cat am cautat cu rin (la masina lui) mufa asta . Ce bine au "ascuns-o" :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mii de multumiri alteacupra !!!

o sa incerc sa trec pe la un service sa ii intreb care ii treaba cu ventilatorul, dar ma indoiesc ca o sa stie, daca nici mufa nu stiau unde e, eu fiind primul cu altea la ei.

nu sunt multe altee la mine in oras, 6-7 masini si toate is luate de noi si cu service doar la reprezentanta.

@alteacupra, cand zici problema de programare sau de contacte, la ce te referi, sa stiu sa le dau un "hint" la "mecanici".

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut pe la mecanici de am schimbat uleiul, si i-am rugat sa se bage la creatie cu testeru sa vada daca am ceva eroare...

Erau 2 erori , una ceva legat de abs pe care au sters-o si una la care zicea Code 18xxx (nu mai stiu) - Unknown Defect, pe care nu o pot sterge.

Baiatu' ala zicea ca sa ii las masina acolo vineri si ma suna el cand sa vin dupa ea ca o face el,( adica face sa nu mai pornesca electroventilatorul).

Am dubii in a lasa masina acolo si ma ma intorc sa o iau cand ma suna el, ma gadesc la turbo si la una alta de pe acolo, sa ma trezesc ca imi schimba una cu alta, oricum eu nu stiu ce ii original si ce nu pe masina ca nu ma pricep, dar am auzit de la unul altul, ca mai fac mecanici cate un schimb de turbina si alea alea, chiar daca nu trebuie, mai ales de la necunoscatori ca mine.

Calculatorul (testerul il stiu citi si eu ca nu scrie in rusa), dar el ma asigura ca am un fir rupt pe undeva si se face.

Unul imi zice ca am bulbul bulit, altul ca am ceva lipit, altul ca mi s-o dus senzorul de temperatura, altul ca nu am ceva mufa pusa calumea.

Ce sa fac?

Maine am drum la Cluj, merita sa trec pe la reprezentanta VW? Dau un salar acolo? La 2 baieti cu tester am fost si la amandoi o aratat aceleasi erori! La VW e mai calumea testeru?

Chiar nu ma pricep, ma scuzati de daca am vorbit aiurea, dar nu am mecanica in sange.

Help!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mendez

OFF TOPIC

Nu lasa masina acolo sub nici un motiv!Chiar daca service-ul are o reputatie buna,incearca sa-ti repari masina(indiferent in ce service) numai in prezenta ta.Spun asta din propria experienta iar daca nu accepta asta nu le mai calca pragul,ai garantie iar daca nu,sunt banii tai.Dute si la VW ca doar e aceiasi electronica(VAG) si inca ceva,nu te scuza ca nu ne-am nascut toti cu surubelnita in mana,nu trebuie sa fi tot timpul un baiat finut la unele service-uri iti trebuie cateodata putin tupeu.Daca nu ma insel la Cluj au un service foarte bun,asa am auzit.

ON TOPIC

Si eu sunt de parere ca nu e ceva grav,un contact ceva sau senzorul de temperatura.Ciao si succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calculatorul (testerul il stiu citi si eu ca nu scrie in rusa), dar el ma asigura ca am un fir rupt pe undeva si se face.

Unul imi zice ca am bulbul bulit, altul ca am ceva lipit, altul ca mi s-o dus senzorul de temperatura, altul ca nu am ceva mufa pusa calumea.

Ce sa fac?

Maine am drum la Cluj, merita sa trec pe la reprezentanta VW? Dau un salar acolo? La 2 baieti cu tester am fost si la amandoi o aratat aceleasi erori! La VW e mai calumea testeru?

Chiar nu ma pricep, ma scuzati de daca am vorbit aiurea, dar nu am mecanica in sange.

Help!

Cum ti-a spus si colegul alteacupra, nu cred ca are rost sa o lasi acolo; si de vineri :lol: ...probabil pana luni, cel mai devreme :)) (sper sa nu vb. cu pacat). Pentru un electrician, asta nu poate fi o problema care sa dureze, in cel mai rau caz, mai mult de 2-3 h.

La 2 baieti cu tester am fost si la amandoi o aratat aceleasi erori! La VW e mai calumea testeru? Aceleasi coduri o sa le vezi si la VW. Nu are rost sa mai plataesti inca o verificare. :icon_thumright:

Senzorul cu pricina, cred ca este (sper sa nu ma insel) G83. Daca ai fi retinut codul de eroare.... :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Cluj este si service Seat:

TOPCAR

Adresa: Calea Turzii 223, Cluj-Napoca

Mail: service.seat@topcar-seat.ro

Telefon:0264 403 313

Fax: 0264 403 290

Da un telefon si fa o programare, asa e cel mai sigur. A, si nu lasa masina acolo, ramai langa ei si vezi ce fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..am uitat, primul baiat la care am fost si avea tester, o avut bunavointa sa si verifice codul ala 18xxx - Unknown Defect si nu ii gasea eroarea atriubuita.

Bine, el nu avea motorul pe seat. O facut verificarea pe VW Golf V , cod motor BKC' la seat neavand listat codul asta de motor.

Codul meu e BKC.

Mersi pentru ajutor. Nu o sa las masina acolo, ca nu prea are rost. O sa-l rog cu 10-20 de lei sa-mi zica o zi in care sa vin sa mi-o faca cu mine de fata, altfel, mai caut pe altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiN, sau oricare imi ziceti si mie cat costa testarea la Topcar, asa pentrut linistea mea, si daca e cazul, cat costa ora de manopera, sa nu am surprize.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Am rezolvat problema.

Impreuna cu un prieten am dat la o parte filtrul de aer, sa vedem care dintre electroventilatoare mergeau, mergeau amandoua.

Cum ne uitam noi asa la ele....ne mutam ochii in partea stanga la un "bot" de fire, si surpriza!, un fir galben era frecat si rupt, banuiesc ca de electroventilator.

Rezolvam firul, il asiguram sa nu mai cada pe electroventilator si gata.

Pornesc motorul si totul era ok.

zisese un electrician cu cateva zile in urma ca parerea lui ii ca am un fir rupt. Si nu l-am crezut.

Modificat de mendez
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

de ieri am constatat aceeasi problema. sper sa rezolv la fel de simplu ca si tine :icon_thumright:

nu i-am dat importanta, facusem schimb de masini cu sotia mea si era motorul cald. azi dimineata am vazut ca face la fel, porneste imediat ventilatorul cu motorul rece, peste zi a mers intr-una.

masina are 2 ani jumate si 48 mii km, in tot acest timp nu s-a stricat NIMIC. am si uitat cum e sentimentul dar e f neplacut ca brusc sa constati ca masina nu mai e noua (pana ieri asa o consideram) si incepe sa se strice :(

Modificat de lautrec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

un senzor dus, freonul curs. 240 lei constatarea, cu dat jos acumulator si filtru aer. mai urmeaza 400 reparatia, senzor, manopera, umplere freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lautrec

Uite aici ce scriam eu despre senzorul de temperatura (inclusiv pretul si manopera) din cauza caruia mergea ventilatorul mai tot timpul si cand erau minus grade afara si motorul era rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi alteacupra dar nu cred ca e vorba de acelasi senzor. la mine a curs freonul si nu antigelul. si ventilatorul nu merge "mai" tot timpul ci "absolut" tot timpul, de cum pun contactul, la 2-3 sec (chiar si cu motorul oprit) si pana il tai

marti sunt programat si o sa intreb exact care senzor este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si eu "freon" insa m-am gandit ca oi fi gresit tu; ce poate sa aibe clima(freonul) cu ventilatorul? Oricum, sa ne ti la curent cu rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

seara inainte de programare s-a vindecat :icon_cheesygrin:

am mers totusi la programare, mi s-a explicat ca e din cauza ca a curs tot freonul si nu mai face contact acel senzor, deci nu mai porneste ventilatorul

senzorul era cel de presiune de la aerul conditoionat. la mine se pare ca baga aer ambele ventilatoatrele pe ambele radiatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am nevoie si eu de ceva sfaturi:

Preconditii: in seara asta au fost +10 grade la TM.

Am pornit motorul relativ rece, si am plecat de pe loc. Climatronicul era setat la 23 de grade stanga si dreapta.

(Cu optiunea AUTO respectiv ECONOMIC ambele afisate simultan pe ecran , si re-circulare activa pentru o incalzire mai rapida in masina)

Intre timp pe meniul de la climatronic am activat meniul 19,submeniul 3 sa vad afisata temperatura exacta a motorului.

Pe masura ce mergeam a tot urcat temperatura la motor.

Am ajuns acasa, si aveam 66 de grade celsius afisate pe climatronic, in timp ce pe bord aveam afisata temperatura undeva peste linia

dintre 50 si 90 (deci foare neliniara scala).

Problema: Opresc motorul si cateva secunde dupa asta am putut auzi foarte clar ca a functionat un ventilator dupa ce am oprit motorul. Acelasi ventilator s-a auzit si in mers la un moment dat

Nu e tocmai logic sa porneasca ventilatorul, avand in vedere ca sunt +10 grade afara si motorul nu a ajuns la temperatura de regim.

Unde e problema? Este vreun senzor defect, ati mai avut o astfel de problema?

Cablu intrerupt? Unde sa ma uit? Cu o scanare de VAG nu mi-a aparut niciodata vreun senzor defect.

PS:Aceasta problema apare doar daca in climatronic am afisat AUTO. (e sistematica de cand am luat masina)

Daca trec doar in modul economic aceasta problema nu apare, nu se porneste respectivul electroventilator.

La voi cum este? E bug sau feature? Asta e intrebarea?

Modificat de stegosaurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Auto inseamna compresor cuplat, deci si ventilator radiator in functiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun pot intelege, ca daca e in modul auto se cupleaza compresorul, dar logic ar fi sa se cupleze doar daca e cazul.

Date fiind temperaturile exterioare de +10gr. Celsius si reglajul pe climatronic de +22 de grade (fara dezaburire activata),

logic ar fi sa NU cupleze compresorul decat daca ar lucra in regim de invertor adica sa bage caldura in interior. Or asta cred ca nu e cazul la compresoru din masini normale.(nu cred ca masinile normale folosesc AC sa bage caldura iarna)

Dupa mine ar trebui sa fie un senzor defect undeva. Ca altfel nu e logic ca acest climatronic fie programat sa porneasca compresoru cand NU e nevoie de aer rece furnizat de instalatia de aer conditionat, (avand deja +10 grade afara si cam tot pe acolo in masina, pana sa se incalzeasca)

am atasat si ceea ce scrie in manual pentru Climatronic cu focus pe AUTO si ECON

post-82454-0-04395000-1320872738_thumb.j

post-82454-0-39620800-1320872743_thumb.j

post-82454-0-71219300-1320872747_thumb.j

post-82454-0-65834500-1320872753_thumb.j

post-82454-0-59809600-1320872758_thumb.j

Modificat de stegosaurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul porneste si pentru dezumidificarea aerului. Nu ai observat ca daca dai dezaburire parbriz porneste automat compresorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am citit in manual AC trebuie sa porneasca daca e apasata tasta Defrost "La temperaturi de sub 3 grade Celsius va porni instalatia de racire, pentru a scadea umiditatea din aer".

Nu zice nimic ca ar trebui sa porneasca si in alte conditii.

Pe undeva ai dreptate se spune ca "tasta ECON - oprirea instalatiei de racire"

dar mie imi pare aberant ca instalatia de racire sa nu functioneze economic si compresorul sa fie cuplat permanent indiferent de temperatura exterioara, daca e sau nu necesar AC, sau ce comanda regulatoru de temperatura ..

Atunci la ce bun sa iti cumperi climatronic cand nu face nimic automat. Doar pentru afisaje electronice nu merita.

post-82454-0-60127700-1320873071_thumb.j

Modificat de stegosaurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!