Jump to content

Schimbare distributie - cand , cum , de ce ?


voinea
 Share

Go to solution Solved by andrei_221,

Postare recomandată

:offtopic:Masina nu cred ca va pleca prea repede de la mine... avand in vedere ca atunci cand citesc in aria octavia 3 ma iau cu mainile de cap, si nici designul interior/exterior nu ma dau pe spate...

Modificat de loghy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci favorabil pt tine ar fi sa schimbi distributia candva in viitorul apropiat. Daca o schimbi si rulezi tot 100 000km in 7 ani o schimbi iar peste 5-7 ani.  Eu daca as fi in situatia ta si as pastra masina nu as astepta 180 000km, sau nici macar 150 000km. Atentie mare ce curea de distributie montezi, citeste putin in privinta asta.

 

In acesti 7 ani nu ai observat sa-ti scada nivelul antigelului? nu da semne de oboseala pompa de apa?

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact cand o sa o schimb dar in nici un caz nu astept pana la 180.000.

Cand o voi schimba voi pune ca si pana acum piese originale.

Antigelul s-a completat in fiecare an la revizie dar in cantitati foarte mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 14 ore, loghy a scris:

...

Cat am facut reviziile la avia, mi-au spus ca trebuie sa fac schimbul distributiei la 5 ani, chiar daca in carte este indica doar limita de km: 180.000....

Cand mai auzi asemenea afirmatii cere sa-ti arate in ELSA unde se mentioneaza un asemenea interval de schimb al distributiei (dupa 5 ani).

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, loghy said:

Nu stiu exact cand o sa o schimb dar in nici un caz nu astept pana la 180.000.

Cand o voi schimba voi pune ca si pana acum piese originale.

Antigelul s-a completat in fiecare an la revizie dar in cantitati foarte mici.

 

Eu am schimbat-o fix la 180k, cum spune in manual.

Nici o piesa pusa ulterior pe masina nu a rezistat ca una originala.

Cred ca e ipohondrie sa schimbi distributia inainte de termen daca ai fost unic proprietar, nu ai mers cu ea prin Sahara sau la Polul Nord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucul este un material care se deterioareaza in timp, imbatraneste si isi pierde din proprietati. Din punctul meu de vedere este destul de riscant sa stai mai mult de 5 ani cu aceeasi curea de distributie. Fiecare o face pe riscul lui, dar daunele care pot fi provocate de o curea rupta pot fi destul de semnificative.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toti vrem ce e mai bun pentru masina noastra.

La mine banii nu erau problema, dar sunt convins ca dotarea de fabrica e beton.

Termenul de 5 ani de unde provine, de ce nu 3, de ce nu 7 ?!

Anvelopele le schimbi tot 5 ani chiar daca nu ai rulat mult cu ele ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Smiley_69 Punctul tau de vedere nu este impartasit de VAG si nici de cei din industria orizontala care realizeaza curelele de distributie.

Mai mult decat atat, un producator mare a oferit grupului VAG o curea de distributie lifetime dar pentru ca alti producatori nu puteau oferii acelasi lucru si pentru ca politica trebuia sa fie unitara pe piata indiferent de producatorul curelei, au fost decise limite pentru schimbarea acesteia.

Curelele nu se mai realizeaza din cauciuc simplu, sunt cel mai adesea mixuri de polimeri.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta mi-a recomandat un mecanic, imi este si amic, nu cred ca avea de ce sa ma minta, ma gandesc ca se pricepe cat de cat. Depinde in ce conditii au fost pastrate anvelopele, daca le tii in garaj, ferite de apa, praf, atunci nu cred ca este o problema. Daca le tii pe masina timp de 5 ani, chiar daca nu mergi prea mult, eu le-as schimba, pentru siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 minut în urmă, Smiley_69 a scris:

Asta mi-a recomandat un mecanic, imi este si amic, nu cred ca avea de ce sa ma minta, ma gandesc ca se pricepe cat de cat....

A facut cursuri la dealer-ul Porsche, asa cum trebuie sa faca mecanicii de la dealeri?

Acolo ar fi aflat ce am spus eu mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Habar n-am ce cursuri o fi facut, sau unde le-a facut, nu este mecanic la vreun dealer. Era doar o parere, la urma urmei fiecare face ce vrea cu masina lui, eu personal nu o sa stau 10 ani cu aceeasi curea de distributie, am vazut cum arata a mea dupa 4 ani si vreo 60000 km (nu era cea originala).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 5 ore, Dolfin a scris:

Cand mai auzi asemenea afirmatii cere sa-ti arate in ELSA unde se mentioneaza un asemenea interval de schimb al distributiei (dupa 5 ani).

Cred ca i-am si intrebat intr-un an si mi-au spus ca asta este informarea primita de la importator.

Curios cum doar anumiti dealeri au primit informarea respectiva.

în urmă cu 4 ore, Flavyus a scris:

Eu am schimbat-o fix la 180k, cum spune in manual.

Nici o piesa pusa ulterior pe masina nu a rezistat ca una originala.

Cred ca e ipohondrie sa schimbi distributia inainte de termen daca ai fost unic proprietar, nu ai mers cu ea prin Sahara sau la Polul Nord.

Initial ma gandeam sa o schimb dupa 10 ani daca nu apar alte semne intre timp.

Am schimbat anul trecut distributia la un Seat Ibiza 1.4 TDI din familie, la 7 ani si 80.000 km si dupa aceea mi-a parut rau, intrucat curele si pompa de apa erau impecabile.

Pe curele nu erau nici un semn de uzura sau imbatranire, lucru confirmat si de mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuiau sa-ti arate informarea, daca exista, data viitoare sa o ceri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Documentul ELSA cu intervalele de schimbare e pe undeva pe forum daca-l cautati.

Scrie de ex. ca intervalul e de 180k, numai pentru curea, mi se pare ca rolele si pompa doar se verifica

Apoi, scrie ca in climat nasol, cu praf, cu alea alea se recomanda schimbarea mai repede.

Stie cineva distributie din fabrica rupta in 2 inainte de intervalul prescris ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intervin si eu in discutie, pt ca de 1 luna ma tot uit dupa curele, role si toate cele! Masina in cauza un golf 4 1.6 de 16v, masina este in posesia mea din 2010, adusa din Germania. In momentul achizitiei, m-am dus la reprezentanta VW si am schimbat distributia si pompa de apa asta la 91.000 km. Astazi, dupa 6 ani si aproape 178.000 km. ma gandesc ca ar fi timpu, desi nu pierd antigel, sau alte simptome dubioase din zona "curelelor", a fost inspectat vizual si a spus ca este in regula, dar nimeni nu-ti garanteaza.Pe la reprezenta cand am fost in urma cu ceva timp, am pus o intrebare, si eu mi-au spus, teoretic 5 ani sau 90.000, dar la benzinare se poate merge pana la 120.000 cu un kit de distributie. Problema nu ar fi de costuri, dar ma tot gandesc sa schimb un kit pus pe original cu unul Aftermarket, ma gandesc ca nu va mai ca cel de pana acum. Nici piesele pe care le comandam nu suntem siguri de calitatea lor, ma gandisem curele contitech cu role ina + pompa de apa hepu asta la after market, un kit original e cum cateva sute de lei mai mult, spre ce sa inclin? Cutia care scrie VW audi, seat originala cu acelasi piese ca la aftermarket sau sa cumpar direct aftermarket? Cand m-am uitat la distributia originala scrie contitech....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 minutes ago, al3xandru1228 said:

ma gandisem curele contitech cu role ina + pompa de apa hepu

Cred ca e cea mai buna combinatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De garantie vei beneficia numai in cazul montarii la un service autorizat, gen.

Achizitia recomand de la colegul volksman, in sectiunea dedicata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa intervin si eu, pentru ca si mie la fel ca voua , multi mecanici mi-au recomandat schimbarea curelei mai devreme de termen, desi nu aveam parcursi 180 k km Pe scurt un a4, b8 , cumparat la 140k km reali, la prima revizie am primit prima recomandare, la a doua la fel, deja aveam o mica teama sa plec cu masina.

Pana la urma am schimbat cureaua la 163k km si 8 ani si o luna, Cureaua arata bine zic eu, rolele in schimb aveau joc si produceau zgomote/scartait dar sigur mergeau pana in 180k km cat zicea in cartea de service Deci eu nu cred in termenul de 5 ani, cureaua e ultimul lucru ce crapa la motoarele astea :) si nu ,nu mai sunt din cauciuc ,am inteles ca sunt din kevlar cu insertii metalice, polimeri, etc...

Offtopic, la cea de a doua masina personala, care nu e VAG si pe care am cumparat-o de noua am schimbat kitul la 120k km si tot 8 ani iar mecanicului de a schimbat-o nu i-a venit sa creada ca nu a mai fost schimbata in 8 ani,tot zicea ca sigur a mai fost schimbata , pana i-am spus ca masina a fost cumparata de noua ... asa de bine arata.

Toata discutia este sa fie numarul real de km.....

Modificat de ilky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua nu se duce dar ai gnhinionul sa te lase o rola, dupa cum ai spus ca aveau joc, si automat distruge si cureaua, aici e ideea , trebuie inspectata si ascultata la fiecare revizie, ca nu stii cand incep zgomotele, atunci e musai interventia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate , asa e, rolele cand incep sa aiba joc scot un sunet care se aprofundeaza pe masura trecerii timpului si kilometrilor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deja traim paradoxuri, o curea tine mai mult decat un lant de otel.... Mai nou toti care au distributie pe curea stau linsititi, cei care au pe lant stau cu teama ca se rupe lantul, urmaresc toate zgomotele (skoda, vw, bmw, opel, fiat, etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 1,ALH, am masina de 5 ani, cumparata la 93.000Km. Am schimbat kitul de distributie anul trecut, la 125.000Km, cu unul original. Diferenta de pret fata de kit aftermarket Contitech a fost de 50 de lei+tva, nesemnificativ in opinia mea. Anterior, prin 2008, la 60.000 km, fostul proprietar (prieten de-al meu) a schimbat doar cureaua de distributie, rolele sipompa fiind cele originale ale masinii. Evident, aveam scartait de la rolele mici, iar dupa inlocuire, m-am jucat cu ele... jocuri, zgomot, etc, si nu cred ca ar mai fi tinut pana la 160.000Km, mergeam cu teama. Deci rolele au tinut 11 ani,cureaua a fost inlocuita inainte de termen,la sfatul unui mecanic, iar cea aftermarket, la 65.000 km si 7 ani arata ca noua, mai puteam inca deslusi marca (Gates). Acum mai arunc un ochi la avans, care scade pe masura ce trece timpul, fara sa umble cineva la el. Se intinde cureaua, presupun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut.

Tocmai ce mi-am adus un Passat CC. 195.000km motor CBBB, cutie DSG. Data fabricatiei conform autodna.ro este 17.06.2009 (model an 2010), prima inmatriuculare 05.08.2009. In tabelul postat de mute ori de diferiti colegi de forum, am gasit ca schimbarea distributiei este in functie de "model an" nu de data efectiva a productiei. In cazul meu este vorba de 210.000km si nu de 180.000km, nu? Va rog sa confirmati interpretarea mea. In cartea de service nu e trecuta nicaieri schimbarea distributiei.

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!