Jump to content

Schimbare distributie - cand , cum , de ce ?


voinea
 Share

Go to solution Solved by andrei_221,

Postare recomandată

la motorul tau (1.9tdi pd? )sunt fix 2 role ....1 rola intinzatoare + 1 rola de ghidaj. Ar mai fi pompa de apa ..si gata. alternatorul se pare ca nu are de-a face cu distributia.... probabil au vazut mecanicii ca ti-ar trebui...

<{POST_SNAPBACK}>

pai nu s-a uitat nimeni la masina inca .. eu am fost la service si am intrebat cat ma costa piesele pentru distributie, filtrele si uleiul. Si mi-au venit cu prima oferta care am postat-o mai sus .. deci cu 3 role in plus ..

Deci sa inteleg ca oferta de la Augsburg e ok si cuprinde tot ce imi trebuie (rola de ghidaj si intinzatorul sunt de ajuns) . Motorul e PD din cate am inteles (fabr. in 2002, model 2003) cu I rosu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

golf IV, 2003, motor 1.9tdi, ATD

uite cum arata (sus, jos ai axa cu came si vibrochenul - CA+CS, in dreapta e pompa de apa - WP, stinga sus e rola intinzatoare - T si mai jos rola de ghidaj G)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata fratilor ! Am rezolvat-o si eu. Am fost cam nedumerit si speriat dar totul s-a rezolvat cu bine :( . De azi dimineata de la 9 pana pe la 12, schimbat : distributie (curea distributie - Contitech, rola ghidaj si intinzatoare - INA), filtrele si uleiul. Total piese + manopera : 14.320.000 ROL. Deocamdata multumit.

O intrebare as mai avea desi cred ca sunt offtopic aici .. scuze. Am trecut de la Castrol SLX LongLife II 0W-30 la Valvoline 5W-40 (tot VW approval pt. PD). Omul mi-a scurs uleiul vechi si l-a pus p-asta nou direct. Trebuia curatat motorul inainte de a pune uleiul nou sau ceva de genul asta ? :(

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce stiu eu nu e nevoie de curatarea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia curatat motorul inainte de a pune uleiul nou sau ceva de genul asta ?
Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca cel mai important lucru care trebuie facut atunci cand achizitionati o masina la SH este schimbarea distributiei, dupa care filtre si ulei. Eu am carte de service la masina, dar nici nu m-am uitat in ea daca a fost sau nu schimbata distributia, si am schimbat-o fara sa ezit. Daca aveti posibilitatea este de preferat. Cand am schimbat distributia, 2 role intinzatoare erau crapate deja (masina avea 137.500km la cumparare, drumul pana in Romania plus frecat in oras am ajuns la 140.000km la schimbare). Cred ca nu s-a schimbat decat cureaua in Germania, fara role. Daca in cartea de service scrie ca s-a schimbat distributia, sa aveti mare grija daca s-a schimbat numai cureaua sau impreuna cu role.

:) Un handler de prin Germania a spus ca se poate face rost de carti de service la vreo 50-100 euro. Nu stiu daca e adevarat sau nu, dar distributia este prea importanta ca sa se faca compromisuri. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. am uitat sa specific faptul ca pompa de apa nu am schimbat-o.

[Putin OT - despre Augsburg :angry:

Am fost vineri si am facut comanda la Augsburg de pompa de apa .. mai mult pentru faptul ca mi-au zis ca sambata o am si ma suna ei sa imi zica la ce ora sa vin. Bineinteles ca sambata nu m-a sunat nimeni .. am sunat eu in schimb ca sa imi spuna ca piesa nu a ajuns pe stoc. Luni aceeasi poveste, doar ca de data asta mi-au zis ca a ajuns. Am fost pana acolo (Militari) dar se pare ca se facuse o greseala si tot nu aveau pompa care imi trebuia mie. A doua zi, marti, cand de dimineata mi-am dus masina in service pentru operatie .. m-au sunat pe la 12 cand masina era gata. Am fost mai tarziu si am luat-o si acum ma uit la ea :)

Scuze de OT dar chiar nu ma asteptam la asta de la Augsburg .. acum m-am convins mai ales dupa ce au mai spus si unii dintre voi despre ei (Ice_2k parca a avut probleme tot cu distributia la ei..).]

Intrebarea : Tipul de la service mi-a zis (dupa ce a schimbat distrib. si a pus totul la loc) ca pompa de apa veche nu avea nimic. N-are rost sa o schimb ca merge ...

Eu unul nu prea sunt de principiul asta, romanesc dealtfel. Daca neamtu zice ca tre' sa o schimbi stie el de ce zice .. ca doar el a gandit-o, nu ? Cat de grava e chestia asta ? Chiar mai merge cu pompa veche ? Ce se poate intampla daca "pica" pompa de apa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic ai s-o "auzi" cind se duce... de obicei curge sau se gripeaza.... o sa-ti dai seama. Neamtzu' zice s-o schimbi pt ca el recomanda folosirea pieselor acei 90k km (sau cit or fi) ... si pt ca procesul de demontare/montare a kitului de distributie e destul de lung e de preferat sa le schimbi pe toate odata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e sa schimbi dupa 10-15 mii km pompa de apa (presupunand ca nu se petrece ceva tragic de la ea) vei plati aceeasi manopera inca o data ceea ce nu e chiar placut. D'asta se recomanda sa le schimbi "deodata". Plus ca au existat cazuri de pompe de apa care gripate au dus la sarit/rupt curea distributie => :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. exact, griparea pompei de apa ar fi destul de nasoala

2. da, am avut probleme in sensul ca au refuzat sa-mi regleze avansul dupa schimbarea distributiei chiar daca in manualul VW scrie, dupa skimbarea distributiei check timing. Ei si-au bagat picioarele (acum avansul este la LIMITA inferioara) si au zis ca daca n-a sarit de limita, nu-i intereseaza. Romania rules!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, baieti. V-am descoperit si eu astazi, si ma bag si eu in seama cu ce stiu despre distributia ALH. Pentru G4 pina in luna 6-2001, s-au folosit curelele 038 109 119 (si o litera, parca D), iar dupa luna 6-2001 s-a folosit cureaua de distibutie cu codul 038 109 119 M. In plus, din cate mai tin minte mai e si o rola schimbata. Ideea e ca prin aceasta schimbare s-a marit intervalul de schimbare al curelei de la 90.000 la 120.000 de km (desi in America se lauda ca duce pana la 168.000 de km=100.000 mile, de unde si denumirea la ei "kit de distributie de 100k!!!) . Lucratura ingenioasa este ca acest kit LongLife poate fi instalat (si se recomanda aceasta) chiar si pe ALH-urile dinainte de 6-2001. Eu personal mi-am schimbat cureaua de la G4-ul meu cu un Contitech CT1044 care este exact inlocuitorul pentru 038 109 119 M (codul VW original). Din ce-am aflat, Contitech este furnizor pentru VW (sper ca e o informatie corecta), asa ca ar trebui sa fie de incredere. Eu am fost cam suparat pe dealer-ul VW care mi-a recomandat pentru schimbare vechea curea, cu garantie de 90.000 km, pentru Golful meu, la care vazusem cu ochii mei ca are curea cu M in coada! Si inca ceva: pompele de apa care se dau la schimb contra celor vechi nu sunt noi, ci "refurbished", adica e o pompa veche la care se schimba, in fabrica, tot interiorul. Lucrul acesta poate fi verificat si prin codul de pe pompa. La o pompa noua, codul este 038 121 011 A, iar la cele refurbished este 038 121 011 AX. X-ul e cuiul lui Pepelea :-) N-ar fi o problema chiar asa de mare, dar lucrul suparator e ca nu-ti spune nimeni asta, si incearca sa te abureasca cu faptul ca ei iti dau o pompa noua, la schimb, cu diferenta de pret. Ceea ce e o minciuna. Daca ma insel, scuze, dar am citit pe prea multe site-uri chestia asta. Tot cu ocazia schimbarii curelei am schimbat si uleiul, GTD Magnatec, de care sunt foarte multumit. Mult mai multumit decat Castrolul semisintetic pe care mi-l recomandau aceiasi dealeri. Am fost atat de suparat pe "recomandarile" dealer-ului, ca mi-am bagat picioarele in garantia lor, m-am dus si mi-am luat ce stiam eu, si mi-am schimbat totul la nea Vasile pentru 1 milion (evident, dupa ce l-am testat ca stie ce stie!!!). Pentru informatii suplimentare despre TDI, recomand celor care stiu engleza si linkul acesta. Sper sa fie de folos. http://tdiclub.com/TDIFAQ/

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era clar ca pompa nu e noua, doar nu credeai ca vor pompa veche ca sa se joace cu ea, e normal ca o reconditioneaza si-o trimit inapoi. Anyway, atata vreme cat eu am garantie la ea 60k km, sa puna ce vor. Daca e sa crape, ei platesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era clar ca pompa nu e noua, doar nu credeai ca vor pompa veche ca sa se joace cu ea, e normal ca o reconditioneaza si-o trimit inapoi. Anyway, atata vreme cat eu am garantie la ea 60k km, sa puna ce vor. Daca e sa crape, ei platesc.

<{POST_SNAPBACK}>

Pai, nu m-am facut inteles, probabil. Asta am spus si eu, ca mi-era clar ca nu mi se da pompa noua. Doar ca cei de acolo mi-o vindeau ca noua, trecand sub tacere ca e refurbished. Si-o abureau ca au nevoie de pompa mea ca sa studieze VW uzura si sa poata proiecta pompe mai bune. Si ca pentru serviciul asta imi dadeau o pompa noua cu mai putini bani. Prosteala pe fata. Asta m-a deranjat. Mie imi place sa mi se spuna adevarul, altfel ce incredere sa mai ai? Oricum, n-am mai schimbat pompa. Merg pe principiul ca e mai buna aia originala de pe masina, chiar daca are km pe care-i are. Daca o fi sa crape, oi mai desface odata distributia, ca n-o fi foc, si le-o dau atunci, crapata. Sunt convins, insa, ca o sa mai tina mult si bine. Poate mai bine decat aia reconditionata, pe care mai dau si bani. Ca si crapatul in garantie nu e de dorit, cu tot timpul pierdut pe la service. Iar riscurile cu ruptul curelei din cauza pompei sunt cam mici dupa parerea mea, daca nu esti tananau sa tot faci km daca o auzi ca zumzaie sau picura. Cam asa am gandit eu, mai ales ca e modelul 2002, cu pompa cu pale metalice (sper!!!). Bafta baieti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am aflat!! Pe mecanicul ala bun de la Augsburg il cheama dl. Marin.

Si ca o completare... piticul ala care forjeaza mashinile clientilor prin parcare e tot acolo...l-am vazut "pedalind" un ford (parca). La stilul ala de condus incep sa ma intreb daca are carnet......BEWARE!!!

PS... Evident.... multumiri lui answers :lol:. Am ramas dator cu nishte beri...

Modificat de pacman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citit aici e clar ca nu o sa ma duc la ausburg sa-mi schimb kitu' de distributie ... Totusi va rog sa-mi recomandati un service serios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca ai alta solutie decat augsburg, poate doar porsche da' acolo te rup preturile. macar ai garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citit aici e clar ca nu o sa ma duc la ausburg sa-mi schimb kitu' de distributie ... Totusi va rog sa-mi recomandati un service serios.

<{POST_SNAPBACK}>

hmm... la mine in cap e clar... vinovata a fost piesa...nu mecanicul.. chiar daca mecanicul a facut treaba asha cum shtia el si nu cum scria in carte. si finalul poveshtii nu ma face sa ma gindesc la alt service. In afara "discutiilor" de la inceput si a timpului destul de lung in care au reparat mashina cei de-acolo au fost ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anyway, atata vreme cat eu am garantie la ea 60k km, sa puna ce vor. Daca e sa crape, ei platesc.

<{POST_SNAPBACK}>

nu ai si limita de timp gen 18 luni :D

dupa expirarea unuia, timp sau numar de km nu mai ai garantie ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai si limita de timp gen 18 luni
Modificat de pacman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma duc la ausburg nici daca ar fi ultimul service de pe fata pamintului ! La porsche a fost un prieten cu un A6 si i-au disparut obiecte din mashina ...

La service-ul lui CWR a fost cineva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am fost la CWR, si alex rosiu... foarte misto dar am fost doar pt chestii minore. La porsche stiu ca se fac si magarii mai mari de-atat gen zic ca-ti skimba ceva si de fapt nu skimba, iau piese de pe masina, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e un membru de pe forum... tocma' si-a deschis un service unde am fost si a fost foarte misto. Mi-au dat baietii de-acolo si un capacel care-mi lipsea (unul din cele 3 capacele care acopera suruburile care tin capacul mare de deasupra motorului, cel cu emblema TDI).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!