Jump to content

Schimbare distributie - cand , cum , de ce ?


voinea
 Share

Go to solution Solved by andrei_221,

Postare recomandată

Salutare tuturor!

Am o mica dilema, si cu toate ca am citit toate reply-urile din acest topic, nu am gasit raspunsul.

La masina din avatar (skoda octavia II, 1.9 tdi, dsg, 2008), am avut probleme cu pierderea antigelului. Dupa cateva teste efectuate (in garantie) de cei de la PoRO, s-a ajuns la concluzia ca pierdea pe la pompa de apa. Am vazut si piesa cand au schimbat-o.....Dar ca sa ajunga la pompa de apa, se umbla la distributie, mai exact curea.

Dar, asa cum stiam, o data ce ai dat jos cureaua de distributie, trebuie sa pui la loc alta noua. Cum "manualul de service" al PoRO nu mentiona asa ceva, mi-au pus cureaua veche (de aprox. 31.000 km si 1 an jumate).

Exista totusi pe undeva scris ca trebuia pusa curea noua sau nu? Pot sa dorm linistit sau....? :P

Multumesc pentru orice info ajutator!

Cristi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tocmai am patit una mai buna... :) am dus masina in service pentru schimb de distributie, s-a comandat kit-ul (Contitech), s-a adus, iar la montare una din role s-a rupt!!!! Acum astept sa se inlocuiasca, dar piesa trebuie trimisa la producator ca sa se certifice defectul de fabricatie, apoi sa se inlocuiasca... :) Asa ca astept pana la sfarsitul saptamanii (sper)... In timpul asta pt ca am nevoie de masina am acceptat sa se monteze provizoriu rola veche. De la service mi s-a spus ca nu li s-a mai intamplat niciodata sa se rupa o rola. Sa fiu eu asa de "norocos"??? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica "s-a rupt" rola, ca doar nu e de plastic?

Ai remarcat o schimbare a sunetului motorului, in special un sunet de "curea noua"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu intrebare. Cat ati mers voi cu distributia? Ati schimbat-o fix la termen sau mai repede cu 10-15.000 de km?

Eu am acum 80.000 de km cu actuala si nu prea-mi vine sa o schimb inca. Oare pot ajunge la 90.000 cu ea? Am verificat vizual cureaua si arata ca in prima zi.

LA cealalta octavie scrie 150000km schimb , acum are 115000 km si inca nu am schimbat-o, e din 2004.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La A3-ul meu s-a schimbat la 152000 in Germania.In carte scrie ca se schimba la 120000.Din cate stiu eu pe la benzinare se schimba la 180000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea ramane... :)

Vad ca avem acelasi tip de Passat - Atj/ 6viteze. La al meu ma apropii de al 4-lea schimb al distributiei si de fiecare data am schimbat-o la 100k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rupt partea care am marcat-o eu in chenar, urechiusa aceea, dar baietii au schimbat-o pana la urma cu cea de la rola veche, s-a scos usor, este un bolt conic care tece prin gaura rolei, a iesit usor. Am verificat atent si e ok, nu are rol la miscarea rolei si s-a fixat exact, fara probleme. Precizez ca rolele din kit sunt marca Litens made in Canada, exact ca cele care au fost date jos de pe masina. :P

Se pare ca distributia veche era pusa gresit cu un dinte, si asa s-au rezolvat problemele mele cu pornirea dimineata... :)

post-39266-1259149153_thumb.jpg

Modificat de maniax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am intizator litens dar nu e ca cel din imagine, tot e ALH, nu mi-ai zis daca ai constatat ceva in ceea ce priveste sunetul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imaginea e de pe net, nici al meu nu e exact asa, am vrut doar sa arat care era defectul. Motorul mi se pare putin mai silentios, avea niste vibratii inainte care acum au disparut, urmeaza sa schimb uleiul si sper sa il aud si mai putin (am 9000 deja cu cel vechi. Cel mai mare castig pt mine e siguranta, pt ca am masina deja de un an si nu stiam cand a fost facuta distributia, si pornirea la rece care imi facea probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare dragi colegi!

Am si eu o intrebare...unde as putea gasi o schema cu semnele bune ale curelei de distributie la masina din semnatura.

Motivul pentru care fac acest apel este urmatorul:astazi in timp ce schimbam cureaua de distributie cu un prieten,el a miscat pinionul,in acel moment a sarit cureaua peste pion cu 2-3 dinti suficient incat sa se deregleze toate alea pe acolo.Am mai umblat noi ce am mai umblat am pus toate alea la loc si cand sa pornim motorul...pauza dadea doar sa pornesca insa se oprea...a tinut pedala de aceleratie in timp ce vream sa o pornim si la un momentdat a pornit,dar dupa ce a luat piciorul de pe acceleratie motorul a murit din nou.Precizez ca pe esapament a iesit mult fum alb de la ulei banuiesc.

Dupa toate cele intamplate am vreo sansa sa fi stricat ceva si prin motor? :)

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti multumesc foarte mult,doar ca aceea schema creed ca este de mk4...si nu se prea pupa cu mk3...dar oricum iti multumesc foarte mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce motor ai ?

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

Am o mica dilema, si cu toate ca am citit toate reply-urile din acest topic, nu am gasit raspunsul.

La masina din avatar (skoda octavia II, 1.9 tdi, dsg, 2008), am avut probleme cu pierderea antigelului. Dupa cateva teste efectuate (in garantie) de cei de la PoRO, s-a ajuns la concluzia ca pierdea pe la pompa de apa. Am vazut si piesa cand au schimbat-o.....Dar ca sa ajunga la pompa de apa, se umbla la distributie, mai exact curea.

Dar, asa cum stiam, o data ce ai dat jos cureaua de distributie, trebuie sa pui la loc alta noua. Cum "manualul de service" al PoRO nu mentiona asa ceva, mi-au pus cureaua veche (de aprox. 31.000 km si 1 an jumate).

Exista totusi pe undeva scris ca trebuia pusa curea noua sau nu? Pot sa dorm linistit sau....? :)

Multumesc pentru orice info ajutator!

Cristi

Da intradevar nu se mai pune cureaua veche... Stiu pe cineva care dupa o schimbare de simering nu avrut sa mai puna curea noua, iar dupa 2 saptamani s-a dus cureaua cu 8 valve din 16..... deci merita sa pui curea noua, adica recomandabil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi piesa numita aici:

Intinzatorul hydraulic numit si amortizorul de vibratii (care are ulei in el) o am si eu pe motor si masina are deja 184.400 km.atunci cand am inlocuit distributia am schimbat tot ce se stia ca exista acolo ( role ,curele, intinzatoare, pompa apa, piulite, prezoane care tin rolele) dar nu stiam de acest amortizor hidraulic pe care il aveam pe motor si in consecinta nici nu l-am cumparat.

Precizez ca nu l-am luat pt. ca nu stiam de el... nu pt. ca nu l-as inlocui din zgarcenie!

M-am interesat mai tarziu ce rol are in functionare si am descoperit distanta specificata in carte , fata de rola( distanta intre rola intinzatoare si amortizor tre. sa fie la mine de 7mm).

Eu unul am verificat " vizual" starea acestuia si negasind pierderi de lichid la el nici acum nu imi fac inca probleme, dar l-as inlocui si eu cu placere dupa ce il gasesc( vreau sa fie piesa originala nu facatura " pe vapor"). :)

P.S.

Daca nu il identificati usor in imagine precizez ca are emblema de AUDI pe el.

post-49910-1259346261_thumb.jpg

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu are reperele respective: pe volant, la pompa de injectie si la axa cu came? Sau nu crezi?

La 1Z difera doar pozitia unde intra pinul de blocare al pompei, asta fiind mai vechi ca si ALH sau ALE

Kisjoska, poate au montat cureaua invers sensului de functonare.

Apropo, conteaza in ce sens pui o curea noua? In manual scrie doar ca "observe direction of rotation", insa pe curea nimic ca sa indice asa ceva.

post-34985-1259346437_thumb.jpg

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa schimb si eu intinzatorul hidraulic la cureaua multicanelara pt ca facea galagie , dar mi-a recomandat maistrul sa pun fulie unisens pe alternator, care ma costa numai 180 ron, fata de 300 si ceva pt partea hidraulica. Rola am schimbat-o de la acel intinzator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EU cred ca problema cu cureaua de distrib. care a cedat la scurt timp dupa ce a fost schimbat simeringul are legatura cu pierderile de ulei care au atacat materialul din care se face cureaua dar...si retensionarea curelei ( posibil si o intindere mai puternica la remontare) gresesc?

personal am inlocuit si fulia de la alternator( cea unisens despre care am citit mai sus) pt. ca in relanti se auzea un zgomot deranjant.

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu are reperele respective: pe volant, la pompa de injectie si la axa cu came? Sau nu crezi?

La 1Z difera doar pozitia unde intra pinul de blocare al pompei, asta fiind mai vechi ca si ALH sau ALE

Kisjoska, poate au montat cureaua invers sensului de functonare.

Apropo, conteaza in ce sens pui o curea noua? In manual scrie doar ca "observe direction of rotation", insa pe curea nimic ca sa indice asa ceva.

Poate sunt unele cu sens dar nu am vazut inca pe nici-o curea....

Apropo nu toate datele potrivesc din Autodata... Am schimbat odata la Jetta mea( Jetta2) uleiul de motor . Ca sa pun dupa carte (Autodata), am pus 5 litri pt un motor de 1.6 benzina, asa indica programul . In realitate merge 3-3.5 litri. Trebuia sa las din ulei ca sa nu-mi distruga catalizatorul....

EU cred ca problema cu cureaua de distrib. care a cedat la scurt timp dupa ce a fost schimbat simeringul are legatura cu pierderile de ulei care au atacat materialul din care se face cureaua dar...si retensionarea curelei ( posibil si o intindere mai puternica la remontare) gresesc?

personal am inlocuit si fulia de la alternator( cea unisens despre care am citit mai sus) pt. ca in relanti se auzea un zgomot deranjant.

Da ar putea fi din cauza uleiului, dar tipul era zgarcit si nu vroia... S-a ales cu un pret mult mai bun :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astzi,dupa 6 ore de munca in frig :) si dupa o munca la orb a distributiei(fara nici un semn) am reusit sa pornesc motorul,problema este cred ca s-a stricat un tachet sau o supapa,deoarece are un zgomot ciudat.

Multumesc mult pentru ajutor! :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie de la faptul ca nu e avansul bun, nu neaprat tachet. Apropo, care fulie a sarit de la semn? Pompa de injectie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai a sarit fulia de la pompa de injectie prima dupa care ce a mai umblat tatal meu pe acolo s-au dereglat toate alea...in fine nu cred ca este de la avans din cauza ca se aud in interiorul mototrului sgomotele.La relantiu nu se aude chiar deloc...dupa ce intra turbina(1800rpm)atunci incepe sa se auda...si cu cat creste turatia cu atat sgomotul creste...pana pe la (2600rpm)ca dupa se diminueaza sgomotul din cauza turatiilor motorului foarte mari banuiesc ca si atunci se aud foarte tare.Important este ca am pornit motorul.Miercuri cred ca am sa ma duc la mecanic in garaj sa desfacem sa vedem ce este devina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri, am patit un lucru destul de problemtic, dar ii multumesc lui Dumnezeu ca am patit doar atat ! :P

Acum 2 zile am auzit un "vuuuuit" la treapta 1a si a 2a, am fost cu ea la 2 mecanici, primul imi zice , fara sa o suie pe elevator ca e tamponul dintre cutie si motor slabit si trebuie schimbat, chestie de uzura (masina mea fiind din 2005) am zis ok, cat costa , mi-a zis 3 mil cu tot cu manopera, am zis, ok ! Pe drum insa zic hai sa ma mai duc la un prieten, ca sa isi dea si el cu parerea , 2 pareri sunt mai bune decat una :D, mi-am zis . Ok, am ajuns in Baneasa (la el la service numai masini din 2004 in sus, si avea si un Cayene , schimbat evacuarea..tunat)..imi zice sa trag frana de mana si pe loc imi zice sa ii dau cu 1a si inapoi....dupa acest test zice hai sa mergem cu ea

si se simtea la 1a si a 2a cum am mai zis , apoi cand ne intorceam sa o punem pe elevator, a inceput un sunet f urat, si tot bordul stop engine ! si bipaia toata, am oprit instant motorul.

SURPRIZA ! A CAZUT MOTORUL DIN TAMPON ! ( cu cateva zile am fost prin tg mures, nici nu vreausama gandesc cu mera sa ma prinda asa pe drum...pe serpentine pe bv, :) ...sigur era pa motorul 200%. )

s-a rupt in partea dreapta tamponul, dar ruperea lui s-a facut din cazul, ca unul din cele 2 suruburi de 14, s-a retezat ...el mi-a zis ca e defect de fabricatie pt ca dupa ce l-a scos se vedea in el ca si cum as pune un bold pe jumatate si apoi s-ar turna surubul !

oricum sunt fericit, pt ca dupa ce a dat jos partea de acolo, au inceput sa faca poze si sa imi zica ca mi-a trecut glontul pe le ureche, in mom cand a cazut motorul, ruperea aceea din tampon, a impins in cureaua de distributie, s-a spart capacul acela protector

s-a topit cureua f tare si s-a ciupit in multe locuri si din aproximativ 1,5 cm cat are ea latime se mai tinea in mai putin de 0,5 cm....si stie toata lumea ce se intampla cand se rupe de tot cureaua de distributie....ca atreneaza in paguba mai multe componente..ale motorului si o GAURA de toata frumusetea ...in buget si mai ales in suflet !

S-a rezolvat am schimbat kitul de distrbutie plus tampon, masina merge f ok, fara nici o problema...ii multumumesc lui Dumnezeu ca am scapat cu 12 mil cu tot cu manopera ! :)

Modificat de gtigabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e cam ciudat sistemul acolo, in sensul ca bratul motorului e prins sub tampon, motorul practic sta atarnat in acele 2 suruburi, bine ca ai scapat doar cu atat, verifica si celelalte tampoane sa nu fii fost afectate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!