Jump to content

Schimbare distributie - cand , cum , de ce ?


voinea
 Share

Go to solution Solved by andrei_221,

Postare recomandată

MasinaPoporului

Salutare,

Sambata am intampinat o problema.Din cauza unui zgomot ce se auzea din zona distributiei am vrut sa vad in ce stare e desi am schimbat-o cam acum 5.000 km.Cand am demontat si dupa ce m-am uitat pe internet mi-am amintit ca acea persoana care ma ajutat sa schimb distributia a strans intinzatorul in sens invers acelor de ceasornic.Sensul lui este in poza de mai jos.Dupa schimbare distributiei si imiediat dupa resoftare m-am pricopsit cu un suerat.Am crezut ca e de la acest intinzator dar sueratul nu a disparut nici dupa ce am inlocuit acest intinzator cu cel vechi,pentru ca atunci cand a fost strans opritorul a fost pus pe pozitie dar nu a stat in locasul lui pentru ca fost strans in sens invers si sarea si ca drept urmare s-a indoit.Plus de asta opritorul intinzatorului nou era putin mai scurt(ma refer la partea ce agata ,ce trebuie sa intre in acel locas) si fiindaca a fost strans in sens invers acelor de ceasornic a iesit din locas si s-a strambat asa ca nu m-am mai riscat si l-am pus pe cel vechi care nu arata rau.(toate acestea au necestit schimbare distributiei din nou dar cu aceleasi piese pentru ca a trebuit sa o pun din nou la punct --> deci alta cheltuiala ;) ).Nu am scapat nici dupa montarea intinzatorului vechi de acel suerat/vajait.

Acum intrebarile:

Prin strangerea intinzatorului in sens invers (incorect) ar fi putut rezulta ca urmare acel sunet?Intinzatorul s-ar fi "stricat"?S-o fi fortat ceva(de la pompa de apa sa fie vajaitul/sueratul?pompa e noua)?Pentru strangerea lui in sens invers pentru ca am incercat si eu trebuie putina munca pt a alinia cele 2 semne deci ceva s-a intamplat.

Multumesc

30tqdsz.jpg

2sao0vb.jpg

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ai incercat si cu cureaua de accesorii scoasa si zgomotul persista.

Suieratul ar putea fi de la o rola sau cureaua nu e corect intinsa, vajaitul poate fi de la frecarea curelei pe canturile de ghidaj ale rolei intinzatoare, normal cureaua ar trebui sa se centreze singura in mers si sa nu mai atinga de canturi, ma gandesc si la posibilitatea sa se fi strambat putin axul rolei si nu mai sta perfect aliniata cu celelalte. Sper ca rola intinzatoare a fost intinsa corect de data asta, caci in desenele atasate este rola de la motoarele PD si difera strangerea fata de non-PD

PS De data asta te-a ajutat acelas mecanic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Strangerea a fost facuta ca la carte(semn pe semn in senul acelor de ceasornic) dar am pus rola cea veche si sueratul parca este mai tare sau e poate la fel de tare dar mi se pare.Sa fie pompa de apa?

kamvs7.jpg

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar in momentul cand ai strans-o, ai avut slabite suruburile de la fulia pompa si surubul de la axa cu came+fulia dezlipita de pe ax ( adica acele doua roti sa se poata misca liber fata de axul lor), altfel degeaba ai pus rola intinzatoare pe semn, se va deregla imediat cum ai invartit motorul si cureaua va fi putin mai slaba decat trebuie.

Pompa de apa, daca e noua, nu cred ca are cum sa faca zgomot. Mai verifica sa nu atinga ceva de curea, aparatoarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Nu am slabit nici fulia la axul cu came nici fulia la pompa de injectie.Sa inteleg ca tot nu s-a facut o treaba buna.Deci ce am riscat eu acuma?Cureaua nu e intinsa bine?Sau e prea intinsa si de acolo survine zgomotul?

De atins nu atinge pentru ca atunci cand am dat aparatorile de tabla jos nu aveau semne ca ar atinge.Am dat si cu spray de curele inainte sa fac opertiunea de mai sus si nici un rezultat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ai slabit fulia de la pompa si de la axa cu came cureau nu s-a intins destul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Mai exact ,poate sa fie dereglata si distribuitia asa.

defapt nu, am gresit, se poate sterge. :)

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu va duceti voi la service ?

De ce incercati sa fiti ce nu sunteti ? Adica mecanici.

Maine strici masini si vii si intrebi aici de ce s-a stricat.

Dati un ban in plus la service si nu mai aveti probleme de genul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Asta mi-am pus si eu in cap de acuma:tot ce tine de precizie si finetesi se ofera garantie o sa ma duc la service.Acasa o sa schimb doar ce tine de :placute,filtre si alte maruntisuri.Acum trebuie sa strang iar bani si sa bag pentru priam data masina in service ca sa vad de unde provine acel zgomot si poate sa schimb din nou componente ale distributiei. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e si ideea. incearca sa nu mai faci pe mecanicul pentru ca maine o strici si te costa poate de 5 ori mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebarea mea e dc nu ati respectat manualu :Driver: )

oricum bine ca nu s-a intamplat nimic grav

Modificat de Swat Cat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Am fost astazi la service (Coso Garaj pentru cunoscatorii din Iasi) si am descoperit problema sunetului foarte grav dupa ultima "schimbare" a distributiei.Era cureaua intinsa prea tare.Deci si cel de-al 2-lea mecanic nu prea a facut ca la carte slabind si fulia la axul cu came si cureaua era mult prea intinsa.Masina a revenit la acel sunet nu prea strident pe care il aveam si inainte de cea de a 2-a operatie de "schimbare" http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1019817 poate parca se aude putin mai incet.Acum nu ramane decat sa strang bani si sa fac din nou o schimbare de distributie(chiar daca am facut-o acum 10.000 km) deoarece strangerea intinzatorului incorect mi-a afectat si celelalte componente al kitului de distributie. :)

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce componente? doar cureaua poti sa o schimbi...

dar tot nu inteleg cum a stans-o prea tare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Pai eu aveam un vajait la distributie(un vajait care se auzea in frana de motor mai tare) fix la 2 zile dupa ce am schimbat-o.Sambata am zis sa vad ce e.Am dat jos capacul la distributie si am desfacut intinzatorul moment in care acesta a sarit din opritorul lui fiind strans in sens invers(de acolo cred ca a rezultat vajaitul).Am inlocuit intinzatorul cu cel cvechi si dupa ce a fost strans de alt mecanic vajaitul ala a inceput sa se auda si mai tare vajaitul dar si in accelerare nu numai in frana de motor(distributia nu a fost stransa cu fulia la axul cu came slabita si de aceea dupa ce s-a pornit motorul era si mai stransa) dar nu am verificat atunci cat e de stransa.Astazi cand am fost la service intradevar era stransa foarte tare cureaua si nici semn pe semn nu mai era(parca).Tipul de acolo mi-a slabit-o si sunetul acela se aude acum mai incet si doar in frana de motor ca atunci dupa ce am schimbat distributia(la 2 zile a apruse vajaitul).

Swat Cat sa fie oare doar cureau de distributie cu probleme?Sa fie sunetul de la ea?Nu poate fi si: pompa de apa,role ghidaj? Intinzatorul nu cred ca e pentru ca l-am pus pe cel vechi si inainte de a imi schimba distributia nu aveam nici un sunet.Nici nu pot schimba doar cureaua,sa montez la loc si dupa sunetul sa persiste si dupa sa dau iar jos.Mecanicul mi-a propus sa schimb intreg kitul pentru a elimina orice suspiciune si de a primi garantie la lucrare.

Totusi sa dau alti bani pe distributie acuma tinand cont ca am schimbat-o acum 2 luni(10.000 km).Daca as da fiecare componenta jos(role ghidaj,pompa apa) nu am cum sa verific daca e de la vreo una din ele.Oricum rola de ghidaj dintre axul cu came si pompa injectie nu are nimic pentru ca am scoso si tot vajaie.

P.S: eu nu am nici finala la masina si motorul este mai zgomotos;banuiesc ca sunetul acela se aude si in accelerare,si la relanti. :)

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut. am A4, 2.0 tdi din 2005. am aproximativ 85.000 de km dar vreau sa ii fac revizie si distributia inainte sa plec in concediu. din pacate nu-s prea priceput si v-as fi recunoscator sa-mi spuneti in ce consta kitul de distributie si care ar fi ceva preturi normale pentru piese. vreau sa fiu in tema cand o sa merg la service.

merci frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

popa.misu: la masina ta distributia se schimba din 120000km in 120000km. Nu ai nevoie sa o schimbi asa de devreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curea distributie Contitech

Role INA

Pompa de apa Hepu

Antigel Hepu nou

Curea accesorii continental

Astea sunt piesele. Producatorii, nu e obligatoriu sa fie astia, dar astea sunt recomandate. Pentru preturi, vezi la sectiunea anunturi, sunt colegii Volksman, si Packard care au preturi bune.

@danybora, nu vreau sa te induc in eroare, dar eu stiu ca distributia nu se schimba la 60 000 km de la schimbul anterior, ci la acelasi numar de km ca si prima oara.

Mai intereseaza-te o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ajutor:)

trebuie sa schimb distributia. sunt in madrid , iar astia aici nu au auzit de contitech.

majoritatea service lucreaza cu SFK , VALEO, Si unele italienesti Dayko cred. nu stiu sigur daca asa se scrie.

La reprezentanta daca merg ma rup in 2. este 1300 de euro.

la service autorizate ies la 450-500 de euro.

spuneti mi varog ce stiti de kit ul SFK. merita?

astept repede pareri, va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nu stiu nimic despre SFK (cautarea cu Google nu a afisat nimic semnificativ), dar decat ei sau Dayko, mai bine Valeo. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 160mii km la Golf V si nu cred ca a fost schimbata niciodata.Se schimba la 120 de mii deci am cam depasit.Va rog mult daca puteti sa-mi spune-ti in Bucuresti de unde ar fi mai ok sa cumpar kitul si unde sa il si montez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

SKF e un important producator de rulmenti si nu numai, probabil cei mai buni.

Daca acel kit contine si role cu rulmenti SKF, poti sa il cumperi linistit, cureaua e Gates.

Valeo probabil e mai ieftina fiind producator local.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

De putin timp mi-a aparut un zgomot cand masina este in miscare, un fel de "fla fla fla ... :)) ". Oricum a venit timpul sa schimb si distributia.

Se poate ca acel zgomot sa fie de la vreo curea/rola? sau poate sa fie de la vre-un rulment roata, din moment ce apare numai cand masina este in miscare.

Masina este un audi a4, 2003 tdi, avb. Dupa multe cautari am ales Augsburg, desi sunt scumpi, prefer sa cred ca sunt si f buni.

Va rog sa-mi spuneti daca lista de piese este completa (sau sunt prea multe ), si daca am facut o alegere buna.

Oferta este:

1 Buc. Curea distributie Z=120 194,92 194,92

Producator Contitech,stoc Supermarket

1 Buc. Rola intinzatoare 231,00 231,00

Producator INA,stoc Supermarket

1 Buc. Rola ghidare 106,04 106,04

Producator INA,stoc Supermarket

1 Buc. Pompa apa 175,79 175,79

Producator HEPU,termen mediu livrare 1-2 zile

1 Buc. Curea transmisie 5PK1432 55,00 55,00

Producator Contitech,termen mediu livrare 1-2 zile

1 Buc. Curea transmisie 4PK841 33,66 33,66

Producator Contitech,termen mediu livrare 1-2 zile

1 Buc. Role de ghidaj 176,44 176,44

Producator INA,termen mediu livrare 1-2 zile

1 Buc. Amortizor curea transmisie cu rola 519,20 519,20

ghidare si suport

Producator INA,termen mediu livrare 1-2 zile

1 Buc. Inlocuit kit distributie motor 589,60 589,60

diesel/benzina grupa IV

Total cu TVA RON 2.081,65

------------------------------------------------------------------

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

6mil manopera , ejnebun?

NUsh cum esti tu dar pare exagerat de tot, ce-s astia, reprezentanta? atunci se explica, desi piesele is reltiv ok ca pret.

La ce ai scris tu acolo ar mai fi de adaugat niste suruburi ,care sunt de unica folosinta dupa manual, plus ca nu costa mult.

kostas , in spatele blocului ar fi gratuit :icon_rambo:

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul de manopera e pret de serivce de calitate. Doar nu vrei sa o faca in spatele blocului ?

LE: In spatele blocului e gratuit si prost. Daca tu iti faci asta la masina eu nu imi fac si nu recomand nimanui. Masina se repara la service sau la cine chiar stie cu ce se mananca un motor si are cel putin sculele necesare si locatie potrivita pentru asa ceva. Sa te vad cand ti se strica ceva la ea (sper sa nu) ce va zice acel cineva din spatele blocului. Unde e garantia ? Pe cine tragi la raspundere daca se strica si este ceva grav ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pareri despre augsburg cred ca se pot planta pe topicul dedicat acelui service

da, pretul este foarte mare atita timp cit operatia facuta intr-o reprezentanta nu a costat atita :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!