Jump to content

Schimbare distributie - cand , cum , de ce ?


voinea
 Share

Go to solution Solved by andrei_221,

Postare recomandată

Acelasi scartait il aud si eu la o skoda fabia 1.9 sdi, de prin 2004. Cand am fost cu ea la PBV, pt revizie, mi s-a sugerat ca ar fi de la alternator. Daca ai vreun prieten mecanic, nu strica sa te uiti pe acolo. La fabia zgomotul se aude de vreun an de zile :wub:

De cateva luni bune se aude si la mine .Cand am fost cu ea in service la dealer-ul A_ _ A din Pantelimon (de unde am luat masina ),mi-au spus ca poate are noroi sau o pietricica si ca o sa dispara... :beer: dar atunci masina era inca in garantie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai scut nu prea are noroiul cum sa intre. Chiar daca iti intra o piatra iti face cureau si fulia praf (se mai intampla). Daca te uiti pe curea se vede daca este deteriorata, daca este putina apa sau noroi in 10-20 km ar tb sa se curete de noroi si sa se usuce, deci nu ar mai scartai.

Pe scurt cei de la Service au scapat de tine. Sau te ai dus imediat cum a inceput scartaitul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, intreb si eu pentru un prieten cu un golf TDI 101cp, daca scrie in cartea service ca are schimbata in Germania cureaua de distributie, inseamna ca s-a schimbat cu totul distributia sau numai cureaua. Fac nemtii din-astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

- la schimbarea distributiei schimbati obligatoriu si pompa de apa

- exista kit-uri de distributie de 60-90-120k km; nu va luati dupa faptul ca in carte scrie schimbare ditributie la x KM; este important cat specifica producatorul pentru cureau de distributie

- un kit de distributie cu curele care sa reziste 90.000km este aproape dublu la pret fata de un kit de distributie de 60k km

- puneti piese de calitate :

-curele: Gates,Contitech

- role INA

- pompa de apa Hepu

- manopera difera in functie de asezarea motorului

- daca este longitudinal : 2-3 mil

- daca este transversal: 4-5 mil (se demonteaza botul masinii)

- avansul se regleaza la motoare non PD; la PD nu se regleaza avansul

- la schimbare distributie, verificati si cureau de alternoator si AC

- la cele cu motor transversal, daca tot dati botul jos, spuenti mecanicilor sa curete si radiatoarele de praf si insecte.

Cam astea imi vin acum in mine.

Spor la cheltuit banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De schimbatul distributiei in Germania si la mine scrie la fel in carte, adica doar cureaua, insa schimbatul pompei de apa odata cu cureaua are titlu de recomandare doar, asa ca nu pot baga mana in foc ca au schimbat si pompa cat sunt ei de nemti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zaxas@ trebuie sa te contrazic la reglatul asa zisului avans care practic nu exista la motoarele PD. Trebuie reglata rotita de la capatul axului cu came si se poate vedea pe vagcom decalajul (de asta nu sunt sigur), majoritatea mecanicilor de moda veche il regleaza la nimereala. Daca nu este corect reglata nu iti pornest masina deci are importanta foarte mare la pornire dar si in timpul functionarii. La pornire ECU depisteza cu ajutorul unui senzor pozitia pistonului aflat in compresie si asa iti dechide injectorul corespunzator respectivului piston.

De exemplu multi se plang ca nu le porneste masina cum trebuie dupa schimbarea distributiei, deobicei treaba cu reglatul rotitei pe capatul axului cu came este principala cauza. Acum jumatate de an chiar la masina unui prieten ne am jucat vreo 2 ore pana am nimerit pozitia corecta a acelai rotite. Pornea la n+1 chei.

Am facut acesta observatie pt amatorii de senzatii tari care vor sa-si schimbe distributia cu mainile lor sau le schimba distributia un nene mecanic care pana atunci nu a vazut motor PD.

- mai trebuie rola de intindere la cureaua de distributie (depinde de kit)

- recomandat schimb curele accesorii + intinzator curea alternator

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze daca m-am exprimat gresit.

Vroiam sa zic ca se regleaza rotita dintata din capatul arborelui cu came numai ca operatiunea nu are denumirea de reglare avans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, eu am intrebat ....nu de pompa ci de role si curea sau doar curea pune neamtu sus pe masina. Ca mie teama ca au schimbat doar cureaua si basta, sau nu se poate decat cu tot cu role schimba. Multumesc pentru clarificare anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, eu am intrebat ....nu de pompa ci de role si curea sau doar curea pune neamtu sus pe masina. Ca mie teama ca au schimbat doar cureaua si basta, sau nu se poate decat cu tot cu role schimba. Multumesc pentru clarificare anticipat!

Daca lucrarea este facuta de un service de marca (vezi stampila in carte service),sigur au inlocuit si rolele,pompa apa nu in totdeauna depinde de km.

Dar daca ajungi sa o desfaci vezi pe role de obicei este stantat anul de fabricatie,de obicei difera eventual un an de la fab. la mont.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum imi dau seama daca au fost schimbata cureaua de distributie? Precizez ca am cumparat masina din UE, si avea 134.000 KM. In cartea service scrie ca a fost schimbata la 123.000 KM, dar nu stiu daca este adevarat!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai incredere in ce scrie in cartea service, mergi cu talonul la reprezentanta, iar pe baza Nr de identificare ei iti pot spune daca s-a schimbat sau nu.

Modificat de adilabv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat cureaua cu toate cele aferente (role, pompe ,etc) la 145 k km sau 150 k km (nu mai stiu sigur trebuie sa verific) la cat ar fi urmatorul schimb?

200 k km? sau 210 k km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca nu a fost facuta intr-un service autorizat? are reprezentata de unde sa stie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este motor axr la fiecare 90000de km. se schimba curea + role si p.apa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca nu a fost facuta intr-un service autorizat? are reprezentata de unde sa stie?

Nu. In cazul asta nu are de unde sa stie. Dar nu cred ca service-urile care nu sunt autorizate se mai ostenesc sa scrie in cartea service si sa puna si stampila. Poti sa verifici asta cautand numele service-ului care apare in cartea service pe google. Daca ii gasesti, poti sa le trimiti si un mail in care sa-i intrebi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este motor axr la fiecare 90000de km. se schimba curea + role si p.apa

Motorul este ATD, 1,9 TDI , 100 horses :(

Sa inteleg ca atunci la 230 k 240 k km doar trebuie schimbata? Eu ma gandeam undeva pe la 200k -210k km sa o schimb ....asa just in case

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la reglatul distributiei la PD, nu conteaza pozitia rotii dintate de la axa came (dar sa nu o scoti afara si sa o pui in alta pozitie) ci pozitia flansei pe care e prinsa. Cei care fac reglajul cu cureaua montata, intradevar misca de roata dintata, dar asta pt a misca prin intermediul curelei arborele cotit(vibrochenul) fata de axa came, deci e vorba tot de acelas avans axa-vilbrochen, singurul care se poate regla la PD-uri si care normal se regleaza cand montezi cureaua folosind niste scule de blocare. Personal, nu sunt adeptul reglarii dupa metoda consumului la relanti, avand in vedere ca nu e distributie variabila si la turatii mari poate iesi din grafic.

Referitor la avansul injectiei la PD-uri, acesta nu poate fi reglat, nici vazut pe vag-com, fiindca nu poti sa-l dereglezi umbland la distributie, doar daca scoti roata dintata de la axa came si o pui decalata (insa e posibil ca si acolo sa fie in semn ca sa nu te incurci), insa nu ai nevoie sa o scoti la schimbul de curea ci doar o slabesti cat sa o poti misca stanga-dreapta in gaurile ovale, necontand pozitia finala in care o vei strange, dar ar fi indicat sa fie intr-o pzitie de mijloc pt a putea face un reglaj ulterior daca e nevoie. Pozitia dintilor dedicati, care paseaza senzorul HALL, nu poate iesii din grafic indiferent de pozitia in care ai strans roata dintata axa came, asta deoarece senzorul HALL e cel care dicteaza CINE si nu CAND e pornita injectia, astfel informatia de la el nu conteaza cand ajunge la ECU ci doar sa ajunga si sa fie in grafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot la 90000km. se schimba si la atd,scuze la tine scrie an2002 ,101 caluti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am si eu o dilema si anume cum aflu cu ce fel de marca de curea role pompa de apa etc vine masina din fabrica? am deja 150 000 km iar in carte scrie ca distributia afost schimbata la 104 000 km in germania si vreau sa le schimb tot cu unele identice am fost la augsburg si am primit o oferta da cu piese de producator si nu prea am incredere in ele plus ca golful meu e cam rar ma refer la echipare si motorizare e vorba de 1.9 TDI 130 CP ASZ PD HIGHLINE 2003 si nu prea am gasit informatii despre el si una :icon_thumright: bordul zice service jetz e acelasi cu service oil? ce trebuie sa fac?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Service jetz sa nu te sperie, este service periodic pe care il poti adapta la instrumente adaptare canal 41,42 de la 30 de zile la 365 s-au720 de zile si va apare in bord dupa expirarea lor de cate ori va fi resetat,nu are legatura cu distributia s-au schimbul de ulei.Iar motor asz cu 6 trepte 130cp este in golf4 2003 destul de des,cel putin eu am 5 clienti cu motorizarea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- manopera difera in functie de asezarea motorului

- daca este longitudinal : 2-3 mil

- daca este transversal: 4-5 mil (se demonteaza botul masinii)

Nu e invers?

Daca e longitudinal se demonteaza botul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si atunci ce trebuie sa fac adica ce lucrari verificari? daca nu are legatura cu schimbul de ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general se schima si pompa de apa, chiar daca nu ar fi cazul, pentru ca se ajunge relativ de greu la ea, si daca tot esti acolo, iti e mai usor sa o faci, si scapi si mai ieftin decat sa iti mai desfaca odata toata partea de la distributie. Intotdeauna vor fi oameni care vor zice "lasa ma ca mai merge", dar daca vrei sa faci o treaba, fa-o bine, sau deloc. Parerea mea.

Spor la "revizie" :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!