Jump to content

Merita 5000 Eur O Ibiza 2001 1.4 Mpi ?


DanielArdelian
 Share

Postare recomandată

DanielArdelian

Salutare fanilor VAG !

Este primul meu mesaj pe forum si as dori sa va cer o parere despre o masina second-hand pe care fratele meu ar vrea sa o cumpere.

Este un Seat Ibiza 1 din 2001 cu motor 1.4 MPI, 5000 EUR, neinmatriculata. Proprietarul spune ca este Euro 4 si taxa ar iesi cam pe la 300 EUR.

Ca dotari: audio original, climatronic, 3 usi, inchidere centralizata, alarma, ABS, geamuri electrice si inca cateva maruntisuri...

Ce mi s-a parut suspect: ambreiajul merge cam greu si cand ridic pedala incepe sa se miste masina dupa ce am ajuns foarte sus cu ea si are cursa cam scurta. E normal, oare "asa face toate" ?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri,

Daniel Ardelian.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce mi s-a parut suspect: ambreiajul merge cam greu si cand ridic pedala incepe sa se miste masina dupa ce am ajuns foarte sus cu ea si are cursa cam scurta. E normal, oare "asa face toate" ?

Faza cu miscatul masinii cand ridicati ambreiajul este valabila si la Golf V si Octavia II deci presupun ca la majoritatea. Masina se misca putin cand ridicati ambreiajul iar aceasta nu este in viteza. Cat despre restul intrebarilor ii las pe colegii de pe forum care detin o astfel de marca sa va raspunda. Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DanielArdelian

Scuzati daca s-a inteles gresit...daca masina nu e in viteza nu se misca...

Vroiam sa spun ca masina incepe sa se deplaseze normal cand e bagata in viteza doar in partea finala (foarte sus) a cursei pedalei de ambreiaj.

Ideea este ca eu nu prea ma pricep la masinile astea si la 5000 EUR am de ales intre un Fiat Punto 1.2 benzina din 2003 si un Seat Ibiza 1 1.4 benzina din 2001. Oarecum inclin spre Seat, ca e VAG si cu motor in 4 cilindri, desi aspectul vizual la Punto e mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da mai multe detalii despre masini. Numarul de km, puterea motorului.

Am mers cu un fiat cu motor 1.2 - 60 cai. (masina era 2002, adusa din Italia cu 60000 km) Se misca chiar foarte bine in oras. Cuplul in are destul de jos, si masina e foarte usoara. Mi-a placut. Consumul e destul de bun. (aprox. 8% in oras si in jur de 5% in afara).

Seatul are motor de 75 cai sau cel de 60 cai?

Daca ai VIN-ul masinii poti afla mai multe detalii despre motor (cati cai are, ce norma de poluare indeplineste) de aici: http://www.oilshop.ro/catalog/vagvin.php

Daca ambele masini sunt de pe autovit, ai mare grija la ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DanielArdelian

Ambele masini sunt gasite pe autovit, kilometrii la bord cam egali si suspecti (114 000 si 123 000).

M-am intalnit astazi cu proprietarii in targul de masini (din Timisoara). Nu le-am putut misca mai mult de 2 metri inainte si inapoi ca nu era loc, deci oricum urmeaza sa fac si proba la drum inainte de a cumpara. Seat-ul e cu motorul 1.4 MPI, parca 60 CP. Vizual, motorul pare ok, relantiul rotund, se accelereaza fara ezitari, nu scoate fum.

O singura problema am observat la motorul Seat, la prima cheie din ziua respectiva. A pornit, a mers pe la 1000 rpm, dupa care a scazut turatia pana sub 500 rpm pentru 1 - 2 secunde, dupa care si-a revenit si nu a mai facut nici o figura. Ma gandesc ca ori este un defect din soft (cum a fost la Fiestele de 1.25 noi) ori vreun senzor pe la motor. Daca e senzor, nu ma deranjeaza foarte tare.

As fi vrut sa aflu daca la acest model / motorizare exista ceva probleme mai cunoscute, de fabricatie sau de proiectare. In rest, masina parea ok, mai putin ambreiajul care mergea foarte greu, cursa activa foarte sus si foarte scurta. Vanzatorul a spus ca cica asa sunt toate ambreiajele de Seat, ca e pe cablu, nu e hidraulic. Abureala, dupa parerea mea ca eu am un Megane din 97, cu ambreiaj tot pe cablu si merge mai usor ca la Dacia lu' tata. La Seat mergea mai greu ca la o Dacie 1300. Again, asta n-ar fi o problema chiar fatala, ca se mai remediaza, daca asta nu e starea lui naturala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Seat Ibiza si ambreajul nu tine prea sus, si nici nu are prea scurta cursa. Am mers si cu masini care aveau aceasta problema (printre care si o ibiza). Era ambreajul obosit. Intr-un final a trebuit schimbat.

Problema pe care ai sesizat-o la prima cheie e foarte posibil sa fie de la calitatea benzinei. Am patit-o si eu, cand am facut un plin. Dupa ce am schimbat benzina nu am mai avut probleme.

Nu stiu cata relevanta are, dar eu am avut inainte de seat ibiza o skoda fabia motor 1.4 MPI 8v de 60 de cai. Din ce am mai citit pe net, nu ar fi chiar acelasi motor si pe seat ibiza. Motorul mergea bine, doar ca avea consumul prea mare. Peste 10% in oras, si nu in perioade aglomerate. In afara era in jur de 7%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DanielArdelian

Multumesc pentru raspunsuri, deja am aflat lucruri interesante !

Proprietarul a fost de acord sa ducem masina la un service pentru verificare inainte de cumparare. Ma gandesc ca daca o fi ambreiajul terminat, o sa-mi spuna cei de acolo.

Cand s-a cumparat Megane-ul, cei de la Renault au spus "ambreiaj uzat 15 %, ramas 85 %" la o masina de 110000 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ibiza de la firma a fost schimbat pe la 100 si putin de mii km. dar masina a fost condusa de foarte multe persoane, cu talente diferite in arta condusului.

La peugeot 206, a fost schimbat tot atunci, dar era mai praf ca ala al ibizei. Masina a avut parte de acelasi regim.

Deci la Km astia, daca sunt reali, e relativ normal sa faca probleme amreajul.

Edit: la punto, prietenul a carui masina am condus-o, a schimbat ambreajul la 70.000 km. In Italia masina fusese a unei doamne.

Modificat de o3_cep
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DanielArdelian

OFF-TOPIC: Gasisem si un Matiz din 2005, frumusel, tot al unei doamne, 36 000 Km, ambreiaj terminat :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul in nici un caz nu e Euro 4, ci Euro 3. Deci fii atent la taxa de prima inmatriculare, o sa fie sigur ceva mai mare de 300 de euro cat ti-a zis proprietarul, probabil 1500 de euro. In al doilea rand, ar trebui sa verifici daca si cand a fost schimbata distributia. Oricum, iti recomand ca daca o cumperi sa schimbi distributia, uleiul si filtrele, este cel mai sigur pentru masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salve.nu stiu daca t emai intereseaza la ora actuala.Eu am tot un Seat Ibiza tot din 2001 tot motor MPI 1,4 60 CP.

Nu prea ma pricep la masini dar:

si la mine am problema cu ambreiajul:aprope ca imi trebuie 2 picioare sa-l apas...la service mi-au spus ca-i ok.

a fost adusa toamna din germania cica la 70k km...poate 170k vroiau sa zica....mare grija...dar no problem...

in rest absolut multumit....

Si daca te mai gandesti intre un fiat si seat..hmm...eu am condus noul punto cu motor de 1.2 si merge mai rau decat vechea mea dacie(in afara localitatii bine-nteles)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
cristi.rosu

Am cumparat si eu un seat ibiza din 2001 acelas motor ca al tau (l-am adus din germania 3500E). Este euro 3 si taxa de prima inmatriculare este de 1000 euro. Poate mai astepri putin si voteaza astia de la guvern noua taxa si platesti mai putin. Eu vreau sa-mi iau numere rosii pentru inca o luna; mai trag putin de timp, poate platesc mai putin...

Aceeasi problema am avut-o si eu cu cablul de ambraj . Am dus-o in service si mi-au schimbat cablul pentru ca era rupt.

Cat despre pret, mie mi se pare nesimtit de mult. Pe mine ma duce totul cam la 5500 euro (drum de acolo, acte, nr rosii, taxa + revizie+ cablu ambreiaj). Pe langa taxa de inmatriculare tre sa te duci si in service si sa-i faci revizia, sa-i schimbi cureaua de distriburtie si poate si ulei (asta daca nu a facut-o proprietarul), iar astea o sa te duca cel putin 200 euro. Daca tre sa mai schimbi si cablul de ambreiaj...

Partea buna e ca setul asta e facut pe platforma de VW Polo si are o gramada de dotari utile spre deosebire de Fiat, despre care am auzit ca se strica super repede.

Parerea mea e ca daca ai 6000-6500 euro, mergi pe seat ca e mai buna. Sau poti sa dai o fuga pana in germania si la banii astia iti iei un golf :)).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex_nitz_87

In caz ca mai citesti mesajele eu tocmai mi-am cumparat o ibiza.Ca sa iti faci o parere: Seat Ibiza 2002, 1.9 SDI, 5 usi , 70 mii km, reviziile la zi cu carte service, inmatriculata, cam aceleasi dotari (geamuri fata,climatronic,radio,inchidere centralizata), 6700 euro.Masina merge super bine, sunt foarte incantat dar tinand cont ca eu am condus numai dacii nu pot spune ca ma pricep.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!