Jump to content

Skoda Octavia 1.6 Fsi Elegance


rvacaru

Postare recomandată

Salutare

Desi incepusem sa "invat limba japoneza" fiind clar pregatit sa cumpar o masina asiatica, se pare ca soarta a vrut altceva pentru mine si mi-a trimis o (zic eu) ocazie: Octavia 2 1.6 FSI Elegance.

Ce stie motorul nu cred ca are rost sa mai detaliez, 155Nm la 4mii ture, 116 CP, amestec omogen, mananca CO95 din cate am citit pe capacul de la buson, nimic deosebit (cod motor BLF).

Trage decent (pt mine), poate e o idee mai zgomotos decat 1.6 MPI (mai ales in sarcina), are ceva cuplu si la turatii joase, e exact ce cautam eu.

Masina e fabricata in noiembrie 2005, diamant-gri metalizat cu tapiterie Onyx neagra, a avut un singur proprietar care a murit luna trecuta (am cumparat masina de la sotia lui de 83 de ani), are 18200 km la bord, carnet de service (gol, ca este pe LongLife si inca nu s-a facut nimic la ea).

Tot ce este pe masina este OEM Skoda (si asa si ramane), cred ca si rotile de iarna le-a cumparat de la Skoda :D

Ca si dotari, masina are dotarile standard de la Elegance Germania MY2006 plus ceva optionale. Cele mai interesante ar fi:

- ESP, ABS, si toate grupurile de 3 litere binecunoscute

- toate airbagurile disponibile

- Stream cu CD normal

- tempomat (sau cruise-control cum i se mai spune)

- senzor ploaie si lumini, oglinda antiorbire

- volan de piele cu comenzi radio pe el, frana de mana piele, sacul de la schimbator cred ca nu e piele(!?), maciuca e plastic+crom ;)

- Maxidot

- cotiera fata cu Jumbo-box (fara mufa USB in ea ;) )

- cotiera spate cu gaura pentru ski-sack

- scaune fata incalzite

- 4 geamuri electrice

- Climatronic bi-zonal

- senzori parcare spate (afisare pe Stream)

- faruri ceata

- Jante aluminiu tip VEGA (cauciucuri Bridgestone Turanza RE30 205/55 R16)

- Jante tabla (cu Barum Polaris 2 195/65 R15)

- trapa electrica transparenta (sau turela cum am auzit ca ii mai zice :D )

- suport ochelari

- alarma OEM Skoda cu senzor interior si anti-ridicare (din cate am citit prin carte)

- chei "briceag"

- ambele scaune fata reglabile pe inaltime

- evident covorase de vara Skoda si covorase de iarna (de cauciuc) ;)

Ce mi-as mai fi dorit la ea:

- senzori parcare fata (mi se pare teribil de greu de manevrat prin parcari, comparat cu Fabia)

- stergator luneta

Ce o sa ii mai fac in viitorul apropiat:

- ii rup plasticul acela de la butonul de Off de la climatronic (e enervant sa trebuiasca sa rotesti la minim ca sa inchizi)

- un tip de inox (nu stiu cum se numeste altfel) pentru iesirea tobei de esapament spate (oval, rotund sau chiar dublu, daca se poate monta)

- sac si maciuca de piele pt schimbator (cu astea nu sunt 100% decis, imi plac si astea care sunt acum)

Ce nu imi place sau lucruri care m-au surprins:

- vizibilitatea in spate este dezastru, te simti ca in tanc, ghicesti pe unde umbli

- suspensia cam tare (parca Fabia e ceva mai moale)

- nu are butoanele de comanda trapa si plafoniera luminate (se orbecaie pe acolo si deja am vazut ca e murdar tavanul in zona aceea)

- mi se pare extrem de lunga (am avut numai masini mici hatchback) si tot timpul am impresia ca nu am incaput complet in parcare

Consum:

- cand am luat masina pe BC2 era cam asa: 2200km, 36km/h vit medie, consum 7,5 la suta

- prin oras (o am de doar 3 zile) vad ca mananca 9-9.5 la suta (stau intr-un oras mic si linistit :D )

- ulei nu stiu inca daca si cat mananca

- apa a cam baut, am vazut ca e spre minim

Pretul de 14300 euro nu este relevant deloc, eu cred ca a fost subevaluata, deci nu e important.

Masina am luat-o de la niste oameni super-religiosi (pocaiti ;) ) si sper ca e sfintita, botezata si tot ce trebuie :D

M-am bucurat ca am gasit un vanzator de incredere (nici nu am mai facut proba de drum cand m-am dus sa o vad).

Poze inca nu am facut, de abia am inscris-o si am pus rotile de vara, o sa ii fac si le voi posta.

Sambata plecam in concediu si sper sa ne obisnuim si intelegem bine unul cu "cealalta" :)

Nu am de gand sa ii fac nici un fel de tuning, imi plac masinile asa cum s-au "nascut", asa am tinut si Fabia, asa ramane si asta.

LE: Am totusi o poza, cea pe care am vazut-o cand m-am decis sa merg sa o vad (e cu rotile de iarna si cu oribilele capace cu care a dotat-o fostul proprietar).

post-74-1178826431_thumb.jpg

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
  • Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rvacaru

    98

  • Serban F

    15

  • virgilius23

    9

  • Executron

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

frumoasa masina :D

sa o conduci cu placere si multi km fara probleme ;)

Link către comentariu
  • Administrator

sa ai noroc de ea si sa te poarte bine! :D

Link către comentariu

E ff faina masina :D mie imi place. Si eu is de parare ca asa cum a iesit din fabrica asa trebuie sa ramana ;)

Link către comentariu

In sfarsit inca un Octy 2 1,6 FSI Elegance :))

Sa o stapanesti sanatos, ai multe optionale misto la ea si pretu mi se pare f. OK.

La benzina ti-as recomanda sa bagi OMV 100, fiindca sincer se simte diferenta, si cei de la reprezantata asa mi-au recomandat (nu c-ar stie aia ceva dar...)

F. adevarat senzatia de tanc... Intr-un fel e bine ca e relaxant in masina, dar e groaznic in oras si in special in parcari, mie mi-e f. greu s-o conduc.

:))

Link către comentariu

Felicitari! Sa o stapanesti sanatos!

Foarte frumoasa masina!

Link către comentariu

Multumesc pentru urari!

F. adevarat senzatia de tanc... Intr-un fel e bine ca e relaxant in masina, dar e groaznic in oras si in special in parcari, mie mi-e f. greu s-o conduc.

Eu deocamdata prin oras am ridicat scaunul mai sus, m-am cocotat mai sus si incet incet sper sa ma obisnuiesc cu senzatia ca portbagajul a ramas afara din parcare... :D

Link către comentariu

si mie mi se pare un dezavantaj ( cel putin pentru inceput pana te obisnuiesti cu ea ) vizibilitatea portbagajului, si incep sa inteleg gagicile alea de se chinuie 20 de min sa parcheze o masina..:D :D

cred k asa o sa fiu si eu - apropo,mie imi vine ( O2 - 1.6 MPI trend,maxi dot, senzor ploaie 1,cheie tip briceag,4 geamuri electrice alba,pachet drumuri grele,jumbo box,climatronic dubla zona...) in august pe la sfarsit,da la cate test-drive-uri am facut incep asa usor usor sa ma obisnuiesc...!da u ai si un mare avantaj cu senzorii aia de parcare,asa k sa nu te mai auzim k te plangi!!

bafta si multi km cu placere

Link către comentariu

Stii tu cum e cu senzorii de parcare... nu e bine sa te bazezi numai pe ei ca se mai si strica :offtopic:

Incerc sa aflu cat de scump/complicat este sa montez si in fata (teoretic sunt 4 senzori, cablaj si un buton, asta daca impart aceeasi unitate de control cu cei din spate), are un coleg de serviciu si par utili si in fata.

Link către comentariu

S-o folosesti sanatos si sa te tine cat mai multi ani!

Acuma si o intrebare: cum de nu ti-ai luat o japoneza? ca din ce am citit mai de mult pe forumul asta, erai pentru cumpararea uneia. Ce m-ar interesa ar fi ce anume ti-a declansat decizia s-o cumperi?

Numai bine si drive safe.

Link către comentariu
Publicat (modificat)

:offtopic: Pretul :) Mie mi s-a parut extrem de ieftina. Masina este ca noua, la banii cu care luam o Fabia 1.4 noua cu ceva optionale pe ea ;)

Si faptul ca are de la culoare pana la dotari tot ce mi-am dorit de la o masina (inclusiv garantie pana in 11/2007).

La banii aia nu cred ca cumparam nici o masina japoneza comparabila.

Am testat toate modele din clasa compacta si cateva din clasa medie. Greu de gasit "mai multa masina" la banii aia decat ocazia asta. De aceea m-a si prins cu Fabia nevanduta, am considerat ca e o ocazie si am luat-o.

Alternativele mele erau:

* Toyota Auris 1.6 VVTI (minim 17mii euro) - masina mult prea noua sa pot avea incredere in ea, plus un interior cu materiale si culori total opuse gusturilor mele

* Mazda 3 1.6 Active (minim 17mii euro) - o masina cu facelift, care mi-a placut foarte mult, poate un pic cam micuta, insa au ceva probleme cu rugina (am postat pe undeva pe aici) si mi-a fost teama sa ma lupt cu "cancerul", plus ca sunt cam putine aici pe strazi si se devalorizeaza teribil de rapid

* Honda Civic 1.8 (minim 18mii euro) - o masina de la care cred ca imi place doar motorul si spatiul interior, mult prea futurista pentru gusturile mele si oricum deja scumpa fata de cat eram eu dispus sa platesc pentru o masina (13-15mii eur)

* Opel Astra 1.6 (minim 12-13mii euro) - o masina care mi-a placut, simpla, decenta, o aveam pe lista

* Ford Focus 1.6 - nu, nu imi place nimic la el, desi probabil este o masina buna

* Audi A3 Sportback 1.6 MPI - o masina care imi place foarte mult, dar care este mult prea scumpa pentru buzunarul meu si pentru ceea ce ofera ;)

Deci a fost simplu sa aleg cand am vazut anuntul cu Octavia ;) Cred ca era cea mai ieftina Octavia 2 FSI dupa 2005 de pe mobile.de ;)

Modificat de rvacaru
Link către comentariu

Ati facut o alegere inteleapta domnule Vacaru, sper sa nu fiti dezamagit, pt ca ma simt autorul moral al acestei alegeri in proportie de 50% :offtopic: si n-ash dori sa sughitz des in urmatorii ani :) . In rest alles gutte si 1.000.000 de km fara probleme!

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos voios voinic si fara probleme.

Pana la urma dilema ta s-a rezolvat mai usor decat anticipai. :D

Link către comentariu
Multumesc pentru urari!

Eu deocamdata prin oras am ridicat scaunul mai sus, m-am cocotat mai sus si incet incet sper sa ma obisnuiesc cu senzatia ca portbagajul a ramas afara din parcare... :D

:D i know the feeling.

In passat eu stau cu scaunul f. jos si f. spate, cum zicea un coleg "cazut in scaun" :D

Ma rog am si avantaj c-am automata si nu trebuie s-ajung cu picioru pana la fund asa ca stau mai cazut :D

Acuma mi-a venit in cap ca eu consider pozitia la volan slabuta. Care e problema. Ca sa simt masina trebuie sa mai ridic scaunul. Am aprox 1m 80cm si 100 kg deci dau volanul mai incolo ca imi intra in burta :). Ei bine mi se par pedalele mult prea in spate, si trebuie sa stau mult prea in volan pentru gusturile mele. Ar fi mai de lucrat aici. Pur si simplu nu-mi gasesc pozitia la volan.

Ah si scaunele mi se par prea sport si prea inguste pt suta de kg a mea :D. Ah si cutia de viteze e cam... fitoasa sa zicem.

Dar prea am criticat-o in topicul asta... :D Ce-mi place cel mai mult : suspensiile in oras, stabilitatea pe sosea si in curbe, materialele cu mici exceptii mi se par f. bune, multe locuri de depozitare, motorul la 5000 rot zici ca e V8 :D.

Ah si regret ca n-am luat 2.0 FSI dar maica-mea a fost cea care a luat decizia tinand cont ca era pt ea practic... Dar nici yo n-am insistat din nefericire.

Link către comentariu

Hm.. eu am 1.90, picioare lungi si MULT mai putine kilograme :D

Stau bine, totul e perfect din acest pct de vedere. Doar linia geamurilor e un pic prea sus pt gusturile mele, in rest nu ma pot plange de nimic. Volanul il tin "apasat" la maxim inspre ceasuri, scaunele sunt chiar mari pt mini-kilogramele mele, totul e ok. Sunt sigur ca ma voi obisnui cu timpul.

Cu 2.0 FSI am facut un testdrive, mi s-a parut foarte puternic, dar gurmand si cam brut asa, violent :D

Si mult mai zgomotos ca "asta micu". 2.0 FSI nu as fi luat, e prea mult pt mine.

Link către comentariu

Ah inseamna ca mi se pare mie ca nu am mai auzit pe cineva sa se planga de chestia asta. Sincer cred ca m-am obisnuit sa stau cazut in scaun de la passat caci la asta e mai greu ca trebuie sa apas pe ambreiaj.

Hai c-ar fi fost mai fain 2.0 FSI. Rupeai toate 1,9TDI cum ma amuzam cu cineva :D

Link către comentariu

Haha...iar la benzinarie ma duceam noaptea, sa nu ma vada cei pe care ii "rup" ziua :ph34r:

Nu, eu nu sunt genul asta, eu sunt genul care circula cu tempomat in oras daca se poate :soothe[1]:

Link către comentariu

In sfarsit cineva pe gustul meu :soothe[1]: Foarte de acord eu chiar bag tempomatu prin oras. Dar trebuie sa recunosc ca motorul asta pe benzina cu cutie manuala ma face sa merg mult mai sport fata de nesportivitatea diesel + tiptronic. :D

Scuze ca ti-am poluat topicu :D Poate dai si tu cand mai ai timp prin Buc pe la intalniri :D Ar fi super!

Link către comentariu

Si eu as vrea sa achizitionez o O2 FSI 115CP elegance care ma duce la 18.000DDPcu optionale.merita masina ca ai avut ceva timp sa mergi cu ea.

Chiar ma intereseaza confortul si tinuta de drum si sa nu aibe probleme majore.

Link către comentariu

Chiar la versiunea motor 1.6 FSi 115 CP cate tevi de evacuare ai ? 1 sau 2 ?

Link către comentariu
virgilius23

Felicitari , masina arata super !Din ce zici chiar e bine intretinuta .

Acum , fata de ce te plangi : eu am 1.83 inaltime , conduc cu scaunul la podea si nu m-a deranjat niciodata lungimea masinii ! Asta fara senzori de parcare !Cand m-am urcat prima data in ea mi s-a parut ca stau intr-un fel de pavaza , datorita liniei ridicate a geamurilor laterale - in pozitia minima a scaunului !

De bezina : eu ii pun EVO de la MOL si Carera 100 de la OMV , dar am mers in concedii cu ROZ 95 si consuma chiar ceva mai putin ( am un articol din AutoBild facut chiar cu o O 2 FSI - daca e cineva interesat il scanez partial sa va convingeti ) .Poti pune 95 teoretic fara a cere performante maxime - nu-i dai talpa , nu mergi cu ea turata peste 4500 constant .

Sunt fff multumit de masina , nu pe de-a intregul de motor , dar nu e rau deloc !Am facut 87.000 km in doi ani fara probleme majore , doar un senzor de la esapament aprins ocazional in bord , a carui problema tot eu am gasit-o : puneau 4.5 in loc de 3.5 ulei - GRIJA mare la service !!!!!

Altfel , am luat de o luna un Auris pentru familie ( Skoda e a firmei la care lucrez ) si e totusi altceva - are cateva plusuri ( putine ) si minusuri ( ceva mai multe ) . Am luat Toyo ta pentru fiabilitate si pret totusi 14.700 DDp pentru Auris 1.4 vvti Terra echipata complet , inclusiv AC , MP3 , geam- oglinzi el , scaun -volan reglabil , 4 airbag .

Am uitat : nu consuma ulei , apa am pus odata 1/2 de litru - adica antigel si asta a fost tot !

Poti sa uiti de ridicat capota , doar daca mai pui solutie de parbriz , insectele astea sinucigase circula cu mare viteza :)

Link către comentariu

Ce intrebare mai e si asta? Nici macar 2.0 FSI nu are 2 evacuari. Alea le vezi de la 3000 cmc in sus.

Link către comentariu

lol iti zic sigur ca la 2.0FSI ai 2 tevi de evacuari drepte. Mi se pare ca la 1.6 Fsi 115cp ai 2 tevi indoite catre pamant.

Link către comentariu

ah, probabil te referi doua tevi pe aceeasi parte? Asta se poate. Cele orientate in jos sun TDIuri.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!