Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Makron, de abia acum am vazut ce motor ai, in cazul acesta ignora ce am zis, insa daca o sa ai odata ocazia sa te urci la volanul unui motor PD, incearca sa conduci cum spui tu si schimba la 2000 turatiile in oras si vezi ce se intampla cu masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te lua doar dupa ce scrie in profil. Mai exista si masinile de la serviciu care, desi le avem in portofoliu, nu le putem mentiona in profil.

In speta este vorba despre un O 2 1.9 tdi pd. Stiu foarte bine despre ce este vorba. Prin oras daca merg cu a III-a la 2000 rpm am in jur de 55km/h fara sa vibreze si fara sa-mi infunde urechile cu frecvente joase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
MAKRON

 

Mersul pe plaja de cuplu este definit ca cel mai sanatos pentru motorul diesel in general, deci avem motoare care ating cuplul maxim la 2000 rpm, iar motoarele generatie noua il ating la 1750 sau chiar 1500 rpm. 

DSG-ul schimba dupa cum pui piciorul in acceleratie. La acceleratii line schimba jos, iar la afundarea pedalei in acceleratie cutia schimba mai sus, deci evita mersul subturat, evitand fenomenul "Surge" ce apare la turbina.

Modificat de viliboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

toata lumea scrie ca trebuie mers turat, asa e,

dar in afara de asta mai important cred ca este mersul pe toata plaja de turatii si mai ales pedala la podea de la turatia de cuplu pana la 3500-4000.

exercitiu care face bine geometriei variabile.

daca il tii intre 2200-3500 in mod constant, cred ca in afara acestei plaje apar probleme la accelerare.

eu am mers in plaja 2000-3500 si acum cand vreau sa accelerez la maxim de la ~1600 se simte o oarecare ezitare, pana ajunge la turatia de ~2000, unde a fost turbina obisnuita sa lucreze.

corectati-ma unde gresesc!

Multumesc!


....

Daca ai rabdare sa mergi cu Tdi-ul pe autostrada cu 110-120 cum mergeam cu Dacia acum 20 de ani este treaba ta, dar eu abia astept sa o desfund putin de funingine pe la 150-160, aici se simte bine un turbo intre 3000-3500 macar o ora pe un autoband bun.

 

 

....

-Daca ati ajuns in Raiul Vitezei(adica DE) se recomanda top speed-ul macar pentru cateva zeci de km in zonele fara limita de viteza. Credeti-ma ca motorul TDI prinde aripi dupa aceasta cura de sanatate.

 

de unde scoateti voi dumele astea? adica daca merg intr-a 3-a cu 4000-4500 rot si 120km/h nu e acelasi lucru cu goana spre moarte cu 160km/h?

motorul merge la cu aceeasi turatie si la 100km/h intr-o treapta inferioara, ca si atunci cand merg cu a 5-a la 160km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

....

-Daca ati ajuns in Raiul Vitezei(adica DE) se recomanda top speed-ul macar pentru cateva zeci de km in zonele fara limita de viteza. Credeti-ma ca motorul TDI prinde aripi dupa aceasta cura de sanatate.

 

de unde scoateti voi dumele astea? adica daca merg intr-a 3-a cu 4000-4500 rot si 120km/h nu e acelasi lucru cu goana spre moarte cu 160km/h?

motorul merge la cu aceeasi turatie si la 100km/h intr-o treapta inferioara, ca si atunci cand merg cu a 5-a la 160km/h.

Potrivit teoriei tale poti merge si cu treapta 1. Daca ai ajuns in Germania si nu iti alergi masina, nu te integrezi in peisaj, sau ai alt motiv(prudenta, frica, masina nu e ok tehnic sau nu e potenta, nu te grabesti, vrei sa mergi economic, nu ai licenta de pilot, etc.)

In Germania se merge in coloana cu 200 km/h pe portiunile fara limita de viteza. 

Modificat de viliboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toata lumea scrie ca trebuie mers turat, asa e,

dar in afara de asta mai important cred ca este mersul pe toata plaja de turatii si mai ales pedala la podea de la turatia de cuplu pana la 3500-4000.

exercitiu care face bine geometriei variabile.

daca il tii intre 2200-3500 in mod constant, cred ca in afara acestei plaje apar probleme la accelerare.

eu am mers in plaja 2000-3500 si acum cand vreau sa accelerez la maxim de la ~1600 se simte o oarecare ezitare, pana ajunge la turatia de ~2000, unde a fost turbina obisnuita sa lucreze.

corectati-ma unde gresesc!

Multumesc!

de unde scoateti voi dumele astea? adica daca merg intr-a 3-a cu 4000-4500 rot si 120km/h nu e acelasi lucru cu goana spre moarte cu 160km/h?

motorul merge la cu aceeasi turatie si la 100km/h intr-o treapta inferioara, ca si atunci cand merg cu a 5-a la 160km/h.

 

Turatia e aceeasi dar depinde sarcina. Este important sa nu ai sarcina 100% cand turatia este sub 2000rot/min.

Turbina nu are cum sa se obisnuiasca cu o anumita viteza a motorului deoarece ea este comandata de sarcina, iar sarcina se regleaza prin pedala de acceleratie. Turbina face ceea ce ii ceri. Daca nu iti place cum functioneaza in anumite regimuri de mers atunci posibil sa fie o problema, ex(vacuum, turbina obosita, depuneri pe geometrie,etc).

Cine are CB si se uita la consumul instant, se poate vedea unde motorul consuma cel mai putin, adica randamentul motorului este mai mare si deci depunerile mai mici.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut am si eu un pasat 2009 cu motor de 2.0 125 kw si il schimb pe la 2800 3000 si nu stiu daca e bn

imi puteti sa imi spuneti pe la cat sa schimb treptele

salut am si eu un pasat 2009 cu motor de 2.0 125 kw si il schimb pe la 2800 3000 si nu stiu daca e bn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bine, intre 2500- 2800 sa cazi pe cuplu depinde de situatie, uneori cand o cere in depasire poti depasi acest prag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am schimbat benzinarul pe diesel si nu stiu daca conduc corect. 

Eu schimb cam asa: treapta 1..1200-1500, 2.    2000-2200, 3-4  2500-3000

Precizez ca la stilul asta de condus, daca am restrictie de 80, merg tot drumul in a 3a, deoarece daca urc la a 4a, ar trebui sa conduc cu ea undeva pe la 1800 de ture.

La ce turatie minima ar trebui sa fie intr-o anumita viteza, astfel incat sa nu trebuiasca sa schimb in alta treapta?

P.S. daca m-as lua dupa ce-mi indica computerul de bord as conduce constat la 1500-1700 de ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ok cum schimbi vitezele. Oricum trebuie sa simti motorul unde trage si cum trage, sa te obisnuiesti cu masina si apoi iti dai seama singur cand trebuie schimbate treptele.

Nu este problema daca mergi constant cu treapta a 4a la 1800 rpm. In mers constant sarcina pe motor e mica, insa situatia se schimba total in momentul in care accelerezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu un Passat B6 2.0 TDI dar PD si as dori sa stiu la ce turatie ar trebui sa schimb vitezele?

De exemplu, pana la ce turatie sa merg cu treapta 1 ca sa schimb intr-a 2-a?

De asemenea, cu ce turatie sa merg constant, la drum intins?

Cineva mi-a recomandat sa schimb la 3000, si sa merg constant pe la 2200-2300 ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. La orice turatie vrei tu dar de obicei iti vei da seama( in timp, facand km) cam la ce turatie sa schimbi ca sa pici cat de cat in cuplu pe tr2.

2. Asta e fix in fct de viteza si de tr de viteza folosita. Iar e treaba de obisnuinta si alegerea fiecaruia; eu personal merg in zona 1900-2300 rpm tocmai pt a avea cuplu/putere suficienta sa fac o depasira fara retrogradare.

3. Eu iti recomand sa schimbi la 4000 si sa mergi constant la 3000...vezi..n are treaba cu tine si modul tau de condus. Important e sa inveti masina, sa nu mergi subturat ca omori turbina si sa respecti regulile alea "populare" de condus motoare turbo: la rece dai cheie o lasi 30 de sec si ai plecat, sa nu o fortezi cand e rece, sa o lasi 30-60 de sec dupa un drum intins inainte sa o opresti.

In rest motorina buna, ulei bun si revizii la timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am spus cuiva ca schimb la 3000 si mi-a zis ca, cam omor masina :)) 4000 mi se pare sincer multisor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La postul nr 3, Cristi era ironic ; incerca sa iti spuna ca degeaba te iei dupa unu-altul…totul tine de condtiile de trafic, poti schimba si la 2000 rpm cand ai trafi in fata si vrei doar sa mentii, poti schimba la 3500-4000 in depasiri, poti schimba la 2500-2800 la mers normal, depinde de mai multi factori ; exact cum a spus Cristi, te vei obisnui cu masina ;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut. Am cautat pe forum, dar nu am gasit un raspuns exact. In legatura cu exploatarea unui BXE pe O2 2008, M5, este in regula sa tin motorul in 2950 RPM, pe autostrada, la 140? Simt ca este o turatie destul de mare pt un diesel, treapta 6 ar fi fost binevenita. In afara autostrazii, se aseaza mult mai bine pe la 100-110, cu ~2100 rpm, este mai linistit si mai putin zgomotos. Este daunator sa calatoresc distante lungi cu 3000 RPM aproape constant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E turatia optima pentru motorul tau, aici ai cuplu turbina lucreaza fara depunere, esti la 2/3 din turatia maxim admisa, e cea mai bine etajata cutie. Consumul e in jur de 5,5%, ce iti doresti mai mult, zgomotul face parte din categoria PD. Nu e daunator , chiar indicat cate o tura in acest regim.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Totusi, prin comparatie cu un dsg (pe 1.6 TDI, care e motor "mai de turație" decât cel de 1.9), care la 140km/h tine motorul la 2500 RPM, mi se pare o turatie putin ridicata cea de la M5. Cartea tehnica recomanda doar schimbarea in intervalul 2000-2500, in rest spune sa pastram o turatie cat mai scazuta pt croaziera.

Edit: nu ma refeream la zgomotul de tractoras, din contra, acesta imi place.

Modificat de bardhere
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cele automate e alta treaba, concept mai nou schimba mai repede, de obicei schimba mai jos, ceva mai eco.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
Constantincatalin

Salut ! Este normala viteza de 60 km/h la turația de 3500 rotații in treapta doi și 80 km /h la turația 3000 in treapta 3 ?? Golf plus 1.9 tdi bkc 105 cp !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Defineste normalitatea si iti vom raspunde. Sa mergi constant cu turatia asta nu e normal si nici firesc. Daca dai o [cenzurat], nici atunci nu e bine, schimbi prea devreme, pt condus eco iar nu e bine. Deci mai da detalli. 

La consum normal regula degetului ar si sa schimbi a.i. turatia sa scada la valoarea de cuplu maxim, adica in jur de 2000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!