Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

Daca vrei sa ai consum mic schimbi cum iti zice soft-ul ala de la VW. Nu ar trebui sa dauneze prea mult motorului cat timp retrogradezi daca vrei sa acelerezi mai puternic. Eu schimb trepele in plaja 2200-2400 rpm cand nu am nevoie de putere, adica in majoritatea timpului de condus schimb in plaja asta. Cand depasesc, daca sunt sub 2000 rpm, retrogradez si ii dau talpa pana cand este nevoie, de obicei pana in 3000 rpm. Cand ma apuca nebunia (cam o data/de doua ori pe luna) merg red-line mode, adica toate treptele le schimb in plaja 4000-4500 rpm. E recomandat sa ii mai dai o talpa din cand in cand ca sa cresti presiunea pe evacuare si deci sa mai desprinzi din funiginile care s-au depus + vanele turbinei sa execute o cursa completa.

 

PS: Conduc asa de 10 ani (de cand e masina noua) si acum am 230 000 de km fara nici macar o interventie la motor. Consumurile care le obtine in afara ( pe distante de 100-200 de km) sunt in plaja 4.4 - 4.6 l/100km. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare legata de schimbatul treptelor de viteza la TDI, am un 2.0 tdi 110kw 150cp (golf 7), calculatorul de bord imi indica momentele exacte cand "trebuie" sa schimb viteza, care din ce am observant sunt foarte departe de recomandarile voastre..... so ce punem in fata? Experienta fiecaruia sau ingineria celor de la grupul VW..hmmm!?

 

Eu as pune "ingineria celor de la VW" nu pentru ca sunt VW, ci pentru ca au dreptate si este absolut logic ce spun ei.

 

 

Si inca o intrebare, se recomanda pe aici schimbarea treptelor de viteza uimitor la 3000-3500 chiar si 4000rpm sa protejam turbina, ce parere aveti despre taximetristi? Voi credeti ca ei schimba la 3500rpm?!FALS schimba la max 2000rpm pentru a obtine consumuri nesimtite de mici, si cand ii auzi domne am 200000-300000k cu turbina originala..... wtf?!

Turbina se protejeaza prin folosirea unui ulei si motorina foarte bune, filtre si alte piese in stare buna, printr-o intretinere si exploatare corecta, etc, nu prea este influentata de turatiile cu care mergi tu (daca nu exagerezi, normal).

Poti sa schimbi la orice turatie, eu o fac si la 4000 rot/min in cazul unor depasiri. In rest pot merge constant, pe drum drept si fara panta si cu 1000-1200 rpm fara absolut nicio problema. 

Pentru consum mic trebuie viteza si/sau turatie cat mai mica.

Pentru mers vioi, acceleratii maxime, etc, turatii cat mai mari.

Totusi, dupa un drum in forta (cu sau fara turatii mari, nu conteaza asta) ingaduie-i turbinei cateva zeci de secunde/sau cateva minute de mers al motorului la ralanti pentru racire.

 

Nu vad ce este deosebit sa treci de 200.000 km cu turbina originala. Eu tocmai am facut-o astazi cu stil de mers ca cel de mai sus si zau ca nu mi se pare nimic deosebit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Subscriu la ce a spus Valentin. In calitate de posesor si impatimit TDI, daca vreti sa va tina, de exemplu, o masina diesel mai veche de 10 ani, nu este extraordinar de important la ce turatii schimbi vitezele, ci trebuie avute in vedere multe alte aspecte, precum schimbat uleiul, impreuna cu filtrele mult mai repede de 10.000 km si trebuie asteptat macar un minut la pornire, inainte de a pleca de pe loc si macar 1 minut la oprire, inainte de a-i taia contactul, ca sa "isi traga si ea sufletul", dupa drum, nu numai voi. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Multe sunt minciuni, as putea sa-ti dau dreptate. Dar, o sa tin sa fiu putin contradictoriu cu tine si sa-ti spun ca un TDI care consuma 4,5% exterior nu e legenda. Un 1.9 PD de 105 cai ar trebui sa fie in stare sa scoata consumuri de ~5% exterior la mers decent.

Nu sunt sofer de meserie, nu am experienta de sute de mii de kilometri, dar am multi prieteni care au de la TDI cu pompa rotativa pana la CR-uri de ultima generatie. Un TDI reglat bine si ingrijit si fara probleme consuma putin. O sa-ti dau exemplu masina care am condus-o aproape 4 ani (A4 1.9 TDI 1Z) care scotea consum sub 5 mereu la mers exterior si in oras se invartea la 7.5. Consumuri la pompa. Fara legende, povesti, telenovele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu 1.9 se poate scoate chiar si 4.3 in exterior.

 

Cel mai mic consum scos de mine, cand inca aveam 90 cp, a fost de 4.6% ... dar la felul cum am mers, cred ca am scurtat viata turbinei cu cel putin un an.

 

Cine scoate sub 5% in exterior, conduce subturat sau la cel mult 1800 rpm constant, iar asta in timp omoara turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm ; tdi 101/105 cp consuma 5 pe exterior la mers legal ( 110 afara / 70 localitatile ) ; am mers destul de des pe ruta bucuresti - zarnesti/plaiul foii ( o ruta cam aglomerata, cu drumuri proaste si serpentine + 10 km de drum forestier ) cu o skoda O1 tour 1.9 tdi si consumul la mers civilizat era 5% ; pe buc - pitesti / buc - ploiesti scoti 4.5% ; sau de la zarnesti pana in poiana, alergata putin, 5.5%..eu aveam benzinara pe atunci si imi consuma ~ 10 la acelasi stil de mers pe serpentinele alea..si am zis wtf ?! Imi trebuie si mie un dizal :)) si 1.4 tdiul meu scoate 4.5-5 afara si 6 alergata :) deci consumul la mers normal pt tdi ar trebui sa stea intre 5-6%.

P.s ; nu iti omoara nimeni turbina daca schimbi la ~ 2200-2800 rpm si mergi constant in treapta superioara cu 1800-2000 rpm stai fara grija ;)

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pot scoate consumuri de 4 si la suta dar la mers batraneste, constant pana in 100 la ora cu jumatate de capacitate la greutate, asta doar daca ai rabdare.Oricum o medie de 6,5-7 iese fara mare efort.La drum intins toate consuma decent.Unul pe oras, celalalt in afara,mers ;batraneste'.

9.jpg

2011-06-04155002.jpg

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna ''batraneste''? Eu pe autostrada la 110-120 am 2200-2300 rpm. Pe judetean la 80-90 km la ora, intr-a 4-a, o tin tot in 2200-2300. Nu schimb a 5-a la turatiile astea.

Nu am mers niciodata constant cu masina sub 2000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mine batraneste inseamna un stil de mers impus, calm, fara demaraje in forta, in jur de 2000, constant, fara depasiri in scurt la turatii peste 3000, ceva de genul plicticos pentru un tdi, la care se impune un stil mai vioi benefic pentru un turbo. Decat un parcurs auster mai bine un consum putin mai mare cu un stil placut si relaxant.

Consumurile date de producator se obtin in conditii de trafic si mers asa zise ideale, care cu greu poti sa le indeplinesti la mersul de zi cu zi.

Daca vrei asa de amorul artei se pot atinge valori destul de mici dar cu mari restrictii.

 

 

Daca ai rabdare sa mergi cu Tdi-ul pe autostrada cu 110-120 cum mergeam cu Dacia acum 20 de ani este treaba ta, dar eu abia astept sa o desfund putin de funingine pe la 150-160, aici se simte bine un turbo intre 3000-3500 macar o ora pe un autoband bun.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mers batraneste +subturat, 2 persoane + 2 valize mari, iarna trecuta la atentie -7 grade. Nu este mers in panta, este Medias- Baia Mare (masina are 1420kg goala, daca cantarea cat un logan sau peugeot 308 scoteam sub 4% sunt sigur). Doar o singura data am obtinut consumul acesta, in rest consuma 5-5.5% extern.

 

2it649h.jpg25g8l85.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calin.g

Chiar si cu tdi-ul, 160 pe autostrada nu-i dau, eventual din cand in cand pe portiuni scurte, mai ales pe Arad-Timisoara, care mai are cate o groapa ascunsa, sa nu mai vb de radare si denivelari :)).

 

Cand faceam naveta zilnic cu benzinara, mergeam cu 100km/h sa scot cel mai bun consum, nu m-a interesat sa ajung in 30 de min la servici si nu m-am grabit.

 

Eu personal, daca vreau consum bun si nu ma grabesc, nu ma deranjeaza deloc sa merg cu 110-120-130 la ora. Pentru mine e foarte relaxant.

 

Pentru a desfunda turbo de funingine, mi-a recomandat cineva, ca o data pe saptamana sa ii dau timp de 10-15 secunde, pe la 4000 s-o desfund.

 

Daca la viteza de croaziera o tin putin peste 2000-2300, inseamna subturat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai rezolva problemele cu masina. Ca si regim de mers o tin intre 1900-2200rpm mers constant adica zeci/sute de km. Vitezele le schimb intre 2500-3000rpm, masina vede foarte rar 4000, eventual un 3000-3500 maxim pt curatat, dar sa fie motorul cald.

 

Cel mai tare am mers 115km  in 42 minute (A1) cu o medie de 165km/h, masina a stat la peste 3500rpm.

 

Mers subturat inseamna a5a la 74 km/h si undeva la 1500-1600rpm :), nu recomand sa faci asta. Daca vrei sa mai reduci din consum lucreaza la 2 lucrurui, pornirea de pe loc sa fie lenta fara accelerari bruste, si anticipeaza mult traficul si foloseste frana de motor mai mult.

 

Singurul lucru bun pt mine si pt masina, este ca majoritatea km (90%) sunt facuti extraurban, ceea ce e foarte benefic pt diesel, de ex daca trebuie sa merg sa cumpar ceva din Buc (sa zicem ceva din targul Vitan, prefer sa iau metro-ul din sectorul 1, decat sa merg cu masina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am zis ca merg f.tare, dar unde este autostrada merita putin forjata, daca tu faci naveta la tine nu este cazul ca nu se incarca, dar eu merg 70-80 % in oras, cand o prind in afara ii dau putin cox. In rest este OK sa mergi constant la 2000 de ture, nu ii face rau, daca nu te grabesti, dar este prea monoton.Fiecare cu stilul sau si drumurile care le face, ne adaptam in functie de teren.Pentru un consum si poluare mai mica s-a montat sistemul Start-Stop dar este discutabil din privinta uzurii premature a electromotorului, bateriei, volantei.....eu prefer sa o las pornita chiar mai mult decat sa fac opriri dese, asa m-a tinut bateria 7 ani, nu am probleme cu electromotorul, volantul, piese care se uzeaza la fiecare cheie data, prefer sa consum putin mai mult ca nu se cunoaste ca atunci cand schimbi un kit de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-e putin greu sa ma obisnuiesc cu dieselu si cu schimbatu, dar sper sa-mi fac un stil de condus cat mai repede.

Si eu schimb tot intre 2500-3000 la cald.

Subturat, nu merg niciodata, in localitati o las intr-a 3-a, iar cand e trafic bara la bara, plec numa din ambreiaj (premiera pentru mine).

 

Un prieten are la Audi sistemul Start-Stop, dar mie mi se pare enervant, mai ales ca in Arad, semafoarele nu tin o vesnicie. Eu n-as face asa ceva cu golfu meu, prefer s-o las sa mearga. Mai ales ca eu am bateria originala pe masina (2004). Din fericire inca e pe verde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea era verde dar incepuse sa dea greu la ger, noroc ca porneste la prima cheie, cu asta noua s-a schimbat total,nu simte, sta relantiul frumos, se incalzesc scaunele imediat, diferenta este mare, si-a facut pe deplin datoria, mai ales ca era de 61 Ah.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot se vorbeste de subturare. Ea nu ajuta la obtinerea unui consum optim. Pentru ca vad pe unii care spun ca sub 2000rot/min spun ca e subturat si se 'strica turbina'. De fapt stiti ce inseamna subturare sau mers subturat?

 

Subturarea nu tine cont de rotatia motorului, ci de sarcina.

 

 

OK ... hai sa o luam altfel: ce inseamna subturat? Cum poate recunoastea omul de rand aceasta stare in care functioneaza motorul?

 

Sau exista o formula dupa care putem obtine o limita de turatie (pentru orice motor) sub care sa putem spune ca motorul functioneaza subturat?

 Mersul subturat e in functie de sarcina.Un motor este subturat atunci cand la turatii reduse nu are putere sa indeplineasca dorinta soferului de a accelera si incepe sa trepideze, sa smuceasca s.am.d. sau pe babeste cand nu merge rotund si intra in rezonanta cu caroseria.

 

Un motor poate sa functioneze foarte bine la 1500rot/min daca sarcina este mica si lucrul mecanic pe care il dezvolta este suficient pentru o deplasare constanta.Insa daca la aceeasi turatie se accelereaza in rampa(ex grosolan - 10-12% sa zicem) in acest caz motorul este subturat.

Acest lucru se poate vedea la cutiile automate care retrogradeaza in momentul cand motorul nu are putere suficienta si schimba treapta superioara cand sarcina este mica.

 

 

Consumul minim se obtine cand randamentul motorului este maxim.

 

Cam atat cu offtopicul.
 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionel : incearca sa numai pleci doar din ambreiaj ; ajuta putin cu acceleratia ;

In postul de mai sus vasy a explicat foarte bine ce inseamna subturarea ; acelasi principiu este si la benzinare ; poti schimba constant la 2200 rpm fara sa o subturezi ; pacat ca unii au imprimat in cap ca la diesel trebuie sa le scoti pistoanele prin capota ca se infunda..de ce zic pacat? Pt viitorii posesori..ca de regula majoritatea pun afis cu " de vanzare " cand masina incepe sa ceara bani..dar nu se gandesc ca ei ar trebui schimbati si nu masina..asta e ;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi pentru o exploatare sanatoasa TDI-ul trebuie mentinut in curba de cuplu 1800-3500 rot min.Ce e sub sau peste este uzura fara rost, aici are cel mai bun randament, consum, demaraj, nu omori turbina, papa ulei mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MosCraciunRevine

Sunt atatea idei si pareri...trebuie sa-ti dai tu seama cand masina "toarce" si nu "sufera",2 masini la fel nu se comporta la fel,ca 2 gemeni(se aseamna perfect,dar pot sa fie total diferiti).A zis cineva mai sus ca cine scoate sub 5% exterior inseamna ca merge subturat...il rog fara suparare sa numai scrie chestii din astea doar ca vrea sa scrie si el pe forum...

 

Ce inseamna ''batraneste''? Eu pe autostrada la 110-120 am 2200-2300 rpm. Pe judetean la 80-90 km la ora, intr-a 4-a, o tin tot in 2200-2300. Nu schimb a 5-a la turatiile astea.

Nu am mers niciodata constant cu masina sub 2000

 

 

"ionel,ionelule,numai bea baiatule..."

 

Nu spun ca dauneaza sa mergi cu 2200-2300 constant fara sa schimbi viteza ma refer in a 3-a,4-a,5-a.DAR cum am spus mai sus ...stii cand masina toarce si cand sufera,chiar nu te deranjeaza sunetul care il scoate la 2200-2300 in vit 4 de exemplu?Sau asculti muzica cu volumu la maxim? Ia mergi tu singur cu masina,fara muzica fara nimic,asculta motoru si cand ai 2200-2300 in vit a 4-a te rog eu,baga a 5-a si spune-mi cum se aude mai frumos.Si tu o sa zici "pai da,dar daca bag picioru sa accelerez 1-2 secunde e puturoasa"si eu iti zic,de aia cand vrei sa depasesti-accelerezi mai tare se da viteza inferioara si faci ce vrei:D...Fara sa te supar,enervez sau altceva,ti-am explicat cat de frumos am putut,daca vrei sa intelegi ce zic bine,daca nu iarasi bine,nu trebuie sa ti cont de parerea mea.Nici eu poate nu mi-as schimba stilul de mers (cu care am 2-3 ani acolo) ca zice cineva ca nu fac nu stiu ce bine.

 

O zi frumoasa! Fara flame!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

-Sanatate pentru diesel inseamna un mers constant pe plaja de cuplu. Aceasta plaja difera de la un motor la altul. 

-Se poate merge si cu turatie scazuta, insa e recomandat a se evita accelerarile brutale.

-Incercati pe cat posibil sa nu mergeti sub 1500 rpm si evitati regimurile tranzitorii. 

-Evitati turatiile mari si acceleratiile in forta in regim rece.

-Daca ati ajuns in Raiul Vitezei(adica DE) se recomanda top speed-ul macar pentru cateva zeci de km in zonele fara limita de viteza. Credeti-ma ca motorul TDI prinde aripi dupa aceasta cura de sanatate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dsg schimba treptele la 2500 cand motorul este rece sau se acelereaza in rampa ori in sarcina mare si la 2000 cand motorul este cald sau cand accelerezi pe drum drept ori in panta.

 

Cand atingi 60-70 km/h deja este in D6 si poate merge asa ore intregi daca nu se modifica sarcina sau nu se accelereaza ferm.  Ei bine, in aceste conditii:

-daca intra in rampa va schimba in 5 sau 4 dupa caz.

-daca accelerezi usor pe drum drept nu retrogradeaza ci urca usor in ture chiar din D6.

-daca accelerezi mai ferm se duce in D5.

-daca simte Kick down retrogradeaza chiar in D3

 

Daca acesta este regimul de exploatare gandit de producator atunci nu este nici o problema daca si  tdi cuplat la cutie manuala este exploatat similar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimb la 2000 rpm cu manuala, imi cade sub 1500 rpm sau aprox pe acolo, ceea ce e foarte subturat cel putin pt viteza 2-3+, desigur prin oras merg si cu 1050-1100 rpm in a2a si nu se balbaie ca merge si din inertie, dar sa mergi des la asemenea turatii mi se pare overkill, strici masina sigur in timp, vorbesc ca si posesor de motor PD care nu e la fel de elastic ca si noile tipuri de motoare. Chiar si in Bucuresti incerc sa o turez la 2300-2500-2800 rpm inainte sa schimb treapta de viteza (cu motorul la 90 grade evident).

 

Cat despre mersul turat, uneori pe distante scurte (20-30km) imi place sa merg turat, in a 3a/a4a la 2800-3200rpm, in special dupa ce am mers cu masina distante scurte. Stiu cazuri cand amici mi-au zis ca de ce se aude motorul asa tare, sa schimb in treapta superioara ca merg prea turat.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, mutandis-mutandis adaptezi regimul la rapoartele cutiei manuale. Eu am dat exemplul dsgeului in care motorul diesel nu este ridicat in turatie decat daca este neaparat nevoie sau daca se selecteaza modul sport. Aceste cateva momente sunt suficiente pentru a se asigura un regim complet de utilizare.

 

Pe de alta parte  Dsg are rapoartele mai ˝scurte˝ si este setat sa schimbe in consecinta.  Ideea este ca la cum schimba dsg in D nu au fost cazuri de mototare distruse din acest motiv. Cred ca armata de engineeri de la vag stiu ei cam ¨ce si cum¨ in materie de regim optim de exploatare a a motoarelor.

 

Exploatand motorul dupa manualul de utilizare nu veti avea probleme. A mentine nejustificat motorul la turatie ridicata nu obtinem dacat un consum mai mare de combustibil si o uzura e drept nesemnificativa dar totusi mai mare, a motorului. Nimeni nu recomanda pedala la fund in a sasea de la 1500 rpm dar nici extrema cealalta.

 

Si inca o chestie subturarea este fenomenul care se produce atunci cand vloarea cuplului motor este mai mica decat valoarea cuplului sarcina. De exemplu vezi cate unul care urca rampa cu a 6-a, cu pedala la podea si se mira de ce-i  scade viteza in tandem cu turatia. Exemplul e pur ipotetic, nu cred sa existe asemena utilizatori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare motor se comporta diferit, de aici si turatile psihologice de subturare. Cum ai explicat tu bine, asa am explicat si eu mai sus. Subturarea nu tine cont de numarul de rotatii al motorului, ci de sarcina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, uite, acum am vazut postarea.

 

Ca o ultima adaugare, in esenta, nu este gresit sa rulezi constant la turatii mai mari dar nici nu este obligatoriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!