Jump to content

Condus corect - Turatii


alexander
 Share

Postare recomandată

nicolae.adryan

Cuplu maxim la tine e la 1950 rpm si anume 250 NM. Poti schimba la orice turatie vrei pana si la 2000-2200 rpm, cat timp nu accelerezi tare de la turatii sub 1800-1900 rpm motorul ar trebuie sa fie ok multe sute de mii de km. Eventul daca mergi subturat mai dai o talpa din cand in cand si aia e. Eu, cu acelasi motor ca al tau, mai tot timpul schimb la 2200 rpm si masina merge impecabil de 6 ani si 134 000 km, si doar acum cateva luni ce am scos cu 0.2 sec mai mult decat timpul oficial 0-100 km/h, asta cu 3 persoane in masina si cu cea mai slaba motorina de la Petrom, asa ca poti sta linisti si din punct de vedere al performantei motorului ...

Da asa este dupa ce am mai citit si ma-m edificat cuplul este 1950 si acolo ii place motorului sa lucreze ,cel putin cand schimbi vitezele sa cada macar pe cuplu si mai sus, dar am observat ca este mult mai nervos daca il tii mai sus.putin peste 2000,si in ultimele 3 luni nu am schimbat viteza cu motorul cald sub 2500 e ok .asa-i place asa-i dau daca scimb mai jos tuseste..,nu stiam dar daca esti atent simti ca motorul cere turatii ridicate.. :icon_thumright:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand schimbi vitezele sa cada macar pe cuplu si mai sus, :icon_thumright:

Cam asta e regula la TDI si e foarte bine. Trebuie un compromis intre subturat si turatia maxima agreata de motor si/sau consum optim.

La SDI chiar nu conteaza. Injectia e gestionata complet diferit si nu exista riscul de depuneri ca si la TDI. Mergi cu ea cum te taie capul si cum ai nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

la ce turatii se schimba vitezele la un motor de 1.4tsi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

La benzina chiar daca este turbo, nu este atata funingine care sa se depuna ca si la diesel, asa ca poti schimba la o turatie cat mai joasa pentru consum optim, atata timp cat motorul merge rotund si nu protesteaza. Daca esti cu masina goala, calm, nu te grabeste nimeni, poti schimba la 2000. Daca esti la deal, in depasire riscanta, mergi si peste 4000.

Nu ai indicator in bord care-ti arata treapta optima?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut, m-am gandit sa postez ceva legat de topicul acesta. Sunt deja la al 2-lea tdi, am inceput cu un ALH iar acum merg cu un BKD. Am un stil de mers care variaza de la "batranesc" pana la "heirupist". Cel putin in ceea ce priveste BKD-ul, cu care merg de 5 ani am mers in toate felurile posibile, de la 200+ toata A1 pana la trasee de munte facute in stil foarte alert, cu frane de motor si toate cele. 

In acelasi timp, merg cu masina zilnic in bucuresti, iar stilul de mers il adaptez in functie de conditiile de trafic. nu imi place sa trag de masina, asa ca merg mai tot timpul intre 2500 si 4000 rpm. Totodata, de vreo 10.000 Km am facut un soft la masina, care, la cererea mea, a fost lucrat in asa fel incat harta de cuplu a masinii sa fie mutata undeva mai sus pentru a proteja cat de cat ambreiajul/volant. Asa ca acum, pana in 2500 rpm masina se prezinta aproape la fel din pct de vedere al cuplului, iar peste 2500 rpm se simte diferenta fata de softul stock, acum puterea maxima fiind undeva la 4150 de ture fata de 4000 cum era inainte.

Mentionez ca masina are 125k km luata de noua din Romania.

Asa ca pana la urma, consider ca stilul corect de mers cu masina este acela in care a fost obisnuita, iar in cazul meu inca din 2007 masina a fost "rulata" tare. 

 

Respect tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
szaszdaniel1988

Salut. TDI in general am observat ca trebuie conduse in asa fel incat sa schimbi vitezele in jur de 3000 rpm astfel incat pe cat posibil cand mergi constant cu ea sa nu cobori sub 2000 rpm. Parerea mea este ca daca o conducem corespunzator si nu subturata turbina va avea o viata mai lunga.  Eu de exemplu  cand  ies cu ea pe autostrada schimb chiar dupa 3000 rpm .... undeva la 3200 - 3500 rpm si chiar ii place. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare !

Foarte interesant topicul mai ales pentru cineva care este la primul TDI si nu stie cum se conduce pentru o cat mai buna exploatare. Dupa ce am testat si eu am vazut ca intr-adevar si motorul se simte bine. Ce mi se pare ciudat este consumul de 3.5-4.5 fara clima cu treapta 3 pe la aprox 60-65 km/h (la benzinar nu era asa frumos).Oricum ciudat -neciudat asa iese si o medie mai umana printre zecile de plecari de pe loc din semafoare.Initial ma speriasem de consum dar treptat am reusit sa ajung la un 7.7-8 la un mers destul de aglomerat.

Modificat de apasaciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu schimb in jur de 3000...si nu cad sub cuplu in treapta superioara. Eu zic ca la diesel cu turbo ii place mai turat + ca mai trebuie si curatit din cand in cand. N-as zice ca un SDI consuma mai putin ca un TDI...acum depinde si de tipul motorului...si de tipul  masinii...etc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

pai pe aceeasi masina, evident.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vreo problema mare daca,cateodata prin oras plec de pe loc si ajung pe la 4000 rot?sau peste?acuma 1 an pentru lucrul asta mi sa stricat turbo.va doresc o zi buna

Modificat de bobuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pentru lucrul asta s-a dus turbo. Nu e nici o problema, chiar e recomandat din cand in cand.

Tapatalk on S Advance

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu e nici o problema, chiar e recomandat din cand in cand.

...daca e cald motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare tuturor,

 

Detin masina din semnatura, si precizez ca am citit toate post-urile de la cap la coada din acest topic si nu am gasit nimic referitor la ce turatii se schimba vitezele la un motor 2.0 tdi, la rece si la cald, am vazut la 1.9 tdi, 2.5 tdi, 1.6 tdi dar nimic despre 2.0 tdi.

 

Mentionez ca masina este noua, am parcurs cu ea doar 2600km, si nu am prea ''forjat-o'' in primii 1500 de km, stiind ca e in rodaj. iar apoi poate o data la 3-4 zile am ajuns cu ea pe la 3500-4000 turatii in treapta a 4 a. in rest mers calm dar nici batraneste. ador stilul sportiv de condus. 

 

In alta ordine de idei, un topic interesant, din care mi-am imbunatatit considerabil bagajul de cunostinte.

 

O zi placuta.

Modificat de vladd72
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

daca tot ai luat masina de noua, da-le un mail la reprezentata,(sau chiar la VW) sunt curios ce recomandari au. Mai ales ca e motor CR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot ai luat masina de noua, da-le un mail la reprezentata,(sau chiar la VW) sunt curios ce recomandari au. Mai ales ca e motor CR.

 

''Mai ales ca e motor CR'', ce vrea sa insemne asta? evident ca dealerul  nu mi-a spus nimic in privinta conducerii corecte sau ceva referitor la turatii, sa intreb la reprezentanta VW ? eu locuiesc in Norvegia, si singura mea sursa de informare e acest forum. 

 

asa ca rog colegi care pot sa ofere un raspuns, faceti-o!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Mai ales daca esti in norvegia(adica o tara normala), si ce daca esti in norvegia, ce ai vrut sa zici cu asta? ai intrebat macar la vw, de ce asa evident ca nu ti-au zis? sau ai intrat te lauzi ce bine-ti merge cu masina din 2014, Common Rail prietene, ca sa mai inveti si asta despre minunatia ta de masina.

Nu mai da quote la mesajul anterior ca se intelege.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Draga Marius, 

 

Ce daca sunt in Norvegia? chiar si in Romania sa fi si nimeni nu iti spune nimic daca nu intrebi, dar ce sa mai zic aici, adevarat , o tara mult mai mult de cat normala cum spui tu, dar cand limba de dialog e alta decat norvegiana , in cazul meu engleza, e cam greu sa intri in tremeni tehnici cu dealerii care nu au asta in fisa postului, ei doar vand marfa, iar daca vrei informatii tehnice te trimit la alt birou si iar o iei de la cap. bun. Eu am pus o intrebare AICI! iar daca pare asa greu de raspuns la subiect mai bine nu raspundeti. e pierdere de timp...Sa ma laud cu noua masina?! prietene, am spus ca masina e noua nu ca, sa ma laud, ci ca , sa primesc informatii cat mai reale, daca spuneam ca masina are 10 ani evident altele erau raspunsurile, care sper sa apara.

Modificat de vladd72
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlade, schimba la fel ca la 1.9 tdi sau orice alt motor diesel cu turbo din gama VAG. Motorul care il ai tu tinde sa traga uniform pe o plaja mai larga de turatii la fel ca un benzinar. ( Common Rail ).

 

Schimba treptele de viteza astfel incat turometrul sa cada mereu unde masina ta are cuplul maxim. ( de obicei ~1900-2100 RPM ). Asta depinde cum e etajata cutia de viteze.

Poti face un test simplu.

Mergi in treapta 3 de viteza si accelerezi pana la 3000 rotatii iar apoi schimbi in treapta 4. Te uiti pe turometru unde e acul imediat dupa ce ai schimbat si astfel poti sa ajustezi destul de simplu la urmatoarea schimbare si o sa-ti dai seama cam unde o sa cada acul.

 

La rece schimbi putin mai jos, undeva intre 2200-2500rpm. Cand se incalzeste motorul la tine merge si pana in 4500rpm.

Modificat de bogdans19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce probleme-ti faci, iar tu nici nu stii ce motor ai...  :blink:

Daca CITEAI pe-aici cu atentie, descopereai un amanunt-cheie: sa schimbi astfel incat sa mentii turatia in jurul turatiei de cuplu maxim.

Ai citit in manual care o fi aia? NU. Eventual o sa citesti acum.

 

Din acest punct de vedere diferenta intre motorul tau si alte tedei-uri, e doar acea turatie (sau plaja) de cuplu maxim. Asta daca tot vrei sa fii perfect.

Spor la studiu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine domnu' Cosmin, o sa mai rasfoiesc si cartea masini,  :study: si daca no sa inteleg prea multe de acolo fiind in limba Norvegiana, cel putin o sa ma uit la poze, :coolpics:  dar nu trebuie sa facem misto sau sa ne dam super mecanici. nimeni nu s-a nascut invatat precum nici tu, iar cat traim invatam din acest motiv am ''aderat'' la acest forum, right?

 

Have very nice day  :ceuameni:

Modificat de vladd72
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undeva in cartea masinii este un tabel cu toate caracteristicile masinii, printre care si plaja de turatii cu cuplu maxim.

Poa' sa scrie si in chineza, aia tot intelegi.

 

Nu e nicio rautate. Dar tre' sa invete fiecare sa se ajute SINGUR prima data, iar daca nu merge, sa ceara ajutorul. Nu invers.

Forumul DUDUIE de informatii. Are doar un mic cusur: trebuie citit si nu in ultimul rand gandit.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata domnilor, am gasit cam tot ce ma interesa in manual... :tuktuk:  iar pentru a-mi ajuta colegii de forum, o sa scriu aici ce am vazut referitor la motorul 2.0 tdi BlueMotion 110hp, (81kw) 2750 - 4200 rpm. cuplul maxim este intre 1750 - 2750 rpm.

 

In tabelul din manual, sunt reprezentate toate tipurile de motorizare si cuplurile maxime pentru tiguan, atat benzinarele cat si dizelarele. daca cineva doreste sa afle, il ajut cu placere.

 

Domnu' Cosmin, cu plecaciune  -_- ai avut dreptate, un pic de studiu nu strica nimanui.

 

O zi faina tuturor. :beer:

Modificat de vladd72
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am si eu o intrebare legata de schimbatul treptelor de viteza la TDI, am un 2.0 tdi 110kw 150cp (golf 7), calculatorul de bord imi indica momentele exacte cand "trebuie" sa schimb viteza, care din ce am observant sunt foarte departe de recomandarile voastre..... so ce punem in fata? Experienta fiecaruia sau ingineria celor de la grupul VW..hmmm!?

 

Si inca o intrebare, se recomanda pe aici schimbarea treptelor de viteza uimitor la 3000-3500 chiar si 4000rpm sa protejam turbina, ce parere aveti despre taximetristi? Voi credeti ca ei schimba la 3500rpm?!FALS schimba la max 2000rpm pentru a obtine consumuri nesimtite de mici, si cand ii auzi domne am 200000-300000k cu turbina originala..... wtf?!

Modificat de sorinuif
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este exagerat sa schimbi la 3500-4000 ,dar se recomanda sa cazi pe cuplu sa nu fortezi axul turbinei daca motorul merge subturat.Eu de exemplu pentru un mers bun al turbinei si un demaraj decent schimb 2600-2800 sa cad pe cuplu la 1800-2000 ,rar cand fortez la 3000 ,doar daca am nevoie pe moment de ceva zvac in plus.Acum fiecare merge cum s-a obisnuit.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!