Jump to content

Amplificator Semnal Radio Fm


roparo
 Share

Postare recomandată

O parere personala, ce vine dupa citirea thread-ului. Am observat, caci chiar dupa alimentarea miezului firului coaxial, unii dintre voi au continuat sa aibe probleme, sau sa nu fie multumiti cu imbunatatirea semnalului. Problema e simpla, exact condensatorul folosit pentru alimentarea miezului. Un condensator functioneaza exact ca o baterie, se incarca si se descarca, ceea ce produce varfuri si sinusoide pe firul coaxial, ce se traduc in bruiaj sau dezacord de frecventa pentru amplificatorul antenei. Al doilea lucru, este rezistenta de circuit, daca HU are o rezistenta mai mare decat cea a condensatorului, mare parte din radio-fracventa, o sa plece catre condensator, si de aici e mai complicat de explicat, dar ca si concluzie, reiese exact ce spun unii dintre voi, pierderea de semnal instantanee.

 

Ca si solutie, se inlocuieste condensatorul cu o dioda (aici trebuie masurat la un echipament care merge, sa se afle exact curentul, mili-amperii, consumati de amplificatorul antenei) si inseriata o rezistenta, care trebuie sa fie putin mai mare ca valoare ca HU ( la fel trebuie aflata valoare rezistentei de circuit a HU). Dioda, nu genereaza nici o  descarcare, care sa produca varfuri, sau baleari de tensiune, si nici nu permite intrarea unui curent rezidual in instalatia masinii, iar rezistenta devine un macaz pentru radio-frecventa, dirijandul in totalitate catre HU.

Modificat de warp78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai condensatorul si bobina din montaj formeaza acel filtru de RF de care spui tu, asa ca bobina plus Condensator e cea mai buna solutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce este nevoie de filtru RF, cand defapt se urmareste alimentarea ? Condensatorul si bobina, sunt bune pentru deparazitarea tensiunii de alimentare, dar in acelasi timp dezacorda si amplificatorul de semnal.  Un condensator electrolitic, niciodata nu o sa se comporte ca o dioda, caci nu are puterea de taiere a diodei. Si atentie, o bobina, preia toata gama de frecvente generate de condensator si o trimite mai departe catre amplificator, doar invers nu o va face. Practic condensatorul o sa curete varfurile de tensiune din alimentare, doar sa creeze altele ce vor fii amplificate de bobina; rezulta inlocuirea marului cu para. Ce am spus eu in postul anterior, e o varianta supersimplificata a unui montaj darlington, sau stabilizator de tensiune, care exista in mai multe forme, cel cu dioda zener sau tranzistor tda. Cred ca este solutia mult mai eleganta si o sa dea rezultatul asteptat, plus deparazitarea tensiunii, si nici un pic-mic curent indus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare am la tine: cum lasa dioda (oricat de rapida ar fi) sa treaca RF-ul spre radio ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici ma-i bagat in ceata :lol: ....... ma gandeam ca alimentarea se face in paralel cu coaxialul. Practic se poate alege orice punct pe cablu, de la antena la HU, ca doar e luat un 12v de altundeva :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...e bine ca ti-ai revenit :)

Daca existau filtrele LD crede-ma ca le inventau altii inaintea noastra !

 

Normal ca alimentarea se face cu + pe central si - pe tresa fiderului. (care e oricum conectata la masa si la amplif)

Ca sa separi plusul sa nu intre in etajul de intrare de la ARF-ul radioului nu poti inseria o dioda polarizata invers pe central, caci odata cu tensiunea continua blocata, nu mai trece nici RF-ul spre radio.

Deci ajungi la filtru LC :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt eu mare scriitor, si cred ca nu ma fac inteles. Imi pare rau ca nu pot sa postez o schema aici; era mult mai clar ce vroiam sa sugerez. @ 120L - ai dreptate in ceea ce afirmi, dar eu gandesc exact pe dos, ca tine. Daca se alimenteaza centralul, dupa cum am spus eu, reiese ca dioda cu rezistenta o sa fie in paralel cu HU, deci nu exista o blocare directa a RF-ului, ci din contra, chiar o dirijare catre HU. Si aici inchei !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
kustom_kulture_addict

Buna ziua. Am urmatoare problema. Un Golf 6 al matusii mele  echipat cu unitatea RCD 210 are porbleme de receptie in afara localitatii. Simptomele se manifesta in modul urmator: in localitatea receptia posturilor radio este buna dar odata ce masina iese din localitatea nu se mai aude aproape nimic. In urma scanarii cu VCDS am descoperit urmatoarea eroare :00856-Radio Antenna :Short to Ground. Am  desfacut unitatea RCD 210 si am verificat conectarea cablurilor. Am verificat sigurantele. Am desfacut panourile de plastic de pe usa portbagajului. Acolo am verificat conexiunile de la modulul antenei. Totul pare in regula. Pe centrul portbagajului se prezinta ceea ce eu consider a fi o conexiune de masa(ground) oxidata. Am curatat-o just to be safe. ulterior am descoperit ca celebrul furtun de la spritzuitoarea spate este fisurat chiar sub camasa de cauciuc din dreapta . Intrebarea mea este : se poate ca lichidul de parbriz care se prelinge printre firele respective sa aiba o legatura? Astept solutii... :) cu multumiri..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am pus aceeasi intrebare si pe topicul dedicat RCD310, intre timp un coleg binevoitor care avea un RCD310 de vanzare m-a ajutat cu niste teste pe unitatea lui, la care tot nu functioneaza AM.

 

Cei care aveti RCD 310 (sau chiar si RCD/RNS510), ati avut probleme la receptia AM? Eu am inlocuit RCD-ul 300 cu 310 si cand am avut nevoie de AM, pauza! Am pornit radio-ul celeilalte masini pe AM, ala merge, 310-le nu.

In modul test al RCD 310 (tineti apasata tasta MENU pana cand apare modul test), pe AM nivelul de receptie e 0.

 

Daca verific si cu VCDS-ul, nivelul semnalului pe tunerul 1 e 0, pe tunerul 2 e 35, dar nu se aude nimic in boxe. Pe FM se pare ca foloseste un singur tuner si indica nivelul de semnal in modul test. Daca scot antena ANT2 calitatea receptiei e aceeasi (slaba chiar in conditii bune de semnal), ca si cu ANT2 conectata. Doar cu ANT2 nu receptioneaza deloc. Nivelul de semnal la tuner 1 si la tuner 2 sunt cam aceleasi (23-28), cu ambele antene conectate.

 

Cu RCD300 mp3 mergea perfect.

 

LE: pe FM pierde unele posturi pe care inainte le receptiona mai slab.

Modificat de EWS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
undertacher2001

Intrebare pentru cunoscatori.Acest dispozitiv este un amplificator de semnal radio?Inlocuieste ansamblul din baza antenei?Il pot conecta la mufa raku 2 de pe Leon 1m?

post-13310-0-80522300-1424789650_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este amplificatorul de semnal de la Passat B6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undertacher2001

Daca este de passat b6 atunci din cate stiu ar trebui mufe fakra.Dar ramane intrebarea:acest amplif. inlocuieste ansamblul din talpa originala a antenei.Ce vreau eu sa fac:cumpar o antena shark fara amplif si un amplif de passat b6 ca in poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua, am si o o problema la un  vw passat b6  variant, adus din Germania, pierde semnalul in afara orasului, in rest radioul merge foarte bine in localitate si mp3 la fel. Ce cale este de rezolvare? Sa ma duc la reprezentanta la vw? Merge chestia cu amplificatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Pentru un golf 4 cu antena OEM si player AM Sony e ok adaptorul din imagine?

post-12500-0-79445500-1434966676_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,

 

Te rog frumos imi explici cum mai exact ai pus +12V  de la un casetofon market  pe firul din mijloc ? Nu a fost nevoie si de un condensator ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

condensatorul si bobina sunt incorporate in alimentatorul ce se monteaza in spatele aparatului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit in spatele unitatii doua fire nelegate. Pe unul scrie ATT iar pe celalalt AMP REM MAX 0,3amp. Am masurat si pe cel cu AMP vin 12 volti doar cand unitatea este in modul radio! Pe cd sau usb firul nu are tensiune! Banuiesc ca aici trebuie sa ma leg cu firul albastru de la adaptor nu?post-12500-14349873305415_thumb.jpgpost-12500-14349873412235_thumb.jpg

Modificat de Jorjel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
NicusorNarcis

Va salut . Am si eu un golf 4 si am radio cd Pioneer si vreau sa-mi confectionez acel amplificator pentru antena . Va rog daca se poate sa imi spuneti ce valori trebuie sa aibe bobina . Condensatorul am inteles ca 20 nF dar bobina nu stiu nici ce valoare trebuie sa aibe si nici cum arata . Care puteti sa ma ajutati cu valoarea bobinei si cateva poze v-as fii recunoscator. Am cautat sa cumpar acel aplificator la mine in zona dar nu am gasit pe nicaieri . Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Chiar e nevoie de acel amplificator? Eu am renuntat la el, pentru ca din 10 posturi radio 4 se pierdeau. Pana sa depistez care e problema am schimbat 2 capete de antena degeaba.

 

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca montezi o unitate after-market, da - este nevoie. El este menit sa alimenteze baza antenei cu cei 12v necesari functionarii amplificatorului de semnal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salut...am si eu o mica problema cu receptia posturilor de radio la un rc gamma.daca ii scot mufa de antena si o bag la loc de mai multe ori la rand prinde radio perfect,insa daca opresc aparatul,si il reepornesc,iar prinde prost....si tot asa...de la ce dracu poate fi?pe vag com nu am erori legate de sistemul audio..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.

La B6 2007 break al meu am intrerupte firele de pe geamurile spate fixe .Nu am erori pe vcds dar prind posturi radio greu si doar in oras cu Rcd 300.Imi puteti da un cod de amplificator ,sau cum se numeste ,care vine bagat in mufa de la fire ?Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca pe amandoua geamuri laterale sunt fire pentru receptie radio si cate un amplificator in stalpuri.Solutia ar fi sa schimb geamurile sau sa iau un alt tip de shark cu antena radio si sa trag fire pana la amplificatoarele din stalpi,renuntand la firele din geamuri ? Daca nu este bine va rog sa mi scrieti cum pot rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am si eu o problema la receptia radio pe Fm,

Pe masina din semnatura am montat o unitate Pioneer550bt ,in afara oraselor am receptia slaba pe fm,mentionez ca am alimentat baza antenei prin acel dispozitiv si mise pare ca  functioneaza doar pe Am ,pe unde medii daca dau jos + ce duce la antena se intrerupe receptia [deci baza antenei functioneaza] iar pe Fm nu prea e sesizabil...

Am dat jos si baza antenei ,totul e Ok nu e corodat .Daca  desfiletez batul antenei nu se mai aude,deci functioneaza..Ce mi-ati recomanda?

Un amplif activ de antena pus la intrarea in unitate ar ajuta? S-au ar amplifica si zgomotul?  Ms!

Modificat de emilvef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!