Jump to content

 Funcționarea acestui site este susținută de cele 3-4 firme ce afișează bannere între posturi. Ar fi o plăcere pentru noi dacă ar fi adăugat site-ul nostru în lista de excepții ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult susținerea acestei comunități. Promitem și veți vedea că nu avem reclame intruzive și nici deranjante. Mulțumim! :) 

roparo

Amplificator Semnal Radio Fm

164 postări în acest subiect de discuţie

roparo

Salut,

Am si eu o mica problema. Pe masina din semnatura este un radio-casetofon Betta. In oras receptia e cat de cat buna, insa cum ma departez putin de Bucuresti nu mai prind decat Radio Cultural :banghead: si inca o aberatie de post.

Cu vechea masina, Nubira 2, prindeam Radio 21 pana in Buzau, EuropaFM aproape peste tot si altele.

Masina e luata second de curand si nu cunosc daca s-a mai umblat sau nu la radioul respectiv.

Am vazut pe forum ca s-au indicat cateva "adaptoare" pentru cazurile cand se schimba radioul original cu altul. Insa, in cazul meu, ce as putea face sa am o receptie mai buna (normala) ?

Multumesc mult.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
misufha

Iti recomand sa verifici amplificatorul electronic de semnal.! Aceasi problema o aveam si eu la MFD si am constatat ca aveam o intrerupere pe cablu .

Modificat de tdi_man

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Automotive Electronics
Iti recomand sa verifici amplificatorul electronic de semnal.! Aceasi problema o aveam si eu la MFD si am constatat ca aveam o intrerupere pe cablu .

<{POST_SNAPBACK}>

Amplificatorul de semnal RF se afla chiar in baza antenei de radio.Daca o sa masori la mufa antenei care intra in radio cu un ohmetru ar trebui sa ai aprox. 300 ohmi.Daca ai atunci antena e ok si defectul poate sa fie in amplificatorul de RF din aparatul radio,daca nu ai cei 300 ohmi atunci ori e cablul intrerupt pana la antena ori este defect(intrerupt)chiar ampliful din talpa antenei.Bafta! :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
bebestef

Cred ca problema nu se afla doar intr-o eventuala intrerupere , sau defectiune. Asta ar fi perfect pentru ca este remediabila si gata. Eu cred ca este si o problema de prioectare la toate masinile din grupul Audi VW.

Am si eu problema asta, si fratele meu pe un A4, si cel putin inca un prieten cu A6.

Daca s-a mai jucat cineva pe la receptie si a reusit sa faca ceva va rog impartasiti-ne experienta.

Eu tocmai voiam sa deschid o discutie pe tema asta, cand am vazut topicul asta.

Inca nu am demontat nimic pentru ca voiam sa aflu mai multe opinii. Am aflat deja ca antenele noastre sunt active, adica au un amplificator de semnal RF la baza.

Va rog daca stiti dataliile problemei nu ma lasati. In Buc radioul este de baza si am foarte mari fluctuatii de receptie, mai ales pe posturile care ma intereseaza( ex DEEA).

La vechia masina (Peugeot 405, Kenwood) am avut probleme de receptie atunci cand pe sub garnitura antenei a intrat apa si a oxidat contactul cu brida cablului care merge la radio. S-a remediat simplu cu smirghel, vaselina siliconica, si cu un reglaj al antenei asa incat sa se aseze mai bine garnitura pe tabla.

As fii fericit ca si la Passat sa fie la fel de usor.

Modificat de bebestef

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
MIGUEL

Incearca si cu un vag-com (in cazul in care nu ai facut-o deja), azi am gasit si eu o eroare:Radio ZF Output to Antena Amplifier

36-10 -Open circuit- Intermittent...probabil contact imperfect

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
passat 1001

Salutare!M-am confruntat cu aceeasi problema;posturile se auzeau destul de bine in Bucuresti si se pierdeau rapid spre periferie.Antena este activa, adica este o antena cu amplificator in baza de sustinere pe caroserie avand nevoie de o tensiune de 12-14 v pentru a functiona.Aceasta tensiune este livrata chiar de radio prin mufa de antena(se poate masura cu un voltmetru la mufa de antena).Daca din diverse motive (scurturi pe firul antenei) tensiunea "pica",atunci antena este ca si inexistenta.Remediul?1-reparatia montajului din casetofon care livreaza tensiunea (atentie este de tip SMD),sau 2-demontarea antenei si by-pass cu un strap a montajului din antena ce va deveni astfel "clasica",3-achizitionarea unui adaptor de antena pentru radio ce va livra 12-14 v.

Cel mai corect este reparatia casului deoarece aceasta tensiune alimenteaza si mos fet-ul de amplif rf precum si o parte in intrarea AM (radio national). Succes

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
misu tdi

Stiu ca pare banal acum cind sint atit de raspindite statile de radio fm sa cauti asa ceva.Locuiesc intr-o zona de munte si se receptioneaza slab(PRO FM, INFO PRO,EUROPA FM).Numai ROMANIA ACTUALITATI e ok.DE acea va rog,daca are cineva un amplif fm auto(il platesc bine)i-as fi recunoscator,sau ceva idei cu ce as putea face sa receptionez mai bine?.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ManiacuV6

Ce casetofon ai pe masina ? Ala stock ? Daca nu inseamna ca nu ai montat adaptorul ala pe cablul de antena care da 12 V pe amplificatorul antenei :lol:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
hbogdan
Publicat (modificat)

Se tot vorbeste de amplificatorul activ de la antena, dar in toate schemele electrice pe care le gasesc nu apar decat chestii pasive. Vezi attach.

In schema nu vad decat tresa care merge la antena si miezul pentru "date", nicio alimentare. Exista alte scheme/variante?

Prima schema pentru Radio Golf/Bora, a doua pentru MFD.

post-4901-1178707726_thumb.jpg

post-4901-1178708011_thumb.jpg

Modificat de hbogdan

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
misu tdi

nu am cass original. E un BLAUPUNKT BRIGHTON MP35(MP3)APROAPE NOU ADUS IN IARNA DIN GERMANIA.FIRUL DE 12V CARE MERGE LA ANTENA E ALIMENTAT,DAR AMPLIFU.. ANTENEI CRED CA E DOAR DE IMPRESIE CA NU ISI FACE TREABA.ARE UN PRIETEN NAVI PE GOLF SI RECEPTIONEAZA SUPER.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ManiacuV6

la tine daca ai montat adaptorul ala ce trimtie prin cablul de antena 12V atunci ramane de schimbat amplificatorul care pare defect :lol:

Hbogdan dar semnul ala ( ce simbolizeaza un tranzistor) e cumva un semn de componenta PASIVA ? Eu nu prea cred. :)) DECI EXISTA AMPLIFICATORUL ALA. :))

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
hbogdan
Publicat (modificat)

OT: Cred ca trebuie sa desfac o talpa de antena sa ridic schema amplifului (filtru sau ce o fi)... :lol:

Si la mine receptia e proasta, si am totul stock pe masina...

Modificat de hbogdan

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
misu tdi

La golful 3 care il aveam inainte era un fir rosu care venea de la antena pina in bord,dar la g4 nu e tot asa ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
hbogdan

Nu, din cate am aflat se "injecteaza" 12V prin cablul de antena si la antena un filtru selecteaza partea continua din care se alimenteaza amplif-ul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
l.u.v

Ma bag si eu pentru a nu deschide alt topic.

La masina din semnatura posturile FM se aud bine in Bucuresti,dar cum ajung inspre Otopeni..canci,semnalul se pierde si trebuie sa trec pe cd-uri!!

Ce ar putea avea?

Exista vreun atelier ceva unde monteaza aparatura radio care ar putea sa-mi rezolve problema in Bucuresti?

Multumesc anticipat..

Luigi Vicol

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Swat Cat

ce masini au amplificator activ???? sau unde ar trebuii sa se afle amp.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
misu tdi

Ieri am rezolvat problema,am alimentat amplifu din antena pe firul central de la cablu antenei, si.......................OK , semnal mult mai puternic, intradevar amplifu din antena isi face treaba. Multumesc celor care mi-au dat indicati.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Swat Cat
Ieri am rezolvat problema,am alimentat amplifu din antena pe firul central de la cablu antenei, si.......................OK , semnal mult mai puternic, intradevar amplifu din antena isi face treaba. Multumesc celor care mi-au dat indicati.

adica ai bagat 12v in antena de radio? ai idee unde se afla amplifcatorul?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian

Am mai postat si pe alte topic-uri poza asta , asa ca o s-o fac si aici poate va ajuta .

Asa arata baza de antena . Nu stiu daca e activa sau pasiva . :icon_thumright:

post-7729-1182172020_thumb.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
EsTeTicu

Bun, acum stiu in sfarsit unde e si cum arata amplificatorul. Problema e ca mie mi-a venit masina din Germania fara antena, are doar baza pe plafon, care si aia e ron

Modificat de EsTeTicu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Swat Cat

e activ..dar dc e pocnita o piesa pe acolo?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian

De la apa care a intrat si a facut ca baza de antena sa arate ca in poza ? :RO flag:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Swat Cat

sa repet dinou...tu ai bat 12 volti pe cablu de antena? asa ar trebuii sa fie injectata tensiune?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Tib

@misu_tdi, explica te rog unde ai pus +12V, unde ai pus -12V, sau ce ai facut. Multumesc anticipat.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
misu tdi

@Tib, am injectat tensiune la amplifu de la antena in felul urmator; am pus un condensator de 10 nanofarazi,pe firul central al cablului, mai bine spus,l-am inseriat acolo,apoi am luat 12v dela cd sau cass,firul cu 12v l-am cositorit la piciorusul condens dinspre antena(condens actioneaza ca o bariera care nu lasa 12v sa intre spre cass,ci doar spre antena, la amplif),am izolat bine totul si gata...........OK,semnal FULL

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×