Jump to content

Aer Conditionat Semi-automat (climatic)


LupiiBah
 Share

Postare recomandată

Parerea mea este ca cel semiautomat (climatic) stie doar ca la iesire sa scoata aer la temp. setata initial; adica, atunci cand il fixezi la 22 de grade - aerul are 22 de grade la iesirea pe gurile de ventilatie . Probabil acest lucru il face folosind niste senzori - si in functie de datele primite de la acestia relizeaza mixajul de aer cald/rece, controland niste clapete interne pentru dirijarea corespunzatoare a aerului a.i. sa aibe temperatura dorita la iesire.

Cel manual/simplu in schimb - nu are senzori, a.i. scoate aerul <mai rece - mai cald>, dupa cum am rotit butonul respectiv - diferenta fiind ca noi nu stim daca are exact 22 de grade, desi el ar putea avea la momentul respectiv 22 de grade.

In concluzie - cel semiautomat aduce doar o mica imbunatire a confortului prin micul control pe care-l ofera, fata de un AC simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    12

  • LupiiBah

    7

  • X-Ecutor

    6

  • xxnelu

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ma gandema eu ca asa este....

Ma gandema eu ca asa este....

Ma gandema eu ca asa este....

Ma gandema eu ca asa este....

Scuze a innebunit calculatorul. Nu am vrut sa scriu de 4 ori si se spune "gandeam"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry,am uitat sa mentionez faptul ca acest Caddy nu are senzori langa butoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La climatic nu are cum sa reduca treapta ventilatorului, pentru ca e comandata mecanic, de butonul din mijloc si nici orientarea aerului, care e la fel comandata mecanic. Incep sa cred din ce in ce mai mult ca de fapt e aer conditionat manual climaticul asta.

Esti sigur de comanda pt. orientarea aerului, ca este mecanica? Daca la o scanare gasesti "adresa" 08, ai cel putin climatic si atunci comanda pt. orientare nu mai este mecanica. Daca nu, atunci cred ca ai AC manual. Cam asta cred eu. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din poza asa rezulta, ca are comanda manuala pentru orientarea aerului, la fel ca la aer conditionat manual.

post-4754-1178631209_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai putin, sa ne intelegem; faptul ca trebuie sa rotesti un buton, nu inseamna ca directionarea se face manual (in opinia mea). Nu sunt actionate niste "cabluri" care sa schimbe pozitia clapetelor de orientare a aerului ci sunt date comenzi la motoarele ce actioneaza clapetele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xxleus, eu m-am referit la strict la buton. mi-am dat cu parerea, e clar ca nu stiu asa de multe :blink:

Pana la urma ce stie sa faca in plus climaticul fata de aer conditionat?

Sunt colegi cu fabia si polo care au acelasi sistem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam acum uitandu-ma din nou la poza ca nu o avea gradatii de temperatura pentru ca nu or fi nici senzorii de temperatura instalati.Grilele de langa butonul de recirculare si AC sa fie doar de "design".

Voi ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa va lamureasca atasamentul, chiar daca este pt. Octavia; principiul este acelasi. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim xxleus. Pana la urma face exact ce am spus ca face. Regleaza debitul de aer care pleaca de la compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut un drum si m`am mai jucat cu aerul

Afara: 28.5 grade

Am setat "temperatura" aproape de minim, ventilatorul pe viteza 2. Baga rece. Am dus temp mai sus, la jumatate. A inceput sa "sufle" mai slab, si aer mai caldut. Mai slab, chiar daca viteza ventilatorului era tot 2. Si zgomot mai putin..

Inca nu stiu daca e semi sau manual.

BTW: orientarea aerului (butonul din dreapta) pare sa fie manuala..dar nu cred ca e relevant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La schimbarea pozitiei acelui "buton" pt. orientare, simti ca se face cumva in trepte? Auzi cumva "actionarea" clapetelor? (Cu motorul oprit) Daca nu, atunci nu putem vorbi despre o actionare MANUALA. Faptul ca actionezi un buton rotativ, spre deosebire de o tasta (in cazul climatronicului) ne face sa spunem ca este o actionare MANUALA? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este asa:

O instalatie de climatizare clasica (manuala) are de obicei un singur buton sau buton cu retinere care comanda pornirea compresorului. Restul comenzilor inafara de comanda ventilatorului se face prin cabluri otelite. Ulterior sistemele au evoluat si s-a montat buton si pentru recirculare aer (vezi cielo).

"Climaticul" are mai multe comenzi care sunt gestionate de un UCH (unitate control habitaclu) ; la actionarea butonului de temperatura exista niste motoare pas cu pas care realizeaza comanda (nu cablu) ; de asemenea racirea aerului se face diferit. Nu volumul de aer este cel modificat ci debitul compresorului. Chiar daca el este cuplat tot timpul cat butonul de AC este apasat, el are nevoie de puteri diferite in functie de cat de tare trebuie sa raceasca. Intr-un fel consuma putere daca in masina sunt 27 grade si ai setat climatronicul pe 18 si altfel consuma putere cand in masina sunt 20 grade si ai setat 18.

Toate aceste comenzi sunt gestionate de un montaj electronic care se informeaza de temp aproximativa din habitaclu de la un senzor.

La climatronic exista la fel un senzor si un mini ventilator radial-axial care merge tot timpul cat este pornita unitatea. Acest ventilator vehiculeaza o cantitate de aer din habitaclu peste senzor pentru o informare mai precisa asupra temperaturii. de asemenea in acest caz nu exista absolut nici un cablu, toate functiile trec prin "calculatorul" climatizarii care pe de o parte afiseaza informatii despre ventilator, temp setata etc si pe de alta parte comanda toate instalatiile aferente pentru mentinerea temp la nivelul setat. In acest caz calculatorul cand este pe modul auto gestioneaza si treptele de putere ale ventilatorului.

Modificat de SORAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim Soran, mie cel putin mi-ai confirmat banuiala. Sper ca s-au lamurit si ceilalti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am inteles din textul de mai sus foarte clar ca AC, climatic si climatronic sunt 3 lucruri diferite care fac pana la urma acelasi lucru (mai mult sau mai putin bine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am lamurit si eu acum ce este cu instalatia de climatizare din masina.

Multumita lui xxleeus dar mai ales lui SORAN am inteles cum functioneaza si Climatronicul.

Aveam si acum niste mici probleme in folosirea lui , iar cartea masinii nu m-a lamurit foarte tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum era aiurea sa se creada ca este climaticul manual, din moment ce exista si kit de trecere la climatronic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie tot nu mi-e foarte clar: daca la climatic setezi temp. pe 22 de grade iar in masina sunt, sa zicem - 30 de grade, ce se intampla? Pe gurile de iesire aerul o sa aibe fix 22 de grade? Sau cele 22 de grade fixate anterior reprezinta tinta la care trebuie sa ajunga temp. in habitaclu? Daca este ultima varianta, ma gandesc ca pe gurile de iesire initial o sa fie mai putin de 22 grade, apoi treptat o sa urce pana la 22 de grade, atunci cand temp. interioara a atins 22 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu a doua varianta e cea corecta, din punctul asta de vedere climaticul e mai aproape de climatronic decat de aerul conditionat clasic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am studiat si eu un pic treaba cu butonul ce se ocupa de dirijarea aerului. Este categoric mecanic, actioneaza asupra unei sarme ce la randul ei misca niste paleti. Se simte, se aude si...se vede. Am demontat foarte usor cutiuta ce este intre comenzile climatizarii si castofon. prin gaura creata se vede spatele blocului de comanda. temperatura si ventilatia sunt comandate electronic, iar de la comutatorul dirijarii aerului pleaca un cablu. Asa ca nu este nici macar pneumatic....este 100% manual .

tot manual (mai mult sau mai putin) este si comutatorul treptelor de viteza al ventilatorului.

singura automatizare este obtinuta la reglajul temperaturii, unde voletul de amestec cald/rece este actionat la comanda unui senzor. Automatizarea este partiala pentru ca degeaba ii ceri sa faca 18 grade daca inauntru sunt 30 si nu comanzi si A/C-ul. Acelasi sistem il puteti admira pe BMW seria 5-7 pana in 92, mercedes E pana in 90, citroen CX pana in 89, citroen XM cu motorizare medie, renault 25 toate seriile, unele ford-uri. Singura difernta este ca la modelele mentionate comanda dirijarii aerului este pneumatica (cu vacuum obtinut din servofrana, cu exceptia xm si cx care nu au servofrana clasica).

Semi automatizarea este oprita cand comutatorul este setat pe maxim sau minim.

Ce este clar este ca sistemul si-a dovedit fiabilitatea in timp, fiabilitate ce climatronicul inca trebuie sa o probeze. Nu zic ca ar fi mai prost, dar sunt mai multe sanse ca ceva sa nu mearga conform planului....sper ca noua cordoba ce ma asteapta vineri sa o ridic sa nu imi faca probleme tocmai aici :lol: .

Modificat de alexd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...(se pare ca) asa este :); doar clapeta de recirculare si cea de control al temperaturii sunt actionate electric (prin motor). Oricum, "finuta" lucrare :D; la alte modele se simte/aude schimbarea pozitiilor clapetei/clapetelor la actionarea "butonului". Scuze pt. "dezinformarea" anterioara. Asa se intampla cand citesti pe jumatate :P

LE: :D Nu stiu de ce se pastreaza atasamentul de la postul anterior; nu l-am scos de aici pt. ca am mai patit-o, disparand si din post-ul (anterior) unde ar fi trebuit sa ramana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna detalierea si explicatia.

deci sa inteleg ca daca afara e mai frig decat vrei sa fie in masina iti pui cate grade doresti. Daca e mai cald decat vrei sa fie , iti pui cate grade doresti si apesi AC-ul.

Acum fain e ca te ajuta senzorul de temperatura exterior, cel cu afisarea in bord. Dupa ala te orientezi cat e afara si cat vrei sa fie in interior.

Faza cu amestecul aerului am observat-o si m-am bucurat ca functioneaza asa. AC-ul clasic iti baga aer rece in prostie pana se raceste -> raceala garantata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

m-am razgandit si vreau sa o fac din climatic in climatronic. asta pentru ca am urcat in masina si unghiul geninchiului meu s-a intalnit cu butonul de temperatura. a rezultat o deviere de asezare a butonului pentru setat temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. - la climatronic ai cam in aceeasi pozitie un potentiometru, ceea ce inseamna ca unghiul genunchiului tau, probabil, nu va sesiza nici o diferenta.

2. - ma tem ca nu e vorba de schimbat doar panoul de comanda. Dat fiind faptul ca dirijarea aerului se face ca la dacia 1300, si anume prin cablu, va trebui schimbata si unitatea de climatizare.

Modificat de alexd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa citirea tuturor post-urilor, ma gandeam sa raspund si eu, dar sa-mi ziceti daca scriu prostii.

Eu am Climatic, si dupa observatiile mele functioneaza asa: baga constant temperatura setata la debitul si in directia setata. Este automat fiindca: raceste sau incalzeste amestecul de aer exterior si interior ca sa sufla temperatura constanta, indiferent cat e temperatura afara. Soferul seteaza de fapt temperatura aerului ce iese din gurile de ventilatie.

Este manual fiindca: directia si debitul trebuie reglate de sofer.

Climatronicul seteaza de el insusi directia, debitul SI temperatura aerului ca temperatura interioara sa ajunga la valoarea setata in cel mai scurt timp.

Functionarea interioara a clapetelor nu are legatura cu notiunea automat/manual, mai degreaba cu mecanic/electric. Un AC poate sa fie complet automat, dar sa regleaza directia aerului electromecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!