Jump to content

Filtru Aer Original...


john_doe252
 Share

Postare recomandată

john_doe252

salutare...

am si eu o nedumerire... am desfacut cutia in care sta filtrul de aer si vreau sa aflu parerea voastra legata de filtru... am adus masina de curand si nu imi apare nicaieri in cartea de service ca s-ar fi facut vreo schimbare a filtrului de aer de cand e masina (2002).... poate reusiti sa-mi dati o parere dupa ce vedeti pozele atasate... a fost vreodata schimbat... asta avand in vedere ca masina are aprox. 35.000km. pe partea de jos filtrul e murdar.. dar cat de murdar ar fi in cazul in care nu a fost schimbat niciodata?

multumesc mult anticipat....

post-11606-1178546808_thumb.jpgpost-11606-1178546803_thumb.jpg

Modificat de john_doe252
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El arata ok..dar nu poti sa iti dai seama asa...Eu te sfatuiesc sa ii faci tu o revizie ca sa fii sigur, asta insemnand filtru benzina, ulei, filtru aer, filtru aer interior. Vorbeste cu volksman , ca la el gasesti sigur preturile cele mai bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

john_doe252

:Jacku

multam de sfat... uleiul si lichidul de frana a fost schimbat acolo inainte s-o iau (deci e ok)... urmeaza acum bujiile si filtrul de polen (care nu au fost schimbate)...

la volksman o sa merg dar peste vreo saptamana cred... pana atunci imi completez lista de necesitati...

dar vroiam sa stiu cat de repede se murdaresc aceste filtre de aer. sau apar semne vizibile doar dupa mult mult timp? masina a avut revizie facuta la 11.500km in 2004 (cand posibil sa fi fost schimbat si acest filtru desi in cartea de service e trecut doar ulei+lichid frana) si inca o revizie acum in februarie 2007 (din septembrie-octombrie 2006 masina nu a circulat)

multam mult pt. ajutor... mai astept pareri.. in cea de-a 2-a poza se vede cel mai bine gradul de praf de pe filtru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba-l ca e imbacsit,are multi km(in partea de jos e negru de la vaporii de ulei din motor).la fiecare 10000 km e bine sa schimbi filtrul de aer iar cel de benzina la 30000 km.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea, uleiul+filtrele trebuie inlocuite sa fii tu sigur, avind in vedere ca ai luat masina de curind si nu prea stii istoria ei. Si la cum se vede filtrul de aer, nu se stie daca a fost inlocuit, este destul de murdar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca esti sigur ca masina are 35mii km reali, lasa bujiile ca sigur sunt bune pana la 50-60mii km...parerea mea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

john_doe252
Publicat (modificat)

:R Z F

:Barbarul

Super... multam mult de sfat... chiar nu stiam cum trebuie sa arate...

s-a schimbat in germania uleiul + lichid de frana (acum 3000 km) - la dealer VW - desi nu stiu daca au schimbat si filtrul de ulei - cred ca voi face un nou schimb de ulei+filtru peste cateva mii de km. uleiul este schimbat pt. ca am fost de fata. Castrol LongLife 5W30.

:rvacaru

da... masina are 35.000 reali... insa avand in vedere ca are 5 ani.. trebuie schimbate... in manual le-am gasit la la 4 ani (sau 60.000km).

Multumesc tuturor de sfaturi... urmeaza sa efectuez schimbarile zilele ce urmeaza..

Modificat de john_doe252
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Germania nu cred ca schimba cineva ulei fara sa puna filtru nou. Habar nu aveam ca bujiile se schimba si la un anumit numar de ani :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de aer si de polen trebuie schimbate in functie si de "conditiile atmosferice". In Germania poate rezista 30.000 km ca nu e asa mult praf ca la noi, dar aici mai mult de 15000 nu prea rezista. Eu m-am uitat la filtre pe la 12.000 km...erau dezastru, asta dupa ce au mai fost curatate de 2 ori in aceasta perioada (le-am dat jos si le-am scuturat bine). O sa le schimb la 14-15.000 cand schimb si uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

john_doe252

:rvacaru

da.. asa banuiesc si eu.. nu cred sa nu fi schimbat si filtrul de ulei... insa daca nu am vazut cu ochii mei.. pun la indoiala...

legat de bujii eu am tradus din manualul de service pentru fiecare interval si e trecut la 4 ani "Z

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Germania nu se schimba ulei fara filtre. Ideea este ca acel filtru a fost schimbat insa e bine sa il schimbi si tu. Ai grija ca filtru neschimbat la praful din romania duce la "bulirea" debitmetrului care costa ... bujiile trebuie sa tina intre 60.000 si 90.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

john_doe252

:bamsemad

La ce filtre te referi? Cumva aer si polen?

Pentru ca daca la ele te referi, te asigur ca chiar si in Germania, se intampla sa nu le schimbe. Din pacate neamtul nu mai e chiar asa neamt in zilele de azi. Si ma refer la nemti nu la turci sau alte natii.

Legat de bujii, nu te contrazic.. pot sa tina si mai mult... numa ca asa cum spune si producatorul trebuie schimbate la 4 ani sau 60.000km. Si nu zice degeaba. Mi-am dat seama de ce e acel 4 ani.

Am avut prin 2001 un Renault care nu avea bujiile schimbate de multa vreme... gen 6-7 ani. Si din cauza asta era posibil cand am desfacut bujiile sa se distruga si blocul motor pt. ca erau cam "sudate" acolo. Am avut noroc dar nu au putut fi scoase decat cu greu, si asta nu cu o cheie d'aia de bujii de mana, ci cu una speciala :( gen aia cu care desfaci prezoanele la roti :D .

Eu nu vreau sa mai ajung in astfel de situatii si de aia urmeaza sa schimb acum cu filtrele si bujiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Debimetrul se strica din cauza filtrului de aer prea murdar. In general la o masina pana in 100.000 km service-ul este obligatoriu sa se faca la timp, masina fiind cumparata de noua, are garantie 3 ani / 100.000km depinde de producator. In caz contrar se poate pierde garantia. Dupa 100.000 km fiecare isi intretine masina cum doreste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca s-o fi romanizat si neamtu :o Asa este, cu bujiile nu e de joaca, trebuie schimbate, in primul rand merge altfel cu bujii bune decat cu din alea de 10 ani si in al doilea rand pot aparea probleme mari. Schimba-le ca nu sunt f. scumpe. Poti lua si aftermarket si sunt mai ieftine.

Modificat de bamsemad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:o eu schimb filtru de aer la 5-7000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, cu bujiile nu e de joaca, trebuie schimbate, in primul rand merge altfel cu bujii bune decat cu din alea de 10 ani si in al doilea rand pot aparea probleme mari.

Ce probleme mari pot aparea daca nu schimbi bujiile la timp? Care este intervalul la care se schimba bujiile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

john_doe252
Ce probleme mari pot aparea daca nu schimbi bujiile la timp? Care este intervalul la care se schimba bujiile?

intervalul recomandat in cazul meu (golf 4 - 1.4 16v) este - 4 ani sau 60.000km. O problema am dat-o exemplu in postul meu anterior. Bine nu e cazul la 4 ani sa se intample asa ceva (sa se "sudeze" bujiile in blocul motor) dar ale mele au deja 5 ani vechime si nu intentionez sa le las mai mult. Revin cu informatii dupa ce le schimb... si o sa va spun daca s-au simtit imbunatatiri de orice fel.

:bamsemad

"Inseamna ca s-o fi romanizat si neamtu" - chiar asa e... am multi prieteni care stau in germania si mi-au spus ca in ultima vreme tzepe iei mai multe de la nemti decat de la strainii din germania... Si eu aveam o super impresie legata de nemti dar in ultimele vizite in germania mi-am cam schimbat-o... Exemplu chiar acum... Reprezentant VW la 15km de Munchen.. Nemti erau toti... nu erau straini.. (arabi.. etc) si s-au tziganit pana si la ultimul euro. Plus ca au facut "service-ul" dar uite... fara filtre schimbate... bujii... etc..

Legat de bujii aftermarket -> am auzit lucruri destul de ciudate... in sensul ca pentru motorul meu au existat probleme cu astfel de bujii.. Cele originale sunt NGK-uri cu platina. Codul motorului este BCA. poate aveti experiente cu un astfel de motor si ma ajutati si pe mine cu un sfat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am luat masina din Nurenberg si am fost la foarte multe parcuri auto din zona (om fost la un prieten de familie care locuieste acolo), am stat vreo 10 zile si am avut timp sa caut. Am intalnit multi handler-i romani, dar au fost super de treaba, daca cumparam masina de la ei, mi-o dadeau pt test la ce service voiam,...mi-au explicat si cum e cu actele cu tot... mai sunt si turci sau arabi care nu umbla cu prosti, masinile cumparate de ei erau verificate in service, si schimbat ce era de schimbat - frane, filtre si alte... Asta nu aveam de unde sa stiu daca nu eram cu cineva din oras care cunoaste, si la noi, fiecare service/parc are un anumit renume... Pana la urma am cumparat-o de la un handler neamt, care m-a lasat sa testez masina 2m fata si 2 spate :)) dar a fost foarte corect...sunt multumit de masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: Intervalul de timp/kilometri la care se schimba bujiile NU este batut in cuie. Ele ar trebui schimbate atunci cind (dar DOAR daca ati depasit vreo 50kkm) motorul nu mai merge rotund sau nu mai trage desi ati eliminat ceilalti factori. Bujiile se "ard" mai repede la masinile turate si se incarca mai repede la masinile subturate, din cauze evidente.

On topic: filtrul din poza arata ca dupa vreo 80kkm parcursi in afara tarii sau da, dupa 35kkm, in tara.

Modificat de Reed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

john_doe252

:reed

chiar imi pare rau sa te contrazic....

nu cred ca e normal sa schimbi bujiile dupa 10 ani daca n-ai facut km cu ea si nu ai ajuns la nr. de km indicat.... e parerea mea si cel putin asa sustine si producatorul.... lasa-ti tu bujiile 10 ani pe masina si scoate-le dupa aia.... o sa vezi ca e posibil sa le schimbi.. dar odata si cu ele si blocul motor...

legat de filtru... fara suparare... cred ca nu ai privit cu atentie pozele...

nu poti cuantifica durata de viata la modul cum ai facut-o tu...

o sa-ti fac niste poze peste 2000-3000 km cu noul filtru instalat acum 2-3 zile sa vezi cum se murdareste....

totul depinde de unde circuli... Tu care esti din cluj nu cred ca ai aceleasi problmee ca cei din bucuresti... de ex: daca speli masina nu cred ca o gasesti cu 2-3 mm de praf in 2-3 ore....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

john_doe252

Eu nu am zis sa le lasi 10 ani pt. ca in acest interval de timp ori ai circulat prea mult ori prea putin. In primul caz ori s-au "ars" ori au depozite, iar in al doilea sigur sunt ruginite sau cu calamina.

Legat de filtru... eu am acelasi tip de motor ce foloseste tipul de filtru respectiv asa ca am o oarecare experienta cu filtrul. Pe poza se vede cam 1/2 din filtru destul de imbibat de ulei, asta datorita cel mai probabil unui nivel cam mare de ulei ( s-ar mai putea darora uzurii accentuate a motorului dar hai sa nu fim asa pesimisti) iar ce a mai ramas are o tenta de gri ce mi-a sugerat prognosticul. Nu s-a precizat citi kilometri au fost facuti in tara si in ce conditii de drum iar asta poate fi o sursa de eroare...

Modificat de Reed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

john_doe252

:reed

intradevar.. poate n-am fost eu foarte atent la formulare... oricum 5 ani vechime si aproximativ 35.000km sunt destui pt. niste bujii...

legat de filtru... nu cred ca ti-ai dat seama prea bine din poza... ulei este doar intr-un singur loc... se vede un cerc... restul e PRAF.... nu e imbibat in ulei... am atasat o poza ceva mai mare sa-ti dai seama...

oricum acum nu prea mai conteaza.... l-am schimbat de 2 zile.... si e ok... nu a fost schimbat de cel putin 20.000km din care aprox 16.000 in germania.. si aprox 4000 pe drum spre romania si in bucuresti...

uzura la motor nu e deloc... nu a consumat ulei in 4000km in vreo cantitate sesizabila... deci de uzura nu se pune problema... si masina nu e cumparata ca de la samsarii din romania ;) are 34.500 km reali...

o sa-l fotografiez pe asta nou peste cateva mii de km... sa vezi ce praf e in bucuresti :D

post-11606-1179171003_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!