Jump to content

Cum Merge Golf4 1.6 Sr


alexmihai10
 Share

Postare recomandată

sergiu calin

Chiar nu am idee...tot ce imi vine in cap este sa regleze la o anumita presiune aerul din admisie dar pana acum credeam ca totul se intampla la clapeta de acceleratie...sau poate ca la acceleratii bruste are nevoie de aer mai mult si da drumu la mai mult aer dar asta inseamna ca la acceleratie motorul lucreaza fara interventia computerului de bord ,fara reglaje fine ci pur si simplu sa se produca arderi cat mai mari.

Toate astea sunt speculatii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...m-am uitat si eu la busonul ala si da se aude pufaitul ala. Eu am reusit si l-am desfacut busonul ala, se desfileteaza putin si iese...mai greu ca are o piedica. Are o membrana in interior, dar nu prea imi dau seama ce face.

Mai am si eu o alte nedumerire...cei cu motoare 1.6 SR, v-ati uitat vreodata in furtunul epurator, cel care pleaca de la busonul de ulei si intra in furtunul ce vine de la filtrul de aer(furtunul gros pe care este si debitmetrul)? Aveti idee cum functioneaza memnrana aia mica din interior? Am impresia ca influienteaza mersul motorului, dar nu-mi dau seama cum functioneaza. La fel si membrana de care spunea si salapiat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiu calin

Din "cautarile" mele reiese ca ala este un simulacru de valva egr.Daca este o presiune de vapori de ulei ar trebui ca supapa aceeia sa se deschida si sa arunce vaporii de ulei.Cum fenomenul apare dupa ce se ating 90 de grade nu prea am cum sa testez.Parerea mea este ca supapa aia daca este veche(ca la mine) scapa aer prin admisie.Am vazut ca daca e scos furtunasu ala apar probleme.

Asta e ce am vazut eu...

Azi am verificat lichidul de servo(la mers prin oras comenzile devin greoi si am inceput sa caut si la servo pb) si are culoare de coca cola ceva mai violet si este peste nivelul de maxim cu cateva sute de ml.O sa schimb acel fluid care mecanicii au spus ca este "un moft" in Romania nu prea se schimba.Asa ca am nevoie de G002000 verde dar parca nu se mai fabrica si o sa gasesc G004000 sa vedem ce se intampla.

Modificat de sergiu calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am facut niste reparatii, maimult revizii si mi-a u schimbat baietii de la reprezentanta lichidul de servo, mi-au pus acel visiniu inchis, violet cum il vezi u, cat despre " simulacru de valva egr"... noi nu avem egr, de aceea motoarele akl sunt incadrate la euro 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca sunt euro 2 din alte cauze:lipsa celei de a 2-a sonda lambda+modificarile in soft+lipsa unor 8 valve care produce un consum mai ridicat de combustibil si deci poluare mai mare.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiu calin

Lichidul meu de servo este pepsi cola (spre negru) iar cel care intra la mine este verzaliu.Nu stiu ce ti-au pus la reprezentanta insa am vazut si unu rosu la service dar era rosu sangeriu si nu spre negru dar nu era pentru masina mea si era ATF.Al meu este uzat.In fine dupa cate stiu se schimba la 2 ani si nu cred ca a fost schimbat de ceva vreme.

Modificat de sergiu calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am prins acum de faza cu egereul :)). care sunt simptomele unui lichid de servo uzat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiu calin

Am avut o experienta cu servo la un audi care caraia urat si a schimbat lichidul de servo si au disparut caraielile.Problema este ca daca nu se schimba lichidul ala se duce pompa de servo.Ca sa nu mai spun ca am in plus lichid cam vreo 150 de ml.Nu am idee insa poate sa fie apa sau lichidul si-a pierdut in timp proprietatile si si-a extins volumulsau a fost completat aiurea.Sa-l schimb poate o sa mearga servo mai usor si daca tot se schimba la 2 ani nu e mare lucru.

Iar cu egr am spus "simulacru de egr".Egr-ul este electric si este mai dezvoltat decat aceasta supapa insa face acelasi lucru si deci ma gandesc ca daca supapa e veche ar trebui inlocuit furtunul ala cu totul dar este vreo 2 milioane nou..

Pozele nu sunt de la mine dar lichidul meu uzat cam asa arata iar cel nou tot ca ala verzaliu din poza.

post-65665-1274988602_thumb.jpg

post-65665-1274988607_thumb.jpg

Modificat de sergiu calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam ca si astea euro 2 au egr,sau cel putin eu credeam ca am

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiu calin

E posibil sa ai egr.Noi radem de motorul nostru de 1.6 akl care cica nu are.Doar il descalificam ca nu merge ca unu de 150 de cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar ce care aveti probleme cu motorul acesta ati facut un test de compresie?poate au segmenti uzati sau garniturile de la supape ca auzisem ca am probleme cu garniturile motoarele astea 1.4,1.6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiu calin

Daca era doar puterea motorul dar e vb de timonerie de vibratii la relanti de ingreunarea servo dupa mers prin oras etc etc.

Modificat de sergiu calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, membrana aia e un fel de EGR, dar din ce am vazut eu nu asa lucreaza.

Functionarea e ceva de genul:

-la relanty depresiunea din furtunul gros(cel de aer cu debitmetrul pe el) este mica si cred ca este compensata de furtunasul ala mai mic...si membrana trebuie sa stea deschisa.

-cand se accelereaza se formeaza o depresiune mare si ar trebui ca membrana aia sa se inchida sa nu lase vaporii de ulei sa influienteze mersul masinii(asa lucreaza si un EGR). si tot aerul sa fie contorizat de debitmetru.

Daca membrana aia nu se inchide cand accelerezi este posibil sa nu beneficiezi de puterea maxima a motorului, aerul fiind poate infestat cu vapori de ulei, dar mai important o parte din aerul ce vine in motor nu este contorizat de debitmetru, deci vom avea pierderi de putere.

Cam asa am inteles eu modul de functionare in functie de ce am vazut in acel furtun...dupa pozitionarea si sensul membranei.

Sunt curios daca cineva a schimbat acel furtun cu unul nou daca a simtit imbunatatiri la mers. (e cam scump parca in jur de 170 RON)

Dar raman in ceata cu membrana cealalta de care a spus salapiat...nu-i inteleg functionarea si rostul. Am desfacut capacelul ala dar nu-mi "spune" nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiu calin

Problema mea este ca dupa cum cred eu daca valva asta nu lucreaza cum trebuie si ramane deschisa o sa avem aer fals in sistem si pierdem vremea cu alte defecte.Dupa cum am vazut eu intra un furtun gors si altul subtire pe dedesupt dar valva e comuna.Pana aici toate bune dar furtunul mai gros(1,5 cm diametru) intra din busonul pe unde se baga ulei care nu este deloc etans(se misca cu mana si deci aer cu tona).Daca functioneaza cum spui tu Razvan e clar ca valva aia e foarte importanta si trebuie schimbata.de fapt oricum ar functiona pe acolo o sa intre aer fals pentru ca busonul de ulei la mine nu este etans.Am de asemenea pierderi de putere la acceleratie.

Ma duc sa scot admisia si sa o curat bine la valva aia(la cat e de imbatranita tubulatura tare ma mir eu sa mai mearga supapa aia).

Am dat jos tubulatura aia si am pus apa in tubul care vine dinspre la busonul de ulei.Curge tot.Am pus apa si invers la fel.Daca suflu in ea tare m-as mira sa se inchida.

Am pus aspiratorul ca sa vedem daca se inchide valva aia.Nimic.Toata logica mea e la pamant si rog pe cineva daca se poate sa ne lumineze!

Bun daca ea nu are rolul asta sa-mi spuna mie cineva daca pe sub busonul de umplere ulei nu exista aer care intra atata timp cat am scurgeri de ulei pe acolo.Inteleg ca busonul ala de ulei are vreo garnitura ceva care sa fie veche?Nu trebuia sa fie totul etans la admisie?

Modificat de sergiu calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dau o idee sa incerci, la mine mi s-a parut ca trage mai bine...sper ca nu a fost placebo. Eu am facut testul asta din alte motive, credeam ca-mi baga ulei pe acolo in admisie. Acum ma gandesc si cred ca putem testa membrana aia daca afecteaza mersul motorului.

Scoti furtunul ala de 1.5cm din partea busonului de ulei si ii pui un dop sa fie etans; lasi furtunasul ala mai mic in pace sau poti sa incerci sa-i pui si la ala dop.

Acum am anulat rostul membranei si tot aerul ce ajunge in motor va veni din filtrul de aer si va fi contorizat de debitmetru...

Daca aveti timp incercati treaba asta si astept si parerile voastre...

Eu oricum banuiesc ca membrana aia isi pierde din elasticitate si nu mai inchide nimic pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat si eu si si mie mi-a dat impresia ca merge mai bine asa, intr-adevar m-am uitat si la membrana si e adunata ca o bloare, sigur nu mai lucreaza cum trebuie. furtunul acela ce rol are? daca renunt la el si il infund definitiv care ar fi urmarile?

ia uitati ce am gasit, numai ca nu inteleg: http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=123995

Modificat de salapiat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zice asa:

I long haunted the error

16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1

in the subject error 15556 Ahmad suggested servismenov a fault in the valve tube 1j0129684g/1j0129684k.

A inlocuit valva care era deformata cu niste cauciuc de la o manuse dar imaginea lipseste.Dupa inlocuire eorarea care aparea la 20-50 de km nu a mai aparut.Pana acum circulase 500 de km fara eroare.A zis ca daca mai apare eroarea o sa puna cauciuc mai bun.

Ma indoiesc ca daca astupi acolo va merge.La inceput pana motorul atinge 90 de grade o sa mearga poate mai bine iar apoi cand canistra de carbon va incepe sa lucreze va trimite vapori catre admisie sa fie arsi acolo.Se va face o presiune in sistemul de vapori de carbon si vor incepe erorile.E ca si cum astupi valva egr de la alte motoare in final vor apare erori.Iar daca rezolvi si pb asta o sa lasi sa iasa in atmosfera acei vapori de ulei?Cred ca avem vw si dorim sa functioneze ca la mama lui nu ca o caruta.Noua tubulatura asta e in jur de 50 de euro parca gasisem odata dar si metoda ruseasca este foarte buna(baieti destepti :Driver: ).

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci variantele sunt:

1. inlocuirea furtunului cu unul nou.

2. infundarea definitiva si directionarea vaporilor de ulei, cu un furtun, undeva sub masina...ca la vechile dacii :D

Acum am inteles ce au facut rusii aia...

Au astupat gaurile acelea, partial, ca si cum ar fi membrana in pozitia de inchis (in accelerare)...foarte ingenioasa treaba.

Daca motorul este in parametri, efecte negative nu cred ca sunt, pt ca vaporii de ulei nu sunt in cantitate atat de mare sa nu faca fata gaurile ramase sa preia presiunea din carter (furtunasul acela mic tot timpul va absorbi o cantitate de gaze din carter).

La mine m-am uitat la locul cu pricina si am vazut ca este o idee diferit...din cate am putut vedea fara taierea furtunuli, sunt 3 sau 4 gauri din care 2 sau 3 se acopera de membrana. Cred ca o sa incerc si eu varianta ruseasca, dar imi fac probleme cu lipirea la loc.

Cat despre poluare nu ma intereseaza...si asa cei de la rar nu vor sa-mi treaca euro la masina. Masina fiind cumparata in anul 1998, nu am trecuta in certificat norma euro...pt ca nu era asa ceva la noi in vremea aia. Si "dragii mei" de la RAR DIN BACAU spun ca masina este non-euro, cand noxele imi ies de euro3, si cica nu exista varianta sa-mi treaca euro in functie de noxe...asteapta prajituri sigur. Citez "motorul 1.6 AKL de la volkswagen este non-euro, nu conteaza ca are sonda lambda si catalizator sau ca scoate noxe de euro3"... "BRAVO RAR BACAU".......gata ca iar m-au apucat dracii :(.

Modificat de Razvan_79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am explicat ce au facut rusii dupa ce am tradus textul.Una din poze lipseste in care membrana a fost inlocuita cu o bucata de manuse de cauciuc decupata, au lipit totul la loc si nu au astupat nimic.

In fine asta e traducerea...

Mergi la alt rar si fa o cerere.Daca tot nu merge iei o dovada de la altcineva si dai rar-ul in judecata si gata.Conteaza ce vrei.Motorul akl este euro2 iar euro 3 nu exista la vw golf IV benzinare.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiti voi Golful 4 1.6 SR are Vag sau Ecu? Sau sunt 1 si acelasi lucru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce te referi ?Ce e aia vag?Ecu este calculatorul masinii dar vag?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAG este daca am inteles bine un "ceva" care ar permite analiza fiunctionala a masini, poate ca este un soft sau poate ca este o unitatre electronica a masini, nu stiu nici eu, de aia intreb daca masina noastra este echipata sau nu cu asa ceva.

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=9821

Modificat de silence
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vag-com este o interfata care se cupleaza la o mufa (odbII) si citeste diversi parametrii din ecu.Ce vezi paici lumea face scanari si "citeste" una alta la masina.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

1.6 AKL este euro 3 in mod normal. eu lucrez la un depozit de piese auto si ma ocup doar de piese OE la gama VAG. vreau si eu sa imi iau un AKL si se pare ca sunt euro 3 doar ca modelele dupa 2000 sunt euro 4. in mod normal acest lucru este specificat in cartea masinii (acest model este facut in special pentru germania si este specificat acest lucru).

in lipsa oficiala de la RAR tipul de motor AKL nu figureaza la euro 3 deci sunt de variante : fie este catalogat euro 2 fie euro 4. aici depinde cat de "moale" esti cu cei de la RAR, pentru ca daca te vede ferm pe pozitie atunci stie ca nu vorbesti in plus.

PS: pentru cine vrea sa lase post aici cu seria de sasiu si ii verific eu ce euro are masina din fabrica in programul original .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!