Jump to content

Surub Baie De Ulei


SorinB
 Share

Postare recomandată

Am schimbat la un prieten uleiul la un golf 4 si prima data am incercat sa il scot prin orificiul de jos de la baia de ulei.. dar am observat ca surubul se invatea in gol cu tot cu o "camasa" am incercat sa blochez camasa , garnitura aia metalica sau ce e ea.. tot nu a mers... se invarte in gol ;) nici nu se desface nici nu se strage... pana la urma l'am scos pe joja... ;) stie cineva ce e de facut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba de o bucsa filetata. Daca se invarte o data cu surubul nu prea e bine. Ai putea incerca sa incalzesti bucsa ca sa se dilate si apoi sa racesti surubul. Asa s-ar putea sa iasa. Da inainte cu niste spray de desfacut suruburi. Eu n-am vazut niciodata cum arata busonul de golire de la baia de ulei de golf intrucat n-am schimbat inca uleiul. Depinde de ce e acolo. Ai mai putea incerca cu o dalta ascutita sa nituiesti oarecum bucsa de baia de ulei. Depinde de ce e acolo. Nu-mi dau seama prea bine. Atentie insa baia e din material casant dur aluminiu sau fonta si s-ar putea sa faci o mare mare nenorocire ;).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema ta este din cauza unui mecanic(sau proprietar)grabit sau neatent care a infiletat gresit sau prea tare busonul de golire si de aceea s-a ajuns la situatia asta,sa se invarta cu tot cu piulita.din acest motiv se foloseste(mai nou)metoda de scoatere pe la joja.problema nu e asa simpla,daca nu picura lasa-l asa si pe viitor scoate-l pe la joja.daca picura trebuie inlocuita baia, pt ca busonul si piulita sunt din metal iar baia din aluminiu si e cam dificil de scos si inlocuit sistemul.

offtopic,@inginerul si@john_otto nu-l ajutati deloc pe colegul nostru daca polemizati.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth
..................daca picura trebuie inlocuita baia, pt ca busonul si piulita sunt din metal iar baia din aluminiu si e cam dificil de scos si inlocuit sistemul.

O dezinformare totala pentru cine crede asta, aluminiul saracul este si el metal....: :)

Presupun ca "traducerea era" otelul e un metal mai tare iar, aluminiul un metal mai moale...

1) Exista lipiciuri FOARTE bune care rezista la plaje mari de temperatura si care iti rezolva problema. Nu are rost sa iti dau exemple cu ceea ce folosesc eu, pentru ca e foarte scump si nu merita sa dai atatia bani pe el ( se foloseste in industria aeronautica, gama Norland de exemplu) insa avand in vedere ca nu e o super-solicitare acolo la baie, sunt CONVINS ca daca dai jos baia, o cureti si o lipesti cu un lipici mai ieftin, va tine.

Prin urmare ai nevoie de lipici care lipeste METAL PE METAL! De obicei cele care lipesc sticla,ceramica, lipesc si metale.

2)Poti folosi o filiera sa corectezi putin filetul in cazul in care a fost insurubat prosteste, sau mai stiu eu ce, inainte de a strange.

Din pacate va trebui sa dai baia jos :(

Bafta.

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2)Poti folosi o filiera sa corectezi putin filetul

...filetul poate fi refacut sau nu.este comica afirmatia cu "putin" :) , genul asta de pricepere a avut-o si cel care a produs stricaciunea.imprumutand strictetea pt detaliu a colegului de mai sus ,daca tot se demonteaza este de preferat sa se inlocuiasca baia nu sa se foloseasca LIPICI("care lipeste") :( .

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DragonBallz

off topic:

Domnule R Z F nu cred ca ajuta la nimic sa fim ironici mai ales in problema expusa in topicul asta. eu am urmarit posturile Domnului I am Stealth si am observat ca are mereu sfaturi bune, la obiect si foloseste o exprimare pe intelesul fiecaruia.

on topic:

Surubul se invarte in gol pt ca a fost stricat filetul de la baia de ulei petruca a fost strans peste masura ori infiletat aiurea.

Este adevarat ca cea mai buna solutie o reprezinta baia noua si un surub nou, dar pt cineva care poate nu are in momentul respectiv 7 milioane(aprox) cat costa o baie de ulei, sunt binevenite si celelalte metode cu lipiciul sau cum refacut filetul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stimate@DragonBallz,interventia ta nu ajuta la nimic pt ca ce spui tu s-a spus mai sus,ai fi putut sa te faci folositor cu o alta modalitate de rezolvare a cazului.in ce privesc metodele colegului de mai sus(cu doua posturi) sunt CARPELI.suntem pe un forum tehnic si exista posibilitatea ca un alt coleg sa ia de bun ce s-a scris si sa ajunga intr-o situatie ca a lui @SorinB.nu toti avem aceeasi indemanare,rabdare si pricepere :Driver: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I am Stealth are dreptate. Exista si se folosesc in atelierele auto mari (in general service-uri de camioane) adezivi anaerobi. Nu e nici o carpeala, se foloseste metoda in mod frecvent si cu rezultate foarte bune. In ceea ce priveste bucsa filetata, daca a fost busonul infiletat gresit si a stricat filetul bucsei se poate incerca o rectificare a filetului bucsei, dar cel mai bine ar fi sa se faca o refiletare a bucsei la cota de reparatie si fabricarea unui nou buson de golire cu filet conjugat noului filet al bucsei, sau dupa caz, folisirea unui dispozitiv care se numeste Heli-coil si care arata ca un arc si se introduce in bucsa filetata dupa rectificarea filetului si se gaseste de cumparat urmand ca busonul de golire sa fie si el refiletat conjugat filetului heli-coil. Eu garantez ca ambele metode nu sunt carpeli, am vazut cu ochii mei atunci cand am facut practica la Iveco. Bafta !

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

v-as ruga sa ramaneti la subiect. am ascuns deja destule posturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Sunt un om patit cu aceeasi problema.

Rezolvarea mea: m-am dus la un strungar, am dat cu tarod-ul gaura mai mare (inainte am scos filetul smuls pe bucatele, ziceai ca e un arc!) fara sa dau jos baia de ulei, apoi am incercat sa scot cat se poate de mult din span (am scos foarte mult din el, daca au mai ramas ceva buati s-au oprit in filtru de ulei) si apoi pus surubul sau busonul cum ii zice pe noile dimensiuni (facut tot de strungar) si am rezolvat problema.

Cineva care lucreaza la reprezentanta mi-a spus ca din fabrica sunt facute sa rezoste la aprox 20 de desfiletari-infiletari, deci facant un calcul asta inseamna 300.000 km, luand 15.000 intervalul de schimb al uleiului.

Intram in belea mare si eu sa fi fost nevoit sa schimb baia de ulei, plus manopera dat jos baia.

Bafta la rezolvat problema, ori cum am facut eu (mai neortodox :( ) sau mai normal cu metoda descrisa mai sus su adezivul ala!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin_q - asta este cea mai buna solutie inafara de schimbatul baii .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles problema... ca daca era grav desfaceam baia... nici nu ne mai ganeam.. am schite am tot.. dar e bine ca nu cruge uleiul pe la surub... asa ca pe viitor omu a sa si'l scoata pe joja.. ;) thx baieti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu, daca o iau logic, diferite impuritati se depun pe fundul baii de ulei si nu se evacueaza decat pe acolo. De aceea nu cred ca e o rezolvare scosul uleiului pe la joja. Parerea mea. Poate ma insel, sa-mi fie cu iertare :). Nu cred ca e foarte scump de realizat un alt filet la cota de reparatie la acea bucsa. De asemenea nu cred ca poate costa mult fabricarea unui alt buson, pentru ca se poate face la orice strung cu o indemanare minima. Parerea mea :D

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe fundul baii de ulei exista un magnet care atrage toate impuritatile (impuritati inseamna reziduuri metalice din uzuri). Dar ce s-a spus este corect, cel mai bine este sa scoti uleiul pe la buson, nu pe la joja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba cu impuritatile metalice ma face sa intreb:de unde naiba vin ele?uzuri?chiar asa de mari sunt uzurile incat sa se adune pilitura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista, am vazut cu ochii mei pilitura pe fundul unei bai de ulei prinse pe magnet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am patit-o si eu :icon_thumright: mi se ivarte in gol busonul de la baia de ulei... din discutiile anterioare trag concluzia ca alt filet si alt buson facute manual ar fi rezolvarea.

Stie cineva dimensiunile tarodului folosit la rectificarea filetului ? sau dimensiunea surubului original, ca l-am desfacut de atatea ori dar acum nu stiu ce masura are... :D

inca ceva... acolo este filet direct in baie sau exista o bucsa intermediara ca eu nu am observat :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adi, dacă te ajută cu ceva, codul surubului si dimensiunile, aşa cum apar

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema...un tarod de 16 cu pas marunt adica 16x1,5, gasit si surub de 16 cu acelasi pas, am facut filet nou si totu-i ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

salutare

recent am facut si eu un schimb ulei si mai niste operatii la un service ptr ca aveam niste pierderi de ulei destul de mari

tare ma tem sa nu fi schimbat semeringul de la palier degeaba pentru ca dupa 400 km de la schimbarea lui si a uleiului ma trezesc ca mi-a scazut iarasi nivelul la ulei de la mijloc sub minim

normal ca am sunat la service si lumea a dat-o cotita, mai ales ca era 30 decembrie asa ca am desfacut cu tata scutul si am vazut ca scurgerea ar fi ca si sursa de la busonul de la baie

am dat busonul jos si am scurs uleiul si surpriza am vazut ca "marele mecanic" care mi-a schimbat uleiul nu a catadicsit sa schimbe si saiba de cupru care este pe buson, care mai era si mai mare la gaura decat busonul si statea stramb...normal ca a facut tata o saiba din tabla de cupru, a decalit-o asa cum trebuie, am mai pus si putin fir de azbest pe filet la buson si am pus uleiul la loc

Momentan dupa 400 km nu am probleme dar sunt cu ochii pe nivelul de ulei...

Asa ca aveti grija cand mergeti la service ptr schimb de ulei sa cumparati si o saiba de cupru pentru buson care este metric 14 la interior. Acea saiba trebuie decalita inainte de a fi montata adik se incalzeste la flacara sau la aragaz si apoi se baga in apa. Dupa acest proces saiba va deveni foarte moale si maleabila, si se va mula perfect intre capul surubuli si baia de ulei. Ulterior mi-am cumparat si eu 4 saibe ca sa am pentru urmatoarele schimburi de ulei si costa 0.75 ron bucata...

O alta problema pe care am vazut-o este faptul ca buza filetului de pe baie unde calca saiba care este stransa de surub nu este perfect plana la mine, daca o sa mai am probleme o sa o indrept cu o pila astfel ca acea saiba sa stea perfect ptr ca pana la urma saiba de cupru asigura etanseizarea perfecta.

P.S. La multi ani si aveti grija cu saiba de cupru care trebuie schimbata la fiecare schimb si mai ales sa fie decalita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

btw care mai aveti acces la ETKA sau alte programele, nu puneti o schita cu busonul de la ulei cu niste cote, am o banuiala ca nu mi-ar fi busonul original si as vrea sa fiu sigur...oricum dupa inca 250 de km de mers cu viteze de pana la 150 km am verificat astazi uleiul si este ok...pfuuuui

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine s-a dus filetul din baie unde intra busonul,insa mecanicul s-a dus repede la un strungar si a facut un buson mai mare,a mai adus si un tarod cu care a facut filetul pentru noul buson,cu foarte mare grija sa nu ramana span in interior si ca masura de siguranta am mai turnat inapoi uleiul folosit ca sa scoata eventualele reziduri.

De acum inainte la fiecare al doilea schimb o voi scoate cu pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu la ultimul schimb de ulei am dat jos senzorul din baie ca sa dau uleiul afara...deoarece busonul meu se cam invarte in gol de mult timp si imi era frica sa nu se strice de tot...deci o solutie ar fi si asta:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!