Jump to content

Tacanit Groaznic La Motor Diesel


CristianD_25
 Share

Postare recomandată

CristianD_25

Scuze ca intervin si io

Am un Vw passat mai vechi B3 cu un motor 1.6 TDI care la inceput facea infernal parca eram pe ogor cu tractorul.

Am fost la zeci de mecanici= sute de pareri.

In final m-am hotarat am desfacut tot motorul am verificat duze, pistoane, tacheti, chiulasa, supape, cam tot ce exista in motor am verificat. Am mai fost si probleme dar le-am remediat.

Singura problema care a ramas cat de cat neremediata este pompa de injectie care are capul hidraulic uzat si baga presiune de doar 350 in loc de 500-600. oricum o voi schimba si pe aceasta.

Dar dupa toate remedierile pe care le-aM FACUT tacanitul motorului s-a imbunatatit foarte putin ...

Ce as putea face??????????? am verificat si suportii de la motor aia de cauciuc, unul l-am schimbat...............

Are cineva o idee, o parere.........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai poate sa fie din cauza presiunii scazute din injectoare(cap hidraulic uzat).si pote din cauza asta ai fost nevoit sa-i maresti putin avansul(iar tacanit).

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CristianD_25

Si pentru ce sa optez o pompa BOSCH sau una LUCAS ca am auzit ca ar fi mai silentioase decat alea BOSCH. ESte adevarat ?????

CAre ar fi mai durabile.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CristianD_25

Si care ar fi efectul pentru care motorul tacane daca presiunea in injectoare e mica tacane injectorul efectiv sau pompa....injectoarele le-am verificat sunt OK

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

Pot sa tacane si injectoarele si pompa din cate stiu eu!!! Cati km ai cu injectoarele alea? Ce cod motor ai?

Daca zici ca injectoarele sunt OK, desi nu stiu cum le-ai testat, etc., ramane pompa sau avansul. Injectoarele ti-au fost testate pe banc, etc? Daca tacane la ralanti tare de tot, atunci ar putea fi avansul prea mare. Datorita faptului ca tu ai presiune mult mai mica decat ar trebui, injectoarele se pot deschide cu totul altfel si ca durata si ca moment, iar atunci avansul e aiurea. Rezolva problema presiunii pompei zic eu. Daca ai facut tu toate operatiile descrise, sunt sigur ca te pricepi destul de bine sa verifici distributia si avansul. Presupun ca la tine se verifica cu semne. Nu?CUm ti-e consumul?

Daca avansul e prea "mare", e destul de rau, ca se solicita tare componentele, e mai bine sa fie mai degraba mic.

Bafta

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

Mi-am mai adus aminte o chestie, un stetoscop te-ar putea ajuta foarte mult sa iti dai seama de unde vine zgomotul. Poti improviza dintr-un furtun pe care sa-l plimbi in jurul motorului. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CristianD_25
Pot sa tacane si injectoarele si pompa din cate stiu eu!!! Cati km ai cu injectoarele alea? Ce cod motor ai?

Daca zici ca injectoarele sunt OK, desi nu stiu cum le-ai testat, etc., ramane pompa sau avansul. Injectoarele ti-au fost testate pe banc, etc? Daca tacane la ralanti tare de tot, atunci ar putea fi avansul prea mare. Datorita faptului ca tu ai presiune mult mai mica decat ar trebui, injectoarele se pot deschide cu totul altfel si ca durata si ca moment, iar atunci avansul e aiurea. Rezolva problema presiunii pompei zic eu. Daca ai facut tu toate operatiile descrise, sunt sigur ca te pricepi destul de bine sa verifici distributia si avansul. Presupun ca la tine se verifica cu semne. Nu?CUm ti-e consumul?

Daca avansul e prea "mare", e destul de rau, ca se solicita tare componentele, e mai bine sa fie mai degraba mic.

Bafta

Nu stiu cati km s-au facut cu injectoarele astea ca eu recent am cumparat masina dar atat injectoarele cat si pompa au fost verificate pe un banc la o firma nu pun la indoiala experienta celui in cauza .

La ce cod de motor de referi? Unde se gaseste acesta? seria motorului ?

E adevarat ca avansul e cam mare, intrucat turata brusc scoate fum negru, dar turata treptat nu prea scoate fum (foarte putin)

De ce zici ca injectoarele s-ar putea deschide aiurea doar atat motorul cat si pompa au fost puse la punct intrucat am fost ajutat de un mecanic in varsta cu ceva experienta, dar intrebandu-l de ce tacane imi spune ca pana se aseaza supapele din chiulasa si segmentii, dar dupa un timp a zis ca acest tacanit va disparea(dar nu imi vine sa cred acest lucru).

Consumul era mare acum nu am mai verificat am facut doar 100 km dupa ce am reparat motorul(dar cand mi-a fost verificatat pompa pe banc mi-a spus ca aceasta consuma mult dar nu din cauza avansului ci din cauza relantiului care nu era reglat ca lumea. Nici nu a vrut sa umble la avans spunand ca este reglat OK)

Am sa incerc sa reduc avansul sa vad ce se intampla ...

Dar explica-mi mai detaliat cum sa improvizez un stetoscop pentru a asculta motorul(sa vad de unde vine tacanitul)

DAca as incerca la o vale sa opresc motorul(din partea electrica) si sa-l las sa mearga in viteza cativa metri sa se invarta toate componentele lui si daca ar fi la una din acestea o cauza ar trebui sa tacane si oprit ????

MErsi...........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

NIci sa nu te gandesti sa faci teste cu oprit partea electrica si mai stiu eu ce!! Codul motoruluis ar trebui sa fie (cred) si la tine pe capacul curelei de distributie. Presupun ca ai motor fara calculator de bord si fara intercooler. Nu? EU CRED ca avansul nu e reglat foarte bine. Insa nu cred ca ai mufa cu care sa te conectezi la VAG COM de exemplu.

Ia un furtun si baga o palnie in el la un capat. Iti pui palnia pe ureche si celallat capat il plimbi peste motor. Vezi daca poti sa localizezi sunetul inspre vreun cilindru/supape , pompa de injectie, sau injectoare. Eu am avut un tachet spart si cand am deschis capacul FIX acolo unde se auzea mai tare zgomotul, fix acolo era tacanitul. Presupun ca ai tacheti hidraulici si tu, nu?

Alta parere a mea este ca unii dintre acei mecanici care te sfatuiesc profita de faptul ca ai incredere in ei. Daca supapa nu se aseaza bine pe scaun, inseamna ca NU etanseaza. NU au nicio legatura segmentii cu tacanitul dupa parerea mea. POate ai noroc sa fie doar avans mare si nimic mai mult. Afla codul motorului, si poate te ajuta cineva cu un sfat legat de verificarea lui.....La treaba cu ralantiul nereglat calumea iar nu inteleg ce au vrut sa spuna > ai zis :"dar cand mi-a fost verificatat pompa pe banc mi-a spus ca aceasta consuma mult dar nu din cauza avansului ci din cauza relantiului care nu era reglat ca lumea. Nici nu a vrut sa umble la avans spunand ca este reglat OK" . Pompa in sine nu consuma. Nu inteleg ce au vrut sa iti zica acolo...Insa pompa ta nu e ok deloc daca nu baga presiunea care trebuie, si poate ea face zgomot. De multe ori pompele "suna" cand sunt mai obosite....

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CristianD_25

Daca as folosi un stetoscop medical ar fi OK ?????

Se refereau la faptul ca avansul(debitul) la pompa e OK nu pompa in sine. Ei oricum mi-au spus sa o schimb cat mai repede intrucat atunci cand va fi un pic mai frig nu va mai porni masina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BOSCH.....e mai zgomotoasa dar mai fiabila.Am o intrebare,ghidurile de la supape si supapele le-ai schimbat?Eu m-am lovit de aceasta problema la un 16d mai vechi si dupa ~reabilitarea~ chiuloasei functiona aproape ca un benzinar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

@Cristian, poate si un stetoscop medical te-ar ajuta, nu am incercat niciodata. Am impresia ca ala are o membrana pe care POATE trebuie sa o ai in contact cu sursa de zgomot. Poate e suficient sa fie doar aproape. Sa ai MARE grija la ureche, pentru ca in ala medical doar daca bati cu mana in membrana se aude foarte tare! Nu am testat niciodata pe motor si nu vreau sa patesti ceva la ureche incercand..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CristianD_25
BOSCH.....e mai zgomotoasa dar mai fiabila.Am o intrebare,ghidurile de la supape si supapele le-ai schimbat?Eu m-am lovit de aceasta problema la un 16d mai vechi si dupa ~reabilitarea~ chiuloasei functiona aproape ca un benzinar.

Am desfcaut tot motorul si absolut tot ce se afla in acesta e verificat . chilulasa a fost facuta stas shimbat supape, ghiduri si nu mai stiu ce era pe acolo, am bagat pana acu o gramda de bani si degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare tip BULA, cu ce ai comparat tu motorul tau (cod SB/RA) de zici ca tacane tare? Nu de alta dar motorul tau este de generatie 80, este primul motor TD facut de VW pt turisme si are in plus IC dar blocul motor si chiulasa sunt identice. Este un motor cu injectie indirecta care este normal sa fie galagios, eu am acelasi motor pe G1 si cind ma dau jos din G1 si ma sui in G4 TDI zic : vai dar ce liniste este :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o intrebare legata cumva de titlul topicului. Demontarea turbinei presupune si demontarea distributiei? Prin iarna am curatat turbina la un service iar dupa aceea am observat ca motorul tacane mai tare decat de obicei si scoate fum alb la pornire dimineata. Sa nu-mi fi reglat bine avansul la service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

leo_cumeteo1

nu stiu daca am sau nu dreptate sau te ajut cu sfatul meu:

o bataie la motor si chiar tremurat am avut din cauza volantei cind stateam pe loc la semafor sau... ma rog , pe loc, dar atunci cind se auzea simteam si o alta bataie slaba in pedala ambreiaj fata de bataia normala

incearca sa verifici si volant desi sper sa nu fie ca e o groaza de bani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul merge rotund si nu tremura. Doar se aude un tacanit "in plus" ca pana acum. Sunt curios daca mi-au demontat si distributia odata cu turbina (asa se face?). Daca da cred ca tacanitul provine de la reglarea in batjocura (sau nereglarea) avansului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt doua chestii situate diferie pe motor,deci nu a avut treaba cu distributia daca ti-a dat turbina jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

Distributia ti-au dat-o jos doar daca asa au vrut "ei". Chiar si galeria de admisie de exemplu poate fi data jos fara datul jos al turbinei, insa cu efort mai mare la unele modele. Putin, daca dispare fumul alb dupa pornire, e ok. Daca tacanitul persista, m-as uita la tacheti, pentru ca subsemnatul a avut o surpriza mare de tot cand am deschis acolo...Cama de la arbore era cu un picior in groapa.... Si este inca, pana gasesc alt arbore si alti tacheti...Daca ai noroc ai doar un tachet blocat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi. Curios este ca tacanitul a aparut dupa curatarea turbinei.

I am Stealth am citit posturile tale cu tachetii de pe masina ta (am vazut si foto). Este si varianta cea mai plauzibila la problema mea, in afara de varianta avansului dereglat (care probabil pica). Si ca sa nu uit: fumul alb dispare la 2-3 secunde dupa pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu avansul e foarte simplu, acesta se poate verifica cu VAGCOMul. Tacanitul de care zici se accentueaza cind accelerezi usor (in sarcina) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cand accelerez tacanitul se aude mai des. Nu mai tare, ci mai rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

Or fi ramas tachetii fara ulei odata cu curatarea turbinei, cine stie...Poate o fi fost doar o coincidenta, insa daca zici ca creste frecventa tacaniturilor cu turatia chiar si in gol, atunci "miroase a tacheti destul de tare"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu chiar, miroase a avans . Verifica cu VAG COM-ul, o sa vezi ca ai injectia usor avansata, este normal sa tacane mai tare .

Fara o verificare a avansului nu se pot da sfaturi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!