Jump to content

Motoarele 1.4 MPI pe FABIA


BogMW
 Share

Postare recomandată

Salutare, am postat problema de mai jos pe alt forum acum cateva saptamani si am tot uitat sa o amintesc si aici, deci fac copy-paste la textul original:

Masina mea are acum 17.000Km si am tras de ea din plin, n-am iertat-o de nici o culoare.

La inceput a consumat mai mult, dupa 4000Km consumul a scazut. La revizia de 10.000 am bagat Castrol Power and Protection 0W40 si consumul a mai scazut o tura pe la 12.000km. Pana la 10.000 mi-a papat 400-500g de ulei, dupa schimb n-am mai observat consum. Sa vedem la 20.000.

Motorul: sa nu ne facem iluzii - este vechiul motor de pe Favorit, imbunatatit in trepte succesive, deci nu e "state of the art", dar este silentios si relativ puternic la turatii joase. OK pt oras.

Consumul de ulei nu ar trebui sa fie o problema insa consumul de lichid de racire este cu adevarat o pbl la motoarele astea. Sorry, dar este vorba de garnitura de chiulasa, care trebuia schimbata. Dupa schimb nu mai apar pbl, garnitura de schimb este alta decat cea originala. O sa ma intrebati de ce nu vin din fabrica cu garniturile noi. Presupun ca MPI-urile noastre sunt niste motoare care au fost pe stoc - deci montate inainte de 2002 si de aia au garniturile vechi care cedeaza in jur de 12-15.000km. In Germania & Co nici nu se mai livreaza MPI-ul de 1,4, el a fost inlocuit de 1.2HTP (trei cilindrii). Acolo exista o circulara interna Skoda care recomanda schimbarea garniturii de chiulasa la MPI-urile care papa apa. La noi, mecanicii in service vor spune ca n-au auzit de asa ceva (mai ales daca esti in garantie).

:scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Cand mergi la revizie aia stiu ca trebuie schimbata garnitura ? Sau trebuie sa le zici tu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

nu numai ca nu ti-o schimba la revizie, dar daca intrebi o sa-ti spuna ca sunt basme si ca motorul nu are nimic - mai ales daca mai esti in garantie.

nu stiu ce-i de facut - in RO nu stiu pe nimeni care a reusit sa o schimbe

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca principiul de lucru : gasesti documentul de recall lansat de VWAG referitor la schimbarea garniturii de chiulasa, il arati la Service-ul skoda, iei in scris refuzul recunoasterii recall-ului de catre service pe care il anexezi la scrisoarea catre VWAG.

In functie de raspunsul VWAG actionezi corespunzator adica:

a. Firma mare recunoaste documentul ca fiind valabil si pentru romania si atunci nu mai au ce sa faca.

b. Firma nu recunoaste ca fiind aplicabil pentru romania si atunci nu mai ai ce sa faci.

c. Firma recunoaste ca seria ta de sasiu se inscrie in campania de rechemare dar nu se aplica pentru romania, atunci iti schimbi garnitura cand iesi cu masina din tara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate nu e rechemare - e circulara interna care spune sa fie atenti la masinile mpi care vin in service si daca papa apa sa schimbe garnitura cu suportarea partiala a costurilor.

:scratch:

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai macar numarul circularei interne ca sa faci referinta la ea ?? (indiferent prin ce metode ai obtinut-o)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-am, dar o sa ii intreb pe bajetii pe skodacommunity.de, poate ma ajuta cineva - unii lucreaza in service-uri skoda

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, ce intelegeti prin consum de apa? Cit iti consuma, Bogdan? Eu am acu 10.500Km si am completat o singura data, pe la 5.000Km, cam 3-400ml. Sincer, nu mi se pare ca asta ar fi un consum anormal. Oricum, miine merg la prima revizie si o sa fac o intrebare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau
Baieti, ce intelegeti prin consum de apa? Cit iti consuma, Bogdan? Eu am acu 10.500Km si am completat o singura data, pe la 5.000Km, cam 3-400ml. Sincer, nu mi se pare ca asta ar fi un consum anormal. Oricum, miine merg la prima revizie si o sa fac o intrebare...

Sa ne zici si noua cum a mers cu revizia: cat a costat, ce au facut, etc ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ionut

consum normal de apa = consum zero. circuitul e inchis si lichidul nu are pe unde sa plece.

singurul caz in care iti scade nivelul la lichid este atunci cand supraincalzesti motorul si se deschide supapa de suprapresiune - ceea ce nu e normal, nu?

unde mergi la revizie?

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Avia. Iar despre consum cred ca ar trebui vazut ce spune si cartea masinii. Parca scria ceva de completat. O sa caut in seara asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca in cartea masinii scrie si ca un consum de 500ml ulei la 1000km e normal, ceea ce nu cred ca ti-ar place sa ai.... :shock:

asa e si cu apa - ei se asigura ca sa nu aibe probleme cu clientii.

un motor care functioneaza normal, nu consuma lichid de racire, asta e adevarul.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Avia......

Sper sa vii cu vesti bune de la revizie, as vrea sa crea ca macar un deler Skoda din Buc. e OK :ok:

eu trebuie sa merg imediat la a 2-a revizie

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, ceva nu se leaga in chestia cu apa, si anume: daca ar fi probleme cu garnitura la chiulasa s-ar pierde lichid tot timpul, ar fi o functie continua, ca sa zic asa. Or consumul de apa, cel putin la mine, nu este continuu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu revizia: azi am fost sa verific ora la care trebuie sa merg (ii cunosc pe cei de acolo) si am aflat ca pot merge si la 15.000Km daca bag doar Euro 3, ceea ce am si facut. Probabil ca de la a 2-a incolo merg la 15.000, desi am o indoiala daca "tine" uleiul si daca nu cumva se incarca filtrele prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut - in cazul garniturii de chiulasa se leaga chiar foarte bine - consumul variaza cu turatia si regimul termic al motorului. Cu cat e mai mare presiunea in instalatie, cu atat mai tare creste consumul. Sa nu crezi ca acolo e o gaura de 1 cm.

Eu nu-ti spun tie ca ai problema mai sus amintita, spun doar ca problema apare des la motoarele noastra si ar fi bine sa o inlaturam cat timp e masina in garantie. nu?

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergind pe mina ta, daca in 5000Km a pierdut 300ml, in urmatorii 5000, la un regim de mers relativ la fel, ceea ce a fost, ar trebui sa mai consume 300ml. Ultima verificare am facut-o acum 2 saptamini, si era ok. O sa mai verific miine dimineata, inainte de revizie, atit nivelul apei cit si al uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am scris mai sus ca nu vreau sa te conving, nu? Daca tot ii cunosti pe baieti la Avia, poate-ti spuna ei cum sta treaba? Chiar sunt si eu curios.

Poti sa-ti pui la semnatura datele masinii (asa cum avem si noi). Ca sa stim toti ce masini conducem.

Chestia cu 5000/5000 nu tine din mai multe motive:

1. iarna nu-i ca vara - cum spunea preitenu basescu (vezi regimul termic)

2. omul e un animal subiectiv si nu poate aprecia obiectiv felul de conducere timp de 5000km.

mie de exemplu nu mi-a consumt nici un strop de apa pana la 11.000 si dupa aia am completat de 2 ori, la 14.000 si la 17.000.

:ok:

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

"Raport" de revizie:

-s-a interogat computerul-totul a fost ok

-s-a controlat sistemul de lumini

-s-a inspectat vizual pe elevator

-s-a tras de roti

-la cererea mea s-au controlat bucsele de la bara stabilizatoare, pentru ca uneori se aud scirtiieturi la balans, dar erau ok (se pare ca se incarca cu praf si mai scirtie)

-schimb ulei si filtru-ARAL BASIC TRONIC 10W40

-s-au uns niste suporti metalici de la banheta spate-la reclamatia mea ca mai scirtiie bancheta uneori

Am intrebat de chestia cu apa si mi-au zis la inceputurile Fabiei existau probleme in sensul ca se pierdea pe la termocupla. Mi-au aratat-o si era uscata. Mi-au spus ca oricum e normal sa se mai piarda, desi eu m-am uitat in carte aseara si scrie ca nu trebuie sa piarda.

Inainte sa termine, eu, nu ei, am observat ca in jurul jonctiunii dintre termostat si un furtun exista un praf rozuliu (lichidul de racire e rosu!). L-au curatat si a ramas sa mai urmaresc eu.

Factura: 2,65mil, din care cam 1,2mil manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ionut, deci esti multumit de Avia?

Cred ca o sa-mi fac si eu revizia de 20.000 le ei - sper sa fie OK.

Cat despre faptul ca ti-au spus ca-i normal sa consume apa.... o bilutza neagra.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, intre timp am aflat ca pt motoarele AZE, AZF, AME, AQW, ATZ (adica 1.4MPI in diferitele variante) exista 2 tipuri de garnituri de chiulasa, dintre care unul "expirat" :shock: :shock:

cod - 047 103 383 E - expirat

cod - 047 103 383 J - versiunea actuala

cine are cunostinte prin service-uri Skoda sa intrebe de codurile astea, poate primeste vreo explicatie. :scratch:

...cu toate ca eu imi inchipui de ce... :study:

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"cod - 047 103 383 E - expirat" Oare E vine de la expirat? :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

As putea spune ce service-ul este ok. M-a deranjat ca m-au taxat cu 4L ulei dar au pus doar 3 si ceva. Restul nu mi l-au dat. E drept ca nici eu nu am zis nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:salut:

Se pare ca garnitura "cod - 047 103 383 E - expirat" s-a montat pe Fabia pana la sfarsitul lui 2000, apoi s-a trecut la versiunea noua.

de asemenea, si pompa de apa exista in doua versiuni, dintre care 047 121 013 P expirata, 047 121 013 R actuala. Pt pompa de apa, reperul a fost schimbat la inceputul lui iulie 2001.

Asta inseamna ca MPI-urile din 2002 ar trebui sa fie OK (sper....), doar daca nu au fost fabricate inainte de iulie 2001.... :salut:

teoretic de la seria de motor AZF 020 161 (60CP) resp AZE 043 780 (68CP) ar trebui sa nu mai existe problema. (seriile sunt motoare fabricate de la sfarsitul lui august 2001).

:rr:

Bog

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu revizia, dupa ce ies din garatie (adica in dec 2003), ma bate gindul sa nu mai merg la revizie in service. mai bine zis sa-mi schimb singur uleiul, filtrul de ulei si filtrul de aer (la 30.000), iar la ei ma duc si le cer sa-mi interogheze doar computerul. Nu ca ar fi problema de bani, dar ce au facut ei fac si eu, si dureaza tot o ora. Si am calculat ca revizia care la ei a costat 2,6mil m-ar costa maxim 1,3mil. Si plus ca imi place sa-mi bag nasul in chestiile astea, adica in cele pe care le pot face, respectiv un schimb de ulei si celelalte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!