Jump to content

Avertizor Ulei Golf 2


Golfer
 Share

Postare recomandată

Citind pe forum am auzit unii colegi forumisti ca isi evalueaza calitatea uleiului dupa numarul de clipociri pe care le da becul de ulei dupa pornirea motorului.

Stie cineva mai in detaliu care este modul de functionare al becului de ulei si daca acesta intradevar clipeste de mai multe ori daca avem uleiul uzat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de presiune ulei era la motorul 1.6 TD cod JR localizat in chiulasa motorului si e un simplu senzor de presiune. In momentul in care pui contactul el trebuie sa se aprinda (ceea ce indica ca functioneaza si nu e firul intrerupt, face un contact la masa), iar dupa pornirea motorului cand presiunea uleiului ajunge la un anumit nivel el intrerupe contactul cu masa si se stinge ledul din bord.

Palpaitul de la pornire nu are nimic de a face cu calitatea uleiului si indica faptul ca presiunea uleiului variaza sau dureaza un timp pana ajunge la nivelul necesar. In mod normal el trebuie sa se stinga in cateva secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit la mecanici mai in virsta ca daca e uleiul uzat creste presiunea mai greu. Nu pot sa-mi dau seama de ce, (eu n-am sesizat nici o diferenta intre cel vechi si cel nou) dar probabil mergea la dacie, unde cine stie cit mergeau cu uleiul. Din pacate sint prea multe variabile, de ex la mine cind e mai frig o tureaza la pornire 1-2 secunde si creste presiunea mult mai repede decit cind e cald.

Cit despre clipit, se face totul in bord, senzorul doar face un contact la masa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca da. Am vazut la a mea cum la ulei nou ledul se stinge instantaneu pe cind dupa citeva mii de km mai clipoceste de doua trei ori.

Intotdeauna am pus-o pe seama "uzurii" uleiului, fiind de parere ca pragul de comutare se atinge mai greu (compresie mai slaba).

La mine am un senzor pe racitorul de ulei, chiar la iesirea din baie, si unul pe chiulasa. Din cit m-am jucat eu cu ele, am retinut ca unul e normal deschis iar celalalt normal inchis. In plus au praguri diferite de comutare (0,9 si 0,3bar). Deci nu pot fi inversate.

La g2 89-91, led-ul martor presiune ulei e comandat de un integrat specializat si stabilizatorul de tensiune.

La cele pina in 89 este comandat prin stabilizatorul de tensiune.

Se poate sa gresesc anii - scuze preventiv - din saracia de docu pe care o am nu-mi dau seama exact cind a fost modificata schema.

Eu zic ca daca numarul asta de clipociri ar depinde numai de acuratetea valorilor de comutare ale sondelor, de contacte, de starea integratelor sau de ledul martor, ar avea un comportament constant, indiferent de starea uleiului.

Exact s-ar putea verifica cu un manometru intercalat pe rind la sonde pentru a vedea compresia sau altfel, cu urmarire permanenta sub forma de ceas de presiune ulei montat in bord -vroiam sa-mi pun asa ceva acum un timp, "noroc" cu problemele de la pompa de injectie care m-au facut sa renunt. Deocamdata sper.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Ca sa nu mai deschid un topic nou as avea si eu nelamurire referitor la avertizorul de ulei la masina din semnatura. Problema se manifesta asa: dimineata cand pun contactul se aprind doar doi martori in bord, cel de baterie care sta in continuu aprins si cel de apa care palpaie o perioada si se stringe singur. Cel de ulei nu se aprinde deloc. Daca sting si aprind motorul se aprinde intermitent si martorul de ulei care se stinge la 1-2 secunde dupa pornirea motorului. Am cumparat 2 sonde, cea de pe filtru si cea de pe chiulasa si le-am schimbat. Ei bine se aprinde martorul dar nu se mai stinge deloc. Am pus sonda veche de pe chiulasa si am revenit la problema initiala. Recent am observat ca motorul a devenit cam zgomotos dimineata si am constatat ca am nivelul la minim la ulei. Deci senzorul din bord nu si-a facut treaba. Va rog sa imi ziceti si mie exact ce coduri de sonde imi trebuie pentru ca la magazinul la care am fost erau vreo 3 tipuri de sonde (negre, albe si maro) si am fost nevoit sa iau aceeasi culoare cu cele care le aveam pe motor. Multumesc anticipat.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ai inversat sondele de ulei. Pe chiulasa tb sa ai senzor de 0.25-0.3 bar, cu contact normal inchis (cu motorul oprit pinul tb sa aiba continuitate la masa). La filtru, senzorul este cu contact normal deschis, presiune 1.5 - 1.8bar. In mod normal, presiunea e scrisa pe senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De inversat nu aveam cum sa le inversez pentru ca sondele erau identice. Cel de la magazin nu a stiut ce sa imi dea. Citisem aici pe forum ca sunt sonde diferite dar nu stiam exact de presiune lucreaza fiecare. O sa ma inarmez cu un aparat de masura sa verific ce contact face fiecare la masa. Multumesc pentru datele tehnice ca sincer cu senzorii de ulei nu ma joc. Ciao.

L.E. Sondele care le-am luat sunt de 1.4Bar pe contact deschis. Atasez si poza. Deci nu sunt bune. Am gasit si sondele care corespund specificatiilor tale Tzoka.

post-7750-1196089773_thumb.jpg

post-7750-1196090930_thumb.jpg

post-7750-1196090934_thumb.jpg

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru link-uri. Le-am citit acum ceva timp dar nu ma lamurisem daca tipurile si valorile la sondele respective se aplica si la motor diesel, discutia fiind despre motoare pe benzina. O sa merg zilele astea sa achizitionez sondele si sa vad rezultatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cind voi face schimbul de ulei, prin vara voi pune contactul sa vad daca se stinge led-ul la ulei.

Normal ar fi ca atunci cind motorul nu mai are ulei sa nu se stinga ledul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La punerea contactului ledul de ulei nu trebuie sa se stinga din cauza sondei de pe chiulasa care este implicit pe contact inchis. In momentul in care ajunge la presiunea in care deschide circuitul (>0.3Bar), atunci ledul din bord se stinge. Deci nu prea merge cum zici tu. Ciao.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!