Jump to content

Modificare Rapoarte Cutie Viteze


Crissul
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

mutam la Skoda? ca vad ca s-a luat pe aratura rau de tot...

ideea este ca nu poti compara treptele de viteza la benzinar cu diesel... din cauza motoarelor, a cuplului samd...

personal nu cred sa renteze modificarea cutiei/rapoartelor pe un 1.4, 75cp...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Ice_2k

    11

  • Crissul

    7

  • Cata_B

    6

  • wolfydRg

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 poze de azi pentru masina din semnatura ca argument pentru cele enuntate mai sus

prima la 160 si a doua la 170 si un pic (la 3000rpm) :)

post-4298-1178552070_thumb.jpg

post-4298-1178552206_thumb.jpg

Modificat de Cata_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare c-am scapat ceva din vedere si anume faptul ca motorul de 115 este mai mult cruiser pe cand arl (cel de 150) este masina sport, ca atare are nevoie sa traga bine si in treptele superioare :D My mistake.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cruiser, cruiser......dar azi un passat 2.0 TDI nu a putut sa se indeparteze deloc de mine pe autostrada....eu fiind in treapta a 6 a...iar omul ii dadea cat putea (se vedea dupa usoarele urme de fum cand era in wot) ....in general motorul trage f bine si in ultima treapta. Oricum....e chiar linistitor sa mergi distante mari pe autostrada la turatii mici :) Eu unul sunt extrem de multumit de cum trage....Dar hai ca am deviat intr-adevar nepermis de mult. Iar Yce, "errare humanum est", asa ca nu-i nicio problema ;) :)

Modificat de Cata_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No cruiser .... no no no! Confirm din nou. A 6-a trage ok. Cu conditia sa o schimbi cand trebuie.

LE: aceeasi joaca cu pasat 2.0 si eram in zona si eu si el ...

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si revenind, cum putem face a 5a mai lunga?

se poate monta o cutie in 6 trepte de pe alt TDI pe unul care are 5 trepte? fizic, vorbind, ce limitari ar fi?

de exemplu pe un ALH sa pui cutia de la cel de 115. daca faci si un cip, nu cred ca ar fi prob de cuplu sau de cum trage.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si revenind, cum putem face a 5a mai lunga?

se poate monta o cutie in 6 trepte de pe alt TDI pe unul care are 5 trepte? fizic, vorbind, ce limitari ar fi?

de exemplu pe un ALH sa pui cutia de la cel de 115. daca faci si un cip, nu cred ca ar fi prob de cuplu sau de cum trage.

Crezi ca difera cutiile de la benzinar de 1,4 la cel de 1,6 litri???? Eu zic ca ar trebui sa fie o mica diferenta din mom ce al' de 1,6 e mai "vanjos"...si daca e vreo diferenta se poate monta pe 1,4 ?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca apar mult mai multe probleme daca schimbi toata cutia, cum ar fi ambreiajul... mai degraba schimbi pinionul treptei superioare si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cred ca cel mai safe si simplu ar fi sa schimbi pinionul si corespondentul ultimei trepte, dar si acolo cu moderatie ca daca abuzezi prea mult dezechilibrezi prea tare cutia (ma refer la rapoarte nu fizic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in orice caz, avand in vedere ca masina este stock nu cred ca e o idee buna... rapoartele alea sunt gandite. Dupa parerea mea asta se justifica doar in cazul maririi sensibile a puterii motorului.

P.S. Se muta la Tuning

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar daca ii fac un chip tuning nu crezi ca s-ar merita o schimbare la cutie....sau decat la pinionul 5????? M-ar ajuta mult la drum lung....mai ales dupa ce am vazut pozele lu' Cata_B :lol: cred ca si consumul era pe undeva pe la 5 maxim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa schimbi cutia de viteze cu totul este mai greu insa shimbarea pinionului de a 5-a nu este chiar imposibil. Eu sunt in tratative cu un mecanic sa-mi schimbe pinionul de a 5 a iar cind o sa-i pice la reparat o cutie in 6 trepte o sa masoare pinionul de a 6 a sa vada daca merge pus pe cutia de 5 trepte. Problema este ca CV in 6 trepte au alta arhitectura dar trebuie vazut/testat daca se poate . Oricum munca este titanica si costisitoare dar cum eu mai vreau sa tin masina nu este o problema .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine este sa schimbati cutia cu una pentru un motor mai puternic, corespunzator cuplului si puterii obtinute dupa chip-tuning.

Este clar ca degeaba maresc puterea si cuplul daca mentin aceeasi cutie de viteze, pt ca nu va merge mai repede, ci doar va atinge viteza maxima mai repede.

De ex, la octi 1, cutia de pe AHF (110CP) merge pe ALH (90).Astfel ca daca obtii un ALH potent, poti schimba cutia si obtii un AHF .... perfect.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar daca ii fac un chip tuning nu crezi ca s-ar merita o schimbare la cutie....sau decat la pinionul 5????? M-ar ajuta mult la drum lung....mai ales dupa ce am vazut pozele lu' Cata_B :( cred ca si consumul era pe undeva pe la 5 maxim

1. La tine nu prea s-ar merita, castigul in urma chip-tuning-ului este nesemnificativ.

2. Nu compara turatii de diesel cu turatii de benzinar, n-au nici o treaba una cu alta.

3. O masina care consuma 5% la 160-170 se numeste vis :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Horgarban eu vb de masina mea care are mai mult decit un chiptuning, deja puterea este prea mare dar nu pentru cutie ci pentru ambreiaj si ma gandesc ca daca tot umblu la ambreiaj sa schimb si pinionul de a 5 a .

Ideea este ca la ALH treapta a 5 a este degeaba, la 140 km/h ai 3000rpm, la aceasta viteza ajungi foarte repede si chiar simti nevoie de treapta a 6 a dar acest lucru este imposibil pentru ca sunt diferente intre TDI VE si TDI PD .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offf ce harababura este aici,hai ca va lamuresc eu.E simplu,nu toate masinile in 5 trepte au si acelasi rapoarte,la fel si cele in 6 trepte.De exemplu cutia mea de asv nu are aceleasi rapoarte cu cutia de a6 1.9tdi de 131: eu am mult am 215-220 la 4800 de ture,a6-le are vreo 250 la 4800 de ture.

Da se poate schimba pineonul & syncronul de la 5-a se rezolva chiar foarte usor dand jos cutia si schimband piesele:)

Ce sa pui in loc?pai...exista 2 optiuni:a6 1.9tdi pineonul & syncronul de a 5-a sau trasporter 2.5 tdi tot a 5-a da nu mai stiu codul motor...cand il gasesc va zic.

CHESTIA ACESTA SE NUMESTE FINAL DRIVE MODE si este folosita pe tdiclub de mult timp.Dupa aceasta schimbare nu trebuie sa schimbi mai sus asa cum zicea cineva pe acest topic,vei schimba tot la fel PENTRU CA DIN CAUZA SYNCRONULUI SCHIMBAT TOATE TREPTELE ISI VOR SCHIMBA RAPOARTELE!

In felul acesta vei castiga cam 400 de rpm pe fiecare treapta.

Eu chiar vreau sa fac aceasta schimbare ,sper ca soon,ideea e ca eu vreau chiar mai mult sa schimb toate syncroanele sa am gen prima treapta 0-65- a doua scurta ca acum 65-105 ,3-a 140,a4-a 180 iar a 5-a cat se poate:))

200 de $ costa final drive mode.

Modificat de im570rm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confunzi sincroanele cu raportul final. Ca sa schimbi raportul final trebuie schimbat un ax si coroana diferentialului si ma indoiesc ca te costa numai 200$. Pt a scimba un raport trebuie schimbate cele doua pinioane ale raportului si nu merge sa umbli la toate fara costuri mari, evident.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo zice exact ce am spus si eu, sa schimbi raportul final si diferentialul. Un diferential low slip sare lejer de 1000$, fara a mai pune raportul final.

Sincronul este un inel cu dinti situat intre mansonul selector si pinion. El are rolul de a egaliza viteza pinionului cu cea a axului in momentul schimbarii treptei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce legatura are lsdul cu raportul treptelor?ala logic ca e cam 1000 $ noi vorbeam de rapoarte nu lsd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta scria in link-ul dat de tine. Ca sa schimbi raportul final trebuie sa desfaci tot din cutie, e mult mai simplu de schimbat doar treapta 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am un passat tdi variant din 2001 cutie 5+1 si 101 CP,pot sa ii pun cutie cu 6+1viteze?suporta motorul asa ceva?o samearga la turatie mai mai mica?trebuie sa schimb si turbo?ast sugestii

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,

Readuc la viata topicul. Am vazut un film despre eco-tuning in cadrul caruia se scimba la un Golf V r32 ultimul raport al cutiei de viteze.

Ma intereseaza un astfel de eco-tuning pe masina din semnatura: cutie ERT 5 trepte - 130kmh@~4000rpm. Un audi tt 3.2 cu 6 trepte, in treapta finala, are 2950rpm la 130kmh. Vreau sa schimb doar raportul 5 a.i. sa am la 130kmh 3000rpm. Ma gandesc sa scad astfel consumul pe autostrada pe care tin tempomatul pe 140. Nu ma deranjeaza pierderea de cuplu: si cu cutia actuala retrogradez in a 4-a pt a urca de la 100 la 130. Iar pe drumurile nationale nici nu se mai pune problema: pe Valea Oltului depasesc safe doar in treapta 3 (in unele cazuri vede chiar 2).

Nu prea am insa incredere in service-urile de pe la noi pentru o astfel de operatiune. Astfel va rog sa ma ajutati cu urmatoarele:

0. Sfaturi

1. Un service specializat pe cutii viteze (preferabil in bucuresti) cu care ati colaborat si sunteti super multumit.

2. Un manual de service pentru cutia ERT.

3. O lista de compatibilitati intre subcomponentele cutiilor VAG.

Thx,

abuwz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Revin cu cateva detalii despre cutia ERT: face parte din familia 02K. Codul pentru rotile dintate pentru treapta 5:

Arbore motor: 020 311 159 R

Arbore iesire: 020 311 361 T

Raportul rotilor este de 34/40 = 0.85.

Din cate observ, cutia cu codul DUS este tot pe platforma 02K. Intre DUS si ERT difera doar dimensiunile rotilor pentru diverse trepte, restul fiind la fel (arborii si sincroanele). Astfel, codurile pentru rotile treptei 5 pt DUS:

Arbore motor: 020 311 159 J (pret: 82 EUR)

Arbore iesire: 020 311 361 J (pret: 75 EUR)

cu un raport 37/52 = 0.71.

Daca facem calculele cu rotile treptei 5 de la DUS as avea la 140kmh ( 0.71 * 4000 / 0.85 ) ~= 3300 rpm.

Acum intrebarile:

1. pe ce motor s-a montat DUS (cumva 2.0i)?

2. daca are cineva DUS pe Golf sau Bora, ce turatie are la 140kmh?

3. Un service care sa faca treaba buna.

Thx.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu niste detalii legate de service-uri:

Foarte curios, foarte putine service-uri se baga la o astfel de operatiune. Majoritatea service-uri de tuning m-a refuzat.

La PoRo efortul de manopera ar fi de 8h. La pretul asta (aprox 2000 lei) si la o presupusa economie de 1l la 100 km, investitia se amortizeaza in ~40.000 km parcursi in treapta 5. :icon_thumright:

As mai avea ceva intrebari:

1. cum pot afla corespondenta cod motor - cod cv.

2. trebuie remap la ecu dupa modificare?

Thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!