Jump to content

Modificare Rapoarte Cutie Viteze


Crissul
 Share

Postare recomandată

Salutare, scuze daca mai exista vreun topic asemanator dar vin si eu cu o intrebare, la golf-ul din semantura am o cutie de viteze; dupa parerea mea f scurta, si aici ma refer ca in treapta 5 la 3000 ture am aprox 100 km/h, ceea ce mi se pare destul de mult si pt faptul ca fac f multe drumuri prin afara buc, si binenteles ca vreau un consum mai scazut........se poate face ceva in privinata asta? se poate schimba decat pinionul 5?? (mentionez ca celelalte trepte sunt "normale" si din trp 4 in trp 5 se scade decat vreo 150-200 turatii)

:P

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Ice_2k

    11

  • Crissul

    7

  • Cata_B

    6

  • wolfydRg

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Administrator

nu cred ca renteaza sa faci ceva pentru ca asa sunt construite - motoare mici, de turatie... daca imi aduc aminte bine, AHW-ul familiei are cam aceleasi rapoarte... cam 4000 rpm la 130 si ceva... daca imi aduc aminte bine, eu nemergand atat de mult cu respectiva

daca schimbi doar treapta a 5a (luand in considerare ca se poate) si o faci mai lunga, va trebui sa urci foarte mult in a 4a ca sa ai un oarecare raspuns bun si in 5... si asa nu prea cred ca iti va scadea consumul, ba mai mult, omori si motorul mai repede

parerea mea...

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treptele sunt facute atat de scurte ca sa ajute motorul care nu prea are putere, nu sunt puse la nimereala asa... Daca schimbi pinionul treptei 5, va trebui sa schimbi mai sus din tr4 in tr5, altfel in a 5-a motorul n-o sa aiba putere sa traga. De asemenea, este posibil sa-ti scada viteza maxima (destul de sigur de fapt...). Daca esti dispus sa treci peste astea 2 chestii, ar merita schimbat... dar nu stiu la ce pret ajunge tinand cont ca trebuie desfacuta cutia... M-a tentat si pe mine asa ceva, avand in vedere ca dupa chip motorul nu mai are nevoie de rapoarte atat de scurte si m-ar fi tentat o treapta de "cruiser"... un 3000rpm la 160 nu m-ar fi deranjat, chit ca masina n-ar mai fi tras atat de bine in a 5-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi si raspunsuri, acum fiind un pic off-topic azi am mers cu o skoda fabia sedan 1,9 tdi si la 3000 ture aveam 160, ma zgariam pe fata :beerchug: , oricum asta e, o sa ma obisnuiesc cu ea asa cum e. Dar o cutie de diesel s-ar potrivi????? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se potriveste. Trebuie sa intelegi ca pe baza puterii motorului si a cuplului maxim oferit de acesta cutia de viteze se proiecteaza pornind de la numarul de rapoarte de transmitere dorit astfel incat sa se foloseasca la maxim puterea motorului, consumul sa fie minim, turatia sa fie optima s.a.m.d..

Daca presupunem prin absurd ca potrivesti o CV de diesel pe benzinarul tau, s-ar putea sa plece de pe loc cu viteza I, sa poti schimba viteza a II-a dar in viteza a III-a sa trepideze si sa nu aiba demaraj. Ca sa nu mai zic ca in viteza a V-a in mod sigur nu va merge.

Turatiile nominale la diesel sunt undeva intre 3000 si 3500 rot/min, pe cand la benzinare acestea sunt mai ridicate. Nu mai aduc in discutie diferentele de cuplu maxim oferite de cele 2 tipuri de motoare.

Am citit acest post de la inceput si nu inteleg de ce te deranjeaza turatia mai ridicata. Ca sa-ti dea cei 75 de CP motorului tau ii trebuie o turatie mai ridicata. Asta e singura explicatie. Nu e stricat. Cutia de viteze fii sigur ca e proiectata corect.

Pinioanele sau rotile dintate din cutie nu se pot schimba cu altele mai mari sau mai mici, arborii pe care sunt montate rotile sunt calculati la diverse solicitari: torsiune, incovoiere, forfecare, vibratii.

Ar mai fi multe de explicat. Concluzia e: nu te mai uita la turometru, mergi cu masina, distreaza-te, simte-te bine si fii bucuros ca ai un VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am mers cu o skoda fabia sedan 1,9 tdi si la 3000 ture aveam 160

Mama, da' care tdi era? Ca din ce stiu asta e raportul de la tdi ARL, treapta a 6-a....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma tem ca daca chiar incerca asta cu o fabiutza normala,si acum plingea dupa unele....Sigur nu era vorba de a 6-a?

Modificat de homeboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

"inginere" iti multumesc de info, eram un pic curios, si intradevar pot sa zic ca am un demaraj destul de bun dar toata chestia e la drum lung, in bucuresti e ok....

si in legatura cu skoda fabia sedan, pe spate scrie 1,9 tdi si am mers spre autostrada soarelui cu 205 km/h. Mi-e chiar nu mi-a venit sa cred dar m-a impresionat. Si da, la 160 km/h avea 3100 ture in treapta 5.

Modificat de Crissul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DragonBallz

Au montat astia pe fabia motoare de peste 100 Cp si cu 6 trepte?

Ca la motorul meu de 101 Cp cu 5 trepte am 3600 rot/min la 160 km/h...si cred ca la toti care au motor de genul asta e la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au montat astia pe fabia motoare de peste 100 Cp si cu 6 trepte?

Ca la motorul meu de 101 Cp cu 5 trepte am 3600 rot/min la 160 km/h...si cred ca la toti care au motor de genul asta e la fel.

Ce pot sa zic..chiar nu cunosc dar cred ca sunt ceva diferente la cutie, si nu are decat 5 trepte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate tdi-ul ala e de 116 cp sau mai mult. La cutia in 6 intradevar pe la 160 pe ceas ai approximativ 3000 de ture. Oricum pe benzina si pe diesel nu se pot comapara cutiile. Au alt design si in mod normal alte rapoarte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au montat astia pe fabia motoare de peste 100 Cp si cu 6 trepte?

Exista TDI-ul de 130 pe RS... dar banuiesc ca nu e vorba de asta. Iar pe cel de 115 parca era cutia in 6... dar se vorbeste de treapta 5. Deci banuiesc tdi de 101... caz in care ceva nu se pupa, 3000rpm e prea putin pt motorul ala la 160. Repet, asta e turatia in a 6-a a unui TDI ARL 150CP!!! Asta ar insemna la 4000rpm o viteza de aprox 215km/h. Fabia? 101CP? Cutiile sunt gandite astfel incat (cu motorul stock) sa atingi viteza maxima undeva la turatia de putere maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutiile sunt gandite astfel incat (cu motorul stock) sa atingi viteza maxima undeva la turatia de putere maxima.

La masina din semnatura viteza de 200km/h pe bord e pe undeva pe la 3500-3600 rpm in treapta a 6 a, desi puterea maxima e la 4000. La 3000 rpm are fix 170km/h pe bord in aceeasi treapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tu mergi cu 160km/h la 2800rpm???? TDI-ul de 150cp are ~3000, cel de 130 cam 3100 si cel de 115 2800??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treapta a 6 a este strict pt consum, oricum la ALH este o mare problema treapta a 5 a care este degeaba :icon_thumright:( mai ales daca ai ceva modificari la motor nu poti trece de 200km/h din cauza cutiei de viteze.

@Crissul este imposibil 3100rpm@160km/h poate 145km/h @3100 sau 160km/h@3500rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ALH treapta a 5-a este f buna pentru o masina de 90CP. Daca ai facut macar chip, devine mult prea scurta, nu neaparat pentru viteza maxima cat pentru faptul ca tine motorul mult prea turat degeaba. M-am gandit intr-o vreme la schimbarea pinionului 5 dar am lasat-o balta... oare cat o costa?

@Bogdan Daca era Fabia RS nu e asa imposibil :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tu mergi cu 160km/h la 2800rpm???? TDI-ul de 150cp are ~3000, cel de 130 cam 3100 si cel de 115 2800??

Nu stiu exact cat e turatia la 160km/h, dar la 170 stiu sigur ca am 3000- max 3100. Daca vrei, o sa fac si o poza data viitoare cand merg pe autostrada. Si sincer nu ma mira deloc ca la AJM-ul meu sa fie identice rapoartele cu cele de la ASZ-ul de 130 cai din moment ce cuplul este identic...310Nm.

Modificat de Cata_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand ca nu are legatura cuplul, ci puterea. In al doilea rand ca nu inteleg cum s-ar putea ca treapta a 6-a sa fie mai lunga la o masina de 115cp fata de una de 150cp... it doesn't make sense...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu cum e la ARL si sincer nici nu m-a interesat pana acum. Stiu cum e la asta a mea si nu am niciun interes sa inventez acum corelatii turatie-viteza. Cu prima ocazie o sa fac si o poza ca sa nu ne contrazicem asa aiurea.

Modificat de Cata_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai inteleg nimic. De ce sa faci poze ? Ca nu vrea sa cineva sa inteleaga ca e asa cum spui. Am acelasi motor si pot confirma ceea ce zici. Mai zice cineva ca treapta a-VI-a nu e folositoare. Ca e pentru consum. Asa o fi, dar cu a-VI-a fac cea ce fac si cu a-V-a dar numai ca am o viteza mai mare. Auzi braul, ca aia nu e buna? De ce? Ai condus cu a-VI-a si nu ti-a placut ? Daca da, atunci probabil ca schimbai in jur de 100-110? Ia schimb-o pe la 130 si zi-mi cum mere!

Oricum topicul merge pe aratura rau ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, WolfydRg! Si ai dreptate, suntem foarte off-topic. Sa revenim la subiect, dragi colegi :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze la toti daca am iscat o mica neintelegere- deci era o skoda fabia sedan, pe spate scrie 1,9 TDI cu DI culoarea rosie in 5 trepte. Daca mai am ocazia, dar nu prea cred; o sa fac o poza cand o sa mai merg cu ea. Dar am acum o dovada cu o skoda superb care la 200 km/h avea cam 4000 ture..... sa aiba aceeasi cutie???? :)

Dar sa revenit la topicul nostru destul de "idiot".....va multumesc la toti pt raspunsuri si ma las pagubas......ata ete

post-12134-1178529393_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

200 la 4000 inseamna 150 la 3000 :) Ori de fabia ziceai si mai si, 160 la 3000 :P Cine stie... oricum, ideea e ca nu trebuie sa zici "fabia" sau "superb", conteaza motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DragonBallz

Scuza-ma Crissul, dar Superbul asta cate trepte are sau cati CP?

Din cate stiu eu pe Fabia cel mai puternic motor TDI este de 101 CP si in cazul asta la 160 km/h trebuie sa aiba in jur de 3600 rot/min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista si fabia vRS cu TDI de 130 de cai.

DragonBallz, scuze de OT, dar tu la 160 atatea ture ai? 3600??

ps: vezi ca poate treptele de pe Golf nu sunt chiar identice cu cele de pe Fabia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!