Jump to content

Fabia - rulmenti fata


BogMW
 Share

Postare recomandată

Multam' , deci trebuie sa ma pregatesc pt. inlocuire rulment (rulmenti)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

am si e o problema care (cred) e legata de schimbul rulmentilor,

candva, prin august, a inceput si la mine sa uruie o roata (masina are ~110.000KM). M-am dus la un service, diagnostic: rulment stanga mort si cel din dreapta pe moarte (ma refer la cei din fata). Din cate am inteles de la mecanic si de pe forum, senzorul de abs e in rulment. Cumpar altii (nu originali , ceva producator german era oricum), ii duc la meserias, ii schimba si iau masina la un drum.

Dupa schimb, am facut in jur de 300 de km, cand, la intoarcere in oras, nu am fost atent si am luat o hoampa dinaia de dinainte de trecere de pietoni cu 50-60 km/h. De atunci iadul pe pamant: franele ma "lasa" cand vor ele ...

- la viteze de +30km /h, aleatoriu la o apasare de pedala masina se comporta exat ca si cum as fi pe gheata ... intra abs-ul dupa 5-10-15% din cursa pedale de frana .. si nu isi mai revine pana nu incetinesc sub acei fatidici 30 de km/h. nu ajuta apasari succesive de pedala ("de parca as pompa")

- un alt simptom ar fi ca atunci cand intra aiurea abs-ul masina trage destul de tare spre stanga (de aici eu am tras concluzia ca doar pe dreapta e problema).

Am fost cu ea in service , au pus testerul - nimic, am resetat computerul de bord - nimic, au scos/ repus bateria ... nimic ..nici o inbunatatire.

Eu am o ipoteza sau doua:

- rulemt montat gresit (se poate asa ceva?) care la socul acela de treecere peste hoampa ori i-a sarit contactul de la firul/firele senzorului de abs, ori s-a stricat efectiv senzorul. Mecanicul spune ca nu are ce sa fie gresit la montaj si refuza sa dea jos rulmentul si sa il remonteze pe cheltuiala lui

"defectul" acesta mi se pare destul de periculos, avand in vedere ca nu stiu exact cand ma lasa frana.

ce ma sfatuiti sa fac in continuare ?(nu ma refer la opc sau chestii de genul asta) .. in primul rand vreau sa imi fac masina sigura si functionala din nou.

Ma-s baga si eu sa verific chestiile de conectica banala: contact prost, murdar sau cu vaselina, fir sau mufa senzor deteriorate, dar nu stiu exact unde trebuie sa ma uit si dupa ce? Ma intreb si cat pot eu sa verific cu masina pe cric?

Merci.

Modificat de Gabi Albert
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi, mai multe remarci:

1. senzorul de abs nu este in rulment; pe rulment este montata doar coroana aia perforata, adica roata de semnal a senzorului. Daca nu punea corect rulmentul risca sa distruga acea roata de semnal. De aici ar fi rezultat citire necorespunzatoare senzor roata => martor avarie ABS aprins pe bord

2. conectica senzor si/sau senzor deteriorat => anomalie de citire senzor pe roata in cauza (ABS-ul face constant comparatie cu celelalte roti)=>martor avarie ABS pe bord.

Ce banuiesc eu ca s-a intamplat:

S-a dus de tot un amortizor si atunci suspensia "are" dificultati de a tine permanent roata in contact cu asfaltul=>ABS functioneaza foarte rau, intra repede in functiune (daca roata sare de pe asfalt va fi franata foarte repede in comparatie cu celelalte 3=> ABS intra foarte asiduu in functiune). Vezi ca este o discutie intreaga aici la sectiunea fabia despre presupuse probleme de ABS la fabia de dinainte de facelift, cand ABS-ul intra foarte repede in functiune. Deci ar fi necesara o verificare la sange suspensiei fata: amortizoare, bucse etc. Neaparat efectuare verificare/reglaj geometrie directie.

Ar mai fi o varianta: atat de puternic a fost socul incat s-a deteriorat ceva in fuzeta; fie s-a miscat rulmentul, fie s-a deteriorat din nou, fie a fost afectata roata de semnal senzor (suficient incat sa apara doar mici anomalii de citire si sa nu determine ABS-ul sa considere ca este avarie)...

Ce sa zic... e spinoasa problema. Sper sa iti fie de folos ce-am scris.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

merci de raspuns ....

Martorul de abs nu se aprinde niciodata (doar la pornire cum, dealtfel, e normal)

In legatura cu suspensia .. problema apare si pe cel mai fin drum pe care m-am dus si nu am observat sa fie mai rau pe drumuri proaste (dar e posibil sa ai dreptate, unghiurile asteapta sa fie facute de ceva) vreme numai sa schimb gumele pe puntea din fata saptamana viitoare.

Iar in legatura cu defectele .. e foarte posibil .. cred ca a fost montat cumva gresiti rulmentul si la socul acela s-a deteriorat roata de semnal ...

oricum ... fara sa dau jos roata si rulemntul nu descopar nimic ..

Oricum, sunt convins ca e ceva defect fizic ... O sa dau jos ce se poate da (cu un mecanic) si va anunt cum merge mai departe, oricumj nu rezolv mai repede de 2-3 sapt.

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este ca rulemtul NU ai cum sa il bagi bine sau prost. Efectiv se preseaza in fuzeta iar distanta pe care este presat este destul de mare. Nu exclud ca la un soc puternic sa se intample ceva acolo dar am vazut asa ceva intamplandu-se mai ales la socuri laterale puternice in roata (ex. lovirea violenta cu lateralul rotii a unei borduri). Marog, asteptam sa vedem ce descoperi. Toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, lume!

se formuleaza urmatoarea ipoteza: merg cu masina in linie dreapta, viteza 80-90 km/h. se aude un uruit slab. virez, la aceeasi viteza, la dreapta-uruitul creste in intensitate. virez la stanga, uruitul dispare!

intrebare: care rulment trebuie schimbat: dreapta sau stanga?

multumesc!

numa' bine!

PS. vreau sa stiu daca ma cert sau nu cu mecanicul care mi-a schimbat un rulment si uruitul nu a disparut. vreau sa spun ca am incercat sa invartim de roti cu masina ridicata si nu se aude astfel nimic.

Stiu ca ai rezolvat problema, dar vreau sa zic ca eu am identificat intotdeauna rulmentul de schimbat pe baza scoate sau nu scoate sunet in viraje.

Adica daca virezi la dreapta si uruie mai tare iar catre stanga tace am schimbat rulment dreapta, daca e invers, adica virez dreapta tace, virez stanga urla, am schimbat rulmentul stanga.

Si explicatia chiar este de domeiul fizicii: cand virezi dreapta greutatea apasa mai mult pe partea stanga, iar cand virezi stanga rulmentul din dreapta va primi mai multa greutate.

Si rulmentii au "obiceiul" de a hurui mai tare cand se invart "in liber". Cand primesc extra greutate raman muti.

Adica rulmentul care este "in aer" si are buba va incepe sa huruie, cand este "apasat" va fi liniste.

Sper sa va ajute. Eu nu am schimbat niciodata degeaba mergand pe aceasta metoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

ceea ce spui tu e foarte corect si asa am gandit si eu. naspa despre mine a fost ca nu m-am contrazis cu mecanicul. m-am gandit ca daca face mecanica de 15 ani, o fi stiind el ce vorbeste. se pare m-am inselat si am schimbat un rulment degeaba. asta e!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rulemtul NU ai cum sa il bagi bine sau prost.

Din ce am mai citit eu pe aici mi-aduc aminte ca poti sa-l bagi si prost. :icon_thumright:

E posibil sa nimereasca stramb cand il bagi la loc si pe urma... probleme. Un exemplu viu: http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1000072

Sa fie doar o problema de dexteritate? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La platforuma G4/Bora/Octavia Tour (exemplu pe care l-ai dat) rulmentul este separat fata de butucul rotii; runt riscuri mari ca acesta sa fie bagat stramb. La fapia rulementul este impreuna cu butucul si se preseaza doar rulmentul in fuzeta; fiind diametru mare sunt sanse minime de greseala. Doar lipsa de atentie atunci cand se ajunge la partea finala de presare unde exista riscul de a stramba discul de semnal pentru cititorul ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

probabil ca postul acesta ar fi mai potrivit undeva in sectiunea cu probleme cu franele, dar, de dragul continuitatii o sa il trec aici.,

Daca mai tineti minte, acum 2 luni (aprox), am scis eu pe aces topic un post legat de probleme cu ABS-ul.

In sfarsit am pus mana pe neshte bani, si am dus-o la nenea mecanic. A dat el jos ce era de dat, a masurat ce era de masurat, si se pare ca problema e de la senzorul de abs. In afara de cel de pe dreapta fata, toti senzorii citesc valori bune.

Mi-am dat acceptul pentru o cerere de oferta de pret. Aveti careva idee cat ar vosta asa ceva ? (senzor - cititor - ABS fata)

Merci in avans

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La reprezentanta cam 170-190 RON.

In Martie am luat cu 145 RON in Cluj la un magazin piese.

Un pret bun este daca gasesti la 135 RON. Eu preconizez in jur de 150 RON.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

am fost putin maai incisiv cu mecanicul si l-am intrebat tot ce a facut,

se pare ca nu a incercat cu un senzor de la alta masina, sau sa inverseze senzorii intre ei, asa ca i-am dat si misiunea asta... a incercat cu alt senzor, a incercat si cu senzorii inversati, doar la roata de pe dreapata face figuri - diagnostic: rotita semnal de pe rulment defecta (din ceva motiv). pret reparatie 360 ron (rulment nou) marca SKF.

Maine sau vineri ar trebuii sa am masina, va anunt cum s-a rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a inversat senzorii? Caci cele de pe stanga nu se potrivesc cu cele pe dreapta si invers.

Eu cand am cumparat senzor pentru roata fata am fost intrebat ca sunt sigur pe ce parte trebuie, ca nu se potriveste una cu alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am montat azi cauciucurile de iarna si am descoperit un joc la roata fata dreapta- in plan vertical e jocul - e posibil sa fie

rulmentul?! parca nu aud huruit in mers (am schimbat pe stanga si huruia tare)...

Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea fi de la rulment jocul (insa daca ar fi de la rulment s-ar manifesta si in plan orizontal) sau de la pivot. Roaga pe cineva sa miste de roata in plan vertical si tu pune mana pe pivot ca sa simti eventualul joc.

P.S. sunt si rulmenti care NU fac zgomot dar care au joc lafel de bine cum sunt si rulmenti care nu au (inca) joc dar huruie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

scuze de intarzaierea cu care raspund.

NU a schimbat senzorii stabnga - dreapta intr ei ci a aluat de la alta masina (de curand am aflat si eu);

IN cele din urm am aflat ca problema era ca retardatul de mecanic care mi-a schimbat in prima instanta rulmentii pe fata l-a batut pe cel din dreapta cu ciocanul si a lovit inelul magnetic care e citit de senzor. Am schimbat rulmentul din dreapta si e ok.

Pret final:

piese - rulment dreapta fata, capad de bara dreapta fata, kit reparatie motorash stropitor spate - toate 3 (nu am pret separat) 510 ron (din care ~70 a fost capatul de bara).

Manopera - pentru toate 3 - 130 ron.

Daca sunteti din mures si vreit mecanic VAG priceput si ieftin dati-mi PM

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentul fata dreapta a fost defectul, l-am schimbat...Multumesc pt raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

zilele astea am inceput sa am huruit pe stg fata la viteze de peste 60km/h...de la rulment... Masina are 86k km. La ridicare pe cric, se simte un mic joc pe stg, iar pe dreapta totul e teapan. Doar am tras de roata, nu am invartit de ea. Cat se mai poate merge in conditiile astea? Nu de altceva dar tb sa fac si ITP...si sunt 90% sigur ca ma respinge daca ma duc cu el asa. Iar pana in martie nu am cand sa merg sa-l schimb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pfff....pai la mine ...am mers vreo luna cu huruiala de la rulment..si cica ar mai fi mers...acum depinde de cat de tare se aude zgomotul, cat despre ITP..nu stiu ce sa zic...te respinge in functie de unde-l faci :P Succes. :offtopic:

OFF Topic: si eu am programare luni la ITP :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mariane, e riscant. Sincer un singur caz am intalnit pana acum: la o fabie, atat a mers cu rulmentul ala pana s-a facut zob. S-a spart inauntru, s-au dus dracului si bile si tot. A trebuit schimbata si fuzeta si capul de planetara pentru ca n-am mai reusit sa scoatem ramasitele de rulment, atat de mult s-a incins. Repet, e un singur caz.

Later: cum N-AI CAND? se schimba in 2 ore bre rulmentul??

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Am si eu o mica problema. Trebuie sa schimb un rulment pe fata la masina (FABIA 1,2, motor BMD, an fabricatie 2006) si problema consta in faptul ca rulmentul nou nu se potriveste cu discul de frana nou (rulmentul este mai mare). Vanzatorii si reprezentanta SKODA imi dau ca bun acest rulment(pe producator FAG),dar nu se potriveste. Imi puteti spune daca ati mai intalnit aceasta problema, si daca da, cum ati rezolvat-o? Este posibil ca rulmentul sa nu nu se poata monta decat in varianta originala(asa mi s-a sugerat) sau se poate utiliza si varianta de producator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 2 modele de rulmenti pe fabia. Unii mai mici ca diametru care sunt pe fabia junior si pe unele modele cu motorizare 1.2 si unii cu diametru mai mare prezent pe restul modelelor. Nu cumva ti s-a dat rulment cu diametru mai mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentul pe care l-au adus este mai mare cu 4-6 mm fata de disc si de aceea nu intra pe acesta. Stii cumva care este codul de rulment cu diametrul mai mic si daca se gaseste si pe producator sau este numai pe original?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stie cineva sa-mi spuna, ce trebuie sa verific atunci cand cumpar un rulment fata? Unde se afla acel inel magnetic sau cum ii zice, care e citit de senzorul de ABS ? Este situat undeva , vizibil ? Se poate cumva deteriora prin atingere,lovire, sprijinire pe vreo suprafata tare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!