Jump to content

Problema Martor Esp, Epc Si Baterie


gabyte00
 Share

Postare recomandată

Salutare, am patit o chestie ciudata, in timpul mersului m-am trezit cu becul de esp de pe bord aprins, la prima intersectie am oprit motorul si am dat la cheie din nou, s-a stins becul pentru a se aprinde dupa alte 10 min. Am observat ca la apasarea pana la fund a pedalei de frana se aprinde esp-ul.

Am zis ca nu e nimic grav, o fi vreun senzor defect, dar pana acasa s-a aprins si epc-ul. Am stins motorul din nou si cand l-am aprins au disparut din nou. Pana acasa s-au aprins din nou dar de data asta la repornirea motorului se stingea doar esp-ul, epc-ul ramanand aprins. Am zis e asta e l-oi verifica maine undeva, dar a doua zi dimineata cand am venit la masina bateria era moarta, ceasul de pe bord stins, nu mai avea pic de curent.

Ce se poate sa se fi intamplat? Motorul merge perfect, consumul e bun, zgomotul la fel. Din cand in cand la 1 luna mai oscila turatia la relanti timp de 5-10 sec. dar atat.

Ce poate sa-mi fi manat bateria asa de repede?

Mentionez ca nu am apucat sa fac inimic pt ca deocamdata sunt imobilizat in casa, abia peste vreo 3-4 zile o sa pot sa fac ceva investigatii.

Daca m-ati putea ajuta v-as fi recunascator...

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    8

  • F l o r i n

    5

  • neagu.d

    4

  • Bogdanel2fast

    4

prima data verifica daca nu ai sigurante arse.daca ai,se poate sa fie ceva scurt pe undeva,altfel nu se explica descarcarea bateriei.apoi pune pe ea vag-com-ul si vezi ce minune de erori ai pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am patit si eu ceva asemanator doar ca bateria a ramas incarcata.

la acel moment colegii de forum mi-au sugerat 2 posibilitati:

1. switch-ul de frana defect. inlocuirea lui e simpla (daca nu ma insel e si un articol diy) iar piesa e destul de ieftina, din ce ii amintesc vreo 40 lei la reprezentanta dar nu mai retin exact

2. bateria era f. descarcata si nu mai putea furniza curentul necesar functionarii sistemului esp, de unde si aprinderea martorului in bord. ce e ciudat ca dupa fiecare repornire a motorului esp-ul se stinge, respectiv se aprinde.

atentie! in cazul in care martorul esp este aprins datorita switch-ului de frana stopurile nu se aprind.

cam asta am aflat eu atunci. la mine s-a remediat problema de la sine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am mai patit ceva, am incercat sa pun o alta baterie pe masina, un rombat de 66A de pe o dacie, urat de tot a facut masina, nu statea la relanti, s-a oprit de vreo 2 ori, mi s-au aprins esp epc si sonda lambda.

Am descoperit de ce am ramas fara baterie, cand motorul e oprit din senin se aprind becurile de frana. Probabil ca asa s-a intamplat si in seara de am ramas faa baterie.

acum am mai mers cu masina, bateria s-a mai incarcat, esp-ul se arpinde doar cand pedala de frana nu coreleaza corect intre apasarea mea si aprinderea becurilor, e clar ca e ceva in neregula cu un senzor undeva aici. EPC-ul nu s-a mai aprins (dar probabil ca urmeaza esp-ului, niciodata nu s-a aprins inaintea lui) Iar sonda lambda de cand am pus bateria aia nu se mai stinge.

In rest totul functioneaza perfect, motorul e ok, consumul la fel, sta frumos la relanti, franeaza bine.

Ce se poate intampla? ori bateria e slaba si face ca un senzor de la frana sa nu functioneze corect, ori senzorul e defect si asta face sa se aprinda stopurile din senin cand e motorul oprit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa nu o mai lungesti,switch-ul de frana e dus dar vezi de la ce se trag celelalte erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabyte00 Este foarte clar si simplu. Switchul de frana este defect si functioneaz intermitent. Martorul de ESP si EPC se aprind din cauza switchului de frana. Daca o sa scanezi cu VagComul o sa vezi pe modulul de ESP o eroare de la Hydrulic pump (pressure too low or too much) in functie de cum se blocheaza switchul: pe inchis sau deschis.

Problema ca ai ramas fara baterie este datorata ca au ramas aprinse becurile de frana (sau au facut contact aiurea dupa ce ai parasit masina) fapt ce e descarcat bateria complet.

Parerea mea este sa nu te joci cu switchul de frana ca o sa te trezesti ca te pocneste cineva in fund la un stop sau semafor si nu o sa stii de ce: nu s-au aprins becurile de frana cand ai pus frana iar cel din spate nu a sesizat ca franai. Este foarte aiurea cand unei masini nu i se aprind becurile de frana.

Cum spunea si Pedro switchul de frana costa vreo 40 ron. Sa iei switch original. Eu am luat unul dupa codul de producator si nu s-a potrivit cu toate ca era acelasi cod.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu mai zicem de cazul cand switch-ul poate sa faca contact de ON fara sa apesi si-ti taie benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca alternatorul nu mai incarca bateria si sistemul este undeva sub 12 volti si atunci se intimpla ca ecu de la diferite module sa nu mai poata functiona corespunzator si trec in sistem de avarie (limp mode). Deci trebuie verificare alternator tensiune de incarcare si scanare module

Succes!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Cam aceiasi problema am avut si eu , de acum vreo saptamana incepand. Ma duceam de la Bucuresti la Slobozia, nici o problema, nici un martor aprins. Opresc la Drajna (106 km de Bucuresti) sa beau o cafea si uit pozitiile aprinse. Cand sa plec , dupa maximum 25 de minute, nu mai pornea. Vorbesc cu mecanicul la care ma duc (abia fusesem la el de o saptamana) si imi zice ca nu ar trebui sa aibe nimic ca abia o verificase... si ca e dubios ca s-a consumat dupa doar 25 de minute de stat. Ma intreaba daca martorul ala rosu cu bateria e aprins (sa nu fie vreo problema sa nu mai incarce bateria, dar nu era aprins). In fine dupa ce am cautat vreo ora jumatate niste clesti , ca nu aveam, am gasit , si am luat curent timp de 30 de secunde de la un bora 1.9 tdi parca, dupa care a pornit, dar s-a aprins martorul de evacuare gaze sau probleme electrice motor (e ca un fel de robinet asa ...cel cu galben care ramane aprins pana la pornire, alaturi de baterie si frana de mana care sunt cu rosu). Si a stat aprins tot timpul timp de vreo 3 zile, dupa care s-a stins. La vreo 5 zile de la nefericita intamplare eram la cora lujerului si n-a belea... mi se opreste motorul in mers (adio frana si servo... noroc ca aveam 15 km/h). Incerc sa o pornesc , reusesc, de data asta statea si martorul de baterie rosu aprins, mai merg 5 m si iar moare de tot. Am chemat mecanicul cu o baterie noua (sa nu ma chinui sa o tractez in conditiile alea vreo 10 km cat aveam nevoie). O aduc la garaj si imi spune dupa verificari ca e dus electromotorul. Am luat altul de la reprezentanta din baneasa dandu-l pe cel vechi la pret de 800 RON. Am plecat si de 4 zile a pornit mereu fara probleme dar acum cand pun cate o frana mai apasata se aprinde martorul ASR(triunghi galben cu semnul exclamarii inconjurat de o sageata... am vazut ca pe forum zice lumea ca e martorul ESP dar eu am citit ASR in manual). O sa ma duc probabil saptamana viitoare cu ea la o noua scanare sa vad ce eroare imi da si revin cu informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Switch pedala frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu la switch pedala frana...am patit si eu...stopuri ramase aprinse pana dimineata si baterie moarta. EPC se aprinde pe bord din aceasta cauza iar ESP pt ca nu poate functiona corect din cauza switch-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru sugestii.

Nu stiu ce sa zic... e abia schimbat acu o luna, cand l-am luat avea ceva probleme si asta nou in sensul ca nu facea contactul dar i-a dat mecanicul cu un fel de spray si a mers fara probleme de atunci. Am pus si pe cineva sa se uite chair cand franam sa mi zica daca raman aprinse, dar se sting dupa ce iau piciorul de pe frana si esp-ul tot se aprinde. Dupa ce schimb si senzorul de care vorbeam in post-ul asta revin cu detalii in caz ca se mai aprinde.

Modificat de gargamel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

gargamel...parerea mea,daca ai acelasi senzor G200 ca la mine si este pozitionat langa cel de ABS sub coloana volanului as zice sa uramesti postul acesta http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=999707 . Si eu am schimbat switch nou la pedala de frana(pe OEM) si martorul tot s-a aprins in bord doar atunci cand puneam frana brusca sau mai lunga dar nu era de la switch problema ci de la G200.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diagnoza-porsche

diagnoza ai facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diagnoza-porche...am facut diagnoza si nimic...legat de aceasta problema... mi-a dat eroare la un senzor de turatie pe care l-am schimbat deja.Poate reusesc sa fac o poza azi la el sa o atasez.

MasianaPoporului ...mersi pt link voi investiga problema...totusi tind sa cred ca Al Bundy si Danubius au dreptate ca aseara am observat ca nu mi se mai aprind stopurile la frana.Poate cand am facut eu testul ala a fost o intamplare ca au mers.Voi reveni zilele astea cu solutia problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problem solved.... am luat un crater aseara si deodata au inceput sa mearga stopurile de frana...dupa aia nu s-a mai aprins esp oricum as fi calcat frana. O sa merg la un mecanic deseara sa mai dea cu spray si sa se uite la contacte..dar cel putin bine ca am vazut de la ce era...mersi din nou tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Ionut Baches

salut,

Am si eu o problema cu epc-ul. Astazi cand am urcat o bordura cu spatele mi s-a oprit motorul. am tras frana de mana in timp ce era calcata frana de picior si am pornit din nou motorul pe urma am luat piciorul de pe frana si a ramas doar frana de mana trasa timp in care am accelerat putin pana am lasat-o ca sa pot continua sa urc bordura. In bord dupa pornire mi-a ramas aprins EPC cu mesajul "Engine fault garage". Am parcat-o am oprit motorul si l-am repornit, la fel. Am oprit iara-si motorul si acum s-a stins. Ce s-a intamplat, ma poate lamurii cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara o diagnoza nu te poate lamuri nimeni. Te intereseaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

am si eu aceasi problema: epc + esp aprins (stopurile se aprind toate),stie cineva in Arad unde pot face si eu un test cu vagcom ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Olimpiu Gabriel

buna..Am un VW Bora din 2001 1.6 Benzina 105 CP si mi sa aprins la bord EPC iar cand ii dau cheie imediat dupa ce porneste se aude un sunet.masina merge bn dar ramane aprins butonul.nu ma poate ajuta si pe mine cineva ce poate sa insemne acel lucru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 101 cauze de se aprinde. FA o diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Switch-ul de la frana bata-l vina! :P VAG-urile au o afinitate spre aceasta problema. L-am curatat si eu de vreo doua ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!