Jump to content

Probleme Frina Servo


andreiu
 Share

Postare recomandată

Salut.Inca de cand am luat masina am o problema la frina.Sa zicem ca o aerisesc azi,pedala tare,etc , in 3-4 zile devine din ce in ce mai moale ,revenind in final la starea initiala.Am verificat : 1.nu se pierde lichid, 2. cilindrii pe spate sunt ok la capitolul garnituri, 3.furtunele de frina nu par a avea vreun por ceva,sunt curate.O singura chestie e ciudata : cand fac aerisirea pt roata spate dreapta, presiunea e mult mai mica decat la celelalte.Are cineva vreo idee??Mrs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur e are in instalatie undeva. Daca zici ca e moale insa nu se duce la fund. Daca insa coboara incet incet, poate fi vorba de garnituri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica si repartitorul pt puntea spate,de multe ori face probleme.(sa nu fie blocat)

Sigur e are in instalatie undeva.

domn profesor iamsteallth,sa fie cumva o scapare,nu prea se intelege ce vrei sa spui.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

Sa zicem ca scriu fara sa ma uit la tastatura ;) ....inverseaza si tu doua litere una langa alta si iti iese AER in loc de ARE. Era simpla anagrama...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.Am schimbat garniturile la cilindrii de pe spate.Acu e in probe frina.Vroiam sa va intreb care este functia supapei care este montata intre servo si vacumul de la motor.Thx. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am desfacut si supapa aia non-return.Era intepenita ,acu asi face treaba,pedala parca e mai moale acu si se aude un fasait care nu era pin acu.Totusi daca fac 3,4 pedale ,la relanti , motorul da sa moara.Ceva idei??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

Membrana sparta la servo? Vacuumul e singura legatura intre mersul motorului si frana....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.Se pare ca s-a rezolvat problema cu frina.Cred ca era de la garniturile da la cilindrul dr spate, care au mai fost schimbate o data.Garniturile astea pe care le-am pus acu sunt din afara, srie in ceha sau slovaca pe ele, un plic cu garnituri pt ambii cilindri.Cred ca abia acu merge frina servo cat de cat.Am sa insist putin cu aerisirea pe fat , ca nu am facut-o ultima data.Despre partea cu motorul care da sa moara la relanti, un mecanic englez zice ca ar fi din cauza relantiului reglat prea mic sau a amestecului CO sau a filtrului de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Daca tot scapa sau se slabeste asa des ..... mai bine schimba tot cilindrul de frana ...... pentru siguranta ta.

Si verifica sau schimba garniturile de la pompa de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Azi am desfacut si supapa aia non-return.Era intepenita ,acu asi face treaba,pedala parca e mai moale acu si se aude un fasait care nu era pin acu.Totusi daca fac 3,4 pedale ,la relanti , motorul da sa moara.Ceva idei??

Daca a fost intepenita supapa inseamna ca nici servo nu a lucrat pana acum.Unde se aude fasaitul pe spatele tulumbei?Daca da,vezi ca are un simering pe spatele tulumbei de sevo pe acolo trage aer si de aceea da sa moara motorul.Trebuie data tulumba jos ca sa-l schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine de ceva vreme cand franez usor se intareste pedala si se duce sanie pe o portiune de 3-4 metrii .

Ce poate fii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o senzatie de parca as frana cu motorul oprit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fie furtunul gatuit sau daca este supapa pe furtun sa nu lucreze cum trebuie.Fa o proba cu motorul turat si franeaza usor cu piciorul stang vezi daca face si asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc dar cum influenteaza turatia motorului eficenta franei ?

Motorul antreneaza cumva pompa de servo ?

Ce furtun trebuie verificat ?

Invechirea lichidului de frana poate influenta in acest fel frana?

Modificat de Emanuel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masiniele prevazute cu frane cu coeficient de eficacitate redus(frane disc),forta soferului ,aplicata pe pedala de frana,nu asigura o franare suficient de eficace.De aceea este pusa servofrana sa asigure o crestere suplimentara a presiunii lichidului din conducte.Servofrana utilizeaza depresiunea din galeria de admisie a motorului iar intre galerie si servo este un furtun prin care se face 'vidarea'.Lichidul de frana se schimba normal la 2 ani,culoarea maronie sau cenusie neagra indica degradarea in timp prin supraincalzire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru explicatii.

Am incercat procedeul pe care mi l-ai recomandat (sa franez cu piciorul sting in timp ce masina este turata) si parea sa fie eficienta frana.

Ce concluzie se poate trage daca masina franeaza mai bine cand motorul este turat ?

Apropos mai am o mica problema de care nu am spus :uneori cand franez se aude o vibratie la roata din dreapta fata (cred ), ca si cum as calca linia continua din cauciuc de pe mijlocul drumului. Inainte se intimpla acest fenomen cand franam la viteze mari.

Este posibil ca placuta de frana sa nu fie pozitionata corect ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul fiind turat automat ca trage si aerul din servo mai cu forta.Cum am spus verifica furtunul sa nu fie gatuit sau fisurat iar supapa sa lucreze numai cand vidarea este puternica.Sau furtunul sa fie ok si supapa sa se blocheze pe inchis cand motorul are turatie mica.

Vibratia provine de la discul de frana ovalizat sau joc mare in rulmenti sau arborele planetar,placutele sunt unse,prea lungi sau prea dure.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da o sa verific furtunul.

Mentionez ca am fost acum o saptamana la reprezentanta SEAT si mi-au schimbat acel furtun cu unul de Dacia (cica este la fel de bun) si mi-au spus ca supapa pe care am cumparat-o nu functioneaza cum trebuie .

Inainte au vrut sa-mi bage ca este stricata pompa de vacuum situata undeva pe motor .

In legatura cu vibratiile din roata cum sa fac sa elimin una cate una posibilele cauze si sa o gasesc pe cea reala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca este cazul la masina din semnatura ta sa ai unsoare pe placute sau placute dure,totusi verifica jocul in rulmenti abia apoi discul de frana.Acesta are o grosime minima pana la care poate fi folosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ca sa verific rulmentii trebuie sa dau jos amortizoarele.(este vorba de rulmentii din capatul amortizoarelor nu?).Cam complicat ,dar intradevar sunt unele vibratii si ar putea fi duse .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentii de la roata nu de la amortizor.Ridici masina pe cric si verifici jocul.Dupa aia dai roata jos si masori cu un subler grosimea discului de frana,te uiti si la placute.Nu stiu cat trebuie sa fie grosimea discului minim la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la roata unde sunt rulmenti? Este vorba de capul de planetara cumva ? Placutele de frana sunt noi (8000 Km.)

Sa vad ce fac cu furtunul pentru servo ca mi-e cam frica sa-l pun eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutele dupa cum zici sunt intradevar noi.Da prin rulmenti trece capul planetarei.Da si tu jos roata si verifica pe acolo toate piesele,sa fie stranse iar cele care sunt in miscare sa nu aiba joc.Iar discul iti dai seama imediat daca este ovalizat invartind de roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat azi furtunul de la servo si i-am schimbat supapa cu alta tot de dacie dar fara nici un rezultat.

I-am decuplat furtunul de la servo si pedala era ceva mai tare.

Am pus mana pe furtun si tragea destul de tare zic eu.

Nu stiu unde ar putea fi problema .Poate trebuie schimbat lichidul de frana poate aerisite franele .

Oricum acest simptom a aparut in urma unei frane bruste si poate s-o fi dereglat ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am dus azi la un mecanic si dupa o verificare a furtunului de servo mi-a spus ca trebuie schimbata "tulumba" (o cutie rotunda din spatele pompei de servo).

Mi-a spus ca s-a dat peste cap membrana care se afla in interiorul tulumbei.

Nu se poate repara aceasta tulumba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!