Jump to content

Probleme Ac - Climatronic


wub
 Share

Postare recomandată

pai daca nu se invart ambele ventilatoare la cuplarea AC, schimba-l pe cel defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
negraruovidiu

Salut la masina din semnatura am facut retrofit cu un climatronic acum 2 ani si a mers fara probleme. Acum de cateva zile pe display la temperatura exterioara imi arata cand ma urc in masina de ex.31 grade azi, iar dupa ce plec in mers temperatura scade pana la 20 si urca iar la 22-23 scade iar la 21 urca iar la 25, etc. In tot acest timp cliamtronicul este pe AUTO la 20 grade setat si rece nu baga decat cand urca temperatura exterioara foarte mult. Am schimbat senzorul de temperatura exterioara si la fel face. Erori pe climatronic nu sunt stocate. Ce ar putea avea?

Modificat de negraruovidiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negraruovidiu

Revin cu update in final imi si afiseaza eroarea 30b din ce am gasit sensor temp. exterioara defect desi este senzor nou montat, cablul arata vizual k, ramane sa il schimb si revin.

Modificat de negraruovidiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negraruovidiu

Salut am schimbat firul prin masina de la senzorul de temperatura exterioara si deocamdata temperatura nu mai fluctueaza, nici cu masina nu am prea umblat, dar in principiu s-a rezolvat problema, multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
florin71_skoda

Probleme cu climatronicul la masina din semnatura: Octavia Tour Combi, motor 1,9TDI, ASV 81kW (110CP), an 2003

Cind stau pe loc, compresorul cupleaza 2-3 secunde, dupa care decupleaza de nebun pentru 5-10 secunde, dupa care iar cupleaza citeva secunde si tot asa, si fireste ca nu prea baga rece.  Dupa ce pornesc de pe loc, se pare ca-si revine, ca baga rece, dar nu stiu sa spun exact cit merge compresorul. Totusi banuiesc ca merge, deoarece am impresia ca-mi trepideaza toata fata, stinga/dreapta, ca si cum as avea un cauciuc neechilibrat.  Stind pe loc, cosumul este 0,5 l/h la relantiu, iar cind cupleaza compresorul, creste la 1 - 1,1 litri/h, adica enorm, deoarece atunci cin mergea bine, urca pe la un 0,7-0,8 l/h. La mers incet cu 10-20km/h, se simte la viteza de deplasare cind decupleaza compresorul, ca simt cu o ia masina mai tare, fara sa accelerez. La fel se simte si cind cupleaza ca pierd din viteza de rulare.

Acum am inceput sa studiez problema si am inceput cu ventilatoarele, care vad ca nu merg

- Ventilatorul mare l-am invirtit cu mina si am constatat ca-i aproape blocat (gripat), deci este clar ca-i defect si trebuie sa-l schimb.  Pe asta mare l-am mai schimbat cu citiva ani in urma. Din ce am citit in topic, ventilatorul mare am inteles ca ar fi trebuit sa plece pe minim cind pornesc clima. La mine insa nu a mers niciodata pe minim. Tot timpul a pornit doar ala mic, iar ala mare doar cind se incalzea motorul. Ce ar putea fi defect la ventilatorul mare, de nu porneste pe minim ? Am verificat si este cu 3 fire, adica dupa mintea mea, cu 2 trepte. M-am utat si la "termocupla" si este model cu 3 fire

- Ventilatorul mic este original si inca se invirte usor. Am pus VCDS-ul si de la Engine am dat Output Test, si cind am ajuns la Fan Realy ( J 323 ), am auzit cuplind si decuplind releul, iar ventilatorul mic mergea si se oprea, in ritm cu releul si lua viteza seriaoa. Deci ce ar pute fi de nu merge cind pornesc clima, dar porneste la test ?

La climatronic, apasind butoanele aferente "meniului ascuns", nu am gasit erori. Ce am vazut suspect, ar fi ca la linia 43- Presiune Refrigerant am 0 bar, iar la linia 45- Temperatura motor am -99 grdC (minus 99).

Pe VCDS nu am erori la HVAC. In schimb temperatura aia motor, citita si cu climatronic, este tot -99 grd. De unde ia HVAC si Climatronic informatia asta ?

Tot la HVAC in blocuri de valori, am vazut ca la Compresor Shut-Off am tot timpul valoare 0.0

Ce am vazut suspect in blocul de masuri, ar fi ca Temperature Regulator Flap Motor V68 = valoare masurata / valoare specifica = 210.0/210.0 ; Central Air Flap Motor V70 = 214.0/218.0; Footwell/Defroster Flap motor V85 = 199.0/200.0 .  Mi sa parut suspect, deoarece in pagina 13 am vazut citeva poze unde la V68 si V70 apareau temperaturi normale, iar la V85 era zero.

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DIY facut de mine l-ai urmat ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Nu. Unde este acel DIY si cum se numeste, ca pe topicele de O1 nu-l gasesc.

Timp de aproape 10 ore am tot cautat cu functia serch, dar nu am gasit nimic concludent, legat de problema mea. Toate testele facute de mine au  fost facute in urma celor citite pe acest forum, insa in cele 10 ore de citit si testat, nu am gasit nimic cu functia search care sa ma lamureasca ce am de facut ca sa-mi rezolv problema. Daca gaseam, nu mai intrebam.

(Ai mai spus ca ai facut un DIY,  dar nu ai pus link, ca te dor degetele si gura sa pui un link, catre un DIY postat pe o cu totul alta arie, care nu are nici o legatura cu o1. O sa-l caut si pe asta si o sa citesc iar o multitudine de pagini interminabile, si fara continut clar pentru problema mea, care garantat o sa-mi mareasca substantial bagajul de cunostinte, dar garantat nu-mi vor rezolva problema. O sa fiu mai destept cu 2 secunde ca pierd iar o zi din viata sa caut cai verzi pe pererti, ca pe voi va doare gura, si o sa plec in concediu tot fara AC functional 100%, ca asa-i la romani cind sint intrebati ceva.)

 

Ori sint eu timpit, ori pe forumul asta nu functioneaza functia search. Am cautat dupa DIAGNOSTICARE INSTALATIE AC si am gasit doar povesti legate de existenta acelui DIY. Deci unde este de fapt ? cum poate fi gasit de muritorul de rind ?

Deocamdata ai doar un avertisment pentru flame si limbaj neadecvat. La urmatorul derapaj aplicam Regulamentul!

 

 

Modificat de vdragos
Limbaj neadecvat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Multumesc.

Acum pot sa ma apuc de lucru, cind prind o gaura. Sa vad cum reusesc sa ajung la mufa respectiva. Intre timp o sa-mi comand si ventilatorul mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ala este, dar na, e greu de cautat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Aseara am reusit sa-mi rezolv problema. Totul a pornita de la ventilatorul mare care sa gripat si nu mai era functional, plus ca a mai ars si o siguranta de 40A din "cutia" de pe baterie. Am inlocuit ventilatorul cu altul nou, am schimbat siguranta si acum totul este functional.

Asta-i invatatuara de minte. Din cind in cind mai trebuie ridicata si capota si verificat daca se invirt ventilatoarele usor cu mina si daca pleaca amindoua cind pornesti AC-ul, chiar daca motorul este rece (radiatorul mai corect spus).

Daca tot am dat jos ventilatorul si am avut spatiu, am verificat si ventilatorul mic prin punerea firelor direct pe baterie, ca sa fiu sigur ca-i functioneaza ambele viteze, inainte de a ma apuca de remontat totul la loc. Am dat jos si modulul j293 de sub lonjeron si am urmat pasi din DIY-ul facut de Al Bundy si toate tensiunile au fost corecte. O exceptie este pinul 3 de la mufa T14, pe care eu nu-l am. Sau mai corect spus, eu nu am fir bagat in pinul 3 al mufei lui j293, care la mine are codul 1j0 919 506 K. Am spalat toate mufele cu spray de contact si am adunat totul la loc. La prima pornire am avut impresia ca ventilatoarele au pornit pentru 2-3-4 secunde la maxim, dar nu sint sigur, consumul instantaneu a fost de 1,2 litri/ora, iar dupa maxim 5 secunde totul a revenit la normal si consumul a scazut la 0,8 l/h, cum era de obicei.

 

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Bună seara!
Acum ca a venit frigul, am observat o problemă la skoda mea..
Este vorba despre o Octavia 1, an 2008.
Pana acum nu aveam probleme cu căldura în mașină.. Ideea e ca eu mergeam mereu cu clima pe 24.. Indiferent cat de frig era afara, pt mine era suficient. Acum, când am dat pe 24, am observat că îmi bagă frig pe grilele de sus(cele 4 din bord) si cald la picioare și parbriz.. Dacă trec de 25 de grade, baga căldura la fel peste tot.. Aveti idee care ar putea fii problema?

Am făcut si o diagnoza la clima dar nu da erori..

Mulțumesc!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica valorile senzorilor și servomotoarele, in blocurile de masura... Nu doar scanare erori. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Nu știu cum dar se pare că și-a revenit singură.. Probabil e un senzor care sta să pice.. Dacă mai face probleme, ii verific si revin cu edit. Multumesc pt ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Buna ziua,

Am o problemă mai ciudată cu clima.

 

 Cand tractez rulota imi crește temperatura motorului ...pe ceasuri indica undeva pe la 92.5 °C .

Când crește si mai mult imi "taie" aerul condiționat .

Acum ceva timp am verificat daca ventilatorul mare merge in treapta a 2a ... si parea  a fi in regulă. 

Este posibil să fie termocupla ce comanda treapta a2a ?

 

Vă mulțumesc!

 

Mașina este o Octavia 1 (1U2) - diesel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu porneste vent pe tr 2 si el funcționează,  e posibil. Tot asa, verifica si modulul de comanda ventilatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va salut,

 

Ma puteti ajuta cu identificarea piesei "heating feed potentiometer -G267-".

Masina (octavia 1 BFQ) vine cu climatronic

Poza atasata.

Screenshot_20221224_084954_Samsung Internet.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este potentiometrul cu care reglezi temperatura (rotita de pe climatronic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Merci de raspuns , dar pe climatronic nu am nici o rotita, doar butoane. Problema e ca, pe grupul 132 la Heater supply potentiometer, in vcds, am valoarea 0.00 desi din poza pusa de mine ar trebui sa fie 5.1 V. 

O fi panoul clima defect? Sau pot verifica altceva?

 

Multumesc

Modificat de cikyu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAr care este problema la tine ?

 In poza pusa de tine vb de o masina care are doar AC, nu clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Problema este ca, in grupul 132 pe vcds valoarea pentru heater supply potentiometer (climatronic),conform pozei puse de mine (stanga jos sub tabel) , trebuie sa fie 5.1v . La mine acea valoare este 0.00 mereu.

Intrebarea mea este, daca este in regula acea valoare sau am ceva defect?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!